TDC's hastighed kvæles af egen succes
Fra : Knud Erik Madsen

Dato : 17-08-07 22:32

Hvad kan man gøre, når TDC ikke kan levere varen?
Her været den lykkelige bruger af en 8/512 forbindelse hos TDC, men først på
sommeren brød forbindelsen ned. Efter en del telefoniske henvendelser til
TDC's kundeservice og fejlmeddelelse af linien viste det sig, at modstanden
på linien var så stor, at de første satte mig ned til 4 Mbit og til sidst
ned til 2 Mbit, før forbindelsen blev stabil.
Jeg har haft besøg af flere teknikere, som har målt og skiftet noget af mit
udstyr - men stadig kun 2/512-forbindelse.
TDCs forklaring på mine problemer er, at deres kampagner med at tilbyde folk
dobbelt hastighed eller en prisnedsættelse har betydet, at ledningsnettet nu
er så belastet, at jeg ikke længere kan få den høje hastighed.
Vi har en lokal fællesantenne, så jeg har ikke mulighed for at hente
Internet ud af antennestikket.
Andre Internet-leverandører må nødvendigvis bruge det samme kobber til at
overføre signalerne, så den vej må også være lukket.
Endelig har jeg undersøgt muligheden for et eller andet trådløst, men der er
ingen 3G-dækning, og selv om jeg bor 15 km fra Rådhuspladsen er den eneste
trådløse mulighed, jeg har kunnet finde, nede på det halve af den nuværende
løsning.
Findes der andre (økonomisk overkommelige) muligheder for en hurtigere
Internetforbindelse?

/Knud

Fra : ShutEye

Dato : 17-08-07 23:52

Fullrate.dk?
CyberCity.dk?
Telia.dk?

Fra : ebbe

Dato : 19-08-07 20:53

ShutEye wrote:
> Fullrate.dk?
> CyberCity.dk?
> Telia.dk?

Tro endelig ikke at det er et problem for alle, bare fordi tdc har det.
Jeg vægerer mig ved at tro at dit kabel pludselig er blevet så meget
dårligere (selv om vand kan have gjort det).
Forklaringen fra tdc er lidt svær at tage alvorlig, medmindre problemerne
ligger på og bag centralerne.

Ovennævnte burde være muligheder. Jeg går ud fra at det er tdc's udstyr på
centralerne, der er årsag til problemerne.

Det kunne være den næste skandale fra mastodonten, om de sælger
forbindelser, de ikke har kapacitet til

Jeg kan anbefale fullrate.

--
ebbe

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 19-08-07 21:00

On Sun, 19 Aug 2007 22:52:30 +0200, ebbe wrote:

> [...]
> centralerne, der er årsag til problemerne.
>
> Det kunne være den næste skandale fra mastodonten, om de sælger

Hvis problemet er crosstalk mellem de forskellige kobberpar i samme kabel
så er det et problem for alle - dog kan forskelligt udstyr være følsomt
for det i varierende grad.

Jeg tror ikke man skal være nervøs for at TDC ikke opgraderer den
bagvedliggende kapacitet i netværket hvis det er nødvendigt - de har trods
alt leveret denne vare i mange år og kan godt se hvornår der skal mere
kapacitet til.

--
JÅH

Fra : John

Dato : 18-08-07 09:37

Knud Erik Madsen skrev:

> Findes der andre (økonomisk overkommelige) muligheder for en hurtigere
> Internetforbindelse?

Jeg ved ikke om de tilbyder en løsning hvor du bor, men du kan jo prøve:

www.dbnet.dk

Mvh

John