Blackie er nu på vej til sit nye hjem.
Fra : Benny Mortensen

Dato : 19-08-07 10:46

Hej Alle

Så har Hans og Zofia hentet Blackie som, ganske som ventet, var lidt utryg
ved situationen, for jeg kan jo levende forestille mig, at det, at måtte
flytte fra sit hjem, som man ellers var glad for, må være en frustrerende
oplevelse. Den fatter jo ikke en meter af, hvad der foregår, men den kan
selvfølgelig mærke, at følelserne mellem mor og far, slet ikke er som de
plejer at være. Jeg kan også forestille mig, at det har taget hårdt på den
tidligere ejer, at måtte se sig tvunget til at give slip på Blackie... Da
han meget hurtigt, overlod det til en anden, at aflevere Blackie, og hurtigt
forlade stedet... Mit gæt, for at skjule, at han ikke kunne holde tårerne
tilbage. Lige som det måtte have været slemt for Blackie, at blive skilt fra
ham, og selvfølgelig også resten af familien. Okay, første trin, var til at
bære, for det var jo ikke noget fremmed sted for ham, eneste forandring, var
14 små hvalpe, men de var ikke noget problem.

Hvordan mon det føles for en hund ???.... Jeg sidder selv, og er lige ved at
få tårer i øjnene, bare ved tanken om, at være tvunget til at give slip på
sin hund, og hunden sin ejer. Her var Blackie jo så alligevel, en lille
smule heldig, for her har han et hjem, han altid kan vende tilbage til,
hvilket jo denne gang, reddede Blackie, fra at blive aflivet, og det gav så
Blackie en chance mere, og Hans & Zofia, en ny ( Lettere brugt ) hund... Jeg
glæder mig allerede, til at høre hvordan det går, og håber, de får rigtigt
mange gode år sammen.

M.V.H....Benny..

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-08-07 11:15

Benny Mortensen wrote:

> [...]
> hund... Jeg glæder mig allerede, til at høre hvordan det går, og
> håber, de får rigtigt mange gode år sammen.

Jeg kan godt forstå, at du er en smule sørgmodig. Hvem ville dog
ikke være det.

Jeg er dog helt overbevist om, at Zofia og Hans hurtigt vil blive
"Blackies" yndlingsmennesker. Man kommer meget langt med at vise en
hund venlighed og kærlighed, og det er jeg helt sikker på at de har
i rigt mål. Han skal nok hurtigt finde ud af, at han er havnet det
helt rigtige sted, med klap og kæl og ikke mindst dejlige gåture
flere gange om dagen. Det må være det rene paradis for en hund.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 16:13

Tove Krieger skrev:

> [...]
> helt rigtige sted, med klap og kæl og ikke mindst dejlige gåture
> flere gange om dagen. Det må være det rene paradis for en hund.

Han ligger og snorkbobler hér bag mig nu

Det var osse en lang dag med mange indtryk; nye mennesker, lang køretur,
godt og spise og en masse at drikke (han fik vand undervejs, men jeg tror
han drak 2 liter da vi kom ind i huset - foruden lidt af Østersøen da vi var
ved stranden )
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 16:34

Hans Paulin (6310) skrev:

> Han ligger og snorkbobler hér bag mig nu

http://kortlink.dk/464p
Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 19-08-07 16:42

Hans Paulin (6310) wrote:

> http://kortlink.dk/464p

Han er sikkert også en meget træt vovse oven på alle de nye indtryk.

Han er en virkelig smuk hund. Dejligt at Benny så dit indlæg. Han er
jo selv en stor hundeelsker, som er glad for at Blackie kunne få et
nyt og godt hjem.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 18:07

Tove Krieger skrev:

> Han er sikkert også en meget træt vovse oven på alle de nye indtryk.

Ja

Nu har vi dog lige været ude en 4 km. - vi skiftevis løb og gik

> Han er en virkelig smuk hund.

Ja

>Dejligt at Benny så dit indlæg. Han er
> jo selv en stor hundeelsker, som er glad for at Blackie kunne få et
> nyt og godt hjem.

