Så kom "hvalpen"
Fra : Brian

Dato : 21-08-07 13:57

Ganske vist off-topic, men jeg vover pelsen! Den 15/8-07 kom min lille
prinsesse til verden. 4680 gram fordelt ud på 55 centimeters lækker bebs.

http://www.ikast-boisen.dk/images/foedslen/ <- billeder, og bare rolig -
de er helt uskyldige og ganske fri for blod - lige bortset fra det
første billede af prinsessen, der har hun lidt der er størknet i øjenbrynet.

Og lige for at tråden her ikke bliver HELT OT så bliver Gabby passet hos
svigermekanikken indtil på Torsdag - vi skal lige falde på plads igen,
inden hun kommer og tumler os helt omkuld :)

--
-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : C.H

Dato : 21-08-07 14:08

"Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> svigermekanikken indtil på Torsdag - vi skal lige falde på plads igen,
> inden hun kommer og tumler os helt omkuld :)

STORT tillykke til Familien Brian
Vi har jo også efterhånden ventet længe

Connie

Fra : C.H

Dato : 21-08-07 14:11

"C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> "Brian" <doktoreNOn@SPAMdoktorb.dk> skrev i en meddelelse

> STORT tillykke til Familien Brian
> Vi har jo også efterhånden ventet længe
>
> Connie

HOV!
Glemte lige at rose dig for de fantastiske billeder! Det er dejligt at se
lidt mere virkelighed end man plejer
Og så må man vist konstatere, at din lille datter fandt køleskabet i maven
på sin mor - hun har nogle skønne kinder

Connie...

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 14:25

C.H skrev:
> "C.H" <vaxen7@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Det havde vi skam også - Elise nåede jo at gå 10 dage over tid før der
kom veer :)

> HOV!
> Glemte lige at rose dig for de fantastiske billeder! Det er dejligt at se
> lidt mere virkelighed end man plejer

Tak skal du have :) det er jo ikke lyserødt tyl og sådan lige med det
samme :)

> Og så må man vist konstatere, at din lille datter fandt køleskabet i maven
> på sin mor - hun har nogle skønne kinder
>
> Connie...

Ja, DET har hun, og hun har dælme også fundet madpakkerne her på
ydersiden - for hun har kun tabt 70 gram, som hun næsten har ædt på
igen, til trods for at sygeplejersker og sundhedsplejersker siger at man
godt kan regne med et vægttab på 10%!!!
Jeg er, som man vel kan læse, STOLT!

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-07 14:17

Brian wrote:

> Og lige for at tråden her ikke bliver HELT OT så bliver Gabby
> passet hos svigermekanikken indtil på Torsdag - vi skal lige
> falde på plads igen, inden hun kommer og tumler os helt omkuld :)

Off topic eller ej, tillykke tillykke med den "lille" prinsesse. Min
søn vejede da han kom til verden for mange år siden 4100 gram, og
det syntes jeg dengang var meget. Yndig er hun i hvert fald. Gabby
bliver sikkert henrykt over at have fået en lille legekammerat og én
hun kan passe på, det var noget af det bedste vores schæfertæve
vidste, da fik vik vores første barnebarn.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 14:30

Tove Krieger skrev:

> [...]
> henrykt over at have fået en lille legekammerat og én hun kan passe på,
> det var noget af det bedste vores schæfertæve vidste, da fik vik vores

De fleste af personalet på barselsgangen var også ved at falde bagover
da de så hvor stor den "lille" var :)
Men som min kæreste og jeg sagde, "hvorfor ikke bare lave dem store med
det samme? Så skal de jo ikke æde så meget for at få elastik-arme :)

Ærligt talt er jeg lidt bekymret for Gabbys reaktion. Ikke fordi jeg
tror hun kunne finde på at gøre noget, men hun er bare så kluntet og
stor at hun uforvarende nemt kan gøre alvorlig skade.. jeg tror ikke det
bliver et problem, men jeg kan ikke lade være med at blive lidt nervøs.
Hun bliver sikkert lykkelig når hun opdager at den lille også skal
luftes udenfor :)

Nogen der har nogle gode tips til barnevogn-og-hund-kørsel? Hvad nu hvis
der kommer en lækkerbidsken af en kat for tæt på? Så er jeg sikker på at
Gabby trækker ret vildt - og hun ER jo en stor trunte..

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-07 15:16

Brian wrote:
> [...]
> Men som min kæreste og jeg sagde, "hvorfor ikke bare lave dem
> store med det samme? Så skal de jo ikke æde så meget for at få

LOL

> [...]
> med at blive lidt nervøs. Hun bliver sikkert lykkelig når hun
> opdager at den lille også skal luftes udenfor :)

Jeg tror at I vil blive meget forbavset, når I opdager at Gabby vil
være meget nænsom overfor sin lillesøster. De fleste vovser er godt
klar over, at der skal forsigtighed til, og det kan være rørende at
se deres omsorg for sådan et lille væsen. Det er i hvert fald min
erfaring.

