hjælp - Onmouseover med css
Fra : Søren Brunslev

Dato : 18-08-07 13:43

Hej Med jer.
Sidder og roder lidt med en ny hjemmeside
og har forvildet mig ud i at bruge css for første gang.
Og nu vil jeg så høre om det er muligt at lave knapper
med css og onmouseover med billeder. lige nu viker det som det
skal men med en masse JavaScript og det fylder så meget i html
filen. vil gerne have det over i et stylesheets.

http://wwwhome1.stofanet.dk/sbw virker med JavaScript

Høber i kan hjælpe.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 18-08-07 14:17

Søren Brunslev skrev:
> [...]
> skal men med en masse JavaScript og det fylder så meget i html
> filen. vil gerne have det over i et stylesheets.

Det er bestemt muligt. Må jeg foreslå
dig at starte med det grundlæggende om
CSS-formatering af links (menuer):

http://webdesign101.dk/www/cssmenu/

og derefter gå videre til CSS-grafiske
menuer:

http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_2.php
http://webdesign101.dk/showcase/rollover/rollover_3.php

Et særligt interesant eksempel finder du her:

http://webdesign101.dk/showcase/rollover/

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Philip Nunnegaard

Dato : 18-08-07 15:23

Simpelt:

a.menu:link {
background-image: url("billed1.gif");
display:block;
width: [billedets bredde]
height: ??px;
}

a.menu:hover {
background-image: url("billed2.gif");
display:block;
width: [billedets bredde]
height: ??px;
}

Grunden til, at jeg har valgt display:block er at sikre, at hele
baggrundsbilledet kommer med ved at gøre linket til et blok-element på linie
med <p>, <h1> osv..

Læs uddybende på de links, som Jørgen har smidt.

Fra : Allan Vebel

Dato : 19-08-07 00:23

Prøv at se på http://html-faq.dk/1012.asp

--