Re:traver
Fra : ca

Dato : 09-07-01 09:31

Lad vær med at købe en traver. Det kommer selvfølgelig an på, hvad den skal
bruges til. Jeg rider dressur og har min hest opstallet. I den tid jeg har
været der, er der 3 som har købt en traver og de har bitterligt fortrudt.
Mange køber travere pga. prisen - man kan få en for 3000,- men hvis man
først har købt en kan det være svært at komme af med den igen. Traveren har
ingen rytme og har kun to gear - skridt og trav for fuld kræft. Hvis der er
et pengespørgsmål, så køb hellere en galophest - til tider får man dem
foræret. Ellers er der en hestehandler som hedder Eliasen - han er en af de
få som er reelle.
Mvh. Lotte

Fra : Larsen

Dato : 10-07-01 13:22

Er det familie?

Skal lige siges at jeg kender ham ikke, så jeg
kan hverken sige for eller imod.

Jeg kan kun sige min traver går pænt, den har nogle unoder men det har
mange heste.

Den er meget rolig og lærenem, så jeg vil ikke sige alle travere er
besværlige.
Den vil gå både dresur og springe og rimelig til begge dele, så jeg kan
ikke se hvorfor så mange har noget mod travere, det er en hoppe jeg har,
en veninde har også to, de vil bare ikke springe men er eller gode dressur
heste,
der er vallaker hun har.

Men man skal nok ikke købe en traver hvis man stiler lidt højt,
så ville jeg nok selv vælge en anden hest!.

Men som midelmådig dressuehest kan det være et godt valg,
og har man tålmodighed og vilje er det en god dressurhest (også)
Man kan finde mange heste til 3-5000,- også mange er er
lige så gode/dårlige som en traver.

Selvfølgelig hvis man vil ofre mange penge skal man nok ikke købe traver,
men
en race der er kendt for at gå de høje klasser

PS. Min har løbet og har vundet en del (stadig licens)

Mvh.

Fra : Leif Neland

Dato : 15-07-01 13:05

> [...]
har
> ingen rytme og har kun to gear - skridt og trav for fuld kraft.

De er gode til distanceridning.

Leif

Fra : Cowgirl Chris

Dato : 15-07-01 15:01

>"ca" <ca@azlan.dk> skrev i en meddelelse
Traveren
>har

Jeg er uenig. Traveren kan brukes til alt du ønsker. Men den trenger
omskolering for å forstå hva du ønsker av den. Jeg eier selv en traver som
er westerntrent, har galloppskifter og gjør holdt på "Whoa!". Det krever
bare litt innsats...

Line.