|  | 		    
					
        
         
          
         
	
          | |  | PC vil ikke starte Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  15-08-07 20:05
 | 
 |  | 
 
            Hej.
 Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte. 
 Ingenting virker,  end ikke psu-blæseren kører.
 Jeg har prøvet at skifte psu ,jeg har skiftet bundkort,  jeg har
 prøvet at fjernet harddiskene, jeg har fjernet ramblokkene og også
 prøvet at sætte dem i enkeltvis.
 Stadig ingen aktitet .
 Hvad er det næste jeg skal prøve? 
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
  Hans (15-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  15-08-07 20:10
 | 
 |  | 
 "Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
 news:2hi6c390pm4kf2notnti2glrh0gdk2uorv@4ax.com...
 > Hej.
 > Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte.
 > Ingenting virker,  end ikke psu-blæseren kører.
 > Jeg har prøvet at skifte psu ,jeg har skiftet bundkort,  jeg har
 > prøvet at fjernet harddiskene, jeg har fjernet ramblokkene og også
 > prøvet at sætte dem i enkeltvis.
 >
 > Stadig ingen aktitet .
 >
 > Hvad er det næste jeg skal prøve?
 > --
 Kontakte en fagmand.
 
 
 
 
 |  |  | 
  Gamle (15-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Gamle
 | 
 Dato :  15-08-07 20:29
 | 
 |  | Hans wrote:
 > "Karsten Jühne" <nospam@websajt.dk> skrev i en meddelelse
 > news:2hi6c390pm4kf2notnti2glrh0gdk2uorv@4ax.com...
 >> Hej.
 >> Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte.
 >>
 >> Hvad er det næste jeg skal prøve?
 >> --
 > Kontakte en fagmand.
 
 Vi skal åbenbart lukke NG'erne, hvis det stod til dig.
 Uforskammet svar fra din side.
 Hold hellere din k..t hvis du ikke kan hjælpe på en pæn måde.
 Du er og bliver en troll
 
 Torben
 
 
 
 
 |  |  | 
  Henning (15-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Henning
 | 
 Dato :  15-08-07 21:02
 | 
 |  | On Wed, 15 Aug 2007 21:05:21 +0200, Karsten Jühne <nospam@websajt.dk>
 wrote:
 
 >Hej.
 >Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte.
 >Ingenting virker,  end ikke psu-blæseren kører.
 >Jeg har prøvet at skifte psu ,jeg har skiftet bundkort,  jeg har
 >prøvet at fjernet harddiskene, jeg har fjernet ramblokkene og også
 >prøvet at sætte dem i enkeltvis.
 >
 >Stadig ingen aktitet .
 >
 >Hvad er det næste jeg skal prøve?
 
 Dumt svar - checke at der er 220v i ledningen? Sker der absolut intet?
 Selv om cpu er stået af, ville strømforsyning tænde. Virker tænd/sluk
 kontakten?
 
 
 |  |  | 
  Karsten Jühne (16-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  16-08-07 21:04
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 15 Aug 2007 22:01:35 +0200, Henning wrote:
 >Dumt svar - checke at der er 220v i ledningen? 
 Det er ikke spor dumt, men ja ledningen sidder pt. i min reserve pc.
 >Sker der absolut intet?
 Jo, der er en lysdiode på bundkortet ,der lyser. Desværre fremgår det
 ikke af bundkortets manual, hvad lysdioden betyder. (Det er et Intel
 S3000AH)
 >Selv om cpu er stået af, ville strømforsyning tænde. Virker tænd/sluk
 >kontakten?
 Hvordan tjekker jeg den? Det er pc'ens kontakt du mener, ikke? 
 Strømforsyningen kører hvis jeg kortsluttet der rette ben.
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
   Rado (17-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  17-08-07 09:41
 | 
 |  | On Thu, 16 Aug 2007 22:03:56 +0200, Karsten Jühne <nospam@websajt.dk>
 wrote:
 
 >Jo, der er en lysdiode på bundkortet ,der lyser. Desværre fremgår det
 >ikke af bundkortets manual, hvad lysdioden betyder. (Det er et Intel
 >S3000AH)
 
 Er det ikke bare den der indikerer at der er strøm på kortet? Sådan en
 sidder der på alle kort. Men den kan godt lyse selvom kortet er
 defekt.
 
 
 
 Rado
 --
 
 "Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
 er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig
 forskning" - Albert Einstein
 
