Københavneres færden skal overvåges.
Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:11

http://newz.dk/koebenhavneres-faerden-skal-overvaages

Så kan I godt forberede jer på at blive luret over skulderen

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 12:15

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> http://newz.dk/koebenhavneres-faerden-skal-overvaages
>
> Så kan I godt forberede jer på at blive luret over skulderen
>
> --
> mvh.

Dejligt! Jeg laver ikke noget, jeg ikke må.
Så, det er bare helt fint, med mig!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:18

On Thu, 9 Aug 2007 13:15:01 +0200, Pernille wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> Dejligt! Jeg laver ikke noget, jeg ikke må.
> Så, det er bare helt fint, med mig!

Jeg har heller ikke noget problem med det, mere overvågning, så normale
mennesker kan gå aftentur uden at frygte et overfald.

--
mvh.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-08-07 12:22

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:

> Jeg har heller ikke noget problem med det, mere overvågning, så
> normale mennesker kan gå aftentur uden at frygte et overfald.

Jeg tror ikke du skal regne med det hjælper.

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med
tobak! Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:26

On Thu, 9 Aug 2007 13:22:26 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Jeg tror ikke du skal regne med det hjælper.

Jeg tror det vil begrænse volden, hvis vi får massiv kamera-overvågning af
det offentlige rum

--
mvh.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 09-08-07 12:33

Ludvig Nielsen" <" lunielsen wrote:

> Jeg tror det vil begrænse volden, hvis vi får massiv
> kamera-overvågning af det offentlige rum

Måske... jeg tror nærmere det letter opklaringen... men jeg er i princippet
ligeglad. Mig må de gerne filme alt det de har lyst til, bare de holder
kameraerne væk fra mit lokum og mit soveværelse

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:35

On Thu, 9 Aug 2007 13:32:49 +0200, Kim Frederiksen wrote:

> Måske... jeg tror nærmere det letter opklaringen... men jeg er i princippet
> ligeglad. Mig må de gerne filme alt det de har lyst til, bare de holder
> kameraerne væk fra mit lokum og mit soveværelse

Lol, der er vi så 100% enige

--
mvh.

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 22:16

> Lol, der er vi så 100% enige

Har I da noget at skjule der?

vv

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-07 12:34

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Jeg tror det vil begrænse volden, hvis vi får massiv
> kamera-overvågning af det offentlige rum

Får du udløsning af alle dine (ønskede) begrænsninger af den personlige
frihed ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 17:28

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46bafbfc$0$7609$157c6196@dreader2.cybercity.dk...
> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Får du udløsning af alle dine (ønskede) begrænsninger af den personlige
> [...]

Hudsk på:
Manden er typen, stazistikkere laves af--

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 18:18

On Thu, 9 Aug 2007 18:28:15 +0200, Egon Stich wrote:

> Hudsk på:
> Manden er typen, stazistikkere laves af--

Som du reagere, så virker det som om du har noget at skjule, ellers ville
du vel ikke overreagere som du gør.

EOD.

--
mvh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 12:27

Ludvig Nielsen wrote:
> Jeg har heller ikke noget problem med det, mere overvågning, så normale
> mennesker kan gå aftentur uden at frygte et overfald.

Gider normale mennesker virkeligt spilde deres tid med at frygte
overfald?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:30

On 09 Aug 2007 11:26:59 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Gider normale mennesker virkeligt spilde deres tid med at frygte
> overfald?

Nogle gør, mange ældre mennesker tør ikke gå ud efter aften, det er ikke
rimeligt de skal have det på den måde, bare fordi nogle tilpassede
individer ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.

--
mvh.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:31

On Thu, 9 Aug 2007 13:30:18 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> Nogle gør, mange ældre mennesker tør ikke gå ud efter aften, det er ikke
> rimeligt de skal have det på den måde, bare fordi nogle tilpassede
> individer ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.

Skulle naturligvis være utilpassede.

--
mvh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 12:37

Ludvig Nielsen wrote:
> Nogle gør, mange ældre mennesker tør ikke gå ud efter aften, det er ikke
> rimeligt de skal have det på den måde, bare fordi nogle tilpassede
> individer ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.

Så må de sgu spænde hjelmen :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-07 12:35

> Nogle gør, mange ældre mennesker tør ikke gå ud efter aften, det er
> ikke rimeligt de skal have det på den måde, bare fordi nogle
> tilpassede individer ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.

Tilpassede ??? jeg vil kalde dem utilpassede, men ok.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:49

On Thu, 9 Aug 2007 13:34:50 +0200, N_B_DK wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote in message

> Tilpassede ??? jeg vil kalde dem utilpassede, men ok.

Jeg har såmænd også rettet det, længe før dit svar, det var en slåfejl.

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 12:30

> Jeg har heller ikke noget problem med det, mere overvågning, så normale
> mennesker kan gå aftentur uden at frygte et overfald.

Fuldstændig enig!!!

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:32

On Thu, 9 Aug 2007 13:30:27 +0200, Pernille wrote:

> Fuldstændig enig!!!

Lur mig om ikke rygerne her på usenet ikke er enige

--
mvh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 12:26

Ludvig Nielsen wrote:
> http://newz.dk/koebenhavneres-faerden-skal-overvaages
> Så kan I godt forberede jer på at blive luret over skulderen

Hehehe.. det er fint nok, så hvis man skal lave noget man ikke må så
slukker man mobilen eller efterlader den derhjemme ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:29

On 09 Aug 2007 11:26:29 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Hehehe.. det er fint nok, så hvis man skal lave noget man ikke må så
> slukker man mobilen eller efterlader den derhjemme ;)

Ja, men det er forhåbentligt en forløber for massiv overvågning af det
offentlige rum.

--
mvh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 12:36

Ludvig Nielsen wrote:
> Ja, men det er forhåbentligt en forløber for massiv overvågning af det
> offentlige rum.

Nej det er ikke.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:40

On 09 Aug 2007 11:36:22 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Nej det er ikke.

