MS Windows
briani 27239
Tilføje menupunkter til højrekliksmenu i D~
Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-08-07 10:49

Hej,

Er det muligt selv at tilføje menupunkter til den højrekliksmenu, der
fremkommer når man højreklikker på en fil i Denne Computer, hvis ja, hvordan
gør man så dette?

Jeg anvender Windows XP Service Pack 2 med alle opdateringer installeret,
undtagen Internet Explorer version 7 samt Windows Media Player 11.

På forhånd mange tak for eventuelle svar.

--

/ Anders
http://www.boholdt-petersen.dk

Fra : Rado

Dato : 19-08-07 14:55

On Sun, 19 Aug 2007 11:48:43 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

> [...]
>fremkommer når man højreklikker på en fil i Denne Computer, hvis ja, hvordan

Mener der du KUN i "Denne Computer" mappen eller i mapper i
Stifinder/Explorer generelt?

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-08-07 15:25

"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
> Mener der du KUN i "Denne Computer" mappen eller i mapper i
> Stifinder/Explorer generelt?
Jeg mener i Windows Explorer generelt.

Fra : emj

Dato : 19-08-07 15:35

Anders Boholdt-Petersen skrev:

>Jeg mener i Windows Explorer generelt.

Documents and Settings/ditnavn/Sendto

Hilsen emj
--
http://lamaguf.dk/

Fra : Anders Boholdt-Peter~

Dato : 19-08-07 15:54

"emj" <emj@> skrev i en meddelelse
> Documents and Settings/ditnavn/Sendto

Nej, her tilføjer man kun genveje, der skal placeres i menuen Send til, der
er en undermenu til højrekliksmenuen.

Det er i selve højrekliksmenuen jeg mener (der hvor eksempelvis Winamp
lægger nogle genveje så man kan afspille en musik fil).

Fra : Rado

Dato : 19-08-07 16:02

On Sun, 19 Aug 2007 16:25:28 +0200, "Anders Boholdt-Petersen"
<post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> wrote:

>"Rado" <rado@fjernpost1.tele.dk> skrev i en meddelelse
>
>Jeg mener i Windows Explorer generelt.

OK, så kan du f.ex. bruge programmet her:

http://www.softpedia.com/get/System/OS-Enhancements/1-abc-net-Right-Click-Configurator.shtml

Rado

Fra : Edmund

Dato : 20-08-07 09:23

"Anders Boholdt-Petersen" <post-REMOVETHIS-@boholdt-petersen.dk> skrev i
en meddelelse news:46c8120f$0$7606$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> Hej,
>
> Er det muligt selv at tilføje menupunkter til den højrekliksmenu, der
> fremkommer når man højreklikker på en fil i Denne Computer, hvis ja,
> hvordan gør man så dette?

Det skulle vel ikke lige være notepad du mangler i menuen

Windows Registry Editor Version 5.00

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad]
@="&Notepad"

[HKEY_CLASSES_ROOT\*\shell\Notepad\command]
@="Notepad.exe %1"

Skriv ovenstående i notepad og gem som notepad.reg og klik på filen

--
Mvh Edmund

Fra : LarsS

Dato : 26-08-07 14:02

> [...]

> fremkommer når man højreklikker på en fil i Denne Computer, hvis ja, hvordan

Jeg bruger winAssociate:
http://www.xs4all.nl/~wstudios/Associate/index.html

Lav en genvej til wAssociate i "SendTo". Send så en filtype f.eks. en-eller-anden
mp3-fil, til wAssociate. Programmet åbner med al registry-info om denne filtype
og der kan tilføjes/fjernes programmer, ændres ikon, hvad der aktuelt skal stå i
højreklik-menu'en o.s.v.
Og man kan lave sine egne filtyper, f.eks. mp3 = "AudioMP3" og så (med copy)
flytte alle relevante kommandoer til denne filtype...
N.B. Programmet arbejder direkte i The Registry - altså ingen "fortrydelsesknap".
(Det er en god ide at lave registry-backup før man eksperimenterer...)

/LarS