Dræbt hund skaber lynchstemning
Fra : JBH

Dato : 20-08-07 21:45

Fra : Is

Dato : 20-08-07 22:09

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:46c9fd3a$0$25418$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...

> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7985857.html

Det kan jeg egentlig godt forstå.

Erik Isager

Fra : Bjarne K.

Dato : 21-08-07 00:23

"Is" <detteerminnewsgruppemailadresse3@get2net.dk> skrev i en meddelelse
news:46ca023d$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...

> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> news:46c9fd3a$0$25418$edfadb0f@dread11.news.tele.dk...
>>

>> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7985857.html
>>

> Det kan jeg egentlig godt forstå.
>

> --
> mvh
> Erik Isager>

Jeg har også altid haft (en dum/naiv måske) idé om at uskyldige væsner som
børn og dyr, skal have ekstra beskyttelse. Så jeg ville ikke have de store
problemer med at de klyngede den skyldige op i den nærmeste lygtepæl (nu vi
taler om lynchstemning). Ok, en joke, men jeg har egentlig aldrig kunnet
forstå at folk der har gjort dyr fortræd, kan slippe med en eller ander
latterlig bøde.

Bjarne K.

Fra : lh

Dato : 21-08-07 05:37

"Bjarne K." <ej@neit.nej> skrev i en meddelelse

> [...]
> vi taler om lynchstemning). Ok, en joke, men jeg har egentlig aldrig
> kunnet forstå at folk der har gjort dyr fortræd, kan slippe med en eller

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg syntes historien var så grusom da jeg læste
den, at jeg slet ikke kunne finde ord til at skrive om den her.
For vi kan jo nok alle sammen blive enige om at det er så ond og grusom en
handling, og det gør så ondt at vide at der er så onde afstumpede mennesker
til.
Så jeg kan også godt forstå at folk reagere så kraftigt som de gør også
fordi vi alle ved at de/den bliver bare ikke straffet særlig hårdt. Men om
de bliver straffet hårdt eller ej, det går ud over min fatteevne at nogen
overhovedet kan gøre sådan noget.
Om vores verden er blevet mere og mere ond, eller det bare er fordi det
kommer mere frem i medierne nu når sådan noget sker, skal jeg ikke helt
udtale mig om, men det er jo desværre ikke første gang. Jeg syntes man
rigtig tit høre om hvad vores dyr udsættes for.
Folk har jo ingen hæmninger mere.... og ja jeg kunne blive ved, og det giver
jo ikke de ældre mennesker deres lille hund tilbage.

mvh
lh

Fra : Winther

Dato : 21-08-07 06:53

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse
> Folk har jo ingen hæmninger mere.... og ja jeg kunne blive ved, og det
> giver jo ikke de ældre mennesker deres lille hund tilbage.
>
> mvh
> lh
Lad os håbe, at ejerne så har lært, at der er en risiko ved bare at lade
dyrene løbe.

Fra : Thomas Mikkelsen

Dato : 21-08-07 07:15

men jeg har egentlig aldrig kunnet
> forstå at folk der har gjort dyr fortræd, kan slippe med en eller ander
> latterlig bøde.

Helt enig i dit indlæg. Egentlig mener jeg det er en fejl at vi i DK ikke
har et korps svarende til det amerikanske ASPCA (eller hvad det er det
hedder) Som kun har til opgave at varetage dyrevelfærd.
I DK er det politiet der har den opgave, og som man gang på gang hører har
de ekstremt travlt. Så kan jeg godt regne ud hvilke opgaver der bliver
nedprioriteret, og det er ikke dem der indvolvere mennesker.
Der er masser af sager for sådan et korps, de tager sig jo af alt fra
forladte, skadede og voldsramte dyr til retsforfølgelsen af de skyldige
personer.

Bare min mening

Thomas Mikkelsen

Fra : Hm

Dato : 21-08-07 08:38

"Thomas Mikkelsen" <thmhomeNoSp@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
..
> Der er masser af sager for sådan et korps, de tager sig jo af alt fra
> forladte, skadede og voldsramte dyr til retsforfølgelsen af de skyldige
> personer.

Ja, og det er jo netop det AXEL fra Alle dyrs ret, har råbt op om i mange år
og jeg kan kun håbe, at efter alle de tilfælde man snart høre om det kunne
blive til virkelighed.

