DF: Indfør sprogpoliti
Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 08:32

Endnu et forslag fra De Forskrækkede som skal gøre det endnu mere surt at
være fremmed her i landet:

"Indvandrere skal tale dansk hjemme.
Kommuner skal have pligt til at lave opsøgende arbejde over for
indvandrerforældre, der taler eksempelvis arabisk, tyrkisk eller urdu i
hjemmet."
http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece

Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag
om tankepoliti også kun galdt muslimer.

Ren diskrimination mener eksperterne.
Mvh
Zeki

Fra : joakim

Dato : 12-08-07 09:16

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

Hej

Det samme må naturligvis gælde for dig som for alle andre...

Fut dk.politik.indvandring

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 09:26

"joakim" <nonac@count.dk> skrev i en meddelelse

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i en meddelelse

> Hej
> Det samme må naturligvis gælde for dig som for alle andre...
> Fut dk.politik.indvandring

Du mener ikke at et politisk lovforslag hører ind under politik?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 09:37

"Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
> Du mener ikke at et politisk lovforslag hører ind under politik?

Konrad, eller Weber vil helt sikkert gerne forklare dig hvorfor du skal
bruge den anden gruppe.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 09:55

> "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote in message
>
> Konrad, eller Weber vil helt sikkert gerne forklare dig hvorfor du skal
> bruge den anden gruppe.

Så hører alle de indlæg der har været om rygning vel også ind under
dk.sundhed?
Og indlæg om koranskoler hører vel så ind under dk.undervisning? Eller er
det også dk.indvandring?
Hvad med indlæg om Ungdomhuset? Det bør vel høre ind under dk.lokalsamfund,
mens indlæg om DSB bør høre ind under dk.trafik

Og sådan kan vi blive ved...

Personligt vil jeg fortsætte med at poste indlæg der omhandler politik i
dk.politik, med mindre jeg bliver overbevist om at emner om politik skal
postes et andet sted.

Mvh
Zeki

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-07 10:02

Zeki wrote:
> "joakim" <nonac@count.dk> skrev i en meddelelse

> Du mener ikke at et politisk lovforslag hører ind under politik?

Den anden gruppe hedder jo dk.politik.indvandring, så det er også politik.

Derudover mener jeg også, at den forlængst er blevet ødelagt, OG at emnet
indvandring er vævet ind i så mange andre emner, at det er et for længst
overstået stadium at lade som om det er noget helt specielt, som man kan
diskutere helt for sig selv.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 10:08

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> [...]
> for længst overstået stadium at lade som om det er noget helt
> specielt, som man kan diskutere helt for sig selv.

helt enig.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 11:18

In news:46becc88$0$21929$157c6196@dreader1.cybercity.dk,
Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> typed:

> [...]
> for længst overstået stadium at lade som om det er noget helt
> specielt, som man kan diskutere helt for sig selv.

Tja. dk.politik.indvandring er lavet for, at "De Sidste Dages Hellige" ikke
behøver at stifte bekendtskab med realiterne, der er, at indvandring præger
alle samfundets forhold, og vil gøre det lang tid fremover. Det var det
oprindelige formål, og det er stadig formålet med gruppen.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 12:22

"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
> ikke behøver at stifte bekendtskab med realiterne, der er, at indvandring
> præger alle samfundets forhold, og vil gøre det lang tid fremover.

Indtil nogen finder nældens rod - eller nælderne har kvalt alt.

Mvh
Martin

Fra : Michael Weber

Dato : 12-08-07 09:59

> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

"Opdragelseskurser
DF's Martin Henriksen mener, at indvandrerforældre
skal kunne sendes på opdragelseskurser,
hvis de modvirker tiltag for at fremme børns danskkundskaber,
og han vil ikke på sigt udelukke sanktioner over for forældre,
hvis de ikke vil tale dansk i hjemmet."

Synes DF mere og mere ligner dem, de selv er imod.

Minder mig iøvrigt om hvad min kørelærer engang sagde :
"Det man kigger efter, kører man efter."

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-07 10:09

Zeki wrote:
> [...]
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres
> forslag om tankepoliti også kun galdt muslimer.

Selvfølgelig er det diskrimination, man ER jo nødt til at diskriminere, hvis
man skal forbedre tilstandene.

