Kategorisering af CV
Fra : Kokken

Dato : 18-08-07 13:31

Hej NG

Nu er jeg kommet hjem fra ferie og har set en del CV, men kam man smide dem
ind i kategorier, nogle er bygget bedre end andre, bedre isolering,
elementer, skabe kvalitet.

Var inde i en Vilk som jeg syntes var lækker standard.

Hvis man nu tager en vogn til 115000 kr hvilken for man så bedst kvalitet
for.

VH / Michael

Fra : N. Lindhard

Dato : 18-08-07 18:52

Kokken wrote:
> [...]
>
> Var inde i en Vilk som jeg syntes var lækker standard.
>
> Hvis man nu tager en vogn til 115000 kr hvilken for man så bedst kvalitet

Prøv
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/2007_nyere_brugt/default.asp og
http://www.campingferie.dk/h7_campingvogne/2007_ny_campist/2007_nycampist_bent_intro.asp

for to gode artikler om at vælge.

Jeg savner bare nogle punkter om fordele og ulemper ved forskellig
indretning: fx køkken mod forteltet (det giver stegeos og varme fra
køleskab i forteltet).

Nic

Fra : Kokken

Dato : 18-08-07 20:44

Lige præcis, vi har været hos 3 store caravan forhandler på sjælland, og der
var ingen af der kunne forklare os forskellen på en vogn til 75000 og en
vogn til 150000 andet end størrelsen og navnet.

Jeg kunne godt tænke mig at vide at en vogner bedre bygget end den overfor
og det ikke regner ind i samlingerne.

Mich

Fra : FJ

Dato : 19-08-07 07:59

"Kokken" <michael.tidemand.nielsen@webspeed.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Var inde i en Vilk som jeg syntes var lækker standard.
>
> Hvis man nu tager en vogn til 115000 kr hvilken for man så bedst kvalitet

Det må vel være ens egen fonemmelse for kvalitet der er afgørende.
Vi har lige købt en LMC 520 Favorit HTE årg. 2004.

Vi besøgte en masse forhandlere og havde egentlig planer om at købe en
ny/nyere Hobby, men efter jeg har været inde i flere helt nye Hobby vogne og
åbnet og lukket skabe/skuffer og haft følelsen af "lidt for billigt" og
desuden oplevet at både gulv og skabe knirker lystigt når man går gennem
vognen blev jeg hurtig kureret for min lyst til Hobby.
Efter megen kikken omkring faldt vores valg på LMC´en, da hele vognen virker
til at være lavet i en gennemført god kvalitet. Desuden faldt vi for HTE
modellen med toilet/garderobe/brus i bagenden af vognen.
Vi kunne have fået en helt ny vogn i andet fabrikat og i samme størrelse og
til samme pris, som vi gav for denne LMC fra 2004, men på sigt er jeg
overbevist om at jeg bliver mere glad for det valg vi har truffet.

Men smag og behag er jo heldigvis forskellig, så dette er bare begrundelse
for vores valg af vogn.

Mvh
Frank

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 20-08-07 17:18

"FJ" <anders.and@pc.dk> skrev i en meddelelse

> Men smag og behag er jo heldigvis forskellig, så dette er bare begrundelse
> for vores valg af vogn.
>
> Mvh
> Frank

Hej Frank m.fl

Kategoriseringen er sværd at lave , men der er da mange forskelle.
Her er lige en f.eks.
Tag Hymer - som slet ikke er konstrureret med træ i opbygningen af vognen =
Ekstremt svært med en fugtskade på opbygningen af vognen(Dermed ikke sagt at
der kan komme i andre dele) , men det er tit noget som andre vogne "døjer"
med !
Tag Fendt -som har ekstremt mange detaljer i det indvendige design (f.eks.
trin i indgangsparti) og nok marked ès bedste kontolprogram ved nye vogne +
stor reservedelsoversigt og meget styr på sagerne
Tag T.E.C - som lever en lidt omskiftelig tilværelse og produceres på samme
fabrik som LMC !
Tag Hobby , som i øjeblikket døjer med mange reklamationer (men flot vogn)
Tag Burstner - som i øjeblikket er genopstået fra det døde - nye modeller ,
ny indretning , o.s.v.

Og jeg kunne blive ved .......

Kim

Fra : Kokken

Dato : 20-08-07 17:59

Ja tak, bliv du bare ved. Det er fin oplysning.

Michael

Fra : Sten Bo

Dato : 21-08-07 14:44

> [...]
>
> Var inde i en Vilk som jeg syntes var lækker standard.
>
> Hvis man nu tager en vogn til 115000 kr hvilken for man så bedst kvalitet

Det er med mellemrum oppe i alle campistfora. Her er en tråd fra
campingferie hvor det holdes sobert
> http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=78959

Der har været andre gode - og mindre gode - Der er vist et par tilløb til
et par mærkelister i den tråd der nyder almindelig tilslutning.

Men man bør vel inden der besluttes blive enighed om kriterierne.

Det fremføres også nogle steder, at der (selvfølgelig vel ) kan være
kvalitetsforskel imellem serierne fra de enkelte mærker.

Her er det Adria og Hobby der sammeligner sig

http://www.campingferie.dk/2004Design/forumThread.asp?postGuid=78508

Jeg har ikke genlæst men det plejer at blive morsomt.

Har hørt fornylig, pålidelig kilde, at man et vist sted ikke har Hobby mere.
Det kan selvfølgelig skyldes flere ting.