S: NTFS / FAT32
Fra : News

Dato : 09-07-01 10:12

Jeg har haft delt en 30 gb disk op i 5 på c & resten som c drev... C-Drev
formaterede å jeg i NTFS hvorpå jeg installerede Win2000.... D-Drev
efterladt intakt ( FAT32 ) Ved enlig ikke hvorfor.!!

Nu har jeg rigtig lavet ged i den.... Således-.

1. Boot Disk
2. Format C: + D:
3. Fdisk, hvor jeg prøver at slette for lave et samlet drev igen.
4. Boot, for derefter at formatere
5. Format c: maskinen går kold
6. Starter forfra på fdisk
7. Boot
8. Format c:, og denne gang fungere det.!!!
9. Så vil jeg nu installere en WinME, ingen problemer indtil den melder
fejl, om at der er stadig er en eksisterende NTSF partittion, eller nået af
drevet er NTFS, hvis man fortsætter så kan man måske ikke se hele drevet...
Fint nok......Fortsæt..... Maskinen går ned når den skal til at lave
bootdisk.!
10. Skriver denne post-!

Skal jeg bruge specielt værktøj til at rette denne fejl, eller er der nogen
der har andre gode ideer så sætter jeg pris på al den hjælp jeg kna få.!

Philip

Fra : EC

Dato : 09-07-01 10:30

-snip-

> Skal jeg bruge specielt værktøj til at rette denne fejl, eller er der
nogen
> der har andre gode ideer så sætter jeg pris på al den hjælp jeg kna få.!

Smæk din W2K CD i drevet og boot fra denne. Vælg installér W2K og slet dine
partitioner ved at markere dem og trykke L (mener jeg det er). Opret en ny
partition med O.

Nu skulle drevet være klar til at blive formateret - det kan Win ME
formentligt gøre under installationen.

mvh

Jesper

Fra : ComiX

Dato : 10-07-01 11:56

Har du husket at vælge punktet "Slet en ikke-DOS partition"??