Og selvfølgelig er forslaget umuligt, - hvad man evt KUNNE gøre, var at
fortælle igen og igen, evt i børnehaverne, at det gør en kæmpeforskel for
børnene, at de får dansk ind med modermælken. OG at hvis forældrerne
alligevel synes det er mest væsentligt at børnene kan arabisk, så må de også
indstille sig på, at børnene bliver tabere, - arbejdsløse eller ufaglærte.
Og indstille sig på, at de iKKE kan klandre "danskerne", når det viser sig,
at deres børn er langt bagude for de typedanske børn.

Måske vidste de første generationer ikke hvor vigtigt det er at kende også
de lidt mere avancerede begreber på dansk, men nu kan vi da så fortælle dem
om det?

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 10:22

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse
> Og selvfølgelig er forslaget umuligt, - hvad man evt KUNNE gøre, var at
> fortælle igen og igen, evt i børnehaverne, at det gør en kæmpeforskel for
> børnene, at de får dansk ind med modermælken.

Enig.

Et anden mulighed kunne være at gøre ligesom i Sverige hvor svenskkurser for
fremmede/indvandrere er gratis. Herhjemme koster det ca. 4500,- for at
danskkursus. Hvis DF er så forhippede på at fremmede/indvandrere skal lære
dansk, hvorfor kommer de så ikke med det mest indlysende forslag: At gøre
danskkurser gratis?

Mvh
Zeki

Fra : Kim2000

Dato : 12-08-07 10:34

> [...]
> dansk, hvorfor kommer de så ikke med det mest indlysende forslag: At gøre

Jeg er i chok over det koster penge, specielt fordi den gruppe (altså uden
eller meget dårlige dansk kundskaber) oftest enten er på socialhjælp eller i
lavtlønsjob, så 4500 kroner er et enormt beløb.
Kim

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 12:30

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> eller meget dårlige dansk kundskaber) oftest enten er på socialhjælp eller
> i lavtlønsjob, så 4500 kroner er et enormt beløb.

Tag en skefuld salt til zeki's postulater:

Praktiske oplysninger:
Godtgørelse
Der vil være mulighed for at få udbetalt godtgørelse op til max.
dagpengesats. Hvis du får fuld løn under din uddannelse, vil din
arbejdsgiver få refunderet et beløb svarende til max. dagpengesatsen.
Reglerne for udbetaling af godtgørelse er afhængig af din situation. Derfor
skal du enten kontakte os, din A-kasse, Arbejdsformidlingen eller din
sagsbehandler for at få oplyst, hvilken ydelse du kan søge.

Befordringstilskud
Du kan få tilskud til befordring når afstanden tur/retur er mere end 24 km
mellem hjem og skole. Befordringstilskuddet gives efter gældende regler og
søges samtidig med ansøgning om godtgørelse.

Mvh
Martin

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 11:15

In news:46bed138$0$7233$edfadb0f@dread14.news.tele.dk,
Zeki <Zeki@nope.dk> typed:

> [...]
> fremmede/indvandrere skal lære dansk, hvorfor kommer de så ikke med
> det mest indlysende forslag: At gøre danskkurser gratis?

Hvorfor i alverden tror du, det gør en forskel? Synes du da, svenskerne
klarer integrationsopgaven bedre end vi gør?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 11:20

On Sun, 12 Aug 2007 11:21:47 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Et anden mulighed kunne være at gøre ligesom i Sverige hvor svenskkurser for
>fremmede/indvandrere er gratis. Herhjemme koster det ca. 4500,- for at
>danskkursus.

Hvornår er det begyndt på det...???

Da min forhenværende kone kom til landet i 1996, gav jeg 64kr/md for
hendes danskkursus (15 timer/uge) og det inkluderede papir, mapper,
undervisning og en Engelsk/Dansk ordbog (Gyldendal)...

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 16:14

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Hvornår er det begyndt på det...???

Min svogers (nye) kone som kommer fra Filipinerne blev mødt med dette tal.
Det er det eneste jeg har at holde mig til. Ved dog ikke hvor hun søgte.
Men glædeligt at jeg tilsyneladende tager fejl.

Mvh
Zeki

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 16:59

On Sun, 12 Aug 2007 17:13:35 +0200, "Zeki" <Zeki@nope.dk> wrote:

>Min svogers (nye) kone som kommer fra Filipinerne blev mødt med dette tal.
>Det er det eneste jeg har at holde mig til. Ved dog ikke hvor hun søgte.
>Men glædeligt at jeg tilsyneladende tager fejl.

Jeps, det er nemlig stadig gratis... Se:

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/integration_af_nyankomne/danskuddannelse/danskuddannelse.htm

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 17:13

S.A.Thomsen wrote:

> Hvornår er det begyndt på det...???

Siden den nuværende regering trådte til.