> [...]
> nu hvis der kommer en lækkerbidsken af en kat for tæt på? Så er
> jeg sikker på at Gabby trækker ret vildt - og hun ER jo en stor

Jeg tror ikke, at det vil være en god ide at fastgøre Gabby til
barnevognen med hendes snor. Det er alt for risikabelt med sådan en
stor hund. Det er jo bare et splitsekund hvor man ikke når at
reagere, og så er vognen væltet. Jeg ville foretrække at hun blev
holdt i snoren med den ene hånd hvis det var min hund.

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 16:24

Tove Krieger skrev:

> [...]
> over, at der skal forsigtighed til, og det kan være rørende at se deres
> omsorg for sådan et lille væsen. Det er i hvert fald min erfaring.

Åh det håber jeg sådan - men mon ikke du får ret? :)

> [...]
> hund. Det er jo bare et splitsekund hvor man ikke når at reagere, og så
> er vognen væltet. Jeg ville foretrække at hun blev holdt i snoren med

Jeg ville skam heller ikke påmontere Gabbys snor på barnevognen, det var
mere, om der var nogle tips til hvordan man nemmest kommer over sådan en
krise som en flygtende kat, ville kunne udløse..

Fra : Anette

Dato : 21-08-07 18:09

Brian wrote:
> [...]
> stor at hun uforvarende nemt kan gøre alvorlig skade.. jeg tror ikke
> det bliver et problem, men jeg kan ikke lade være med at blive lidt

Stort til lykke med den dejlige tøse og med jeres helt nye og anderledes
liv

Jeg fik en godt råd for en lille måneds siden, da vi blev bedsteforældre for
første gang og jeg var bekymret for hvordan vores Philana ville reagere.(
Philana er bange for børn, med pludselige bevægelser høje lyde o.s.v.

Vi fik en brugt "bøvseble" ( den der stofble man lægger på skulderen, u know
med hjem en af de første dage vi besøgte den nybagte mor og baby, og
aflevere den ble til Philana. Den lugtede jo af både mor og barn, og den
blev snuset voldsomt til, flere gange i løbet af aftenen.
( Rådet lød også at man evt kunne udvide hundens tilvænning, ved at pakke
f.eks en 1½ sodavandflaske ind den stofble og så gå op og ned ad gulvet og
snakke med bylten, som om det var et barn - men det nåede vi nu ikke til )

Da baby kom på besøg her, var der næsten ingen reaktion fra Philana - hun
snusede ham oven på hovedet, fik et
"nååh det er bare såen en- udtryk" i hovedet og tumlede så videre, som hun
plejer.
Og det har været samme reaktion hver gang mor og barn har været her. De to
andre hunde er lidt nysgerrige og meget meget forsigtige med det der lille
bitte barn

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Brian

Dato : 22-08-07 21:44

Anette skrev:
> [...]
> andre hunde er lidt nysgerrige og meget meget forsigtige med det der lille

Gode tips! Mit største "problem" er såmænd bare at Gabby kommer hjem i
morgen (ih, hvor jeg glæder mig, har sådan savnet hende), og den med
stofbleen, virker nok ikke helt så godt når den ægte vare ligger og
skriger ved siden af ;)

Men ja, jeg håber bare på det bedste!

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 14:31

Tove Krieger skrev:

> [...]
> henrykt over at have fået en lille legekammerat og én hun kan passe på,
> det var noget af det bedste vores schæfertæve vidste, da fik vik vores

og tak forresten! :D

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-07 15:55

> [...]
> svigermekanikken indtil på Torsdag - vi skal lige falde på plads igen,
> inden hun kommer og tumler os helt omkuld :)

HJERTELIGT TILLYKKE!!

Råd og vejledning øser jeg gerne af, da jeg har prøvet det hele 3 gange, det
med bebser og vovser...GG..

Mvh. Marie -der lige nu prøver at have en 5 års bebs med brækket ben og 3
vovser..uhhh! (-;

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 16:26

Torben og Marie-louise Ager skrev:
> [...]
> med bebser og vovser...GG..
>
> Mvh. Marie -der lige nu prøver at have en 5 års bebs med brækket ben og 3

Tusinde tak - og held og lykke med den bette med benet :)
Jeg skal huske at spørge hvis der lige dukker noget op :)

Fra : Ukendt

Dato : 21-08-07 17:05

> [...]
> Ganske vist off-topic, men jeg vover pelsen! Den 15/8-07 kom min lille
> prinsesse til verden. 4680 gram fordelt ud på 55 centimeters lækker bebs.