Hanne/ som er helt enig i de andre indlæg

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-07 10:16

Hm wrote:
> [...]
> snart høre om det kunne blive til virkelighed.
>
> Hanne/ som er helt enig i de andre indlæg

Jeg er også fuldstændig enig i de foregående indlæg. Når man elsker
dyr, går det over ens forstand at nogle "mennesker" kan finde på at
gøre dem fortræd.

Jeg føler virkelig med det ældre ægtepar, de har lært nu hvor onde
andre kan være. Jeg kunne *aldrig* finde på at lade min hund rende
løs hvor jeg ikke havde opsyn med den. Det er ligegyldigt hvor pænt
et kvarter man bor i, man kan ikke føle sig sikker i dagens Danmark.
Det er snart hver dag man læser om mishandling af dyr, det er
simpelthen så utroligt forfærdeligt, at nogen kan gøre det.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : lh

Dato : 21-08-07 11:19

> [...]
> i, man kan ikke føle sig sikker i dagens Danmark. Det er snart hver dag
> man læser om mishandling af dyr, det er simpelthen så utroligt

Jeg kan ikke være mere enig med dig Tove. Jeg bor på landet men min have er
totalt lukket. Jeg ville simpelthen ikke turde lade min hund løbe frit
alene. Hun får heller aldrig lov til at sidde uden for en butik, og jeg
ville aldrig lade hende sidde i bilen ved store butikscentre og lign. Så må
hun blive hjemme.
Jeg har faktisk en genbo som har tre hunde forsvarligt lukket inde på deres
store grund, så de strejfer aldrig. Men jeg ved der har været klager over at
hundene gør om aftenen. Nu har den ene hund to gange været meget alvorligt
syg, med blødende diarré og opkast og været indlagt i drop. De kan ikke
finde ud af hvad den fejler, men sidst mente de det var et eller andet gift
den havde spist. Hunden reddede livet og de selv lægger aldrig gift af nogen
art ud. Det er ikke virus og de to andre hunde bliver ikke smittet. Man kan
da godt få den tanke at "nogen" går ned og lægger gift til dem, når de ikke
er hjemme, hvad de ikke er hele dagen. Men det ved ingen med sikkerhed, men
tanken er der da og jeg er da bange for at der er sådan en "idiot" i
nabolaget som kan finde på at smide noget til vore hunde.

lh

Fra : Tove Krieger

Dato : 21-08-07 11:41

lh wrote:

> [...]
> jeg er da bange for at der er sådan en "idiot" i nabolaget som
> kan finde på at smide noget til vore hunde.

Jeg er ikke et øjeblik i tvivl om, at nogen kan finde på det. Man
kan jo læse i Hans' indlæg om Bamse, at den måske havde spist
rottegift. Det er forbudt for privatpersoner at udlægge rottegift,
det er kommunens opgave. Jeg ved dog ikke om det er forbudt at
sælge, det burde det i hvert fald være, det er for stor en fristelse
for dyrehadere, at kunne købe det frit

At nogle kan være irriteret på andres hunde er én ting, men at de er
så dovne, at de ikke gider at tage en snak med ejeren hvis de ved
hvem det er, og i stedet myrder hunden (eller katten) er en helt
anden ting. Straframmen må forhøjes betydeligt i sådanne sager, men
det er nok desværre ønsketænkning, da knivstikkeri blandt mennesker
jo også hører til "dagens orden", og de sager bliver jo i sagens
natur behandlet først.

Jeg kommer *aldrig* til at forstå den form for ondskab.

Fra : lh

Dato : 21-08-07 12:12

> [...]
> "dagens orden", og de sager bliver jo i sagens natur behandlet først.
>
> Jeg kommer *aldrig* til at forstå den form for ondskab.

Heller ikke jeg!

lh

Fra : jytte

Dato : 21-08-07 10:19

On 21 Aug., 07:53, "Winther" <nob...@home.dk> wrote:

> Lad os håbe, at ejerne så har lært, at der er en risiko ved bare at lade
> dyrene løbe.

Lige præcis. Det var også min tanke... Jeg siger IKKE, at det er okay
at slå hunden ihjel, men at der måske har været nogle naboer som bare
har været SÅ dødtrætte af den løse hund, der har rendt rundt og luftet
sig selv. Måske i naboernes haver, hvem ved.