> Da min forhenværende kone kom til landet i 1996,

Altså for 11 år siden??

>gav jeg 64kr/md for
> hendes danskkursus (15 timer/uge) og det inkluderede papir, mapper,
> undervisning og en Engelsk/Dansk ordbog (Gyldendal)...

Den der forhenværende fillipinske postordrebrud - opholder hun sig stadig i
Danmark?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 17:40

On Sun, 12 Aug 2007 18:12:47 +0200, "Konrad"
<davidkonradFJERN@gmail.com> wrote:

>Siden den nuværende regering trådte til.

Underligt, for det er da stadig gratis...

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/integration_af_nyankomne/danskuddannelse/danskuddannelse.htm

>Altså for 11 år siden??

Næh, hvor er du dygtig til at regne...

>Den der forhenværende fillipinske postordrebrud -

Nå, der skulle lige lidt mudderkast på banen...

Og NEJ, det var ikke en postordrebrud....

>opholder hun sig stadig i
>Danmark?

Ja, selvfølgelig (alt andet ville da være synd for vores 3 børn).

Hun er for øvrigt dansk statsborger...

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 17:55

S.A.Thomsen wrote:

> Underligt, for det er da stadig gratis...

http://www.nyidanmark.dk/da-dk/Integration/integration_af_nyankomne/danskudd
annelse/danskuddannelse.htm

Det er en temmelig snæver gruppe. Folk der er nyligt tilmeldt
folkeregistreret, som er over 18 år og som indenfor en periode af 3 år
tilmelder sig, er berettigede. Med mindre naturligvis hvis de er
selvførsørgende - så er der tale om brugerbetaling. Det diskvalificerer
således de mange kvinder som opdrager børnene, der ikke taler dansk men
f.eks tyrkisk, hvilket jo mere end antydes i DF's er målgruppen for
forslaget. Forslaget handler vel ikke om dem, der ikke har lært at taæe
dansk.

Årsagen til at jeg skrev det ikke længere er gældende at man gratis kan få
sprogundervisning er de almene kommunale regler regeringen indførte 2002
vedr sprogundervisning på AMU-centre mv, herunder modermålsundervisning.

> Nå, der skulle lige lidt mudderkast på banen...

Hvorfor skulle dette dog være mudderkast? Såmænd blot en sandsynlig
formodning. Jeg kender en del der har udnyttet den gode mulighed der er for
at finde en kone i udlandet, når kommer fra Danmark. Måske ender jeg selv
blandt dem. I mine øjne er det ikke nedværdigende. Det eneste fornuderlige
jeg har oplevet i den forbindelse er, at "man" tilsyneladende sondrer helt
vildt mellem thailændere og pakistanere når det gælder indvandring
foranlediget af familiesammenføring i forbindelse med ægteskab.

Fra : Jens Bruun

Dato : 12-08-07 17:58

In news:46bf3b46$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> [...]
> pakistanere når det gælder indvandring foranlediget af
> familiesammenføring i forbindelse med ægteskab.

Hvorfor finder du det forunderligt? Thailændere er generelt kendetegnet ved
at være venlige, imødekommende og arbejdssomme. Pakistanerne er generelt
kendetegnet ved at være muslimer, fjendtligt indstillet overfor det danske
samfund, og alene interesseret i at modtage overførselsindkomster.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 18:23

Jens Bruun wrote:
> In news:46bf3b46$0$90266$14726298@news.sunsite.dk,
> Konrad <davidkonradFJERN@gmail.com> typed:

> Hvorfor finder du det forunderligt? Thailændere er generelt
> kendetegnet ved at være venlige, imødekommende og arbejdssomme.

Tænk, jeg synes de først og fremmest er kendetegnet ved en ulidelig naggende
stemmeføring

> Pakistanerne er generelt kendetegnet ved at være muslimer, fjendtligt
> indstillet overfor det danske samfund, og alene interesseret i at
> modtage overførselsindkomster.

Jeg har aldrig mødt en pakistaner der ikke var i arbejde og som ikke talte
dansk og som ikke var moderat ift sin religion end danskere som de nu er
flest. Og jeg har da mødt en del pakistanere. Jeg har endda boet til leje
hos en pakistansk familie i 1½ år.

Kedeligt du kun har rabiate pakistanere i din omgangskreds.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-07 19:42

Konrad wrote:

> [...]
> de nu er flest. Og jeg har da mødt en del pakistanere. Jeg har endda
> boet til leje hos en pakistansk familie i 1½ år.

Så pakistanere er nærmest a-religiøse, det var nyt for mig.