KÆMPE TILLYKKE MED LILLEPIGEN !

Skønne billeder. Hvor er hun fin og stor. Skønt for jer, at hun endelig kom
ud.

Kluntede hunde har det med, at få styr på deres ben og blive meget
forsigtige og hensynsfulde, når der kommer en baby i huset. Det samme gør
sig nok gældende for Gabby.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Hm

Dato : 21-08-07 18:55

Hej, et stort tillykke til jer alle.
Jeg tror ikke at I skal være nervøs for at Gabby er for vild.
Jeg tror faktisk at det er mere vigtigt, at I ikke er nervøse og prøver at
holde hende væk, så hun tror det er noget farligt, hun vil aldrig kunne
skade barnet selvom I syntes hun er lidt voldsom, hun finder hurtig ud af at
være forsigtig, men lad være at "skubbe" hende væk.
Inden længe vil hun lægge sig ved barnevognen og hente jer når den lille
siger noget.
Så al held med jeres hjemkomst
Hanne/ som tror på et godt resultat

Fra : Brian

Dato : 22-08-07 21:47

Hm skrev:
> [...]
> være forsigtig, men lad være at "skubbe" hende væk.
> Inden længe vil hun lægge sig ved barnevognen og hente jer når den lille

Tak skal du have, nok egentlig meget smart det du beskriver.. hvis vi
holdt Gabby væk fra prinsessen, ville hun (prinsessen altså) nok virke
endnu mere interessant. Jeg tror vi vil lade Gabby få en grundig snuser
til den lille ny, så hun lige kan følge med og møde sin nye lillesøster :)

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 23-08-07 05:17

> [...]
> til den lille ny, så hun lige kan følge med og møde sin nye lillesøster :)

Lær Gabby at holde sig i ro, hav noget lækkert til hende i den forbindelse,
sæt jer på gulvet med den lille, få Gabby til at ligge sig og sig feks.
"stille Gabby.." og ros hende når hun er forsigtigt snuser til bebse, og sig
nej og skub hende forsigtigt lidt væk, hvis hun tromler.
Den har virket hver gang her, og det "stille" virker også fint i andre
henseender, feks når en stor boxer vil hilse på en chihuaua..LOL.... så
ligger han sig ned, og krabber på maven hen til det lille fnug...(o:

Mvh. Marie

Fra : Brian

Dato : 22-08-07 21:45

Buffy skrev:
> KÆMPE TILLYKKE MED LILLEPIGEN !

Tak :)

> Skønne billeder. Hvor er hun fin og stor. Skønt for jer, at hun endelig kom
> ud.

Ja, hun er for lækker! Og hun var dælme også længe ventet :)

> Kluntede hunde har det med, at få styr på deres ben og blive meget
> forsigtige og hensynsfulde, når der kommer en baby i huset. Det samme gør
> sig nok gældende for Gabby.

Uh det håber jeg såden! Men mon ikke det går? Det tror jeg :)

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 23-08-07 12:26

> Uh det håber jeg såden! Men mon ikke det går? Det tror jeg :)
>
> --
> -Brian
> http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

hej Brian

jeg håber, at sammenføringen idag af Gabby og bebsen er gået fint.
Alligevel sender jeg dig flg. link, hvor Irene Jarnved skriver om netop den
situation.
God læselyst!

http://vimedhund.tv2.dk/brevkasser/article.php/id-7701893.html

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Brian

Dato : 24-08-07 23:57

A. S. Nielsen skrev:
> [...]
>
> jeg håber, at sammenføringen idag af Gabby og bebsen er gået fint.
> Alligevel sender jeg dig flg. link, hvor Irene Jarnved skriver om netop den

Det gik ret godt - trods en del spænding skabt af en komplet
svigerfamilie med ulykke i tankerne :) De sad nærmest på rad og række,
klar til at springe ind og rive den lille ny ud af Gabbys frådende gab -
for selvfølgelig forvandler den ellers blide hund sig til en haj der
vejrer blod, når hun ser et spædbarn. Jeg blev så arrig at jeg tog tøsen
med mig i enerum, kaldte på Gabby og gjorde det på den måde JEG syntes
det skulle gøres. At Gabby fik at vide at hun skulle være rolig, og så
ellers fik lov at snuse til det nye medlem af flokken.

Gabby gjorde ifølge min kæreste det sødeste i går nat. Den lille gav et
piv fra sig i vuggen, Gabby vågnede op, lagde sit hovede op oven på
dynen i vuggen, og så var der ro. Herefter gik Gabby om til min side af
sengen, og peb lidt mens hun stødte til min fod med snuden.