Mvh Jytte M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-07 10:26

"jytte" <mollie-mor@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

har været SÅ dødtrætte af den løse hund, der har rendt rundt og luftet
sig selv. Måske i naboernes haver, hvem ved.

Selvfølgelig er det ikke ok at lade hunden rende frit som det nu behager
den, men der er stadig langt fra at være irriteret over en sådan strejfer,
og til at maltraktere den med en skruetrækker eller hvad der nu er brugt,
det er ondskab.
man kan feks.kontakte politiet der gladeligt uddeler bøder til ejerne, eller
selv tage kontakt til ejerne.

Jeg kan personligt ikke finde nogen undskylding for sådan en modbydelig
handling.

Mvh. Marie

Fra : jytte

Dato : 21-08-07 10:41

On 21 Aug., 11:26, "Torben og Marie-louise Ager"

> [...]
> og til at maltraktere den med en skruetrækker eller hvad der nu er brugt,

Det er vi da helt enige i.

> man kan feks.kontakte politiet der gladeligt uddeler bøder til ejerne, eller
> selv tage kontakt til ejerne.

Hmm ikke her hvor jeg bor. Normalt hvis der kommer en strejfer her, så
ringer jeg til ejerne, eller følger hunden hjem hvor den hører til.
Men for ikke så længe siden kom der en hund uden hundetegn. Jeg
ringede til politiet for at høre hvad man så gør. De sagde at jeg bare
skulle lade hunden rende(jeg bor i nærheden af en ret befærdet vej) De
havde ikke tid til at gøre noget ved det... Jeg sagde så at jeg havde
taget halsbånd og snor på hunden, så de kunne jo komme når de fik tid.
Men jeg fik besked på at de ikke kørte ud til sådan noget. Så jeg
skulle bare lade hunden gå...

Mvh Jytte

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-07 11:05

> [...]

taget halsbånd og snor på hunden, så de kunne jo komme når de fik tid.
Men jeg fik besked på at de ikke kørte ud til sådan noget. Så jeg

jeg ved det, har også fået den "smøre" smidt i hovedet..men ikke desto
mindre så har de pligt til det. hunden kan være til fare for omgivelserne,
trafikken osv.
Jeg har selv adskillige gange "optaget" herreløse hunde, og enten bragt dem
hjem eller lade politiet om dem.
pt render her en løbsk tæve, korthåret hønsehund, hvad den gør hver gang den
er i løb.
Jeg har flere gange haft fat i ejerne, og nævnt at jeg altså ikke gider være
ansvarlig, hvis den bliver parret af Loui, hvorefter de har kastet et blik
på min hund og sagt, ´"jamen han ser da sund og rask ud, så det gør nok ikke
så meget...." IHHHHH!.
Her de seneste dage har der ligget nogle ordentlige bæer foran vores garage,
som jeg meget vel kan forestille mig tilhører tæven.
Desværre kan jeg ikke selv få fat i tæven, da hun er meget sky, ellers kunne
jeg godt finde på at indlevere hende til politiet, så kan det måske lære
ejerne at sætte et hegn op feks. hvad de ikke har, blot et meget lavt
pyntestakit.

Mvh. Marie

Fra : jytte

Dato : 21-08-07 11:17

On 21 Aug., 12:04, "Torben og Marie-louise Ager"

> [...]
> på min hund og sagt, ´"jamen han ser da sund og rask ud, så det gør nok ikke

Der er godt nok nogle som ikke har deres hjerne at bøvle med ;-(

> Her de seneste dage har der ligget nogle ordentlige bæer foran vores garage,
> som jeg meget vel kan forestille mig tilhører tæven.

Her har vi mange af de der hundeejere som bliver totalt blinde, når
deres hunde sætter sig til at s.... Det er rigtig rigtig irriterende.

> [...]
> jeg godt finde på at indlevere hende til politiet, så kan det måske lære
> ejerne at sætte et hegn op feks. hvad de ikke har, blot et meget lavt

Ja det er da ærgerligt at du ikke kan få fat på den. Har du prøvet at
tale med ejerne?

Mvh Jytte M

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-07 11:25

> [...]

> pyntestakit.