De danske pakistanere jeg har læst på blogge, og andre steder på Nettet, er
da helt indsyltet i islam.

> Kedeligt du kun har rabiate pakistanere i din omgangskreds.

Hvad er kendetegnet på en "rabiat" pakistaner?

I UK er pakistanerne da absolut de mest rabiate af alle muslimer, men måske
ikke i DK?

Internationalt iflg meningsmålinger, slås pakistanere med egyptere om at
være mest rabiate - når vi lige undtager palæstinensere.

Jeg så lige, at den første engelske muslimske MP, ikke stiller op næste
gang, han har fået så mange dødstrusler fra sit bagland, at han ikke tør.
Han havde skaffet tre pakistanere, som efter et bestialsk mord på en dreng i
UK sammen med to andre, var flygtet til Pakistan, - tilbage til en
rettergang. DET så man ikke med milde øjne på i baglandet.

Bare lige et a propos, - det er farverige folk disse asiater, det må man
lade dem Jeg kan iøvrigt generelt godt lide pakistanere, selv om det er
synd de har smidt så meget af den indiske kultur væk.

Hvornår mon de ryger i stuben på hinanden i Pakistan, - som hutuerne og
tutsierne i Rwanda, da der ikke var jord nok til alle? Er vi klar til at
gøre plads?

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 22:41

Knud Larsen wrote:

> Så pakistanere er nærmest a-religiøse, det var nyt for mig.

Du af alle burde da kunne skelne en subjetiv erfaring vs en total-påstand?

> De danske pakistanere jeg har læst på blogge, og andre steder på
> Nettet, er da helt indsyltet i islam.

Det er vel også nogenlunde derfor du har opsøgt disse skriverier?

> Hvad er kendetegnet på en "rabiat" pakistaner?

En islamist.

> I UK er pakistanerne da absolut de mest rabiate af alle muslimer, men
> måske ikke i DK?

Ja og Nej.

> Internationalt iflg meningsmålinger, slås pakistanere med egyptere om
> at være mest rabiate - når vi lige undtager palæstinensere.

Palæstinenserne er jo, somdu helt sikkert ved, ikke rabiate religiøst
funderet men "praktisk".

> [...]
> mord på en dreng i UK sammen med to andre, var flygtet til Pakistan,
> - tilbage til en rettergang. DET så man ikke med milde øjne på i

Det gode engelske demokrati smitter af på disse også,. Glæd dig hellere
over, at de danske repræsentater for "islam" er lidt mere tandløse end i UK.
Vi har haft 9 indtil videre, iknl suppleanter.

> Bare lige et a propos, - det er farverige folk disse asiater, det må
> man lade dem Jeg kan iøvrigt generelt godt lide pakistanere, selv
> om det er synd de har smidt så meget af den indiske kultur væk.

Jeg synes pakistanere har en evne til at være lidt for glade for sig selv.
Omfraseret: De meler deres egen (klan)-kage (især i England)

> Hvornår mon de ryger i stuben på hinanden i Pakistan, - som hutuerne
> og tutsierne i Rwanda, da der ikke var jord nok til alle? Er vi klar
> til at gøre plads?

Det ER altså ikke morsomt. Det er verdenskrig du taler om.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 09:28

Konrad wrote:

> Du af alle burde da kunne skelne en subjetiv erfaring vs en
> total-påstand?

Siger du ikke implicit, at sådan er de fleste nok? Hvad ellers?

> Det er vel også nogenlunde derfor du har opsøgt disse skriverier?

Nej, det er det faktisk ikke, jeg håbede fx, da jeg så Latifi, at "endelig"
var der en sekulær moderne pakistansk kvinde, men nej, hun var *også* helt
indsyltet i islam.
"Vores" Rehman her på dp håbede jeg at kunne diskutere islam med, men da han
opdagede, at han ikke kunne fuppe med koranvers - som også Latifi gør, og
som jeg høfligt klagede over, - så forsvandt han til "min "deen"" som han
skrev i sit afskedsindlæg - og så kunne man se ham diskutere med andre
troende pakistanere på en pakistanerblog for studerende. Jeg forsøger også
at finde blogs internationalt med fx pakistanere som er kritiske over for
islam, men det er jo praktisk taget umuligt, de har vel deres liv for
kært, - hvad man jo ikke kan fortænke dem i.

Det ER et problem at nok er der sekulært tænkende muslimer, men de tør
normalt ikke afsløre at de ER sekulære eller er "muslim-light", - se også
hvordan man hader Naser Khader for at være "light".