Hun, Gabby altså, er meget ivrig efter at få lov til HELE tiden at snuse
til og slikke på den nye "hvalp" og nogle gange er hun lige voldsom nok,
men heldigvis kun fordi hun er så kluntet som hun er. Der har ikke været
et eneste tegn på agressiv adfærd OVERHOVEDET. Nærmest tværtimod. Når
den lille vræler, kommer Gabby løbende som for at sige; "HEY MENNESKER!
JERES HVALP PIVER!!" hun klarer det faktisk ret godt..

--
-Brian (som er SUPER stolt af sin blide og søde hund)
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress

Fra : Tove Krieger

Dato : 25-08-07 00:17

Brian wrote:

> [...]
> Gabby løbende som for at sige; "HEY MENNESKER! JERES HVALP
> PIVER!!" hun klarer det faktisk ret godt..

Herligt !!! Var det ikke bare det jeg (og andre) forklarede dig. De
allerfleste hunde er vidunderlige i den retning. Lillepigen vil
aldrig komme noget til så længe Gabby er i nærheden, den skønne
vovse. Giv hende et kram fra mig, det har hun ærligt fortjent.

Fra : lh

Dato : 25-08-07 04:55

> [...]
> komme noget til så længe Gabby er i nærheden, den skønne vovse. Giv hende
> et kram fra mig, det har hun ærligt fortjent.

Tillykke med den lille ny og tillykke med at det er gået så godt med
sammenføringen. Som andre siger, det går oftest meget bedre end man
forestiller sig.
Jeg kan godt huske da vi for mange år siden fik vores søn og vi havde vores
første hund -en ruhåret gravhund. Vi var også spændt på hvordan det skulle
gå, men den passede så meget på den lille at det var helt rørende og der var
ingen fremmede der skulle kigge i vuggen uden de kunne risikere et nap! Og
heller ikke i barnevognen når vi gik tur.
Til gengæld da sønnen blev noget større og begyndte at være for voldsom ved
hunden, tog hunden fat om hånden på ham. Den bed ikke, der var ikke ét mærke
at se, men alligevel nok til at sønnen forstod hunden trak en grænse. Det
hjalp omgående hvorimod vi havde sagt tusinde gange at han ikke måtte.

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 25-08-07 08:28

> [...]
> lille vræler, kommer Gabby løbende som for at sige; "HEY MENNESKER! JERES
> HVALP PIVER!!" hun klarer det faktisk ret godt..

SUPER!!
Jeg synes også, af erfaring, at tæverne er lidt mere "babysittere" end
hannerne er..

Her sidst der var en baby i huset, for et års tid siden, en vennefamilies
baby, stod autostolen på gulvet her i stuen, mine 3 vovser og vennernes
hanhund.
mine 3 havde en indædt kamp om hvem der havde ret til at babysitte, altså
hvem der skulle sidde og vogte ved stolen..hold da op et cirkus! LOL.. men
dejligt at det er sådan, at de ved at det er noget småt og skrøbeligt som
der skal passes på.

Mvh. Marie

Fra : Anette

Dato : 26-08-07 12:48

Brian wrote:
> Når den lille vræler, kommer Gabby løbende som for
> at sige; "HEY MENNESKER! JERES HVALP PIVER!!" hun klarer det faktisk
> ret godt..

Super vovhund I har...dejligt.
Og - jo det er rart med gode råd fra andre, men f.eks at sammenføre hund og
baby kræver at man følger sin fornemmelse. Du kender Gabby og gjorde det der
er rigtig for jer - super

/ Anette
www.philana.dk

Fra : pwh

Dato : 21-08-07 20:57

Brian, skrev:
> Ganske vist off-topic, men jeg vover pelsen! Den 15/8-07 kom min lille
> prinsesse til verden. 4680 gram fordelt ud på 55 centimeters lækker
> bebs.

Stort Tillykke herfra Brian :- )

/Jens

Fra : Brian

Dato : 22-08-07 21:48

pwh skrev:

> Stort Tillykke herfra Brian :- )
>
> /Jens

Tusinde tak Jens :)

Fra : jytte

Dato : 23-08-07 10:00

On 22 Aug., 22:47, Brian <doktore...@SPAMdoktorb.dk> wrote:

> [...]
> til den lille ny, så hun lige kan følge med og møde sin nye lillesøster :)

Først og fremmest ønskes I et stort tillykke med "lille"-pigen.

De tre gange hvor vi er kommet hjem med en lille baby, har vi bare sat
liften på gulvet - med baby i - og så har vi faktisk stort set vendt
ryggen til, mens hunden snusede og slikkede(adr) babyerne i hovedet.
Efter snuse/slikke tur har babyerne været fuldt accepterede som medlem
af flokken. Så den metode kan jeg kun anbefale

Mvh Jytte M