Ja, dét var en fin symbiose
Hans

Fra : Anette

Dato : 19-08-07 22:10

Hans Paulin (6310) wrote:

> http://kortlink.dk/464p

Puuha, det ser ud til at have været en hård dag

Held og lykke med ham. Det lyder til at både I og han har været lige
heldige.

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 07:19

Anette skrev:

> Puuha, det ser ud til at have været en hård dag

Det var en lang dag for både Blackie og os

> Held og lykke med ham.

Tak!

> Det lyder til at både I og han har været lige
> heldige.

Vi nyder ham - og han er i gang med at falde til
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 16:11

Benny Mortensen skrev:

> Jeg glæder mig allerede, til at høre
> hvordan det går, og håber, de får rigtigt mange gode år sammen.

Så ikke dit indlæg - har lige smidt et i den oprindelige tråd

Blackie er bare en sjov og dejlig hund!
Hans

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 19-08-07 17:22

> Så ikke dit indlæg - har lige smidt et i den oprindelige tråd
>
> Blackie er bare en sjov og dejlig hund!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

hej Hans

når Blackie allerede har beskyttertrang overfor Zofia (ville redde hende i
land fra svømmeturen), tror jeg, at han meget hurtigt vil blive knyttet til
jer - især fordi det lyder, som om I helt er klar over, hvad en hund sætter
pris på og har brug for, nemlig tæt kontakt til sine mennesker og både
fysisk og mental aktivering.

Held og lykke med ham!

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 18:10

A. S. Nielsen skrev:

> når Blackie allerede har beskyttertrang overfor Zofia (ville redde
> hende i land fra svømmeturen), tror jeg, at han meget hurtigt vil
> blive knyttet til jer

Tror jeg osse

> - især fordi det lyder, som om I helt er klar
> over, hvad en hund sætter pris på og har brug for, nemlig tæt kontakt
> til sine mennesker og både fysisk og mental aktivering.

Ja, det er jo ligesom mennesker - man skal tænke på de andre først

Hvis vi er meget opmærksomme på Blackies behov får vi osse en glad hund

> Held og lykke med ham!

Tak!
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 08:17

> Så ikke dit indlæg - har lige smidt et i den oprindelige tråd
>
> Blackie er bare en sjov og dejlig hund!
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

Det bliver vi aldrig uenige om, han er en dejlig dreng, og derfor skulle der
da også findes et nyt hjem til ham.... Alt andet, ville næsten være
helligbrøde. Han har jo indtil videre, været ganske uskyldig, i alle de
uheldige ting, som er sket omkring ham... Så forhåbentligt er han nu landet
det helt rigtige sted, hvor han får det, som en hund bør have det... Godt og
trygt..

Det kan godt lyde utroligt, men i kan tro, far Donald har gået og ledt efter
ham.. , hvor dominerende han end er, så savner han ham..

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 08:26

Benny Mortensen skrev:

> Så
> forhåbentligt er han nu landet det helt rigtige sted, hvor han får
> det, som en hund bør have det... Godt og trygt..

Vi gør i hvert fald vores bedste

Om lidt går vi en tur uden ham så han kan prøve at være alene hjemme.

> Det kan godt lyde utroligt, men i kan tro, far Donald har gået og
> ledt efter ham.. , hvor dominerende han end er, så savner han
> ham..

Klart nok
Hans

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 08:40

Hans Paulin (6310) skrev:

> Om lidt går vi en tur uden ham så han kan prøve at være alene hjemme.

Nå, dét klarede han fint
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 20-08-07 09:03

> Nå, dét klarede han fint
> --
> Med kærlig hilsen
> Zofia og Hans

Det var da godt, for jeg tænkte nemlig, at det var da vist lidt hurtigt, at
I allerede på andendagen ville "forlade" ham, især fordi han er blevet
forladt et par gange på det seneste.
Men han er jo en voksen hund og derfor nok mere robust, end hvis det havde
drejet sig om en hvalp, der lige var ankommet til sit nye hjem.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 09:22

A. S. Nielsen skrev:

> Det var da godt, for jeg tænkte nemlig, at det var da vist lidt
> hurtigt, at I allerede på andendagen ville "forlade" ham, især fordi
> han er blevet forladt et par gange på det seneste.