Ja det er da ærgerligt at du ikke kan få fat på den. Har du prøvet at

Det er jo netop det jeg har.. se ovenfor.
De er nogle typiske eksemplarer på totale ligegyldige og egoistiske
hundeejere..suk!.
men det kan tæven nu ikke gøre for.
Vi bor også ud til en ret trafikeret vej, og jeg ville da blive ked af det,
hvis hun, eller en anden hund blev mejet ned herude. der er nok af katte i
forvejen der ugentlig må lade livet på den strækning.
Forstår ikke at fok ikke passer bedre på deres dyr, selvfølgelig kan det
smutte, det har det også gjort for mig, mere hellig skal jeg da ikke være.

Mvh. Marie

Fra : Kasper

Dato : 21-08-07 13:07

> [...]
> smutte, det har det også gjort for mig, mere hellig skal jeg da ikke være.

Hmm.. tænkte lidt på om man kunne sende dem et brev med at hvis deres hund
strejfer og den bliver parret med jeres hund, så vil i have et parrings
gebyr på 10.000kr for i mener det er hvad jeres er værd...???

Bare en underlig tanke..

Kasper

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 21-08-07 15:52

"Kasper" <kasper@kasper.kasper> skrev i en meddelelse

> Hmm.. tænkte lidt på om man kunne sende dem et brev med at hvis deres hund
> strejfer og den bliver parret med jeres hund, så vil i have et parrings
> gebyr på 10.000kr for i mener det er hvad jeres er værd...???

LOL.. jeg kunne seriøst godt bruge 10.000...(o:
For at det skal være gældende, skal der vist nok være gensidig gyldig aftale
i form af en underskrift.
Jeg tvivler på, at min han kan komme ud på egen pote, men man skal aldrig
sige aldrig.

Mvh. Marie

Fra : jytte

Dato : 21-08-07 11:38

On 21 Aug., 12:25, "Torben og Marie-louise Ager"

> Ja det er da ærgerligt at du ikke kan få fat på den. Har du prøvet at
> tale med ejerne?
>
> Det er jo netop det jeg har.. se ovenfor.

Nå ja undskyld, nu er det vist mig, som er blind

> [...]

> smutte, det har det også gjort for mig, mere hellig skal jeg da ikke være.

Selvfølgelig, det tror jeg, vi alle har prøvet, men der er stor
forskel på, om det sker en sjælden gang, eller det er en daglig
forteelse

Mvh Jytte M

Fra : Brian

Dato : 21-08-07 16:41

JBH skrev:
> http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7985857.html

Er jeg den eneste der studsede over det her:
*"Jeg kan udmærket forstå, at folk er oprevne. Men vi skal passe på, når
folk selv begynder at undersøge, hvem gerningsmændene kan være, og der
er risiko for en selvtægt, der ikke svarer til den bøde, som
gerningsmænde­ne sandsynligvis får, hvis vi pågriber dem," siger
vicepolitikommissær Kenneth Højlund til Nyhedsavisen.*

Jeg har lidt problemer med Kenneth Højlunds formulering.. først og
fremmest: "bøde" - skal der falde en bøde når man dolker et dyr ihjel???
Hvad fanden skal der til for at folk ryger i spjældet??!

"sandsynligvis" - så det er ikke engang sikkert at de får en bøde?! Ja,
måske er et klap over håndleddet er nok.. men jeg ville ønske at de
skulle samle hundelorte, i Køge og omegn, op med munden resten af deres
liv, som en form for samfundstjeneste.

"hvis vi pågriber dem" - det er nemlig højst usandsynligt at de pågriber
gerningsmændene, for i politikredsene rundt om i Danmark, er der kun et
par stykker pr. kreds der står for alt der har med dyr at gøre.
Og desværre er der flere og flere sager om mishandlede dyr..

Hvad fanden sker der i Danmark? Hvornår er det blevet acceptabelt at
mishandle sine dyr? Eller er der bare kommet flere penge i at skrive om det?

Jeg er, som mange af jer andre, for et dyrepoliti - lidt ala RSPCA. Men
realistisk set - det bliver ikke til en skid, for politiet vil aldrig
indrømme deres inkompetence på dyreområdet og regeringen vil ikke høre
tale om flere udgifter.. der er jo snart valg, og vi skal jo hellere
have skattelettelser til de rige end velfærd for vores medmennesker og
dyr! Uh, jeg kan blive så hidsig!!

--
-Brian
http://www.ikast-boisen.dk/wordpress