Hundebur
Fra : SonofonoS

Dato : 17-08-07 21:55

Hej.

Jeg skal have lavet et hundebur til at stå bag i bilen. Det er ikke
det store problem. Jeg kan håndtere metal og en svejser. Men jeg har
dog lige et spørgsmål. Hvor stort skal det være? Ja, jeg ved godt det
ikke må være større end at det kan stå bag i bilen, men jeg tænker
mere på arealet i forhold til hunden. Buret skal passe til en 30kg
doberman - ikke en af de største. Skal hunden kunne ligge på siden med
benene strukket ud, eller bare så den kan ligge som under en
afdækning. Nogen der kan hjælpe med et "standardmål"?

Henrik

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 17-08-07 22:02

"SonofonoS" <henrik@wendelbo-hansen.dk> skrev i en meddelelse
[...]

hej Henrik

jeg har det dobbelt-bur, der hedder Combi Van midt på siden i følgende link

http://www.hakon-profil.dk/katalog.asp?gruppe=1&sort=varenr

Det passer i størrelsen til mine to lab.tæver, hvoraf den ældste vejer ca.
32 kg. Hun kan stå op i buret og ligge helt udstrakt, hvilket er en fordel
ved meget lange køreture.

Venlig hilsen, Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 17-08-07 21:54

[...]

----------------------------

Hej,

Jeg har et bur på 70 x 95 cm til en schæfer på 25 kg. Og det bur er rigeligt
stort. Hun ligger altid rullet sammen på tværs nede i den ene ende og fylder
faktisk kun 1/3 af buret. Jeg har tænkt mig at få en smed til at korte det
ned med 20 cm ved lejlighed, for at få mere plads i bilen, og så vil det
stadig være rigeligt stort.

Måske denne info kan være en hjælp.

Mvh
Søren

Fra : Anette

Dato : 17-08-07 22:08

SonofonoS wrote:
> [...]
> benene strukket ud, eller bare så den kan ligge som under en
> afdækning. Nogen der kan hjælpe med et "standardmål"?

Mon ikke et bur som dette
http://mosegaardens.dk/transportbur_med_2_døre___large-p-246.html?osCsid=2ae046c8fda2c1bb74b68f8b83565759

er standard mål?

/ Anette ( der ikke har bur, men bil-seler til hundene

www.philana.dk

Fra : SonofonoS

Dato : 17-08-07 22:16

På siden som Anelise henviste til så jeg lige dette
http://www.hakon-profil.dk/upload/resVare-540-1.jpg - det er
nogenlunde den form jeg vil lave, da det skal stå i en stationcar. Jeg
tror også målene passer ret godt. Bredde 55 cm, højde 68 cm, dybde 92
cm. Det er ca. halvdelen af det dobbeltbur som Anelise har. Tak for
svarene.
Med hensyn til selve buret, hvad er så bedst at behandle metalet med?
Jeg mener de fleste af de bure man køber er galvaniserede. Den
mulighed har jeg desværre ikke. Kan det evt. males med f.eks.
hammerite eller bare almindelig maling? Jeg tænker her med hensyn til
at hunden evt. slikker på buret - buret skal jo ikke slå den ihjel.

Henrik

Fra : Søren LH

Dato : 18-08-07 06:34

[...]

Jeg forslår rustfrit eller males, så kan det senere ændres af en smed hvis
man skulle få behov. Jeg tror ikke hunden slikke på buret, det har jeg
aldrig hørt om. Jeg foreslår også stålsider og bund, med en løs træplade i
bunden. Så holder det evigt og træpladen kan skiftes hvis den bliver ødelagt
af fugt.
Mit eget er rustfrit fra Søren Jensen her:
http://www.sitecenter.dk/soebo-hundeartikler/hjemmeside1/
Et malet kan du få lavet efter mål og egne ønsker her (det er i Hvidovre):
Johnny Christensen på tlf. 24 40 78 87

Mvh
Søren

Fra : Søren LH

Dato : 18-08-07 12:05

"Søren LH" <slh@DELETEcity.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://www.sitecenter.dk/soebo-hundeartikler/hjemmeside1/
> Et malet kan du få lavet efter mål og egne ønsker her (det er i Hvidovre):

Sorry, overså at du ville lave det selv. Ved nærmere eftertanke: Jeg ved
ikke om der kan komme til at stå fugt under buret, i så fald kan du risikere
rustpletter på underlaget, hvis det bare er malet.