Jeg skal på arbejde i dag - og Zofia arbejder godtnok hjemme men bag en
lukket dør, så vi skulle se hvordan han reagerede

> Men han er jo en voksen hund og derfor nok mere robust, end hvis det
> havde drejet sig om en hvalp, der lige var ankommet til sit nye hjem.

Ja, den ville nok kunne hyle lidt
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 09:31

> Vi gør i hvert fald vores bedste
>
> Om lidt går vi en tur uden ham så han kan prøve at være alene hjemme.

> [...]

Hej Hans

Tja, man kan ikke sige andet, end den sidste ejer, har fået fjernet den
vildskab der var over ham, da vi fik ham tilbage første gang. Han så også
ud til, at være vænnet af med at gå i møblerne, samt at tigge ved bordet, og
spiser pænt, så han var kommet langt med ham. Men mig bekendt, har han
aldrig haft problemer med at være alene hjemme. Det var faktisk kun ganske
få gange, han tissede inde, det første sted... Andet sted, har vi ikke hørt,
at han skulle have gjort noget.... Så mon ikke han klarer det, med
bravour... Han kan godt nok være stille, jeg troede han var gået med hende
ovenpå, men det viste sig, at hele natten, havde han været, mindre end 3
meter fra mig ...

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 11:05

Benny Mortensen skrev:

> Hej Hans

Hej Benny

> Tja, man kan ikke sige andet, end den sidste ejer, har fået fjernet
> den vildskab der var over ham, da vi fik ham tilbage første gang.
> Han så også ud til, at være vænnet af med at gå i møblerne,

I dag har jeg lige lokket ham op i vores hvide sofa - med Zofias velsignelse

> [...]
> hjemme. Det var faktisk kun ganske få gange, han tissede inde, det
> første sted... Andet sted, har vi ikke hørt, at han skulle have gjort

Fint

Var lige væk en time og Zofia sagde han klarede det fint mens hun arbejdede
(som sagt bag en lukket dør).

>Så mon ikke han klarer det, med bravour...

Jo, dét gør han

> Han kan godt nok
> være stille, jeg troede han var gået med hende ovenpå, men det viste
> sig, at hele natten, havde han været, mindre end 3 meter fra mig

Han var også rolig i nat

Nå, nu skal vi på stranden
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 14:37

> Hej Benny
>

> I dag har jeg lige lokket ham op i vores hvide sofa - med Zofias
velsignelse

Tja, det skulle man nok ikke gøre med hans far )
Han er lige en tur i grøften og bade, hver dag på aftenturen.... Og det er
altså ikke ligefrem, pænt rent vand, og det er da også i besiddelse af en
vis odeur, tja Donald mener den hedder Elisabeth Arden å'en, men der er vist
et punkt, hvor vi ikke er helt enige )

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 22:35

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> besiddelse af en vis odeur, tja Donald mener den hedder Elisabeth
> Arden å'en, men der er vist et punkt, hvor vi ikke er helt enige )

Det var lissom når Bamse rullede sig i en frisk kokasse
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-07 10:30

> Det var lissom når Bamse rullede sig i en frisk kokasse
> --
> Med venlig hilsen
> Hans

He He, ja dem har vi så ikke lige nogen af.... Men jeg mindes da nogle
gæster, som ankom med sådan en flot og nybadet Hovawart.... Men efter en tur
hen over marken, hvor fårene lige havde gået et par timer før, så var hun
ikke helt så velduftende mere.... Altså ifølge ejeren.... Jeg er rimeligt
sikker på, at Donald var helt enig med Fie, som den pudsigt nok også hed....
At nu lugtede hun da meget bedre )....

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-07 12:25

Benny Mortensen skrev:

> Jeg er rimeligt sikker på, at Donald var helt enig med Fie, som den
> pudsigt nok også hed.... At nu lugtede hun da meget bedre )....

