Regler om væske ombord i fly
Fra : Razor

Dato : 16-08-07 15:29

Betyder de nye regler om væsker i gennemsigtig pose at man ikke kan købe
øl/vand og tage med i flyet ?

F.eks. hvis man køber det efter man er checket ind.

Fra : Preben Andersen

Dato : 16-08-07 15:38

"Razor" <no@spam> skrev i en meddelelse
> Betyder de nye regler om væsker i gennemsigtig pose at man ikke kan
> købe øl/vand og tage med i flyet ?
>
> F.eks. hvis man køber det efter man er checket ind.

Når du er checket ind og er gået igennem security, kan du købe hvad du
vil. Ingen kontrollerer dig senere.
mvh/Preben

Fra : Stig Nielsen

Dato : 17-08-07 10:51

"Preben Andersen" <pranSLETDETTE@privat.dk> skrev i en meddelelse

> "Razor" <no@spam> skrev i en meddelelse

> Når du er checket ind og er gået igennem security, kan du købe hvad du
> vil. Ingen kontrollerer dig senere.
> mvh/Preben

Og det er så ikke helt korrekt, det afhænger af hvor du skal hen.

Skal du eksempelvis til USA, så ryger din væske hvis du har købt den i
lufthavnen og den ikke er forseglet.
I kastrup er der ekstra sikkerhedstjek ved gaten til USA, så der nakker de
det.

Vi prøvede det også i Schiphol, hvor min bedre halvdel lige havde købt en
cola, og den røg så ved gaten fordi hun havde haft låget skruet af og taget
en tår.
Havde hun ikke gjort det var den kommet igennem fortalte de.

Stig

Fra : lhs

Dato : 16-08-07 15:39

Hej

Kender ikke reglerne, men snakkede med en kollega der havde fløjet fra
grækenland i sommers, de havde pakket en dåseøl i håndbagagen de havde glemt
alt om.. de måtte allernådigst drikke den i lufthavnen inden de kom om bord
på flyet ellers skulle den smides ud..

LHS

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 08:07