kat Vs. pille (Engelsk) :-)
Fra : nana sørensen

Dato : 16-08-07 21:39

How to give a cat a pill:

1.Pick cat up and cradle it in the crook of your left arm as if holding a
baby. Position right forefinger and thumb on either side of cat's mouth and
gently apply pressure to cheeks while holding pill in right hand. As cat
opens mouth pop pill into mouth. Allow cat to close mouth and swallow.

2.Retrieve pill from floor and cat from behind sofa. Cradle cat in left arm
and repeat process.

3Retrieve cat from bedroom, and throw soggy pill away.

4.Take new pill from foil wrap, cradle cat in left arm holding rear paws
tightly with left hand. Force jaws open and push pill to back of mouth with
right forefinger. Hold mouth shut for a count of ten.

5.Retrieve pill from goldfish bowl and cat from top of wardrobe. Call spouse
from garden.

6.Kneel on floor with cat wedged firmly between knees, hold front and rear
paws. Ignore low growls emitted by cat. Get spouse to hold head firmly with
one hand while
forcing wooden ruler into mouth. Drop pill down ruler and rub cat's throat
vigorously.

7.Retrieve cat from curtain rail, get another pill from foil wrap. Make note
to buy new ruler and repair curtains. Carefully sweep shattered figurines
and vases from hearth and set to one side for gluing later.

8.Wrap cat in large towel and get spouse to lie on cat with head just
visible from below armpit. Put pill in end of drinking straw, force mouth
open with pencil and blow down drinking straw.

9.Check label to make sure pill not harmful to humans, drink glass of water
to take taste away. Apply Band-Aid to spouse's forearm and remove blood from
carpet with cold water and soap.

10.Retrieve cat from neighbor's shed. Get another pill. Place cat in
cupboard and close door onto neck to leave head showing. Force mouth open
with dessert spoon. Flick pill down throat with elastic band.

11.Fetch screwdriver from garage and put cupboard door back on hinges. Apply
cold compress to cheek and check records for date of last tetanus jab. Throw
Tee-shirt away and fetch new one from bedroom.

12.Ring fire brigade to retrieve cat from tree across the road. Apologize to
neighbor who crashed into fence while swerving to avoid cat. Take last pill
from foil-wrap.

13.Tie cat's front paws to rear paws with garden twine and bind tightly to
leg of dining table, find heavy duty pruning gloves from shed. Push pill
into mouth followed by large piece of fillet steak. Hold head vertically and
pour 2 pints of water down throat to wash pill down.

14.Get spouse to drive you to the emergency room, sit quietly while doctor
stitches fingers and forearm and removes pill remnants from right eye. Call
furniture shop on way home to order new table.

15.Arrange for SPCA to collect cat and ring local pet shop to see if they
have any hamsters.

How to give the dog a pill

1.Wrap it in bacon.

Jeg håber ikke at det er ulovligt og OT at poste sådan noget her, men jeg
syntes den var så skæg, så i må ikke slå.

Mvh. Nana

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-07 09:17

nana sørensen wrote:
> [...]

> Jeg håber ikke at det er ulovligt og OT at poste sådan noget her,
> men jeg syntes den var så skæg, så i må ikke slå.

LOL Kunne ikke drømme om at "slå". Den er rigtig sjov. Det er
godt at jeg aldrig har haft vanskeligt ved at give mine katte
piller. Det er faktisk ikke så svært, man skal bare holde dem
rigtigt så er der no problems.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 11:32

Jeg har altid bare "pakket" pillen ind i fx leverpostej så ryger det hele
let ned ;)

Fra : Kate

Dato : 17-08-07 13:56

"Tove Krieger" <minimiv_nospam_@privat.dk> wrote in

> Det er faktisk ikke så svært, man skal bare holde dem
> rigtigt så er der no problems.

Kan tydeligt høre du aldrig har haft en som Oliwer Min eneste kat
som jeg bestemt ikke kunne få piller i. Han er også den eneste som
virkeligt har bidt igennem, så meget at dyrlægen, som så det,
anbefalede mig straks at tage på skadestuen og få en stivkrampe
indsprøjning. Er du gal hvor den finger blødte

--
Kate

Se kattenes have og andre ting om mit liv med katte.
http://oliwer.dk/
gerne ældre.

Fra : Tove Krieger

Dato : 17-08-07 14:48

Kate wrote:
> [...]
> så det, anbefalede mig straks at tage på skadestuen og få en
> stivkrampe indsprøjning. Er du gal hvor den finger blødte

Ja, så er det bare om at komme afsted på skadestuen.