Sæføli

Tjekkede lige Blackies poter i går og han har svømmehud mellem tæerne

Tog badebukserne med til stranden i dag hvor Zofia og jeg så gik i

Blackie for rundt på stranden og en badebro mens vi lokkede ham ude fra
vandet - og efter 5 min. skete miraklet:

Blackie løb ud til os fra stranden som en gazelle i højt græs - og et
øjeblik efter svømmede han rundt blandt os! Yes!

Ind på stranden igen 5 min. efter alle 3 hvor "vi" hoppede og sprang af
glæde!

Jow, en rigtig dejlig dag!
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Tove Krieger

Dato : 22-08-07 12:41

Hans Paulin (6310) wrote:

> [...]
> og et øjeblik efter svømmede han rundt blandt os! Yes!
>
> Ind på stranden igen 5 min. efter alle 3 hvor "vi" hoppede og

Jeg kan lige se det for mig. I måtte jo "reddes" fra det farlige
vand. En aldeles pragtfuld hund, som vist allerede føler sig hjemme.

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-07 22:11

Tove Krieger skrev:

> Jeg kan lige se det for mig. I måtte jo "reddes" fra det farlige
> vand.

Hæ hæ

> En aldeles pragtfuld hund, som vist allerede føler sig hjemme.

Er lige blevet kysset godaften af ham
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 22-08-07 21:11

> [...]
> øjeblik efter svømmede han rundt blandt os! Yes!
>
> Ind på stranden igen 5 min. efter alle 3 hvor "vi" hoppede og sprang af

Hej Hans

Jeg ved ikke hvorfor.... Hende den gamle skrubtudse, sidder og griner, kan
du forstå det

Ja det ser komisk ud, når de kommer hoppende på bagbenene.

Ja her var der heller ikke særligt langt, lige godt 20 km til stranden, men
desværre Løkken, hvor man er noget afhængig af folks nåde.... Så er der
bedre i Sæby, hvor der er en elendig badestrand.... Men den er næsten renset
for forurening med mennesker, så der kan hundene være løse

Det var da bare fedt, i fik ham i vandet.... Jeg tror han har været lidt
beskyttet, den pels så ikke rigtigt ud til at have været udsat for de store
prøvelser..... Han var næsten alt for pæn )

M.V.H....Benny & Ulla

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 22-08-07 22:17

Benny Mortensen skrev:

> Jeg ved ikke hvorfor.... Hende den gamle skrubtudse, sidder og
> griner, kan du forstå det

Vi morede os skam osse

> Ja det ser komisk ud, når de kommer hoppende på bagbenene.

Ja, har jeg oplevet med min søsters flatcoatede i en kornmark

> Ja her var der heller ikke særligt langt, lige godt 20 km til
> stranden, men desværre Løkken, hvor man er noget afhængig af folks
> nåde....

Nå, okay.

> Så er der bedre i Sæby, hvor der er en elendig
> badestrand.... Men den er næsten renset for forurening med mennesker,
> så der kan hundene være løse

Vi havde kun 3 mindreårige tyskere som vidner

> Det var da bare fedt, i fik ham i vandet....

Ja, jeg har savnet en vandhund i årevis

Zofia har aldrig prøvet at bade med en hund før, så hun var lykkelig for
oplevelsen!

> Jeg tror han har været
> lidt beskyttet, den pels så ikke rigtigt ud til at have været udsat
> for de store prøvelser..... Han var næsten alt for pæn )

Efter badet og efter han havde rystet sig 3 gange fik han afrohår -
p*sseflot, var vi enige om!

Han var osse rigtig glad og stolt bagefter
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-07 05:16

> Benny Mortensen skrev:
>

> Zofia har aldrig prøvet at bade med en hund før, så hun var lykkelig for
> oplevelsen!

Ja der er vi Danskere jo nok lidt bedre stillet på det område, vi er jo
aldrig langt fra en kyst.
Løkken og Blokhus er selvfølgelig, super badestrande, men det sker, der er
nogle paragrafryttere, som syntes hunde helst skal ligge i lænker.

> Efter badet og efter han havde rystet sig 3 gange fik han afrohår -
> p*sseflot, var vi enige om!

