Harddisk brændt af eller hvad ?
Fra : Peter Heide

Dato : 16-08-07 13:51

Min gode gamle Dell Dimension 4700 ( ca. 3 år gammel ) ville ikke
starte i dag.

Sort skærm med oplysningen i opstart : "Drive 0 not found: serial ATA,
SATA-0"

Gik ind i Boot Sequences via F12 og fik oplysningen:

Onborad SATA Hard Drive ( not present)
Onboard IDE Hard Drive ( not present)

Har prøvet at geninstalleree WinXP men denne stoppes da harddisken
ikke kan findes.

MEN:

Når køre Dells hardware diagnostic test-CD finder denne ingen fejl på
maskinen ?

Hjælp modtages gerne inden jeg evt køber en ny harddisk da jeg
gerne vil være 100% sikker på at det er dér problemet ligger.

Fra : Mikael Schøler

Dato : 16-08-07 13:56

On Aug 16, 2:50 pm, "Peter Heide" <phe...@ofir.dk> wrote:
> [...]
>
> Hjælp modtages gerne inden jeg evt køber en ny harddisk da jeg
> gerne vil være 100% sikker på at det er dér problemet ligger.

Evt check om hdd sidder ordentlig fast. Check stik osv.

Mikael

Fra : Peter Heide

Dato : 16-08-07 14:21

"Mikael Schøler" <schoeler@gmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> gerne vil være 100% sikker på at det er dér problemet ligger.

>Evt check om hdd sidder ordentlig fast. Check stik osv.

Jeg har været inde og alt sidder som det skal. Er sgu bange for det er HD
der er røget.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-08-07 14:27

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> crashed Echelon writing

> Jeg har været inde og alt sidder som det skal. Er sgu bange for det er HD
> der er røget.

Anden port på samme controller, andet SATA kabel?

Men ellers ja, så tyder noget nok på disken er stået af.

--
Bjarke Andersen

Fra : Peter Heide

Dato : 16-08-07 14:53

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> crashed Echelon writing

> Anden port på samme controller, andet SATA kabel?

jeg har aldrig rørt ved kablerne til HD så jeg checkede bare efter
om de sad helt fast og det gjorde de. jeg har pillet den ud og går
på Falkonér Alle og køber en ny.

Ærgeligt med det der lå på HD men ikke slemmere end jeg kan
få fat på det igen.

Tak for hjælpen alle sammen !

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-07 14:37

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> wrote in message
> [...]
> ikke kan findes.
>
> MEN:
>
> Når køre Dells hardware diagnostic test-CD finder denne ingen fejl på

Du skal nok hellere prøve at finde en diag værktøj hos producenten af hd. De
plejer normalt at have en version, der kan køres fra floppy.

Nu har du jo forsøgt at installere XP, så jeg går ikke ud fra at du har
nogle vigtige data, men ellers ville jeg nok som det første forsøge at få
reddet data. Eventuelt ved at sætte disken i en anden pc (måske med et usb
<> sata/ide kabel)

Bjarne K.

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-08-07 14:55

"Bjarne K." <nej@niet.ne> crashed Echelon writing

> Du skal nok hellere prøve at finde en diag værktøj hos producenten af
> hd. De plejer normalt at have en version, der kan køres fra floppy.

Svært at diagnotisere en HD som Bios/controlleren ikke finder.

--
Bjarke Andersen

Fra : Bjarne K.

Dato : 16-08-07 18:25

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i en meddelelse
> "Bjarne K." <nej@niet.ne> crashed Echelon writing

> Svært at diagnotisere en HD som Bios/controlleren ikke finder.
>
> --
> Bjarke Andersen

Det er jo derfor jeg skriver at han skal prøve i en anden PC eller med USB
kabel.

Bjarne K.

Fra : Peter

Dato : 16-08-07 22:46

"Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
> Min gode gamle Dell Dimension 4700 ( ca. 3 år gammel ) ville ikke
> starte i dag.

Prøv lige at dette link og se videoen, måske er der et af deres råd, der kan
hjælpe.

http://www.pcworld.dk/art/8885?page=1

PeterB

Fra : Peter Heide

Dato : 17-08-07 13:23

"Peter" <doc_069X@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> "Peter Heide" <pheide@ofir.dk> skrev i en meddelelse
>>

> Prøv lige at dette link og se videoen, måske er der et af deres råd, der
> [...]
Tak for dit link. Sér rigtigt interessant ud .