Jeg har haft ialt 7 katte i mit liv, og ingen problemer med at give
dem piller. Min datter ser også gerne, at jeg kommer hen til hende
(hun bor 200 m. væk) når Sofie skal have piller. Jeg er 7-9-13
aldrig blevet bidt på grund af det, eller også har jeg bare været
heldig.

Fra : Kate

Dato : 17-08-07 16:37

> [...]
> (hun bor 200 m. væk) når Sofie skal have piller. Jeg er 7-9-13
> aldrig blevet bidt på grund af det, eller også har jeg bare været

Okay, ret skal være ret. Oliwer er den værste jeg har haft i den
retning, men som han blev ældre blev han også mere og mere frygtsom.
Men helt fra killing tror jeg han havde en brist i sit hoved. Han blev
nu heller ikke ret gammel, kun 8½ år.

Fra : Aragorn Elessar

Dato : 17-08-07 16:57

"nana sørensen" <nanatorsk@phobia.dk> wrote in message

> [...]
>
> Jeg håber ikke at det er ulovligt og OT at poste sådan noget her, men jeg
> syntes den var så skæg, så i må ikke slå.

Bare rolig, jeg fik en rigtig god griner. Tak for det.
Vi tager den lige på dansk også, så kan alle være med.

Hvordan man giver sin kat en pille...en grundig vejledning, trin for trin.

1.: Tag katten op og hold den i venstre arm, som når du holder en baby.
Placér højre pege- og tommelfinger på hver side af kattens mund og tryk let
på kinderne.
Når katten åbner munden, smutter du pillen ind og lader katten lukke munden
og synke.

2.: Saml pillen op fra gulvet og grav katten frem under sofaen.
Hold i venstre arm og gentag punkt 1.

3.: Led efter katten i soveværelset og smid den snaskede pille væk.

4.: Tag en ny pille og hold katten i venstre arm, mens du holder godt fast i
bagpoterne med venstre hånd.
Tving kæberne fra hinanden, og skub pillen så langt ind i munden som muligt
med højre pegefinger. Hold munden lukket (- kattens!) og tæl til 10.

5.: Saml pillen op af guldfiskeakvariet og pil katten ned fra klædeskabet.
Tilkald ægtefælle eller samlever.

6.: Knæl på gulvet med katten klemt godt fast mellem knæene, mens du holder
godt fast i for- og bagpoter. Ignorér kattens arrige knurrelyde.
Få ægtefælle eller samlever til at holde kattens hoved i et fast greb, mens
han eller hun med den anden hånd tvinger en lineal ind i munden (-
kattens!).
Lad pillen trille ned ad linealen og gnid kattens hals gentagne gange.

7.: Pil katten ned fra gardinerne, og find en ny pille frem.
Gør notat om at købe en ny lineal, og få sørget for at få repareret
gardinerne.
Fjern forsigtigt stumperne af de kongelige figurer og læg dem til side til
senere reparation.

8.: Vikl katten ind i et badelagen og få ægtefælle eller samlever til at
lægge sig på katten, så kun hovedet (- kattens!) lige akkurat er synligt
under armhulen (- ægtefællens!).
Sæt pillen fast i enden af et sugerør, tving kattens mund op med en blyant
og pust i sugerøret, så pillen ryger ned i kattens hals.

9.: Tjek etiketten på pilleglasset for at sikre dig, at pillen ikke er
skadelig for mennesker.
Drik et glas koldt vand for at fjerne den grimme smag.
Sæt hæfteplaster på ægtefælles eller samlevers underarm, og fjern blod fra
gulvtæppet med koldt vand og sæbe.

10.: Hent katten i naboens skur. Tag en ny pille.
Placér katten i et overskab i køkkenet med lågen på klem, så kattens hoved
stikker ud.
Tving kattens mund op med en dessertske. Send pillen ned i halsen på kræet
med en elastik.

11.: Hent en skruetrækker i garagen og sæt køkkenlågen tilbage på
hængslerne.
Læg et koldt kompres på kinden, og undersøg hvornår du sidst fik
stivkrampevaccination. Smid t-shirten væk og find en ny i skabet.

12.: Ring til brandvæsenet for at få katten hevet ned fra træet på den anden
side af gaden.
Undskyld over for den nabo, som kørte ind i stakittet for at undgå at ramme
katten.
Find den sidste pille frem.

