hvilken komponent ?
Fra : Jon Larsen

Dato : 19-08-07 13:16

Hej

Jeg skal til at lave et "foto-album" til en ungdomsklub, og skal i den
forbindelse bruge en måde at uploade og auto-resize samtlige billeder ved
upload.

Jeg har googlet lidt, og kan se at man nok skal bruge en eller anden
komponent for at opgaven kan klares nemmest og hurtigst.

Nu er mit spørgsmål... hvilken komponent skal jeg vælge?
Nogen som har erfaringer og som vil dele?

Jeg ønsker jo ikke at smide penge ud på noget som ikke virker ordentligt.

Mine krav er:
....Enkelt upload eller upload af hele en mappes indhold
....upload af forskellige typer - jpg, gif, etc
....output enten jpg eller gif
....skal levere pænt resize resultat ved både 600x800px og 150x200px
....skal kunne gemme output i DB eller til filsystemet
....forholdsvis hurtig (alt er jo relativt<g>)

Håber på konstruktiv feedback, så jeg kan lave et kvalificeret indkøb.
Jon

Fra : Ukendt

Dato : 20-08-07 09:24

"Jon Larsen" <jon@flysim.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Nu er mit spørgsmål... hvilken komponent skal jeg vælge?
> Nogen som har erfaringer og som vil dele?

Jeg benytter personligt Persits ASPUpload og ASPJpeg.
Det siger jo næsten sig selv, at den ene er til upload, og den anden er til
billedbehandling.
Lad dig dog ikke snyde af at den hedder ASPJpeg. Den kan håndtere stortset
alle billedformater !

www.aspupload.com og www.aspjpeg.com

Da disse to komponenter begge er lavet af Persits, arbejder de fint sammen,
og der er massere af eksempler på brugen...