Nå det har han også arvet ( Typisk Hovawart ) .. :)

> Han var osse rigtig glad og stolt bagefter

Ja det kan jeg forestille mig... Jeg ved faktisk ikke, om han nogensinde har
været på stranden før i fik ham.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-08-07 05:55

Benny Mortensen skrev:

> Løkken og Blokhus er selvfølgelig, super badestrande

Absolut!

> men det sker,
> der er nogle paragrafryttere, som syntes hunde helst skal ligge i
> lænker.

Hæ hæ - ved godt de skal være i snor - snød dog en gang med Bamse ved
Blåvand og fik at vide at dét var *streng verboten* af en tysker!

> Nå det har han også arvet ( Typisk Hovawart ) .. :)

Nå, okay

Prøvede lige at strigle hans bagparti hér for 5 min. siden da han har store
mængder uld lige dér - men dét var ikke populært!

Striglen larmer jo osse lidt når man trækker den igennem pelsen så vi
stoppede og vender tilbage senere

> Jeg ved faktisk ikke, om han
> nogensinde har været på stranden før i fik ham.

Jeg tvivler...han var bange for bølgebruset (som jo i parantes bemærket ikke
er noget at snakke om ved Østersøen) men han ville godt med ud på en badebro
for et par dage siden - dét gjorde han gerne.

Næste dag så vi en anden badebro der lå og svømmede i overfladen og den
skulle vi så også ud på - han var bare ikke forberedt på larmen der kom når
bølgerne slog op - dét skræmte ham - men dét var inden han havde været ude
og bade

I den nærmeste fremtid tager vi 3 dage til Blåvand, hvilket jeg glæder mig
rigtig til - jeg håber og tror på at han kommer med ud at bade en dag hvor
bølgerne er rolige
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 23-08-07 15:13

> [...]
> rigtig til - jeg håber og tror på at han kommer med ud at bade en dag hvor

He He, det får mig til at mindes... Vores første Hovawart, var en tæve, en
rigtig vandhund, og udmærket svømmer, vi var ude at svømme med hende
dagligt, for at holde muskulaturen oppe, samt hun kom til kiropraktor, en
gang om måneden.

Donald er ikke så pjattet, men han havde svært ved at forstå, at man altså
ikke kan gå på vandet, og hvis man træder uden for broen, at man så falder i
vandet , så det hændte, at han blev meget våd, mod sin vilje ... Men
det hjælper stille og roligt, nu går han sommetider ud, så han kun har
hovedet oven vande, men svømme, har han vist ikke fundet ud af, endnu.

Meget uld, så bare vent til fældtid, så fælder han sikkert i store totter

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 23-08-07 22:46

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> tæve, en rigtig vandhund, og udmærket svømmer, vi var ude at svømme
> med hende dagligt, for at holde muskulaturen oppe, samt hun kom til

Flot!

Så lige et portræt af en "Knochenbrecher" (knoglebrækker) fra Tyskland for
nylig - har lavede kiropraktik på heste, køer osv over hele verden.

Han lignede noget på 150 kg.

(går selv til kiro hver 6. uge)

> [...]
> mod sin vilje ... Men det hjælper stille og roligt, nu går han
> sommetider ud, så han kun har hovedet oven vande, men svømme, har han

Okay.

I dag ville Blackie ikke ud - han er midt i en ormekur, da jeg kunne se han
kløede bagi, så han var lidt træt.

I morgen er kuren ovre.

For at finde ud af om han sku ha én eller 2 piller mod orm (grænsen går ved
25 kg.) gik jeg på badevægten med ham i favnen - han vejer 28 kg.

> Meget uld, så bare vent til fældtid, så fælder han sikkert i store
> totter

Zofia støvsuger hver dag nu mod én dag om ugen før
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 24-08-07 16:17

> [...]
> 25 kg.) gik jeg på badevægten med ham i favnen - han vejer 28 kg.

> Zofia støvsuger hver dag nu mod én dag om ugen før

Orv manner....