> En islamist.

> Ja og Nej.

> Palæstinenserne er jo, somdu helt sikkert ved, ikke rabiate religiøst
> funderet men "praktisk".

Sådan plejede det at være, men de bliver jo mere og mere religiøse, og det
MÅ de jo blive med den fremtidsudsigt.

Året er 2177: "De 500 millioner palæstinensere har endelig fået ret til at
vende tilbage til deres olivenlunde, - man har overtaget det japanske
princip med små aflange "hoteller" hvor 12 man kan stables over på
hinanden, - palæstinenserne har så indført udgangsskift hvor en tiendedel
har lov at forlade kassen ad gangen. - der er allerede en stor handel i
udgangstidspunkter, nogle er langt mere eftertragtede end andre, - og dem
der falder under fredagsbønnen kan sælges for 20 gange prisen.

> Det gode engelske demokrati smitter af på disse også,. Glæd dig
> hellere over, at de danske repræsentater for "islam" er lidt mere
> tandløse end i UK. Vi har haft 9 indtil videre, iknl suppleanter.

Det gør jeg sandelig også.

> Jeg synes pakistanere har en evne til at være lidt for glade for sig
> selv. Omfraseret: De meler deres egen (klan)-kage (især i England)

De ER først muslimer, SÅ pakistanere og derefter englændere, hvis de ikke
hader englænderne, som jo alt for mange gør. De burde byttes ud med folk fra
Indien, Kina, Thailand, Vietnam eller Phillippinerne, eller trues med det

> Det ER altså ikke morsomt. Det er verdenskrig du taler om.

Selvfølgelig er det ikke morsomt, men menneskenes børn VIL jo ikke lære
noget som helst, og når de skruphamrende sindsyge gamle historier fra bibel
og koran igen kommer til ære og værdighed, så ER der jo intet vi kan stille
op. Læs Hoodbhoys kronik om hvordan det går i Pakistan og i hele den
muslimske verden, - rivende tilbagegang over hele linjen.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 19:53

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i meddelelsen

> [...]
> dansk og som ikke var moderat ift sin religion end danskere som de nu er

Det løgn og digt Konrad!

Mvh
Martin

Fra : Wilstrup

Dato : 12-08-07 20:56

"Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> Det løgn og digt Konrad!

ja, når det ikke passer med dine syge forestillinger om
hvordan verden er skruet sammen, kalder du det altid løgn,
ikke sandt?

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 21:14

Wilstrup wrote:
> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ja, når det ikke passer med dine syge forestillinger om
> hvordan verden er skruet sammen, kalder du det altid løgn,
> ikke sandt?

Totalt i modstrid med dig.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 22:18

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i meddelelsen

> "Martin Larsen" <mlarsen@post7.tele.dk> skrev i meddelelsen

> ja, når det ikke passer med dine syge forestillinger om hvordan verden er
> skruet sammen, kalder du det altid løgn, ikke sandt?

Sig mig taler du højlydt med dig selv her )

Mvh
Martin

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 11:26

"Zeki" <Zeki@nope.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> dansk, hvorfor kommer de så ikke med det mest indlysende forslag: At gøre

Lad beherskelse af dansk være forudsætning for børnecheck etc.

Mvh
Martin

Fra : Peter Bang

Dato : 12-08-07 11:46

Martin Larsen <mlarsen@post7.tele.dk> skrev:

>Lad beherskelse af dansk være
>forudsætning for børnecheck etc.

Det ville måske ovenikøbet hæve niveauet hos DFs kernevælgere og
deres afkom.

Fra : Kim2000

Dato : 12-08-07 10:31

> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

Når barnet ikke kan tale dansk i børnehaveklassen, så kan det ikke følge med
i undervisningen, når det ikke kan følge med i undervisningen ender med uden
uddannelse og ender dermed uden job. Det er dem, der slår folk ned....

Men at tro det skulle nytte at løbe rundt og stemme dørklokker er helt
omsonst, man skulle nok heller starte med danskundervisning samme dag der
står en person i landet og mener sig berettiget til at være her, der er
ingen der har taget skade af at lære dansk, selv hvis de smides hjem efter 3
måneder eller 2 år, så har de da lært lidt dansk fremfor at sidde pasivt og
glo ind i væggen. Mon ikke hovedbegrundelsen til der snakkes arabisk
derhjemme er fordi man er usikker i det danske sprog (hvilket selvfølgelig
gør een endnu mere usikker).
mvh
Kim

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 10:56

> Når barnet ikke kan tale dansk i børnehaveklassen, så kan det ikke følge
> med i undervisningen, når det ikke kan følge med i undervisningen ender
> med uden uddannelse og ender dermed uden job.