 
 |  |  | 
    Karsten Jühne (17-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  17-08-07 17:42
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 17 Aug 2007 10:41:17 +0200, Rado wrote:
 >Er det ikke bare den der indikerer at der er strøm på kortet? Sådan en
 >sidder der på alle kort. 
 Ok, 
 >Men den kan godt lyse selvom kortet er defekt.
 I så faldt var kortet DAO, det er nyt.
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
     Karsten Jühne (17-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  17-08-07 17:58
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 17 Aug 2007 18:42:23 +0200, Karsten Jühne wrote:
 >I så faldt var kortet DAO, det er nyt.
 Altså DOA : -)
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
   Rado (17-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Rado
 | 
 Dato :  17-08-07 22:22
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 16 Aug 2007 22:03:56 +0200, Karsten Jühne <nospam@websajt.dk>
 wrote:
 >Jo, der er en lysdiode på bundkortet ,der lyser. Desværre fremgår det
 >ikke af bundkortets manual, hvad lysdioden betyder. (Det er et Intel
 >S3000AH)
 Kig her (side 70 / 5.2.1), der står noget om nogle "Diagnostic LEDs"
 på boardet:
http://download.intel.com/support/motherboards/server/s3000ah/sb/s3000ah_tps_1_1.pdf Rado
 -- 
 "Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
  er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig 
  forskning" - Albert Einstein
            
             |  |  | 
    Karsten Jühne (17-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  17-08-07 23:49
 | 
 |  | 
 
            On Fri, 17 Aug 2007 23:21:50 +0200, Rado wrote:
 >Kig her (side 70 / 5.2.1), der står noget om nogle "Diagnostic LEDs"
 >på boardet:
 Ja, dem er der desværre heller ikke liv i.
 Men tak.
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
  Hans (15-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Hans
 | 
 Dato :  15-08-07 21:32
 | 
 |  | Karsten Jühne wrote:
 > Hej.
 > Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte.
 > Ingenting virker,  end ikke psu-blæseren kører.
 > Jeg har prøvet at skifte psu ,jeg har skiftet bundkort,  jeg har
 > prøvet at fjernet harddiskene, jeg har fjernet ramblokkene og også
 > prøvet at sætte dem i enkeltvis.
 >
 > Stadig ingen aktitet .
 >
 > Hvad er det næste jeg skal prøve?
 >
 Fjern det store og lille ATX-stik fra bundkortet, og alle andre enheder på
 PSU'en undtaget et optisk drev f.eks.. Find noget at kortslutte mellem den
 grønne ledning og tilstødende sorte ledning i det store ATX-stik fra PSU'en.
 Sæt 220V til PSU'en og hvis den ikke starter op er den defekt. Hvis den
 derimod starter op, har du en fejl et andet sted.
 
 Hans
 
 
 
 
 |  |  | 
  kk (16-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : kk
 | 
 Dato :  16-08-07 08:51
 | 
 |  | 
 "Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
 news:46c362a9$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...
 > Karsten Jühne wrote:
 >> Hej.
 >> Efter en strømafbrydelse ville min pc ikke starte.
 >> Ingenting virker,  end ikke psu-blæseren kører.
 >> Jeg har prøvet at skifte psu ,jeg har skiftet bundkort,  jeg har
 >> prøvet at fjernet harddiskene, jeg har fjernet ramblokkene og også
 >> prøvet at sætte dem i enkeltvis.
 >>
 >> Stadig ingen aktitet .
 >>
 >> Hvad er det næste jeg skal prøve?
 >>
 > Fjern det store og lille ATX-stik fra bundkortet, og alle andre enheder på
 > PSU'en undtaget et optisk drev f.eks.. Find noget at kortslutte mellem den
 > grønne ledning og tilstødende sorte ledning i det store ATX-stik fra
 > PSU'en. Sæt 220V til PSU'en og hvis den ikke starter op er den defekt.
 > Hvis den derimod starter op, har du en fejl et andet sted.
 >
 > Hans
 
 .... og hvis den ikke gør, ville jeg i første omgang mistænke sikringen i
 PSU'en. På nogen PSU'er kan den umiddelbart skiften, på andre er den loddet
 fast - det kan være et problem for nogen.
 Held og lykke,
 mvh
 kk
 >
 >
 
 
 
 
 |  |  | 
   Karsten Jühne (16-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  16-08-07 21:04
 | 
 |  | 
 
            On Thu, 16 Aug 2007 09:50:31 +0200, kk wrote:
 >... og hvis den ikke gør, ville jeg i første omgang mistænke sikringen i 
 >PSU'en. På nogen PSU'er kan den umiddelbart skiften, på andre er den loddet 
 >fast - det kan være et problem for nogen.
 På den psu, der ikke virker er sikringen loddet, men intakt.
 >Held og lykke,
 Tak skal du ha'
 Jeg har gennem årene samlet og vedligeholdt mange pc'er, men det her,
 har jeg ikke oplevet før.
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
  Karsten Jühne (16-08-2007) 
 
	
          | |  | Kommentar Fra : Karsten Jühne
 | 
 Dato :  16-08-07 21:04
 | 
 |  | 
 
            On Wed, 15 Aug 2007 22:31:35 +0200, Hans wrote:
 >Find noget at kortslutte mellem den 
 >grønne ledning og tilstødende sorte ledning i det store ATX-stik fra PSU'en. 
 Tak, den testmulighed havde jeg glemt.
 Den ene psu virker ikke,  den anden gør.
 Når den anden er tilsluttet bundkort, virker den ikke,  dvs ingen
 blæser eller andet - undtagen en LED på bundkortet.
 -- 
 Mvh. Karsten
 Andelsbolig: http://www.lysningen.dk |  |  | 
 |  |