Mvh
Søren

Fra : jopa

Dato : 17-08-07 22:18

[...]

Jeg har et på 70x90 min er så en større hund på 50 kg ca og der er masser af
plads til at den kan ligge på siden også

--
Mvh John

Fra : Hm

Dato : 18-08-07 08:00

> [...]
> benene strukket ud, eller bare så den kan ligge som under en
> afdækning. Nogen der kan hjælpe med et "standardmål"?

Hej
har lige målt mit bur til min schæfertæve
højde 70 cm bredde 55 cm lgd 100 cm

det var det bur jeg fik lavet til min hanhund, min tidligeres tæves bur var
10 cm smallere og det solgte jeg til en lille doberman tæve.

disse var/er galvaniserede, det kan du købe dig til

Det første jeg havde, malede jeg med noget metal maling, men det blev lidt
grimt med tiden, men man kan jo selvfølgelig male igen.

husk lige at der ikke skal være for langt mellem tremmerne, dette jeg har nu
er 5 cm fra midt til midt.
det første bur var mere og der kunne de bide i tremmerne.

håber det hjælper lidt i dine overvejelser

Hanne/ hvis hund elsker at være i sit bur

Fra : SonofonoS

Dato : 18-08-07 11:46

Tak for alle svarene. Jeg tror jeg har målene på plads nu - det med
galvaniseringen er stadig udelukket, så det bliver malet med
hammerite. Jeg tror også jeg følger rådet med en vandfast træplade i
bunden. Jeg har en ide om at det er mere behageligt for hunden, selvom
der sikkert kommer et tæppe i bunden alligevel.

Henrik

Fra : Søren LH

Dato : 18-08-07 12:10

Jeg tror også jeg følger rådet med en vandfast træplade i
bunden. Jeg har en ide om at det er mere behageligt for hunden, selvom
der sikkert kommer et tæppe i bunden alligevel.

Henrik

------------------

Nemlig. Og hvis du køber et billigt ægte tæppe hos røde kors og skruer det
fast, så ligger hverken tæppe eller hund og skrider rundt. Skidt ses
(næsten) ikke på sådan et tæppe, og det holder evigt.

http://www.vizla.dk/diverse/hundebur.jpg

Mvh
Søren

Fra : Winther

Dato : 18-08-07 19:41

> [...]
> fast, så ligger hverken tæppe eller hund og skrider rundt. Skidt ses
> (næsten) ikke på sådan et tæppe, og det holder evigt.

Jeg plejer at købe en rest gulvtæppe med gummibagside, det ligger helt fast
når den bliver klippet til, bliver den for slem, så klipper jeg en ny stykke
af rullen....supergodt.

Fra : Hm

Dato : 18-08-07 20:52

"Winther" <nobody@home.dk> skrev i en meddelelse

> når den bliver klippet til, bliver den for slem, så klipper jeg en ny
> stykke af rullen....supergodt.
Hej
det samme her, husk uanset hvad, så kommer det til at "lugte af hund"

Hanne

Fra : SonofonoS

Dato : 18-08-07 16:46

On 18 Aug., 13:05, "Søren LH" <s...@DELETEcity.dk> wrote:

> [...]
> ikke om der kan komme til at stå fugt under buret, i så fald kan du risikere
> rustpletter på underlaget, hvis det bare er malet.

Der bliver vel ikke rustpletter hvis buret males med hammerite og
stilles på en rest af gammelt gulvtæppe bag i bilen. Så går det i
hvert fald ikke ud over bilen.

Henrik

Fra : Søren LH

Dato : 18-08-07 18:56

Der bliver vel ikke rustpletter hvis buret males med hammerite og
stilles på en rest af gammelt gulvtæppe bag i bilen. Så går det i
hvert fald ikke ud over bilen.

Jeg synes det lyder fornuftigt. Og hvis du gennem vinteren kan se at der
ikke dannes rust, kan du jo droppe det gamle tæppe.

Mvh
Søren