Centa var da krævende... Hun gik da til rigtig menneskepraktor .... Det
var en flot service som Kiropraktoren i Frederikshavn ydede til
redningshunde... Så det gav hende da nok mindst 1 år mere, så pengene var
helt sikker, givet godt ud.

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 24-08-07 17:39

Benny Mortensen skrev:

> [...]
> ydede til redningshunde... Så det gav hende da nok mindst 1 år mere,
> så pengene var helt sikker, givet godt ud.

Flot at der er nogen der gør sådan noget for dyr!

Vi er lige kommet hjem fra en tur nu på en 9-10 km. så Blackie lyder som et
lille futtog nu

Vi mødte også en kat på vejen - jeg havde været spændt på hans reaktion;
naboen har en norsk skovkat der ikke er bange for hunde og som er overalt.

Men Blackie reagerede ok; Bamse plejede at ville æde katten
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 25-08-07 09:40

> [...]
> naboen har en norsk skovkat der ikke er bange for hunde og som er overalt.
>
> Men Blackie reagerede ok; Bamse plejede at ville æde katten

Tja, dyr blev han jo vænnet til her, han er jo vokset op, med både høns,
katte og får, samt en enkelt papegøje, men det afholder dog ikke alle, fra
at syntes, det er sjovt at jagte katte ))

M.V.H....Benny..

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 25-08-07 11:57

Benny Mortensen skrev:

> Tja, dyr blev han jo vænnet til her, han er jo vokset op, med både
> høns, katte og får, samt en enkelt papegøje, men det afholder dog
> ikke alle, fra at syntes, det er sjovt at jagte katte ))

Nej, vi kom forbi en enkelt hér i dag som han godt kunne tænke sig at lege
med

Er lige kommet fra stranden nu hvor vi alle piskede rundt i vandet
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Kosmonauten

Dato : 19-08-07 18:38

"Benny Mortensen" <ingen@brugbar.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> oplevelse. Den fatter jo ikke en meter af, hvad der foregår, men den kan
> selvfølgelig mærke, at følelserne mellem mor og far, slet ikke er som de
Hej Benny.

Jeg har snippet lidt i dit indlæg, men det er rart med en positiv og
livsbekræftende historie.
Jeg har nu aldrig måtte af med en hund på den måde, kun den med at sige
farvel imens dyrlægen gjorde sit for at hunden kunne få fred.
Jeg havde faktisk samme tanke da jeg i 2000 sad i toget hjem fra Haslev
efter at have hentet min Laika, gad vide hvordan det føles for sådan en
lille pjevs at blive revet op med rod for at sige det mildt, nuvel det er jo
"bare" en hund men vi der holder af dem ved bedre ;C)

Tak for en rigtig god og happy historie og et stort tillykke til Hans og
hans familie, håber at Blackie vil give dem mange års glæder fremover.

God søndag ønskes jer alle.
Mvh.
Martin & Laika

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 18:59

Kosmonauten skrev:

> Tak for en rigtig god og happy historie og et stort tillykke til Hans
> og hans familie, håber at Blackie vil give dem mange års glæder
> fremover.

Tak - han er allerede i fuld gang

(Har hjulpet Zofia med at grave haven! )
--
Med kærlig hilsen
Zofia og Hans

Fra : Uffe Bærentsen

Dato : 19-08-07 20:30

> Tak - han er allerede i fuld gang
>
> (Har hjulpet Zofia med at grave haven! )

Hvorfor har jeg lidt på fornemmelsen at Blackie er kommet i himmerige på
jorden.
Held og lykke med ham

--
mvh Uffe

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 19-08-07 21:46

Uffe Bærentsen skrev:

> Hvorfor har jeg lidt på fornemmelsen at Blackie er kommet i himmerige
> på jorden.

Hæ hæ - det var sq pænt sagt, Uffe!

> Held og lykke med ham

Tak!
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 09:14

"Kosmonauten" <kosmonauten@FJERNDETTEmsn.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Tak for en rigtig god og happy historie og et stort tillykke til Hans og
> hans familie, håber at Blackie vil give dem mange års glæder fremover.