Jeg håber det er

--
mvh.

Fra : N_B_DK

Dato : 09-08-07 12:35

> Ja, men det er forhåbentligt en forløber for massiv overvågning af det
> offentlige rum.

Hvorfor starter du ikke selv med en fodlænke med GPS ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Frank

Dato : 09-08-07 13:30

> Hehehe.. det er fint nok, så hvis man skal lave noget man ikke må så
> slukker man mobilen eller efterlader den derhjemme ;)

Så anholder man folk med slukket mobil/uden mobil - mistænkelig adfærd *G*

Men det kunne faktisk være en hjælp til dæmme op for nogle af de optøjer vi
har set gennem de sidste par år hvor SMS-beskeder har været brugt til at
koordinerer optøjerne.

Mvh
Frank

--
I hate windsurfers
What a stupid lot they are

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 13:31

Frank wrote:
> [...]
> har set gennem de sidste par år hvor SMS-beskeder har været brugt til at

Dem læser politiet skam allerede, det må være derfor de har det med
at dukke op hvis et sms-annonceret arrangement bliver annonceret i
for god tid.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ulrich Valera

Dato : 09-08-07 12:51

On 9 Aug., 13:30, Ludvig Nielsen <" lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote:

> Nogle gør, mange ældre mennesker tør ikke gå ud efter aften, det er ikke
> rimeligt de skal have det på den måde, bare fordi nogle tilpassede
> individer ikke kan finde ud af at opfører sig ordentligt.

-------------------------

Hvad er det for nogle ældre mennesker, der ikke tør gå ud om aftenen?
Det er jo ikke ældre, der overfaldes, men de unge.

Hvis folk er så bange for livet, er det bedre at gå i seng kl. 19 hver
dag.

Eller lære at klare sig i selvforsvar med paraplyen og
krokodilleskindstasken.

At bruge teoretiske muligheder for overfald til at acceptere
tiltagende overvågning er helt galt.
Snart vil vi blive overvåget overalt, selv på toilettet, når
masturbation snart forbydes eller belægges med nydelsesskat.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:56

On Thu, 09 Aug 2007 11:51:12 -0000, Ulrich Valera wrote:

> Hvad er det for nogle ældre mennesker, der ikke tør gå ud om aftenen?
> Det er jo ikke ældre, der overfaldes, men de unge.

Der er en del overfald på ældre mennesker, bla. gaderøverier, så nej det er
ikke kun unge der overfaldes.

> Hvis folk er så bange for livet, er det bedre at gå i seng kl. 19 hver
> dag.

Man skal kunne gå en aften tur uden at blive overfaldet.

> Eller lære at klare sig i selvforsvar med paraplyen og
> krokodilleskindstasken.

Gudfader bevares.

> At bruge teoretiske muligheder for overfald til at acceptere
> tiltagende overvågning er helt galt.
> Snart vil vi blive overvåget overalt, selv på toilettet, når
> masturbation snart forbydes eller belægges med nydelsesskat.

Og så så vi hvor seriøs du er, men det overrasker ikke det mindste.

--
mvh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 13:22

Ludvig Nielsen wrote:
> Man skal kunne gå en aften tur uden at blive overfaldet.

Det kan man da også sagtens.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ukendt

Dato : 09-08-07 17:31

"Hans Joergensen" <haj@enterprise-server.dk> skrev i en meddelelse news:slrnfbm1ng.skp.haj@pluto.bananas.dk...

> Det kan man da også sagtens.
>
> // Hans
> --
> http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Disse ængstelige stakler kender ikke til begrebet: "Hakkekyllingeadfærd".
Normale selvtillidsfulde mennesker bliver ikke overfaldet.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 18:16

On Thu, 9 Aug 2007 18:30:59 +0200, Egon Stich wrote:

> Disse ængstelige stakler kender ikke til begrebet: "Hakkekyllingeadfærd".
> Normale selvtillidsfulde mennesker bliver ikke overfaldet.

Uanset om du er fuld af selvtillid eller ej, så skal du kunne færdes på
offentlig vej, også uden at blive antastet/overfaldet.

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 18:53

> Uanset om du er fuld af selvtillid eller ej, så skal du kunne færdes på
> offentlig vej, også uden at blive antastet/overfaldet.

Jeps!!!

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 11:35

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse news:46bb4bbe$0$90262$14726298@news.sunsite.dk...

> Uanset om du er fuld af selvtillid eller ej, så skal du kunne færdes på
> offentlig vej, også uden at blive antastet/overfaldet.
>
> --
> mvh.

Jamen netop dette har jeg skam gjort i snart 65 år.
Så mon ikke jeg har grund til at udtale mig, som jeg gør?

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-08-07 13:49

On Fri, 10 Aug 2007 12:35:02 +0200, Egon Stich wrote:

> Jamen netop dette har jeg skam gjort i snart 65 år.
> Så mon ikke jeg har grund til at udtale mig, som jeg gør?

Hvis du lod kappen og den blå sparkedragt blive hjemme, kunne det jo være
du var mere udsat.

--
mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 10-08-07 19:59

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse news:46bc5eb4$0$90267$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvis du lod kappen og den blå sparkedragt blive hjemme, kunne det jo være
> du var mere udsat.
>

> --
> mvh.

Næppe.
Men måske er jeg blot mindre paranoid end dig, og så mange andre?

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-08-07 20:58

On Fri, 10 Aug 2007 20:58:47 +0200, Egon Stich wrote:

> Næppe.
> Men måske er jeg blot mindre paranoid end dig, og så mange andre?

Personligt har jeg ikke noget problem med at gå ude om aftenen, men jeg
tænker lidt længere frem end min egen næse.

--
Er du ryger? http://83.73.246.16/nopainnogain/010101.jpg

Fra : Ukendt

Dato : 11-08-07 10:52

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse news:46bcc31c$0$90274$14726298@news.sunsite.dk...

> Personligt har jeg ikke noget problem med at gå ude om aftenen, men jeg
> tænker lidt længere frem end min egen næse.

