Vejret
Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-08-07 07:27

Bortset fra at det er varmt og tørt i dag, har det været noget af en kold
sommer. Er det også "vores egen" skyld?

--
mvh.
Kim Frederiksen

Alkohol i din rødvin, koffein i din kaff' - og smøgerne er fyldt med tobak!
Skal du ikk' ha' en livsforsikring? (Revoltage)

Fra : @

Dato : 06-08-07 09:15

On Mon, 6 Aug 2007 08:26:58 +0200, "Kim Frederiksen"
<kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

>Bortset fra at det er varmt og tørt i dag, har det været noget af en kold
>sommer. Er det også "vores egen" skyld?

nej ifølge de "på bjerget" herskende påstande må det i første omgang
være Arabernes og sydafrikanernes skyld

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Pjensen73

Dato : 06-08-07 09:47

Den Mon, 06 Aug 2007 08:26:58 +0200 skrev Kim Frederiksen:

> Bortset fra at det er varmt og tørt i dag, har det været noget af en kold
> sommer. Er det også "vores egen" skyld?

Ja, det er det man kalder for "Global opvarmning".

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-08-07 09:53

Pjensen73 wrote:

> Ja, det er det man kalder for "Global opvarmning".

Opvarming = det er koldere i sommer?

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-08-07 10:21

Kim Frederiksen <kim@the-coffeeshop.dk> wrote:

> Opvarming = det er koldere i sommer?

Ja. Det paradoksale (ofr de u-indførte) er at global opvarmning faktisk
godt kan føre til lokal afkøling pga. skift i vejret.

Teroien bag AGW (antropogenic global warming) siger faktisk at vi vil
opleve flere vejrekstremer, i bgegge ender, hvilket naturligvis
inkludere både mere regn og mere kulde - nogle gange!

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : N_B_DK

Dato : 06-08-07 10:47

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> wrote in message

> Teroien bag AGW (antropogenic global warming) siger faktisk at vi vil
> opleve flere vejrekstremer, i bgegge ender, hvilket naturligvis
> inkludere både mere regn og mere kulde - nogle gange!

Så er man jo også dækket ind som teoretiker, ligemeget vhad så holder ens
"teori", det må da være rart uden nogle beviser at kunne få "ret" ligemeget
hvad.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Frederiksen

Dato : 06-08-07 10:49

N_B_DK wrote:

> Så er man jo også dækket ind som teoretiker, ligemeget vhad så holder
> ens "teori", det må da være rart uden nogle beviser at kunne få "ret"
> ligemeget hvad.

Ja det tænkte jeg også lige.

Fra : Peder B. Pels

Dato : 06-08-07 10:50

N_B_DK <N_B_DKSPAM@hotmail.com> wrote:

> [...]
> "teori", det må da være rart uden nogle beviser at kunne få "ret" ligemeget

Nu er jeg ikek selv godt nok inde i hverken teorien eller
forudsigelserne til at vide hvor præcise forudsigelser man kan give. Men
hvis du vil læse mere kan du google "realclimate.org".

Fra : Pernille

Dato : 06-08-07 11:26

"Peder B. Pels" <peter@nospamplease.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> forudsigelserne til at vide hvor præcise forudsigelser man kan give. Men
> hvis du vil læse mere kan du google "realclimate.org".

Som så meget andet, så er det med vejret:
Alle snakker om vejret, men ingen gør noget ved det...

Fra : Pjensen73

Dato : 06-08-07 10:12

Den Mon, 06 Aug 2007 10:53:10 +0200 skrev Kim Frederiksen:

> Opvarming = det er koldere i sommer?

Ja. Det var ironisk ment.

Fra : vidal@mail.dk

Dato : 06-08-07 13:33

"Kim Frederiksen" <kim@the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse
> Bortset fra at det er varmt og tørt i dag, har det været noget af en kold
> sommer. Er det også "vores egen" skyld?

Denne sommer har været varmere end gennemsnittet af
somre.

http://vejret.tv2.dk/nyt/article.php/id-7760995.html
--
Venlig hilsen,