MS Windows
briani 27239
windows server 2003 - kan ikke se CD indho~
Fra : Martin Bilgrav

Dato : 19-08-07 18:19

Hej

Min Win2003, som jeg bruger som desktop OS, er begyndte at drille når jeg fx
mounter CD/DVD Images via Deamon tools, eller blot indsætter CD/DVD plader i
drevet, ja så sker der ikke noget somhelst.
I stifinder kan jeg ikke se volume-name, og den siger indsæt CD i drev, hvis
jeg klikker på den.
i Dtools, gør den det samme, men jeg kan fx godt afspille et DVD image via
PowerDVD ...

Jeg har SP2, og alle updates, så måske er det noget der er kommet ind via
Windows Update eller noget.
Jeg har ikke kunne finde noget via at søge på nettet heller.

Jeg kan afinstallere DVD drevet og genstart, hviorefter den virker et stykke
tid, kun for senere at holde op.

nogle ideer ?

Andre der har oplevet dette ?
Jeg har set det på win2000 Pro også, men ikke gjort noget ved det.

vh
Martin Bilgrav

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-08-07 22:04

Martin Bilgrav skrev:

> I stifinder kan jeg ikke se volume-name, og den
> siger indsæt CD i drev, hvis jeg klikker på den.

Det ligner et hardware-problem, har du prøvet med
et andet drev?

--
Allan Vebel
http://html-faq.dk

Fra : Michael Rasmussen

Dato : 19-08-07 22:22

On Sun, 19 Aug 2007 19:19:16 +0200, "Martin Bilgrav"
<bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> wrote:

> [...]

>Jeg har ikke kunne finde noget via at søge på nettet heller.
>
>Jeg kan afinstallere DVD drevet og genstart, hviorefter den virker et stykke

Tja, så er det næppe et hardware problem, men snarere et
opsætningsproblem...

>nogle ideer ?
>Andre der har oplevet dette ?

Du har formentlig deaktiveret windows 'Monitor CD drives for media
change funktion'. Og dermed opdager windows ikke, at du indsætter en
ny disk i det optiske drev - i hvert fald ikke før du genstarter
maskinen...

En lang række 'Tweak Windows' programmer kan ændre den indstilling -
Selv bruger jeg TuneUp Utilities 2007. En 30-dages Trial version der
kan løse dit problem kan findes her:

http://www.tune-up.com/download/

Men du har jo, som vi kan se det, allerede et-eller-flere af den slags
programmer liggende

<mlr>

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 19-08-07 23:45

"Michael Rasmussen" <mlr@invalid> wrote in message

> En lang række 'Tweak Windows' programmer kan ændre den indstilling -
> Selv bruger jeg TuneUp Utilities 2007. En 30-dages Trial version der
> kan løse dit problem kan findes her:
>
> http://www.tune-up.com/download/

Den har jeg faktisk købt på et tidspunkt - sejt tool !

> Men du har jo, som vi kan se det, allerede et-eller-flere af den slags
> programmer liggende

Jeg har i aften gået efter Upper og lower filters på CDROM drev, og specielt
pxhelp20.sys, som jeg fandt under driver details på både DTool og mit DVD
drev !?
Det viser sig at WinAMP 5.35 installeret den ! men den fjernes ikke igen ved
en uninstall selvom den siger pxsetup.exe /uninstall i winamp loggen.

Så det er noget med manualt reg-hack samt slet filer og uninstalle drev i
dev-mgm, og reboot ....
gaab - nå men godt win2k3 er hurtigt til boot
ligenu ser det stabilt ud, jeg kan brænde images via Nero 6, samt Dtool og
DVD Drev auto run/insert notification virker.
ihvertfald indtil nu ...

vh
Martin Bilgrav

Ps Allan, hvordan kan det være hardware fejl på et stykke software ?
Deamontool er jo sw ...

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 20-08-07 00:49

"Martin Bilgrav" <bilgravCUTTHISOUT@tiscali.dk> wrote in message

> [...]
> ligenu ser det stabilt ud, jeg kan brænde images via Nero 6, samt Dtool og
> DVD Drev auto run/insert notification virker.

ja, det holdt så lige til næste genstart, hvorefter alt igen ikke virker når
jeg sætter en disk i et drev/mounter et image ...
ævævæv

nogle flere ideer ?

vh
Martin

Fra : Martin Bilgrav

Dato : 20-08-07 01:15

> [...]
>
> ja, det holdt så lige til næste genstart, hvorefter alt igen ikke virker
> når jeg sætter en disk i et drev/mounter et image ...

hmm - ser ud til at hvis der er en disk i drevet ved genstart, så er
problemet der ikke !
Dvs hvis der IKKE er en disk i drevet og man genstarter, så virker det ikke
!
nu skal jeg vist have lidt shut-eye