Tjah--
Når man betænker dine hidtidige "tanker", må man vel konstatere, at selv en grønlænder (her tænkes udelukkende på hans fysionomiske fremtræden) er i besiddelse af en laang næse, i forhold til din?

Forøvrigt er det jo meget typisk for mennesker som dig.
Det er aldrig jer selv, i tænker på, men alene naboen, som sikkert er dum, og derfor skal "hjælpes".
Uanset om han ønsker det, eller ej.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 11-08-07 17:25

On Sat, 11 Aug 2007 11:51:33 +0200, Egon Stich wrote:

> Forøvrigt er det jo meget typisk for mennesker som dig.
> Det er aldrig jer selv, i tænker på, men alene naboen, som sikkert er dum, og derfor skal "hjælpes".
> Uanset om han ønsker det, eller ej.

De ældre mennesker jeg har hørt udtale sig, er kede af at de ikke kan gå
aftentur, men hvordan skulle du kunne forstå det.

--
http://83.73.246.16/nopainnogain

Fra : vvv

Dato : 11-08-07 17:50

> De ældre mennesker jeg har hørt udtale sig, er kede af at de ikke kan gå
> aftentur, men hvordan skulle du kunne forstå det.

At de tror at de ikke kan gå ud uden at blive overfaldet, betyder jo ikke
nødvendigvis at det rent faktisk er sådan.
Frygten for overfald er klart overdrevet i forhold til risikoen.

vv

Fra : Knud Larsen

Dato : 11-08-07 18:36

vvv wrote:
> [...]
> ikke nødvendigvis at det rent faktisk er sådan.
> Frygten for overfald er klart overdrevet i forhold til risikoen.

Jamen så er alt jo i orden.

Fra : vvv

Dato : 12-08-07 13:48

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Jamen så er alt jo i orden.

Ikke nødvendigvis.
Men det svare jo til ikke at turde lade sig transporterer af frygt for
uheld. Eller blive væk fra steder med mange mennesker af frygt for terror.
Det er noget med at sætte risikoen i forhold til det afsavn man lider ved
ikke at gøre der man frygter.

vv

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 22:06

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse news:46bf0170$0$2515$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> [...]
> Det er noget med at sætte risikoen i forhold til det afsavn man lider ved

Og ikke at forglemme:
Sådan irrationel frygt er glimrende for politikerne til at indføre mere overvågning og kontrol.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 13-08-07 10:42

On Sun, 12 Aug 2007 23:06:29 +0200, Egon Stich wrote:

> Og ikke at forglemme:
> Sådan irrationel frygt er glimrende for politikerne til at indføre mere overvågning og kontrol.

Hvad har du at skjule, siden du er så stor modstander af overvågning.

--
mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 13:08

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse news:46c0274d$0$90268$14726298@news.sunsite.dk...

> Hvad har du at skjule, siden du er så stor modstander af overvågning.
>

> --
> mvh.

Intet som helst.,
men det er jeg sikker på, du sikkert har.
Eller kan få, før du aner det.

ser du lille snotdumme ven:

Man må aldrig vedtage systemer, man ikke ville være villig til at lade sine modstandere administrere.
Men du fatter sikkert ikke, hvad hermed menes., samt hvad det kan indebære.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 13-08-07 14:32

On Mon, 13 Aug 2007 14:08:28 +0200, Egon Stich wrote:

> Intet som helst.,

Hvorfor så så meget brok og modstand over lidt overvågning.

> men det er jeg sikker på, du sikkert har.

Overhovedet ikke, jeg hilser mere overvågning velkommen.

> Eller kan få, før du aner det.

På hvad måde dog, jeg hæfter da ikke for hvad andre går og laver.

> ser du lille snotdumme ven:

LOL, har jeg ramt en øm tå

> Man må aldrig vedtage systemer, man ikke ville være villig til at lade sine modstandere administrere.
> Men du fatter sikkert ikke, hvad hermed menes., samt hvad det kan indebære.

Jeg fatter det glimrende, tak, men jeg har intet at skjule, men det må de
meget aktive modstandere jo have.

--
mvh.

Fra : vvv

Dato : 13-08-07 16:59

> Jeg fatter det glimrende, tak, men jeg har intet at skjule, men det må de
> meget aktive modstandere jo have.

Ludvig!
Det er noget vrøvl. Bare fordi jeg er mod overvågning betyder det
overhovedet ikke at jeg har noget at skjule.
Det er et indgreb i min frihed at nogen skal holde øje med hvad jeg laver
hvornår. om så det drejer sig om en tur til bageren, så rager det ikke
nogen.

vv

Fra : Ukendt

Dato : 13-08-07 21:53

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> Det er et indgreb i min frihed at nogen skal holde øje med hvad jeg laver
> hvornår. om så det drejer sig om en tur til bageren, så rager det ikke

Det kan du ikke forklare Ludvig.
Han er jo af typen Stazier laves af, hvorfor han naturligvis vejrer
morgenluft, og utvivlsomt håber med tiden at blive statsansat stikker.
Dog er han så ubegavet, at han ikke forstår, hvad der kan ske, om det nu
bliver, ikke ham, men hans nabo, der får jobbet.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 14-08-07 21:17

On Tue, 14 Aug 2007 20:25:23 +0200, Bruno Christensen wrote:

> Så start du med at installere et webcam på dit toilet og i dit
> soveværelse, af hensyn til dig selv skal du ikke udsende det men
> optage det, så du kan kigge på det næste dag.

Dumt argument, det er offentlig rum vi snakker om, og ja, mit liv inden for
mine 4 vægge er privat.

--
mvh.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 14-08-07 19:25

> [...]

soveværelse, af hensyn til dig selv skal du ikke udsende det men
optage det, så du kan kigge på det næste dag.

Hvis du derefter har lyst, så kan du offentligøre en URL hvor vi andre
kan kigge hvis vi har de lyster.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 13-08-07 22:02

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-08-07 08:22

Ludvig Nielsen wrote:
> Vrøvl, har man intet at skjule, så er der ingen grund til bekymring.

