Bøvl med papirer fra Sverige
Fra : S.G

Dato : 15-08-07 08:46

Har sq købt en SUperduke i Sverige :)

Er vant til at man i Tyskland bare får cyklen og regattesten. Sælger
har så inden afmeldt den, og det er det. Derefter har man frie hænder
med cyklen

Kan følgende passe hvis man køber en MC i sverige (den beskrivelse
sælger gav mig)

1. I have to send the license plate to the Swedish Road Administration
with the Registration certificate (is that Registreringsattest in
Danish?). On the certificate I will request that the bike no longer be
registered in Sweden due to export. I will give your name as the new
owner of the bike but you don´t have to sign the certificate.
The Swedish Road Adm. will not deregister the bike until I send them a
document proving that it has been exported.
2. What I need from you is a copy of a document from the Danish
customs that certifies that the bike has been through Danish customs.
The document must contain the bikes identity marking xxxxxxxxx and
that it is a KTM 990 Superduke. Will you be taking the bike through
customs? If not I will need a copy of the registration certificate you
get when you register the bike in Denmark :)
3. When I get the document from you I will send it to the Swedish
Road adm. and then the bike is no longer registered in Sweden!

Jeg vil da mene han bare skal afmelde den og sende mig cykel og
papirer så er det det?
Jeg indregger den jo først til foråret.

Fra : tdm

Dato : 15-08-07 10:09

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

følger lige med her skal måske også hente 1 i sverige, lyder dog
temmeligt besværligt hvis det er fremgangsmåden.

Fra : S.G

Dato : 15-08-07 12:38

> følger lige med her skal måske også hente 1 i sverige, lyder dog
> temmeligt besværligt hvis det er fremgangsmåden.

han har snakket med det svenske motorkontor.
De skal have en "announcement", dvs bekentgørelse/oplysning fra Skat
dk, at cyklen er importeret.

Men der skal jo ikek betales moms af den da den har gået over 6000km..

Så kan man få sådan en bekendtgørelse?

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 15-08-07 18:58

On 15 Aug., 09:46, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Road adm. and then the bike is no longer registered in Sweden!
>
> Jeg vil da mene han bare skal afmelde den og sende mig cykel og

Lidt OT:

Troede ellers du havde droppet ideen pga. den pebrede forsikring -
fandt du et billigere alternativ eller må du bare punge ud? :)

--
// brian - SV1000S K6

Fra : S.G

Dato : 15-08-07 18:58

On 15 Aug., 19:57, Brian Lund Larsen <brian.lund.lar...@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
> --
> // brian - SV1000S K6- Skjul tekst i anførselstegn -

ja fandt e alternativ :)

under 6k i fuld kasko :) :) den går som streetbike de steder hvor de
ikke går bagover så snart de hører 1000ccm

Fra : Brian Lund Larsen

Dato : 15-08-07 21:08

On 15 Aug., 19:58, "S.G" <msg1...@gmail.com> wrote:

> ja fandt e alternativ :)
>
> under 6k i fuld kasko :) :) den går som streetbike de steder hvor de
> ikke går bagover så snart de hører 1000ccm

Godt - tillykke med den, jeg så en for en måneds tid siden i Holland,
på baghjul forbi vores bus på motorvejen.

Jeg er en lille smule misundelig :)

--

// brian - SV1000S K6

Fra : Jørgen E.

Dato : 16-08-07 21:54

"Brian Lund Larsen" <brian.lund.larsen@gmail.com> skrev i en meddelelse
>Godt - tillykke med den, jeg så en for en måneds tid siden i Holland,
>på baghjul forbi vores bus på motorvejen.

Det havde da vist også set mærkelig ud uden baghjul

Fra : Ib Jakobsen

Dato : 15-08-07 21:15

S.G skrev:

> Jeg vil da mene han bare skal afmelde den og sende mig cykel og
> papirer så er det det?
> Jeg indregger den jo først til foråret.

Papirgangen lyder nærmest som når man skal eksportere et køretøj fra
Danmark, og have afgiften tilbage. Kan det være det han har i tankerne?.

--
MVH

Ib Jakobsen

Fra : dots

Dato : 16-08-07 09:56

"S.G" <msg1979@gmail.com> skrev i en meddelelse
Har sq købt en SUperduke i Sverige :)
-- klip--
Jeg vil da mene han bare skal afmelde den og sende mig cykel og
papirer så er det det?
Jeg indregger den jo først til foråret.

Hej

Jeg købte en mc i Sverige sidste år.
Tidligere ejer kom til at sende alle originale papirer til Vägverket, dvs
jeg stod kun med kopier som jeg ikke kunne bruge til noget her i dk.

Det eneste han faktisk skulle have indsendt er den der hedder: Anmälan om
ägerbyte og avregistrering.

Men går det helt i kludder for dig - ligesom det gjorde for mig...
Så ringer du bare til Vägverket, 701 81 Örebro
Tlf: 0046 771 14 15 16
Webadr: www.vv.se
De ordnede det for mig fra den ene dag til den næste.

dots

Fra : S.G

Dato : 17-08-07 16:33

On 16 Aug., 10:55, "dots" <d...@tdcadsl.dk> wrote:
> [...]
> Tlf: 0046 771 14 15 16
> Webadr:www.vv.se
> De ordnede det for mig fra den ene dag til den næste.

ok skal jeg huske :)
Takker :)

Fra : S.G

Dato : 17-08-07 16:34

On 15 Aug., 22:08, Brian Lund Larsen <brian.lund.lar...@gmail.com>
wrote:

> [...]
>
> Jeg er en lille smule misundelig :)
>
> --
>
> // brian - SV1000S K6- Skjul tekst i anførselstegn -

http://www.motorcykelgalleri.dk/html/gal_visbil.asp?ID=17130
det er denne der :) :) :)

ja det er kasse med den billige forsikring! godt der er nogen der kan
se forskel på en 180hk japaner og sådan en her :)

Fra : S.G

Dato : 17-08-07 16:34

On 15 Aug., 22:14, Ib Jakobsen <sena...@post.tele.dk> wrote:

> Papirgangen lyder nærmest som når man skal eksportere et køretøj fra
> Danmark, og have afgiften tilbage. Kan det være det han har i tankerne?.

> [...]

nej
det er pga de har helt andre regler mht indregistrering i Sverige.