Ja, bare se på Prins Henrik

Men nu er der ingen grund til at overdramatisere. Naturligvis er der
problemer i visse indvandrerkredse, men jeg tror nu nok at forældrene
generelt er indstillede på at deres børn skal lære dansk for at kunne klare
sig.

De seneste år har vi læst og hørt at skolen har ansvaret for stort set alt.
At det er skolens problem/opgave hvis børnene er ved at blive småfede. At
det er skolens problem/opgave hvis børn bruger et slemt sprog. At det er
skolens problem/opgave hvis børn ikke kan té sig ordentligt. Osv...

Derfor kan jeg godt forstå hvis nogle får den opfattelse at det også helt og
holdent er skolens opgave at lære børnene dansk. Forudsætningerne for dette
er naturligvis at børn stifter bekendtskab med sproget så tidligt som
muligt. Derfor ligger problemet måske ikke så meget i at "opdrage forældrene
til indvandrebørn i børnehaven" (de skal nok klare sig), men at opfordre til
og iværksætte initiativer for de indvandreforældre som IKKE sender deres
barn i børnehave. Det er nok her man skal starte.

Mvh
Zeki

Fra : Kurt H. Nedergaard

Dato : 12-08-07 10:49

> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

Dansk Folkeparti burde have været på banen med forslaget for mange år siden,
da godhedsindustrien trak alle danske boligforeninger ind i deres retssystem
og blev truet med alle former for repressalier hvis muhamedanerne ikke fik
adgang til at plastre boligforeningerne ejendomme til med parabol antenner.

Fra : /Peter

Dato : 12-08-07 10:53

> [...]
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres
> forslag om tankepoliti også kun galdt muslimer.

Eksperterne mener måske også at alle skal ha i hovedet og røv uden der
stilles krav?

Fra : Peter Heide

Dato : 12-08-07 14:05

> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

Dansk Fjolse Parti virker lidt desperate for tiden med alle deres sindssyge
lovforslag ,man må sandelig håbe at Anders Fjogh finder en anden
sammenarbejds-
partner efter valget. Når det nu desværre ikke kan være andet.

Fra : Peter Bang

Dato : 12-08-07 16:55

Peter Heide <pheide@ofir.dk> skrev:

> [...]
>.news.tele.dk...

>Dansk Fjolse Parti virker lidt
>desperate for tiden med alle deres sindssyge

Der er noget ualmindeligt tagikomisk over, hvordan DFs
mærkesager altid er i sync med Ekstrabladets overskrifter.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 17:14

Peter Bang (slet P9X16) wrote:

> Der er noget ualmindeligt tagikomisk over, hvordan DFs
> mærkesager altid er i sync med Ekstrabladets overskrifter.

Du tager fejl. DF's politik og BT's linie var indtil fyringen af Erik Meier
Carlsen uadskilligelige entiteter. I dag har DF ikke længere nogen
partiavis.

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-07 18:13

Konrad wrote:

> Du tager fejl. DF's politik og BT's linie var indtil fyringen af Erik
> Meier Carlsen uadskilligelige entiteter. I dag har DF ikke længere
> nogen partiavis.

EMC forsøgte, som en af de eneste, at være neutral, OG at se på om DFs
politik, i forhold til masseindvandring, ikke var til fordel for - især de
svage danskere - men os alle sammen på længere sigt. Så vidt jeg husker har
han mange gange været kritisk. Men de fleste KAN jo ikke analyser DF uden at
få røde knopper.

JEG synes det var modigt af ham at turde vælge at blive frosset ud af alle
de rigtige meningers mænd og kvinder.

JEG mener også at DFs mission er ovre, og at de bør skiftes ud med andre, -
synd at Khader synes at dumme sig for meget.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 18:26

Knud Larsen wrote:

> EMC forsøgte, som en af de eneste, at være neutral, OG at se på om DFs
> politik,

Jeg er DYBT uenig. Jeg har set og hørt EMC flere hundrede gange gennem
årene, og han har altid til allersidste blodsdråbe ikke været neutral, men
netop det modsatte.

> [...]
> jeg husker har han mange gange været kritisk. Men de fleste KAN jo
> ikke analyser DF uden at få røde knopper.

EMC fungerede som journalistisk spindoktor for DF. Hvis det blev *for*
kedeligt for DF, så skrev EMC da bare en leder om de radikale.

