mc pakke fra USA
Fra : Peter Jakobsen

Dato : 15-08-07 17:31

En bekendt har sendt en gave til mig fra USA (et meget lidt brugt Corbin
sæde) og har skrevet både at det er
en gave og at værdien er 100 US$ på pakken.

Men nu vil Post Danmark (Taulov pakkecenter) have en erklæring med oplysning
om værdi og indhold.

Min amerikanske ven ved ikke hved de specifik kræver da det jo er en gave og
jeg gør heller ikke.

Det er vel ikke nok at jeg skriver hvad pakken indeholder og værdien, da de
jo selv kan se det på pakken, eller hvad ??

Nogen der har erfaringer ???

--
MVH

Peter Jakobsen

Fra : Martin Sørensen

Dato : 15-08-07 18:00

> [...]
> Det er vel ikke nok at jeg skriver hvad pakken indeholder og værdien,
> da de jo selv kan se det på pakken, eller hvad ??

Står der at det er en mc-reservedel? For det fortoldes forskelligt alt efter
hvilken kategori varen ligger i.

Ellers er det vel bare at fortælle dem at det er et mc-sæde til en værdi af
$100. Mere er der vel ikke at sige?

--
signing off.. Martin Sørensen

Fra : Thomas Jensen

Dato : 15-08-07 20:57

> Det er vel ikke nok at jeg skriver hvad pakken indeholder og værdien, da
> de jo selv kan se det på pakken, eller hvad ??

jeg har prøvet det et par gange, hvor jeg bare har sagt hvad jeg har givet
for delen, og så er det fint.
Begge gange selv om der var kvittering i pakken.

Thomas Jensen
Kawasaki ZX9R ´98 & DT125 ´88
http://dfmc.dk/?id=11
http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbruger.asp?userID=3099

Fra : Peter Jakobsen

Dato : 15-08-07 22:00

Peter Jakobsen
"Thomas Jensen" <thomas@thomas-jensen.dk> wrote in message

> [...]
> for delen, og så er det fint.
> Begge gange selv om der var kvittering i pakken.

Hej Thomas.

Dvs. at jeg bare sender et brev med i den medfølgende kuvert hvor jeg
fortæller at sædet har kostet mig 100 US$, og det er det eneste de behøver
???

MVH Peter Jakobsen

Fra : Per K. Nielsen

Dato : 16-08-07 05:28

On Wed, 15 Aug 2007 23:00:27 +0200, "Peter Jakobsen"
<thisisnotvalid@nu.com> wrote:

>Dvs. at jeg bare sender et brev med i den medfølgende kuvert hvor jeg
>fortæller at sædet har kostet mig 100 US$, og det er det eneste de behøver
>???

Nej da. Hvis det vitterligt er en gave sende du et brev om at det er
mc-dele som er sendt til dig som gave, men at handelsværdien er USD
100.

Nøjagtig som står deklareret på pakken.