Man bliver skør af at føle sig overvåget... BigBrother er ikke fedt.

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 14-08-07 21:15

On 14 Aug 2007 07:21:47 GMT, Hans Joergensen wrote:

> Man bliver skør af at føle sig overvåget... BigBrother er ikke fedt.

Dig og dine BZkompaner er modstandere, det forstår jeg godt.

--
mvh.

Fra : TL

Dato : 15-08-07 08:31

On Mon, 13 Aug 2007 23:02:20 +0200, in dk.politik Ludvig Nielsen <"
lunielsen "@yahoo DOT dk> wrote:

>Vrøvl, har man intet at skjule, så er der ingen grund til bekymring.

Så har du heller ikke noget imod, at politiet åbner dine breve, lytter
med på din telefon, og har kameraer i din dagligstue?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 14:03

On Wed, 15 Aug 2007 00:31:11 -0700, TL wrote:

> Så har du heller ikke noget imod, at politiet åbner dine breve, lytter
> med på din telefon,

Nej overhovedet ikke, jeg har intet de ikke må se.

og har kameraer i din dagligstue?

Det er ikke det samme som det offentlige rum, jeg vil kunne gå rundt i bar
røv uden at blive filmet.

--
mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 10:18

> Vrøvl, har man intet at skjule, så er der ingen grund til bekymring.

Du bør huske at smøre lejet, der driver dig rundt som vindhane, efter den
aktuelle vind, i så fald.
Husk på, du aner ikke en skid om, hvad der i fremtiden bliver anset som
"noget, der skal skjules".

Det er den dimension, du ikke fatter.
Helt givet et resultat af manglende viden og dannelse.

Læs, og forstå, Niemüllers digt.
Får du gjort det, vil du indse dine holdningers ubetvivlelige idioti.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 14:04

On Wed, 15 Aug 2007 11:18:00 +0200, Egon Stich wrote:

> [...]
>
> Læs, og forstå, Niemüllers digt.
> Får du gjort det, vil du indse dine holdningers ubetvivlelige idioti.

Nej, man følger bare den lovgivning der er, så er der ingen problemer, men
det har du måske et problem med?

--
mvh.

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 16:01

> Nej, man følger bare den lovgivning der er, så er der ingen problemer, men
> det har du måske et problem med?
>

> --
> mvh.

Herved tildeles du det imaginære diplom i platin som årets absolut største
præmieidiot.

Egon

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 15-08-07 16:57

On Wed, 15 Aug 2007 17:00:41 +0200, Egon Stich wrote:

> Herved tildeles du det imaginære diplom i platin som årets absolut største
> præmieidiot.

Nej, jeg har hørt at den er udleveret til dig

--
mvh.

Fra : Bruno Christensen

Dato : 11-08-07 20:18

On Sat, 11 Aug 2007 18:25:28 +0200, Ludvig Nielsen wrote:

> De ældre mennesker jeg har hørt udtale sig, er kede af at de ikke kan gå
> aftentur, men hvordan skulle du kunne forstå det.

Det er problemet med landsdækkende medier.

min mor i Århus bliver bombarderet med overfald/tyverier fra hele
landet og tror så at alle disse gerninger sker i hendes lokalområde.

Når du breder det ud på et landkort, ja selvfølgelig er der
kriminalitet i Århus, men slet ikke den "min mor tror".

Som jeg sagde til min mor:

Hvormange mennesker går ude om aftenen i Århus?
Hvormange bliver overfaldet?
Du kan selv regne promillen ud !

Sansynligheden for at blive overfaldet er meget lille, medmindre at du
bevæger dig i bestemte kvarterer, og selv der er sansynligheden lille.

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Michael Weber

Dato : 12-08-07 04:58

"Bruno Christensen" <news@lpdommer.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Sansynligheden for at blive overfaldet er meget lille, medmindre at du
> bevæger dig i bestemte kvarterer, og selv der er sansynligheden lille.

http://www.statistikbanken.dk/05

Vold mod sagesløs i Århus i 2006 : 0
Anmeldte voldssager i Århus i 2006 : 1350
Sigtelser i.f.m. voldssager i Århus i 2006: 967

Du kan selv grave videre :
http://www.statistikbanken.dk/statbank5a/SelectVarVal/Define.asp?Maintable=S
TRAF2A&PLanguage=0

Fra : Pernille

Dato : 12-08-07 13:47

> [...]
>
> Sansynligheden for at blive overfaldet er meget lille, medmindre at du
> bevæger dig i bestemte kvarterer, og selv der er sansynligheden lille.

At sansynligheden er meget lille, ændrer dog ikke på deres angst.
Det påvirker også mødre, som har småbørn i barnevogn, hvis de
hører om et barn, der er blevet bortført, fra sin barnevogn. De er
ekstra opmærksomme på, ikke at lade deres barn stå ubevogtet.
Sådan er det bare.
At der ikke er mange gamle på gaden, om aftenen, er jo netop fordi,
de ikke tør være ude, sent.

Fra : vvv

Dato : 12-08-07 14:02

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
> Sådan er det bare.
> At der ikke er mange gamle på gaden, om aftenen, er jo netop fordi,

Så er det jo mere folk der har et frygtproblem, end samfundet der har et
voldsproblem.

vv

Fra : Bruno Christensen

Dato : 12-08-07 15:58

On Sun, 12 Aug 2007 15:01:45 +0200, vvv wrote:

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Så er det jo mere folk der har et frygtproblem, end samfundet der har et
> voldsproblem.
>
> vv

Jeg er et par timer for sent til at skrive det du har skrevet

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 08:49

vvv wrote:
> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Så er det jo mere folk der har et frygtproblem, end samfundet der har
> et voldsproblem.

Der er heller ikke særlig farligt i Irak, sammenlignet med lande med meget
høj mordrate, - så det er hysterisk at være nervøs for at gå i byen dér?