Hej Martin

Ja det kan jeg af gode grunde ikke svare på. Her kan man jo sige, at
katastrofen var dobbelt, for ejeren, var bestemt ikke mindre ked af, at
måtte give slip på Blackie.

Hos dyrlægen, tja, sidste gang, var min 9½ år gamle Hovawart. Det var på
ingen måder, nogen success. Det skulle ske på Aalborg dyrehospital, og
skulle egentligt have været Christian, men da han var bortrejst, var dette
ikke muligt.. Men vi kunne få Gregers, og han er jo også ganske kompetent,
så det ville være OK.... Så vi aftalte, med alle Centa's venner, at møde
hende i Sydskoven, så alle kunne tage afsked... Og derefter, op til
dyrlægen, som jo ligger ganske tæt derpå, og så en hurtig sprøjte, og
væk..... Men Gregers var selvfølgelig blevet syg... Så hvad der skulle have
været en god afslutning for Centa, endte i en katastrofe, med en time i
venteværelset, og så længe, kunne vi i hvert fald, ikke holde pokerfjæset,
og så en hamrende usikker dyrlæge Butler ( Sikkert helt nyuddannet ) som
snakkede en støvle, og helt ærligt, efter en time i venteværelset, så kunne
han lige så godt, have fortalt, hvor glad han var, for sin nye Mercedes,
eller noget i den retning.... Sagt på Dansk, vi var totalt opløste, for da
slet ikke at nævne... Pissesure, for det var på ingen måder, en værdig
bortgang.... Det var ikke noget, at byde hverken mennesker eller hund.

M.V.H....Benny..

Fra : Hm

Dato : 20-08-07 11:45

Hej Zofia og Hans
Herfra skal også komme et held og lykke med jeres Blackie, det lyder som om
den er havnet det rigtige sted, med masser af oplevelser og kontakt, og at
Zofia så er hjemme hele dagen, ja, hvor heldig kan en hund så være.
Så vi håber at alt går som det skal og at I om 2-3 mdr. har fundet rytmen,

Hanne/ hvis hund ikke har en hvid sofa

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 12:43

Hm skrev:

> Hej Zofia og Hans

Hej

> [...]
> kontakt, og at Zofia så er hjemme hele dagen, ja, hvor heldig kan en
> hund så være. Så vi håber at alt går som det skal og at I om 2-3 mdr. har

Har gået med ham uden snor på stranden i dag

> Hanne/ hvis hund ikke har en hvid sofa

Om et par måneder kan du måske overtage vores
Hans

Fra : Hm

Dato : 20-08-07 16:25

> Om et par måneder kan du måske overtage vores
> --

Hej Hans
så er den nok ikke hvid mere

Hanne/ hvis hund har en sort lædersofa

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 22:36

Hm skrev:

> så er den nok ikke hvid mere

Ka se min kone har lagt en broget plaid i den hér til aften
Hans

Fra : Kosmonauten

Dato : 20-08-07 12:04

> [...]
> slet ikke at nævne... Pissesure, for det var på ingen måder, en værdig
> bortgang.... Det var ikke noget, at byde hverken mennesker eller hund.

Hej Benny.
Det var da en skrækkelig oplevelse!
Nej hvor forfærdeligt og stakkels jer, det mener jeg dybt inde fra
hjertekulen.
At Centa skulle igennem sådan en omgang må virkelig have været hårdt for
jer.