> JEG synes det var modigt af ham at turde vælge at blive frosset ud af
> alle de rigtige meningers mænd og kvinder.

Jeg synes ikke man er modig, hvis man står med 20% bag sig.

> JEG mener også at DFs mission er ovre, og at de bør skiftes ud med
> andre, - synd at Khader synes at dumme sig for meget.

Han dummer sig til max.

Fra : Zeki

Dato : 12-08-07 20:55

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg er DYBT uenig. Jeg har set og hørt EMC flere hundrede gange gennem
> årene, og han har altid til allersidste blodsdråbe ikke været neutral, men
> netop det modsatte.

Præcist.

Mindes en radiodebat på P1 lige inden han stoppede på BT hvor han forsvarede
DF med næb og kløer. Jeg tunede ind midt i programmet og vidste ikke helt
hvem der debaterede. Tænkte at det nok var EMC der var DF-støtten da hans
mundtlige retorik tilsyneladende er ret identisk med hans skrevne, og ganske
rigtigt gik der ikke mange minutter før jeg fik bekræftet at det var ham.
Hans mange pro-DF ledere bekræfter desuden at han er/var alt andet end
neutral.

Mvh
Zeki

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 22:22

> [...]
> hans skrevne, og ganske rigtigt gik der ikke mange minutter før jeg fik
> bekræftet at det var ham. Hans mange pro-DF ledere bekræfter desuden at

Det er jo blot den sædvanlige røde "logik" in action: alle til højre for EL
er fascister. Tsk, tsk.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 22:44

On Sun, 12 Aug 2007 23:21:41 +0200, "Martin Larsen"
<mlarsen@post7.tele.dk> wrote:

>Det er jo blot den sædvanlige røde "logik" in action: alle til højre for EL
>er fascister. Tsk, tsk.

Så er tilværelsen jo også meget nemmere at overskue...

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 10:41

Zeki wrote:
> [...]
> minutter før jeg fik bekræftet at det var ham. Hans mange pro-DF
> ledere bekræfter desuden at han er/var alt andet end neutral.

Så hvis man mener at et eller andet DF har gjort er godt, så er man pr
definition "ikke neutral" - kan du ikke selv se at den halter?

Og alle dem der pr rygrad kritiserer alt hvad DF foreslår de ER pr
definition "neutrale", - jamen det er jo Arne Wilstrup-logik.

EMC har både kritiseret og rost DFs politik. Du kunne med samme ret hævde,
at dem der kritiserede ideologien socialisme i 1970 var ikke neutrale, - for
alle var jo dengang enige om at det var en god ideologi.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 14:54

Knud Larsen wrote:
> [...]

Det er muligt at han - efter de syvhundredeogfjorten personangreb - nogen
gange har været mindre end præcis lige midt i neutralitetsfeltet, det er
forståeligt. Men han har i det mindste forsøgt. Jeg husker at Clinton med
brod mod Bush sagde, at han lægtes efter tider, hvor politik igen gik på om
den var rigtig eller forkert, ikke om den var god eller ond. PiaK og Fogh er
for ofte fremstillet som onde mennesker.,

EMC har fx sagt at en indvandringsminister - og indvandringspolitikken -
naturligvis skal være "brutal" dvs at man har styrke og mod til at se på det
større billede, og ikke knækker sammen hver gang nogen kommer med et billede
af den grædende sigøjnerpige.
Det koster naturligvis at være nogenlunde konsekvent, - for folk mener jo
altid, at bortførelsen af den ultrasøde Madeleine er vigtigere end alle
borgerkrige i verden tilsammen.

Det er sådanne ting EMC igen og igen har talt om.

Vi skal være glade for at nogen tør tage ansvar for ubehagelige
beslutninger.

Fra : Knud Larsen

Dato : 13-08-07 14:56

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 19:20

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> JEG mener også at DFs mission er ovre,

DF's mission er knap nok startet.

Mvh
Martin

Fra : Knud Larsen

Dato : 12-08-07 19:45

Martin Larsen wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> DF's mission er knap nok startet.

Nej, deres mission fra nu af er at stå i kulissen og true med at komme ind i
varmen igen, hvis der går Anita Bondsgård? i den igen.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 20:55

Knud Larsen wrote:

> Nej, deres mission fra nu af er at stå i kulissen og true med at
> komme ind i varmen igen, hvis der går Anita Bondsgård? i den igen.

Hmm. Sælg ikke skindet før bjørnen er skudt. DF prøver jo også af al magt at
profilere sig som midterparti med velfærd til svage osv. Men at enkeltsagen
mht indvandring er bristet er soleklart.