Så lige at en tidligere oberst fra krigen i Irak, holder ferie i Nordirak og
føler sig mere sikker dér end hjemme i New Jersey et eller andet usikkert
sted.

Nu vil de jo iøvrigt til at sælge ferieture til Nordirak, - der skulle som
sagt være mere fredeligt end på Strøget i weekenden.

Fra : vvv

Dato : 15-08-07 12:40

> [...]
>
> Nu vil de jo iøvrigt til at sælge ferieture til Nordirak, - der skulle som
> sagt være mere fredeligt end på Strøget i weekenden.

Giver det der nogen mening for dig selv?

vv

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 13:41

vvv wrote:
> "Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i en meddelelse

> Giver det der nogen mening for dig selv?

At Strøget åbenbart er blevet så usikkert? Nej, det ER da meningsløst, i
gamle dage ville man ikke i sin vildeste fantasi forstille sig at blive
overfaldet på Strøget.

Nordirak kunne da måske nok være et muligt feriemål, - bortset fra at jeg
foretrækker steder med dykning, og det er der vist ikke i bjergene. Men det
kunne da være interessant at se lidt nærmere på den kurdiske kultur.

Fra : vvv

Dato : 15-08-07 15:30

> At Strøget åbenbart er blevet så usikkert? Nej, det ER da meningsløst, i
> gamle dage ville man ikke i sin vildeste fantasi forstille sig at blive
> overfaldet på Strøget.

Nu ved jeg ikke hvad "gamle dage" er for dig, men i de ca. 20 år jeg har
færdes i Københavns natteliv, har Strøget været et af de steder med størst
sandsynlighed for at få et par på lampen.

Istedgade, Nørrebrogade, Christiania: der har jeg aldrig følt mig utryg
eller blevet overfaldet. På strøget har der altid været en ubehagelig
stemning aften og nat. En enkelt gang har jeg fået tæsk - fuldstændig
umotiveret - lige foran kirken.

vv

Fra : Knud Larsen

Dato : 15-08-07 17:37

vvv wrote:
> [...]

> ubehagelig stemning aften og nat. En enkelt gang har jeg fået tæsk -
> fuldstændig umotiveret - lige foran kirken.

OK, mine erfaringer ER mest ældre end 20 år, det må jeg indrømme, tiden går.

Folk der er ude på "overfald" holder sig jo også fra egne kvarterer, - dog
ER der jo nogle stykker som har fået en maskingeværsalve i Christiania.

Men ellers er omegnskommunerne sikkert værst?

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 22:05

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse news:46bf015e$0$78082$edfadb0f@dread15.news.tele.dk...

> At der ikke er mange gamle på gaden, om aftenen, er jo netop fordi,
> de ikke tør være ude, sent.

Kunne det tænkes, de blot gik tidligt i seng, fordi de ikke mere har trang til at føjte rundt i nattelivet?

MVH
Egon

Fra : Ukendt

Dato : 12-08-07 09:52

"Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse news:46bde2db$0$90270$14726298@news.sunsite.dk...

> De ældre mennesker jeg har hørt udtale sig, er kede af at de ikke kan gå
> aftentur, men hvordan skulle du kunne forstå det.

Herregud--
Mon ikke de er "bange" netop på grund af alle de opblæste vanvidsscenarier, din slags er så gode til at kolportere?

Hvad skal vi forøvrigt stille op med mus og edderkopper?
Der er vidst en del, der er bange for disse forekomster?
Også uden reel grund--

Egon

Fra : ThomasB

Dato : 09-08-07 14:25

> Der er en del overfald på ældre mennesker, bla. gaderøverier, så nej det
> er
> ikke kun unge der overfaldes.

De ældre mennesker bliver sgu ikke overfaldet ude på gaden. De bliver
franarret penge af tricktyve, typisk i deres eget hjem.

Det kriminalpræventive råd kørte på et tidspunkt annoncer der skulle
berolige de gamle. Det var noget med at 98% af alle overfald bliver begået
på unge af unge.

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 18:15

On Thu, 9 Aug 2007 15:25:22 +0200, ThomasB wrote:

> "Ludvig Nielsen" <" lunielsen "@yahoo DOT dk> skrev i en meddelelse

> De ældre mennesker bliver sgu ikke overfaldet ude på gaden. De bliver
> franarret penge af tricktyve, typisk i deres eget hjem.

Fortæl det til dem der er røget på hospitalet med brækkede arme, ben og
ribben.

--
mvh.

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 12:56

"Ulrich Valera" <ulrich@valera.cc> skrev i en meddelelse
> [...]

Snart vil vi blive overvåget overalt, selv på toilettet, når
masturbation snart forbydes eller belægges med nydelsesskat.

-
Gad vide, hvad det er, du er så bange for at folk skal få at se....?

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 09-08-07 12:58

On Thu, 9 Aug 2007 13:56:11 +0200, Pernille wrote:

> Gad vide, hvad det er, du er så bange for at folk skal få at se....?

Det var også min tanke, men jeg tror bare han gerne vil være på tværs.

--
mvh.

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 14:28

> Gad vide, hvad det er, du er så bange for at folk skal få at se....?

Det argument holder bare ikke.
Vi er mange der bare ikke VIL overvåges af principelle årsager. Jeg er
normalt et ret lovlydigt menneske og render ikke rundt og laver ting på
gader og stræder der er ulovligt.

Men hvad hvis jeg en dag kommer fuld ud fra et værtshus og skel gå af gaden
hjem? er det så fedt at det ligger på film hos allemulige offentlige
myndigheder?
Hvad hvis jeg kysser med en anden end min kone? Det er ikke spor ulovligt,
men jeg vil da ikke have at andre har det på film.
Begge situationer er tænkte, men det ændre da ikke på at jeg under ingen
omstændigheder vil overvåges.