En værdig bortgang er det mindste vi kan gøre for vores hunde efter at de
har givet os så mange positive og glade oplevelser.
Da den hund i min familie som jeg nærmest voksede op med skulle afsted
herfra, troede jeg at jeg sagtens kunne klare lige at tage fri fra arbejde i
nogle timer og så afsted igen, men sådan gik det ikke, efter 15 år og 2
måneders "venskab" satte en aggressiv cancer et punktum for hendes liv, og
da jeg sad med hende til sidst kunne jeg ikke holde tårene tilbage. Resten
af dagen var jeg en Zombie på jobbet.
Da jeg i 1999 vågnede op til at min egen første rigtige hund ikke kunne gå
var det bare at ringe til min dyrlæge, hun sad der og havde både haft den
ene og det andet, så jeg vaskede hende så godt jeg kunne, jeg var lige
blevet færdig da dyrlægen kom, han mente at det var en blodprop idet hun var
lam fra maven og ned af ryggen. Igen sad jeg med hende til det sidste, en
stærk oplevelse kan du tro, hun blev 14 år og 8 måneder og havde pratisk
taget aldrig fejlet noget.
Men min nuværende Laika var piv syg for en 6 uger siden, 3 forskellige
dyrlæger kunne ikke finde ud af hvad hun fejlede selvom der blev taget et
hav af prøver, men nu er hun sig selv igen og har genfundet sin "anden"
ungdom, hun er på vej imod de 8, men kender du det, jeg går stadigvæk og
spekulerere på om der nu er noget de har overset.
Det var langt og sikkert lidt OT men det var så lidt positivt og lidt
negativt om mine oplevelser med dyrlæger.

Giv dine vovser nogle godbidder og jeg håber inderligt at det er sidste gang
du har haft sådan en oplevelse når du en anden gang skal tage afsked med en
af dine hunde.

Men at Blackie har fået et godt hjem og allerede er gået i gang med
havearbejdet er altså lidt af en solstråle historie ;C)

Du ønskes en god dag.
Mvh
Martin & Laika

Fra : Hans Paulin \(6310\)

Dato : 20-08-07 12:44

Kosmonauten skrev:

> Men at Blackie har fået et godt hjem og allerede er gået i gang med
> havearbejdet er altså lidt af en solstråle historie ;C)

Han nød i hvert fald havearbejdet så længe det varede
Hans

Fra : Benny Mortensen

Dato : 20-08-07 14:28

> [...]

> hjertekulen.
> At Centa skulle igennem sådan en omgang må virkelig have været hårdt for

Ja det var lidt træls. Specielt at skulle slippe hende, for lige bortset fra
en enkelt lille detalje, havde hun et kanon helbred, havde super duber A
hofter og albuer, og alt andet godt.... Men desværre, så havde hun
spondylose, en lille dum ting, der sad og pressede på nerverne i rygraden,
så den sidste dag, kunne hun kun gå, hvis jeg holdt hende oppe i halen....
Ellers var helbredet til mindst 5 år mere... Nå men skidt, hun havde jo så
haft et godt og rigt liv, som redningshund ved beredskabet.... Så det var
lige i vores helt flittige tid.... Centa som redningshund, og Molly, en
Schæfer... Den var sgu tæt på at blive Danmarksmester... Hvis ikke konen
havde klokket lidt i det, havde hun skiseme vundet .... Det ku' da
ellers have været meget sjovt...

> [...]
gang
> du har haft sådan en oplevelse når du en anden gang skal tage afsked med

Okay, tja tæverne ligner nogen, der godt kunne bruge dem...

Men Donald er sgu vist blevet lidt småfed her på det sidste )...
Så jeg sladrer til skrubtudsen, og giver dig skylden :)

> Men at Blackie har fået et godt hjem og allerede er gået i gang med
> havearbejdet er altså lidt af en solstråle historie ;C)

Ja det er bare skønt, at det gik så hurtigt. Både for ham og os.

M.V.H....Benny..

Fra : Kosmonauten

Dato : 20-08-07 15:30

> Okay, tja tæverne ligner nogen, der godt kunne bruge dem...
>
> Men Donald er sgu vist blevet lidt småfed her på det sidste )...
> Så jeg sladrer til skrubtudsen, og giver dig skylden :)

Hehe det er okay med mig, jeg har en bred ryg ;C)

Jeg stikker lige Laika en godbid på jeres vegne.

> Ja det er bare skønt, at det gik så hurtigt. Både for ham og os.
>
> M.V.H....Benny..
Ja der har været nok af triste historier i pressen på det sidste, derfor er
det så dejligt at læse nogle positive historier.
Nå men nu mener Laika at det er på tide at vi går ud og går en tur, men det
har hun også fortjent.
God dag ønskes.
Mvh.
Martin & Laika (en vaske ægte Spring'A'Dor ;C))