Fra : Martin Larsen

Dato : 12-08-07 22:27

> [...]
> profilere sig som midterparti med velfærd til svage osv. Men at
> enkeltsagen
> mht indvandring er bristet er soleklart.

Ha, ha, ha. Så skulle fx musserne i Paris' forstæder holde op brænde og
hærge?
Jeg ville satse mere på den genkomne Kristus )

Mvh
Martin

Fra : Pjensen73

Dato : 12-08-07 16:30

Den Sun, 12 Aug 2007 10:54:56 +0200 skrev Zeki:

> [...]
>
> Personligt vil jeg fortsætte med at poste indlæg der omhandler politik i
> dk.politik, med mindre jeg bliver overbevist om at emner om politik skal

For en gangs skyld er vi enige. Men det fatter folk, især dem fra
venstrefløjen ikke.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 17:11

Zeki wrote:
> Endnu et forslag fra De Forskrækkede som skal gøre det endnu mere
> surt at være fremmed her i landet:

Det er valgflæsk.

> [...]
> Kommuner skal have pligt til at lave opsøgende arbejde over for
> indvandrerforældre, der taler eksempelvis arabisk, tyrkisk eller urdu

Forslaget er uealiserbart, som meget andet DF-tankegods - den danske stat
kan naturligvis ikke diktere hvilket sprog folk går og taler bag hjemmets
fire vægge.

> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres
> forslag om tankepoliti også kun galdt muslimer.

Dem om det.

> Ren diskrimination mener eksperterne.

Det er ikke nødvendigt at være ekspert.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 18:01

"Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Det er ikke nødvendigt at være ekspert.

Hvem diskrimineres ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 18:28

N_B_DK wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Hvem diskrimineres ?

Når man indfører nogle regler for én gruppe, men ikke tilsvarende regler for
en anden eller andre grupper, og hvis disse regler tilmed bryder med al form
for lovgivning tidligere set, ja - så er der nogen der bliver
forskelsbehandlet, dvs diskrimineret.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 18:35

> [...]
> bryder med al form for lovgivning tidligere set, ja - så er der nogen
> der bliver forskelsbehandlet, dvs diskrimineret.

Hvor læser du at det KUN er muslimer de ønsker at indføre regler for ? (jeg
kan ikke se det)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 18:49

N_B_DK wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Hvor læser du at det KUN er muslimer de ønsker at indføre regler for
> ? (jeg kan ikke se det)

Læser du virkelig ikke de links som er i fokus? >>Det er familier fra
primært muslimske lande, vi skal have fokus på,« siger Martin Henriksen.

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 19:23

> Læser du virkelig ikke de links som er i fokus? >>Det er familier fra
> primært muslimske lande, vi skal have fokus på,« siger Martin
> Henriksen.

ja primært, så findes der også sekundære lande (eller sikkert ikke, dem er
der jo generelt ikke problemer med)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Konrad

Dato : 12-08-07 19:33

N_B_DK wrote:
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> ja primært, så findes der også sekundære lande (eller sikkert ikke,
> dem er der jo generelt ikke problemer med)

Det er altså de ikkenævnte sekundære lande du taler om, eller hvad?

Fra : N_B_DK

Dato : 12-08-07 20:36

> Det er altså de ikkenævnte sekundære lande du taler om, eller hvad?

Du har allerede fået svaret på det spørgsmål, så læs mit tidligere svar, og
ellers må du jo spørge igen.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-08-07 19:12

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote in message
> "Konrad" <davidkonradFJERN@gmail.com> wrote in message

> Hvor læser du at det KUN er muslimer de ønsker at indføre regler for ?
> [...]

Så vidt jeg kan se henviser Konrad til "en gruppe" i dette tilfælde gruppen
af indvandrere.
Hvor kommer det med muslimer fra?

/Henning.

Fra : Henning Sørensen

Dato : 12-08-07 19:18

> [...]
> http://jp.dk/indland/indland_politik/article1039431.ece
>
> Forslaget gælder naturligvis kun muslimer, på samme måde som deres forslag

Det er naturligvis valgsnak.
Men DF kan kun ved en omskrivning skydes i skoene, at det er muslimer, det
drejer sig om.
Sådanne fejltag vil de ikke tages i nu - dertil er de for smarte.
De udtaler at det primært er folk fra "muslimske lande" og så vidt jeg ved
har vi både ikke-praktiserende, ateister og kristne fra muslimske lande i
Danmark.

/Henning.