Spamfilter hos Stofanet forhindrer afsende~
Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-08-07 08:35

Problemet er at en af mine venner ikke kan videresende en mail. Den havner i et
filter, og hun bliver dømt spammer og blokeret i 3 timer.

Problemet opstår sådan her:

1. Hun sender en mail til en adresseliste (i OE) til medlemmerne i sin forening.

2. Så tager hun den mail fra sendt bakken i OE, tilføjer noget tekst, og
videresender til 2 andre personer. Det er den mail der blokerer det hele i 3
timer.

Stofanet support siger at hun bliver filtreret som spammer, og blokeret i 3
timer.

Hvad er der galt? Må man ikke videresende en mail man selv har sendt til en
adresseliste, eller er det Stofa der er galt på den?

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Morten Fjendbo

Dato : 19-08-07 09:31

"Kurt Brixen" <kurt_brixen@invalid.invalid> skrev i en meddelelse news:43sfc3db8di78h35n1j66ubv5tp1qtpiqc@4ax.com...
> [...]
>
> Hvad er der galt? Må man ikke videresende en mail man selv har sendt til en
> adresseliste, eller er det Stofa der er galt på den?

Uden at kende noget til stofanets spamfilter, ved jeg at nogle filter sætter folk i karantæne, hvis man sender X antal mail i timen.. så måske det passer med at når hun sender de 2 sidste mails kommer hun over X antal mails i timen..

Mvh Morten Fjendbo

Fra : Per Hansen

Dato : 19-08-07 09:38

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> mentioned this

> [...]
>
> Hvad er der galt? Må man ikke videresende en mail man selv har sendt
> til en adresseliste, eller er det Stofa der er galt på den?

Stofa tillader vist ikke længere bulk mail, som det også kaldes når
en mail sendes til flere modtagere på een gang.
De har igennem tiderne kæmpet lidt for meget med kunder der faktisk
spammede og har fået lidt for mange abuse reports over det.
Så derfor har de åbenbart fået nok hos Stofa og tillader derfor ikke
længere bulk mail.

Så hun må til at afsende mailsne til dem indviduelt, hvis hun fortsat
ønsker at de skal modtage mails fra hende.

--
Per Hansen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 19-08-07 10:58

On Sun, 19 Aug 2007 08:38:23 GMT, Per Hansen <onoman99****opoetikon@yahoo.dk>
wrote:

>Så hun må til at afsende mailsne til dem indviduelt, hvis hun fortsat
>ønsker at de skal modtage mails fra hende.

Er der forskel på om en mail sendes til en adresseliste, eller at en sådan mail
videresendes igen?

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Per Hansen

Dato : 19-08-07 21:19

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> mentioned this

> Er der forskel på om en mail sendes til en adresseliste, eller at en
> sådan mail videresendes igen?

Spørg Stofa, det er deres spamfilter der knalder karantæne på folk hvis de
sender mails til flere modtagere, den ser nok bare at mailsne har multiple
modtagere og derfor stopper den dem fordi den tror der er tale om spam.

--
Per Hansen

Fra : Jesper Lund

Dato : 19-08-07 15:45

Per Hansen wrote:

> Stofa tillader vist ikke længere bulk mail, som det også kaldes
> når en mail sendes til flere modtagere på een gang.

Må en Stofa kunde ikke sende en mail til to personer?

Fra : John

Dato : 21-08-07 10:50

> Må en Stofa kunde ikke sende en mail til to personer?

Problemet er sikkert ikke de to personer men handlingen lige inden:

> [...]
> 2. Så tager hun den mail fra sendt bakken i OE, tilføjer noget tekst,
> og videresender til 2 andre personer. Det er den mail der blokerer

Historien melder ikke noget om hvor mange der sendes til i pkt.1 men hvis
det er mange, kan Stofa jo sikkert have deres regler der gør, at hun bliver
blokeret, så hun ikke kan sende flere mails eller, som noget tyder på, at
hendes mails kommer til at ligge i kø i timevis.

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-08-07 13:04

On Tue, 21 Aug 2007 11:50:04 +0200, "John" <john-nej@REMOVE.gmail.com> wrote:

> [...]
>blokeret, så hun ikke kan sende flere mails eller, som noget tyder på, at
>hendes mails kommer til at ligge i kø i timevis.

Det er ca. 15-17 personer der blev sendt til i 1.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-07 10:55

Kurt Brixen <kurt_brixen@invalid.invalid> crashed Echelon writing

> Hvad er der galt? Må man ikke videresende en mail man selv har sendt
> til en adresseliste, eller er det Stofa der er galt på den?

Som andre har hintet må du spørge Stofa, deres filter, deres regelsæt.

--
Bjarke Andersen

Fra : Kurt Brixen

Dato : 21-08-07 13:05

On 21 Aug 2007 09:55:26 GMT, Bjarke Andersen <bjarke.andersen@gmail.com> wrote:

>Som andre har hintet må du spørge Stofa, deres filter, deres regelsæt.

Stofa er blevet spurgt. Support kan kun se at hun er blokeret pga. spam.

--

Venlig hilsen
Kurt Brixen

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 21-08-07 13:14

> Stofa er blevet spurgt. Support kan kun se at hun er blokeret pga. spam.

Igen Stofa kender svaret. Stofa sidder ikke herinde, og hvis de gjorde
sidder de sikkert kun og udtaler sig som privatpersoner.

Kun Stofas support eller i hvert fald teknikere, kender parametrene for det
spam filter de har sat op.

--
Bjarke Andersen

Fra : Martin M. Pedersen

Dato : 29-08-07 06:16

Kurt Brixen wrote:

> Stofa er blevet spurgt. Support kan kun se at hun er blokeret pga. spam.

Ring til support og bed om at blive viderestillet til backoffice-delen
af supporten. De ved meget mere.

/Martin

Fra : ebbe

Dato : 21-08-07 21:58

Kurt Brixen wrote:
> [...]
>
> Hvad er der galt? Må man ikke videresende en mail man selv har sendt
> til en adresseliste, eller er det Stofa der er galt på den?

Efter at have læst diværste indlæg fra tråden sidder jeg tilbage med
følgende tanke.

Hvis du ikke kan fravriste Telia-Stofa regelsættet kan du vælge at bruge en
udbyder (fx et mailhotel) med egen smtp.

--
ebbe

Fra : Jesper Lund

Dato : 21-08-07 22:41

ebbe wrote:

> Hvis du ikke kan fravriste Telia-Stofa regelsættet kan du vælge
> at bruge en udbyder (fx et mailhotel) med egen smtp.

Eller gmail.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 27-08-07 20:16

ebbe skrev:

> Hvis du ikke kan fravriste Telia-Stofa regelsættet kan du vælge at bruge en
> udbyder (fx et mailhotel) med egen smtp.

.... og uden spamfilter. Hvor mange er der mon af dem?

--
Bertel