Desværre er det blevet sådan at man har bildt befolkningen ind at truslerne
er langt større end de i virkeligheden er, og bare man siger
pædofili/børneporno eller terror er der slet ingen grænser for hvad den
brede befolkning finder sig af indgriben i deres personlige frihed, der
ville have været utænkelig for bare ti år siden.

Vi trænger virkelig til et oprør fra bunden mod denne uvane med at overvåge
befolkningen. Sjovt nok er de samme mennesker der argumenterer for ufrihed
og overvågning ofte de saamme som rakker ned på alle ikkevestlige lande
fordi dnettop er ufrie og udemokratiske (!)

Når jeg ser et overvågningskamera får jeg altid en ubændig lyst til at vise
min bare røv til det, og somme tider tager den lyst overhånd, så en og anden
skummel PET mand med skæg og blå briller må finde sig min behårede bagdel.

vv

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 14:42

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> vise min bare røv til det, og somme tider tager den lyst overhånd, så en
> og anden skummel PET mand med skæg og blå briller må finde sig min

Ud fra det, du skriver, så ER det jo fordi du vil kunne gøre ting, som andre
ikke må se.
Om det så er din kone... Så mener du, at det er ok at kysse andre damer, når
bare hun ikke ved det! Vatpi*!! Sådan en mand som dig, er ingen kone tjent
med.
Lev dog et liv, hvor du ikke behøver at skjule noget. Det er langt det
nemmeste!

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 15:50

> [...]
> tjent med.
> Lev dog et liv, hvor du ikke behøver at skjule noget. Det er langt det

Som du måske ikke gad læse skrev jeg det var en tænkt situation. Jeg holder
mig pænt til konen.

Pointen er at der da kan være masser af ting i sit liv der el lovlige nok,
men som man bare ikke vil filmes imens man gør.
Og så er der bare hele tanken om at blive overvåget, den er gyselig, om så
man lever nok så pænt.

vv

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 16:02

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> men som man bare ikke vil filmes imens man gør.
> Og så er der bare hele tanken om at blive overvåget, den er gyselig, om så

Jo, men, hvad er det for ting du mener, man ikke vil filmes mens man gør?
Jeg sætter nok grænsen ved at gå på toilet eller i min dobbeltseng.
Men hvad ellers...... ?
Jeg vil da hellere "overfaldes" af kameraer, end af voldsmænd og tasketyve!

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 16:08

> [...]

> Men hvad ellers...... ?
> Jeg vil da hellere "overfaldes" af kameraer, end af voldsmænd og

Hvem siger du ikke bliver overfaldet af voldsmænd og tasketyve fordi der er
overvågning ?

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 16:38

> [...]
>>
> Jo, men, hvad er det for ting du mener, man ikke vil filmes mens man gør?
> Jeg sætter nok grænsen ved at gå på toilet eller i min dobbeltseng.

Jeg har skrevet et par eksempler, hvis du ikke forstår dem er der ikke noget
at gøre ved det.

Jeg vil slet ikke filmes, heller ikke selvom jeg bare går til bageren efter
morgenmad.

> Jeg vil da hellere "overfaldes" af kameraer, end af voldsmænd og
> tasketyve!

Jeg mener slet ikke det er prisen værd. Målet helliger ikke midlet i denne
sag.
Faktisk er sandsynligheden for at du bliver overfaldet af voldsmænd og
tasketyve minimal.

vv

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 16:56

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> [...]
> sag.
> Faktisk er sandsynligheden for at du bliver overfaldet af voldsmænd og

Det tror jeg ikke på.
Jeg har været vidne til slagsmål, hvor det ville have været rart med
overvågning.

Fra : vvv

Dato : 09-08-07 17:24

> Det tror jeg ikke på.
> Jeg har været vidne til slagsmål, hvor det ville have været rart med
> overvågning.

Hvad tror du ikke på?
At fordi du engang har set et slagsmål, så er det ikke sikkert at folk
bliver overfaldet på hvert gadehjørne.

Spørg politiet, du virker som typen der tror på dem, risikoen for at
"aldmindelige" mennesker bliver overfaldet er faktisk ret lille.

vv

Fra : Pernille

Dato : 09-08-07 18:50

"vvv" <?@?> skrev i en meddelelse

> "Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Hvad tror du ikke på?
At chancen for at jeg bliver overfaldet, er minimal.

> At fordi du engang har set et slagsmål, så er det ikke sikkert at folk
> bliver overfaldet på hvert gadehjørne.

Jeg har set mere end et slagsmål. Også været nødt til at blande mig, for at
få det stoppet.

> Spørg politiet, du virker som typen der tror på dem, risikoen for at
> "aldmindelige" mennesker bliver overfaldet er faktisk ret lille.
>
> vv

Nej, jeg er ikke naiv, på det punkt.
Men, jeg kender folk, der har været udsat for lidt af hvert. Og de har ikke
selv været skyld i det.

Fra : Knud Larsen

Dato : 09-08-07 13:04

Ulrich Valera wrote:

> -------------------------
>
> Hvad er det for nogle ældre mennesker, der ikke tør gå ud om aftenen?
> Det er jo ikke ældre, der overfaldes, men de unge.

Ikke ældre? Der har lige været tre tilfælde med ældre som er indlagt med
knoglebrud pga tasketyverier, OG den bande man lige optrævlede overfaldt
folk "under 15 og over 50".

Tasketyverier er jo helt typisk mod ældre kvinder, - og voldsomme
tricktyverier er oftest mod ældre i det hele taget.

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 13:42

> [...]
>
> http://newz.dk/koebenhavneres-faerden-skal-overvaages
>
> Så kan I godt forberede jer på at blive luret over skulderen

Endnu en grund til at fravælge Kbh.

Fra : Hans Joergensen

Dato : 09-08-07 13:46

Michael Weber wrote:
> Endnu en grund til at fravælge Kbh.

Nu er det jo faktisk også en mulighed at teleselskaberne siger
nej...

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Michael Weber

Dato : 09-08-07 13:55

> Nu er det jo faktisk også en mulighed at teleselskaberne siger
> nej...

