barf igen igen
Fra : claus jensen

Dato : 20-08-07 10:22

hej
jeg har importeret den lækreste cavalier king charles spaniel fra england.
kennelen derovre fodre udelukket med barf. det
ville jeg ikke i starten, med det resultat at han ikke ville spise medmindre
at jeg håndfodrede ham, det ska lige sige at han er 16 måneder. i fredags
besluttede vi at prøve barf, købte kallun og grøntsags mix til han. er du
syg hvor han kunne lide det. det var spiste i løbet af 2 min. før kunne det
tage op til en halv time at spise en lille smule tørkost. nu er mit
spørgsmål så hvor meget kød skal sådan en cavalier have , han vejer 7 kg ca
men skal helst ikke blive meget større max 1 kg. jeg har prøvet at læse mig
til det , men må være dum for jeg kan ikke finde noget om portions
størrelser.
mvh claus og homerbrent beckham
http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Fra : JB

Dato : 20-08-07 10:50

"claus jensen" <cj@team.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mig
> til det , men må være dum for jeg kan ikke finde noget om portions

Tillykke med din nye hund og dit valg med at fodre råt.

Jeg har selv dværgpinschere, de vejer 5 kg, og de får 300 - 400g om dagen.
Små hunde spiser forholdsvis mere end store. De får 1/3 kød og 2/3 grønt,
som jeg selv tilbereder i en saftpresser. Deudover får de ben 2 - 3 gange om
ugen. I dag har de f. eks. fået kalvehaler til morgenmad. Jeg fodrer to
gange om dagen, og de har ingen fastedage. De snupper så også et par
krabber, når vi er ved stranden.

Jeg har fodret på denne måde i 4 år, og hundene er i topform.

Det er svært at sige, hvor meget din hund har behov for, men mit gæt er ca
400 g om dagen. Hvis han bliver tykkere, er det for meget, og hvis han
bliver tyndere, er det for lidt.

God fornøjelse

Hilsen
Jytte

Fra : claus jensen

Dato : 20-08-07 13:30

hej jytte

tak for dit svar
et enkelt spørgsmål, vi bor i lejlighed, så det er lidt svært at have halve
grise liggende og flyde( jeg mener selvfølgelig ben ) kan man give et
tilskud istedet for ben. det sviner jo på gulvtæpper og det er jeg ikke
sikker på at min kone syntes er fedt. jeg vil helst kun fodre en gang om
dagen . håber at du eller andre kan svare ang ben

mvh claus

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 20-08-07 15:07

> [...]
> sikker på at min kone syntes er fedt. jeg vil helst kun fodre en gang om
> dagen . håber at du eller andre kan svare ang ben

Lær hunden at det foregår på et bestemt tæppe, evt. i køkkenet, det er nemt
at vaske efter behov
jeg ved at der er flere der bruger den model.
selv er jeg så "heldig" at have en halvt overdækket gård, hvor fodringen
foregår.

Mvh. Marie

Fra : jytte

Dato : 20-08-07 13:57

On 20 Aug., 14:29, "claus jensen" <c...@team.dk> wrote:
.. det sviner jo på gulvtæpper og det er jeg ikke
> sikker på at min kone syntes er fedt.
> håber at du eller andre kan svare ang ben

Hej Claus

Her i huset foregår "kødbensgnavning" kun i haven - som du jo ikke har
mulighed for - eller i hundekurven. Det kan du altså sagtens lære din
hund, det er i hvert fald lykkedes her

Mvh Jytte M