Hunde forsikring med sygeforsikring
Fra : Jan A Jensen

Dato : 20-08-07 15:58

Hej,
Vi har lige fået en lille hvalp. Og har besluttet os for at vi vil have
sygeforsikring på den.
jeg har surfet lidt på nettet med har ikke fundet en rigtig god forsikring..

så ser jeg f.eks. en fors. der har 300 kr i selvrisiko men derefter dækker
den kun 80% er det normalt..??
prisen er ikke så vigtig.!!

kan i anbefale nogle gode selskaber..??

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 20-08-07 16:21

Jan A Jensen wrote:

> [...]
> forsikring..
> så ser jeg f.eks. en fors. der har 300 kr i selvrisiko men derefter

Vi har igennem Dyrekassen Danmark nu
http://www.dyrekassen.dk/dk/hund/

Tidligere har vi haft sygeforsikring igennem Provinzial /
Provinsforsikring - nu Alm Brand
http://www.provinsforsikring.dk/abweb/pc?pid=pagAB_p_p_f_hundeforsikringProdinfo

Den tidligere forsikring havde vi brug for et par gange det sidste år
Eneste bøvl var at vi skulle huske at få en udvidet journal fra dyrelægen
Pengene faldt prompte og uden yderligere spørgsmål

Mht selvrisiko og dækning så ændrede selskaberne betingelserne for nogle år
siden
Du skal også være opmærksom at der er et max beløb om året

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-08-07 16:42

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> --
> Hi! I'm a .signature *virus*!
> Copy me into your ~/.signature to help me spread!

Max.beløbet hos Dyrekassen Danmark er 22.000 kr. årligt.
Så højt kom jeg nu aldrig op med min tidligere kronisk syge labrador, men
var da ofte oppe på at indsende dyrlægeregninger på 5-6000 kr. pr. gang, og
har altid fået refusionen udbetalt i løbet af 2-3 uger, og helt uden
diskussion.
Så min nye lab. er også forsikret i DD.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Jan A Jensen

Dato : 21-08-07 08:53

> Vi har igennem Dyrekassen Danmark nu
> http://www.dyrekassen.dk/dk/hund/
>
> Tidligere har vi haft sygeforsikring igennem Provinzial /
> [...]

ok, takker for de hurtige svar.. Jeg kikker lige nærmere

det ser ud til at de flest kun dækker 80% udover der osse betales en
selvrisiko

Vh. Jan

Fra : Winnie

Dato : 21-08-07 10:11

"Jan A Jensen"skrev

> ok, takker for de hurtige svar.. Jeg kikker lige nærmere
>
> det ser ud til at de flest kun dækker 80% udover der osse betales en
> selvrisiko

Hej Jan,
Jeg har forsikret mine to hunde via Codan - ca. 2500,- om året incl. udvidet
ansvarsvforsikring (pga. udstilling) for begge hunde.
Codan dækker op til 12.000,- om året pr. hund - efter selvrisikoen (der
ligner Dyrekassen Danmarks) er betalt, erstatter de 100% af regningen.
Da en hund skal være ualmindelig meget syg for at lave regninger for mere
end 12.000,- om året og da de dækker 100% i stedet for 80% som Dyrekassen
Danmark, var denne model bedst for mig.

- Winnie

Fra : Jan A Jensen

Dato : 21-08-07 15:13

> [...]
> end 12.000,- om året og da de dækker 100% i stedet for 80% som Dyrekassen

tak for oplysningen Winnie,
jeg kikkede på codans hjemmeside og fandt ikke meget om hund. men jeg kunne
bestille en brochure på deres hjemmeside så det gjorde jeg så
så i løbet af 5 dage skulle jeg ha' hørt fra dem

Vh. Jan

Fra : Winnie

Dato : 21-08-07 19:01

"Jan A Jensen"skrev
> [...]
> kunne bestille en brochure på deres hjemmeside så det gjorde jeg så
> så i løbet af 5 dage skulle jeg ha' hørt fra dem

Prøv dette link - nederst på siden kan du læse mere om syge- og
ansvarsforsikring

http://www.codan.dk/web/beregn/GetCodanPage?Publisher=32&Language=da&PageID=3049

Men det kan da være der står mere i brochuren.

- Winnie

Fra : Jan A Jensen

Dato : 22-08-07 12:12

> [...]
>
> http://www.codan.dk/web/beregn/GetCodanPage?Publisher=32&Language=da&PageID=3049
>
> Men det kan da være der står mere i brochuren.

tak for linket... jeg har kikket på siden men uden at have held
nu har jeg snakket med Codan og forsikringen er på vej..
1074 kr. for ansvar og sygeforsikring.

takker for hjælpen

Vh. Jan

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 21-08-07 18:20

Winnie wrote:

> Da en hund skal være ualmindelig meget syg for at lave regninger for
> mere end 12.000,- om året og da de dækker 100% i stedet for 80% som
> Dyrekassen Danmark, var denne model bedst for mig.

Hvis vi havde valgt at indlægge vores forrige hund (akut urinvejsstop) var
den stak regninger blevet væsentligt mere end de 12k efter få uger
Da vi valgte at sige stop aht Pongo havde vi regninger for små 9k
Weekendbesøg hos dyrlægevagten tæller godt med i det samlede regnskab

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : Winnie

Dato : 21-08-07 19:12

"Peter Lykkegaard" skrev

> [...]
> Da vi valgte at sige stop aht Pongo havde vi regninger for små 9k
> Weekendbesøg hos dyrlægevagten tæller godt med i det samlede regnskab

Det er jeg klar over.
Jeg er dog stadig overbevist om, at jeg får mere brug for at få dækket
småting helt, end store ting delvist.
Jeg syntes det virker en smule klamt, både at opkræve en selvrisiko, og
tilmed kun ville dække 80% af udgifterne. Det er i mine øjne dobbeltkonfekt,
og sikkert ikke noget man har fundet på for at tilse sine kunders
interesser, men højst sandsynligt fordi det bedst kan betale sig for
Dyrekassen!?
Og skulle den store regning - over 12.000,- - alligevel dukke op, klarer vi
den nok også.

Min bror havde en hund, hvis tilskadekomne bagben kostede pænt over
20.000,- - det var hunden med guldbenet Og min kære bror havde
selvfølgelig ingen forsikring.

- Winnie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-08-07 16:22

"Jan A Jensen" <jaj@webnetmail.detteskalfjernes.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> forsikring..
>
> så ser jeg f.eks. en fors. der har 300 kr i selvrisiko men derefter dækker

ja, det er vist meget normalt.
Jeg har begge mine hunde syge- og ansvarsforsikret i Dyrekassen Danmark, det
koster godt 1.400 kr. pr. hund om året, der ydes 80% dækning og herfra
trækkes 5-600 kr. i selvrisiko.

venlig hilsen, Anelise

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-07 10:23

> [...]
forsikring..

> så ser jeg f.eks. en fors. der har 300 kr i selvrisiko men derefter dækker

Gartnernes forsikringsselskab....

3 * Hunde sygeforsikring
2 * Udvidet ansvarsforsikring
1 * Almindelig ansvarsforsikring

Total 3658,-

M.V.H....Benny..

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 08:24

det er ikke alle der dækker til hunden er over 10 år gammel, så tag det med
i overvejelserne.

--
MvH
Niels Holler