Hvilket ikke får mig til at tilvælge Kbh.
heh..

Fra : Michael Meidahl Jens~

Dato : 09-08-07 13:56

"Michael Weber" skrev i en meddelelse

> Endnu en grund til at fravælge Kbh.

Vi kan jo håbe på at Aldous Huxley ikke har levet forgæves.

--
Venlig Hilsen
Michael Meidahl Jensen

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-07 10:39

Den Thu, 09 Aug 2007 17:38:25 +0200 skrev vvv:

> [...]
> at gøre ved det.
>
> Jeg vil slet ikke filmes, heller ikke selvom jeg bare går til bageren efter

Der er da ellers mange steder du allerede nu bliver filmet/overvåget.
I banker, på tankstationer, i busser, i taxaer, i supermarkeder, på
banegårde, og mange andre steder. Så jeg forstår ikke, hvorfor du så har
noget imod at der bliver overvåget på gaderne. Forresten bliver
optagelserne jo ikke gemt for evigt, men slettet efter 24 timer.

Fra : Pjensen73

Dato : 10-08-07 10:41

Den Thu, 09 Aug 2007 13:32:13 +0200 skrev Ludvig Nielsen:

> Lur mig om ikke rygerne her på usenet ikke er enige

Hvorfor skulle rygerne være uenige fordi de røg? Det er da ikke forbudt at
ryge på gaden endnu.

Fra : Pjensen73

Dato : 14-08-07 18:10

Den Tue, 14 Aug 2007 07:21:47 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Man bliver skør af at føle sig overvåget... BigBrother er ikke fedt.
>
> // Hans

Du må da have masser af skjule, hva' lille Hans

Fra : Hans Joergensen

Dato : 14-08-07 21:11

Pjensen73 wrote:
> Du må da have masser af skjule, hva' lille Hans

Se det på denne måde.. hvad ville du synes om det, hvis det var mig
der stod for overvågningen ? :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 14-08-07 21:15

On 14 Aug 2007 17:09:58 GMT, Pjensen73 wrote:

> Du må da have masser af skjule, hva' lille Hans

Eller hans BZvenner har.

--
mvh.

Fra : vvv

Dato : 14-08-07 18:32

"Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Du må da have masser af skjule, hva' lille Hans

Det er usædvanlig plat argumentation at fordi man er mod overvågning, har
man nok noget at skjule.. Det kan jo også være man bare ikke stoler på dem
der overvåger, eller at man bare er mod overvågning.

Hvis jeg er imod et forbud mod homoseksualitet, betyder det så jeg er bøsse?
Hvis jeg er mod at forbyde Nazier er jeg så nazi?

vv

Fra : Pjensen73

Dato : 14-08-07 18:49

Den Tue, 14 Aug 2007 19:31:35 +0200 skrev vvv:

> [...]
>
> Hvis jeg er imod et forbud mod homoseksualitet, betyder det så jeg er bøsse?
> Hvis jeg er mod at forbyde Nazier er jeg så nazi?

Nu ved vi jo hvilket miljø Hans kommer i, så det var bare en lille joke
Men du har ret i, at det er ikke alle man kan stole på. Jeg ville da være
meget utryg, hvis det var socialister, der stod for overvågningen

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 10:22

> Nu ved vi jo hvilket miljø Hans kommer i, så det var bare en lille joke
>
> Men du har ret i, at det er ikke alle man kan stole på. Jeg ville da være
> meget utryg, hvis det var socialister, der stod for overvågningen

Det er jo netop det du her siger, der er hele pointen.
Du omtaler socialisterne, jeg ville nævne nogle andre.
Og andre igen sikkert nogle helt tredie.

Det er jo netop derfor, man ALDRIG må lave lovgivning, man ikke ville være
villig til at lade modstanderen administrere.
Jeg finder dette så indlysende, at jeg slet ikke kan begribe, at der findes
mennesker, der ikke har indset dette?

Egon

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-08-07 12:23

Egon Stich wrote:
> Jeg finder dette så indlysende, at jeg slet ikke kan begribe, at der findes
> mennesker, der ikke har indset dette?

Du må huske på at gennemsnits-højrefløjser - og det er jo mest
højrefløjen der synes overvågning er fedt - ikke er ret kloge,
baseret på deres uddannelsesniveau.. :)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Ukendt

Dato : 15-08-07 16:05

> Du må huske på at gennemsnits-højrefløjser - og det er jo mest
> højrefløjen der synes overvågning er fedt - ikke er ret kloge,
> [...]

Jeg ved det godt.
Jeg kan bare ikke forstå, hvor i alverden de får deres examensbeviser fra?
Nepotisme eller bestikkelse?

Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 14-08-07 22:44

Den Tue, 14 Aug 2007 20:10:51 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Se det på denne måde.. hvad ville du synes om det, hvis det var mig
> der stod for overvågningen ? :)
>
> // Hans

Ja, du ville misbruge det, så jeg har ikke tidlid til at du skulle
overvåge mig. Men jeg ville have 100% tidlid, hvis det var DF der skulle
overvåge

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 12:32

Den Wed, 15 Aug 2007 11:22:01 +0200 skrev Egon Stich:

> [...]
> villig til at lade modstanderen administrere.
> Jeg finder dette så indlysende, at jeg slet ikke kan begribe, at der findes

Prøv lige og læg mærke til, alle de steder vi i dag bliver overvåget. Og
det gælder ikke kun i butikker og banker, men også offentlige steder, som
busser og taxaer, og også ude i trafikken, hvor politiet gemmer sig i en
varebil og fotografere billister som køre 55 km/t. Den lov kom forreste
under Nyrupregeringen, så det er sandelig også de røde, der går ind for
overvågning.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 12:32

Den Wed, 15 Aug 2007 11:23:15 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Du må huske på at gennemsnits-højrefløjser - og det er jo mest
> højrefløjen der synes overvågning er fedt - ikke er ret kloge,
> baseret på deres uddannelsesniveau.. :)
>
> // Hans

Har du noget imod at man overvåger de kriminelle?

