autorepons til formular
Fra : Flemming H

Dato : 17-08-07 15:14

Hej
Hvordan sætter jeg en autorespons op til en formular...
Brugeren udfylder en formular med bl. a. vedkommendes emailadresse. Når han
fyrer formularen af, skal der afsendes en email til ham - "Vi har modtaget
din tilmelding og adgangskoden er....".
Brugerens emailadresse forefindes således i tekstdelen af den mail jeg
modtager. Men hvordan hiver jeg denne emailadresse ud for at sende en
autoresponder?
Vh.
Flemming

Fra : David Trasbo

Dato : 17-08-07 15:32

Flemming H skrev:

>Men hvordan hiver jeg denne emailadresse ud for at sende en autoresponder?

Hvis du bruger PHP, kan du istedet bruge funktion mail().

--
David Trasbo.

Fra : Flemming H

Dato : 17-08-07 15:40

> Hvis du bruger PHP, kan du istedet bruge funktion mail().
>
> --
> David Trasbo.

Tak, David. Men jeg bruger ikke PHP. Dog kan jeg tilpasse PHP udfra en
funktionel kode til mit eget formål.
Så eksempler på How to do modtages med stor tak.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-07 15:42

Flemming H wrote:

> [...]
> Brugerens emailadresse forefindes således i tekstdelen af den mail jeg
> modtager. Men hvordan hiver jeg denne emailadresse ud for at sende en

Det afhænger lidt af det script du bruger. Hvis du har et felt hvor brugeren
indtaster sin email, kan du snuppe den derfra. På en Linux server kan man
lade sendmail klare paragrafferne men det er jo ikke sikkert det er
sådan en du bruger.
Hvis ikke må vi håbe at folk med IIS forstand svarer.

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Flemming H

Dato : 17-08-07 18:00

> [...]
> sådan en du bruger.
> Hvis ikke må vi håbe at folk med IIS forstand svarer.

Det er en Linux server.
Hvordan "snupper" jeg mailadressen?

Vh
Flemming

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-08-07 18:33

"Flemming H" skrev i en meddelelse...

> Det er en Linux server.
> Hvordan "snupper" jeg mailadressen?

Det ved de sikkert i serverside-gruppen. For du bruger vel serverside
scripts til at behandle data fra formen...?

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-07 19:35

Flemming H wrote:

> brugeren

> Det er en Linux server.
> Hvordan "snupper" jeg mailadressen?
>
> Vh
> Flemming

Hej Flemming.
Jeg vil ikke gi dig nogle gode ideer, fordi autorespond kan være en farlig
ting at bruge. Spammere kan udnytte funktionen så din mailserver pludselig
begynder at sende spam for andre.
Læs her inden du sætter din form op:
http://www.tectite.com/fmhowto/autorespond.php
Tectite's FormMail er nemt at sætte op, så kan helt klart anbefales.

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Rune Jensen

Dato : 17-08-07 18:07

> [...]

> Brugerens emailadresse forefindes således i tekstdelen af den mail jeg
> modtager. Men hvordan hiver jeg denne emailadresse ud for at sende en

Du kan ikke hive emailadressen ud af det felt, hvor brugeren selv har
indtastet det? Jeg er vidst ikke helt med på, hvad du mener

MVH
Rune Jensen

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 17-08-07 20:40

Rune Jensen wrote:

> Du kan ikke hive emailadressen ud af det felt, hvor brugeren selv har
> indtastet det? Jeg er vidst ikke helt med på, hvad du mener
>

> MVH
> Rune Jensen

En tilbundsgående forklaring her vil nok blive for omfattende, men til brug
for selvstudium kan du kikke på php-funktionen !isset (email feltet vil jo
indeholde hvad der kan betragtes som en variabel, hvis det er udfyldt)

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Flemming H

Dato : 17-08-07 22:13

Tak for svarerne - alle.

Er endt på at jeg sætter en regel op i Outlook, der automatisk svarer de
tilsendte mails.

Hilsen
Flemming