Forhindre bid i ledninger.
Fra : Amazing Pudding

Dato : 20-08-07 14:27

Hejsa.

Vi har fået en lille hvalp. En Islandsk Fårehund, som vi selvfølgelig er
rasende glade for!
Hun er søreme glad for at gnave i alt muligt! Vi har naturligvis forsøgt at
fjerne de ting hun ikke må gnave i, inkl. ledninger. Men det er svært at
skjule alle ledninger. Så var det jeg tænkte: Kan man f.eks. ikke købe et
eller andet, der smager rædsomt, som kan smøres på ledningerne? Eller er det
en tåbelig idé?

M.v.h.
Henrik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 15:17

"Amazing Pudding" <the.amazing.pudding@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> eller andet, der smager rædsomt, som kan smøres på ledningerne? Eller er

Hvis det ikke ligefrem drejer sig om store længder, så tag en gardinstang,
og læg ledningen ned i bunden af den.

M.V.H....Benny..

Fra : Amazing Pudding

Dato : 20-08-07 16:31

> Hvis det ikke ligefrem drejer sig om store længder, så tag en gardinstang,
> og læg ledningen ned i bunden af den.

Hmmm....kunne selvfølgelig være en løsning. Lyder dog også lidt besværligt.

M.v.h.
Henrik.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-08-07 16:44

> Hmmm....kunne selvfølgelig være en løsning. Lyder dog også lidt
> besværligt.
>
> M.v.h.
> Henrik.

Det _er_ besværligt at få en ny hvalp

Venlig hilsen, Anelise, der lige har været turen igennem

Fra : Amazing Pudding

Dato : 20-08-07 16:59

> Det _er_ besværligt at få en ny hvalp

Jo jo, og der er da næsten heller ikke nogen grænser for, hvad vi vil gøre
for at sikre hvalpen.

På den anden side, kan vi jo også bare lade den bide i ledningerne. Den gør
det jo immervæk kun én gang . Just kidding!

M.v.h.
Henrik.

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-07 10:39

> [...]
gør
> det jo immervæk kun én gang . Just kidding!

Hej Henrik

Her er der vist et eller andet, som jeg tror du misforstår....

Det er meget sjældent, at hunden, kaninen, papegøjen, eller hvad det nu er,
får stød... Dyr kan føle elektricitet, og F.eks ser det ud til, at denne
almindelige vekselstrøm, har en utrolig tiltrækningskraft på dyr.... Selvom
det faktisk ser ud til at være aftaget lidt, efter at spændingen blev hævet.
Det er faktisk, resten af familien, der er mest udsat for risiko.

Jeg kan huske, min mors kanin... Den havde spist al isoleringen, på de
næsten 3 meter ledning, som lå under sofaen... Både på face og nul.... Der
lå kun flot gyldent kobber.... Jeg kunne lige forestille mig, at jage hånden
ind, for at hente kaninen ud.... GYYYYyyyyysssss

M.V.H.....Benny..

Fra : Amazing Pudding

Dato : 24-08-07 20:14

> Hej Henrik
> Her er der vist et eller andet, som jeg tror du misforstår....

Okey. Tak for info. Så blev jeg så meget klogere!

M.v.h.
Henrik.

Fra : Søren LH

Dato : 22-08-07 06:08

> [...]
> et eller andet, der smager rædsomt, som kan smøres på ledningerne? Eller

Tape dem fast til gulvet.

Mvh
Søren

Fra : Amazing Pudding

Dato : 24-08-07 20:15

> Tape dem fast til gulvet. Mvh
> Søren

Tvivler på at tape vil være nogen hindring for vores hvalps sylespidse
tænder.

M.v.h.
Henrik.

Fra : lh

Dato : 25-08-07 04:48

> Tvivler på at tape vil være nogen hindring for vores hvalps sylespidse
> tænder.
>
> M.v.h.
> Henrik.

Tillykke med valget af race!! Købte selv en lille islandsk fårehunde hvalp i
marts. En rigtig dejlig hund i øvrigt. Lærenem, følsom og meget klog. Håber
i vil og kan bruge rigtig meget tid på den, de har så meget energi der skal
brændes af. Jeg har gået til træning og så småt agility siden min var godt 3
mrd og hun elsker det sociale samvær med de andre hunde især.
Min var også ekstrem til at bide i ALT. ALT blev samlet op på en gåtur
f.eks. Men jeg forsynede hende med tyggepinde/ben og når hun så begyndte at
bide i noget hun ikke måtte, blev der sagt NEJ og afledt og det lærte hun
hurtigt. Lærte også meget hurtigt at SLIP betød spyt ud. Ledninger har hun
heldigvis aldrig rørt eller vist interesse for. Mange af mine er nu også sat
inde bag skinner, men derfor har man jo alligevel lidt løst at ligge til
lamper m.m. Men dem trækker jeg så ud når jeg ikke er her.
Min mors hund har sandelig fået et alvorligt stød ved at bide en ledning
over, så det med at de ikke kan få stød passer ikke.

lh

Fra : Amazing Pudding

Dato : 25-08-07 12:21

> [...]
> Min mors hund har sandelig fået et alvorligt stød ved at bide en ledning
> over, så det med at de ikke kan få stød passer ikke.

Takker. Vi er skam også vældig glade for vores lille hvalp. Og ja, det ér en
dejlig race, som da vist egentlig er lidt overset. Vi er i fuld gang med
opdragelsen, og bruger også dine råd, men vores hvalp har et lidt iltert
temperament, og accepterer ikke altid et nej. Heller ikke selvom
alternativet er et dejligt tyggeben. Det bliver formodentlig bedre når hun
starter på hvalpeskole. Agility? Hmmm...det var da nok værd at overveje.

M.v.h.
Henrik.

Fra : lh

Dato : 25-08-07 14:53

> [...]
> starter på hvalpeskole. Agility? Hmmm...det var da nok værd at overveje.

Jeg kan varmt anbefale agility, men husk at starte blidt op. Den må ikke
springe m.m før den er udvokset. Netop den islandske fårehund skulle være
ferm til denne hundesport fordi den er så lærenem og samarbejdsvillig.
Min har været meget nem at opdrage. Tror faktisk aldrig jeg har skældt ud
som sådan. Hun lærte meget hurtigt det med nej, slip, sit og dæk m.m Men jeg
har virkelig også brugt meget tid på hende med træning, socialt samvær med
andre hvalpe/hunde, leget, gået og bare råhygget.
Og du har ret i det er en lidt overset race. Men man skal være klar over man
får et energibundt ind for dørene. Hun følger med i ALT jeg laver og føler
mig overalt. Det ved jeg mange vil finde irriterende. Til gengæld er der ro
når jeg sætter mig eller om natten.

lh

Fra : Søren LH

Dato : 25-08-07 11:43

"Amazing Pudding" <the.amazing.pudding@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Tvivler på at tape vil være nogen hindring for vores hvalps sylespidse
> tænder.

Når ledningerne er tapet fast til gulvet er de ikke et attraktivt stykke
legetøj. Men hvis hvalpe bider i ALT er det da klart ikke nok. Men så mener
jeg man må igange med at lære hvalpen ikke at bide i alt. Det tager efter
min erfaring et par dage, så hvis du er startet på det fra første dag, så
burde tapen kunne gøre det fra nu af.

Mvh
Søren