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-08-07 13:03

Pjensen73 wrote:
> Har du noget imod at man overvåger de kriminelle?

Det kommer an på hvordan man definerer kriminelle. Jeg ville ikke
bryde mig om at blive overvåget, og politiet mener jo at jeg er
kriminel.

Hvordan vil du overvåge kriminelle uden samtidlig at overvåge
ikke-kriminelle ?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 13:48

Den Wed, 15 Aug 2007 12:03:01 +0000 skrev Hans Joergensen:

> [...]
> kriminel.
>
> Hvordan vil du overvåge kriminelle uden samtidlig at overvåge

Du kan da få en fodlænke på, så politiet kan holde øje med dig

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-08-07 14:09

Pjensen73 wrote:
> Du kan da få en fodlænke på, så politiet kan holde øje med dig

Fodlænken fortæller da vist ikke hvor man er, men nærmere hvor man
ikke er? eller er der GPS inden i dem?

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : N/A

Dato : 15-08-07 14:32

Fra : Hans Joergensen

Dato : 15-08-07 14:32

Pjensen73 wrote:
> Man kan hurtig få lavet en fodlænke med GPS og videokamera, så strisserne
> kan se, hvor du er, og hvad du laver

Altså lige indtil fodlænken er pakket ind i sølvpapir...

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 22:21

Den Wed, 15 Aug 2007 17:09:36 +0200 skrev Egon Stich:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorfor nu sige således?
>
> Er det virkelig helt umuligt at diskutere principielle ting, ovenikøbet af
> en vis betydning, uden at skulle til at vrøvle om, hvem der har lavet hvad?
>
> I spørgsmål so exempelvis overvågning, er vi nødt til at udvise den
> allerstørste mistillid til magthaverne.
> Uanset hvilken fløj man kan finde på at nævne, vil de altid udnytte enhver
> mulighed for at øge deres magt.
>
> Egon

Har du ikke tænkt på at øget overvågning kan give mere tryghed for
folk, især de steder hvor kriminaliteten er høj?

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 22:23

Den Wed, 15 Aug 2007 17:05:29 +0200 skrev Egon Stich:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvorledes definerer du "kriminelle"?
>
> Egon

En kriminel er bl.a en som overfalder folk. Det burde du da vide.

Fra : Pjensen73

Dato : 15-08-07 22:25

Den Wed, 15 Aug 2007 13:31:56 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Altså lige indtil fodlænken er pakket ind i sølvpapir...
>
> // Hans

Jamen så får du opereret en chip ind i hjernen, så panserne kan se hvad du
tænker

Fra : Hans Joergensen

Dato : 16-08-07 08:29

Pjensen73 wrote:
> Jamen så får du opereret en chip ind i hjernen, så panserne kan se hvad du
> tænker

Og hvad så hvis hjernen bliver pakket ind i sølvpapir? ;)

// Hans
--
http://nathue.dk - fotos fra Ungdomshuset, Jagtvej 69

Fra : Pjensen73

Dato : 16-08-07 16:23

Den Thu, 16 Aug 2007 07:29:29 +0000 skrev Hans Joergensen:

> Og hvad så hvis hjernen bliver pakket ind i sølvpapir? ;)
>
> // Hans

Det må da se sjovt ud, hvis du pakker hele din krop ind i sølvpapir
Men jeg tror du får en del opmærksomhed.

Fra : Pjensen73

Dato : 16-08-07 16:26

Den Thu, 16 Aug 2007 11:01:54 +0200 skrev Egon Stich:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Aha-
> Jamen så kan vi jo være heeelt rolige--
> For nu har du fastslået, hvad en "kriminel" er.
> Nu bør du så kunne forklare, udenfor enhver tvivl, hvorfor netop din
> definition i al fremtid vil være den gældende?
>
> Og hvorfor ikke nogen på et tidspunkt skulle finde på en anden?
> Således at exempelvis for tiden lovlige handlinger, som også du udfører,
> ikke pludselig bliver omfattet af begrebet?
>
> Egon

Jeg skrev "bl.a.". Der er andre former for kriminalitet lille Egon.
Det er også forbudt at brude andres folks Frans Jäger skabe op, ikke sandt
lille Egon

Fra : Pjensen73

Dato : 16-08-07 16:29

Den Thu, 16 Aug 2007 11:09:18 +0200 skrev Egon Stich:

> "Pjensen73" <pjensen73@FJERNDETTEgmail.com> skrev i en meddelelse

> Dette kan på ingen som helst måde kompensere for mulighederne for fremtidig
> misbrug.
> Vi har så mange exempler fra verdenshistorien på dette.
> Altid startet i det små, og vokset til trestjernede rædsler.

Selvfølgelig kan det misbruges, hvis overvågningen kommer i de forkertes
hænder.

> Hvad det er der gør, at ellers tænkende mennesker ikke formår at indse
> dette, er da ikke til at forstå?
> Der er jo tale om en generalkortslutning af gigantiske dimensioner her.
>
> De forhold som åbenlyst ubetænksomme mennesker ønsker repareret ved
> hjælp af overvågningssamfund, er, bliver og har altid været begrundet i
> sociale forhold.
> Sådanne sager kan man ikke reparere ved hjælp af kameraer og mikrofoner.

Jeg må sige, at før i tiden var jeg også modstander af overvågning, men
kan godt se, at det giver en form for tryghed, når der bliver overvåget.
Men om det er falsk tryghed, ved jeg ikke.

> Kan det være stupid liberal tankegang, hvor alt skal gøres op i penge og
> profit der gør sig gældende?
>
> Hvad ville der, udover udgifterne naturligvis, være galt med flere
> polititjenestemænds tilstedeværelse i "brændpunkterne" f.ex.? Hæv
> topskatten en eller to procent.
> Så er der råd til en hel hær

Jeg tror ikke at Thorkild Poulsen bliver glad, hvis vi hæver topskatten