13.: Bind kattens for- og bagpoter sammen med sejlgarn, og fastgør den til
spisebordet.
Hent de tykke havehandsker fra skuretog tving kattens mund op med en
rørtang.
Skub pillen ind i munden, efterfulgt af et større stykke oksefilet.
Hold hovedet lodret (- kattens!) og hæld 3 dl vand ned i halsen (- kattens!)
for at skylle efter.

14.: Få ægtefælle eller samlever til at køre dig på skadestuen.
Sid helt roligt, mens lægen syer finger og underarm sammen igen, og fjerner
små pillestykker fra højre øje. Stands ved Ikea på vejen hjem og køb et nyt
spisebord.

15.: Ring til Kattens Værn og sørg for afhentning af katten, og ring derpå
til den lokale dyrehandler for at høre, om de har nogle hamstere.

Hvordan man giver en hund en pille:

1. Pak pillen ind i bacon, og giv det til hunden.

Venlig hilsen

Aragorn_DK

www.bmwmc.dk
www.politimotorcykler.dk - er undervejs.

Fra : Siri

Dato : 17-08-07 20:50

> Aragorn Elessar skrev:
> Hvordan man giver en hund en pille:
>
> 1. Pak pillen ind i bacon, og giv det til hunden.
>
> Venlig hilsen
>
> Aragorn_DK
Tak for oversættelsen - vi andre har længe grinet af den og andre lige
så gode på www.katteinfo.com under SMIL!
Jeg elsker bare den med 'hvor mange katte skal der til at skifte en
el-pære?'
ROTFLOVL
Og jeg har et kæmpe grin og ka gå helt i grine-koma....
Min Dr knap-så-dyr giver kapsler, som man kan åbne og røre pulveret ud i
tun-vand, og vips væk er begge dele, labbe labbe
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 17-08-07 20:57

Fra : Siri

Dato : 17-08-07 21:40

> Siri skrev:
Og så tabte jeg kampen med NG-hjemmesiden igen - når den er lidt stille,
så ku det ka'ske være, at andre end mig forgæves poster, og modsat mig
opgiver ævred...
Synd, at så mange gode bidragere er forsvundet fra gruppen gennem tiden!
Men lige en kærlig hilsen fra de to braksnuder, der nyder livet og
'mors' opmærksomhed, nu, hvor ham den store flotte dummernik er flyttet
ud til masser af plads og kærlighed...
Drengen på ni kom hjem fra skole torsd og gik lige hen og gav Jason et
kys og nus og leg....
I dag var vi til tjek med Jason: Ikke flere tænder ud, hurra, men en ny
penicillinkur (stadig noget rødt tandkød), et algepræparat for tandkødet
(købte også selv til Gia), og en ormekur.
Og så masser af Hills a/d til den magre dreng. Nye mor er læge, har
altid haft dyr, og er rystet.... De tager sig af ham med al mulig
kærlighed, og jeg ser ham hver dag på nyt job - hos merbemeldte
læge-veninde gennem mange år.
Jason har det godt - og tak igen!

Fra : Ragna

Dato : 19-08-07 08:42

Siri skrev:
>I dag var vi til tjek med Jason: Ikke flere tænder ud, hurra, men en ny
>penicillinkur (stadig noget rødt tandkød), et algepræparat for tandkødet
>(købte også selv til Gia), og en ormekur.

Hej Siri!

Det var dejligt at høre, hvor godt det går med Jason nu, og at du er i stand
til at følge med i hans nye liv på nærmeste hold.
Dine egne to er selvfølgelig glade for at få eneretten over deres
territorium tilbage, men jeg synes virkelig det er flot, at de har kunnet
acceptere en fremmed katte-gæst.
Din opdatering er desværre nok druknet lidt i denne "pille- tråd", hvor folk
ikke forventer at høre nyt om Jason, så måske skulle du skrive lidt igen i
en ny tråd. Jeg er sikker på, at mange ikke har fået øje på dit indlæg, og
at du vil få mange flere reaktioner i en selvstændig tråd.

--
Mange hilsener fra Ragna

Fra : Siri

Dato : 19-08-07 22:49

> [...]
> en ny tråd. Jeg er sikker på, at mange ikke har fået øje på dit indlæg, og
> at du vil få mange flere reaktioner i en selvstændig tråd.

Kære Ragna
tusind tak for din omtanke!
Desværre driller NG-hjemmesiden mig mere end nogensinde.
Kate forsøger at hjælpe mht servere, men hun render ind i det samme
problem som Dorthe (dpl), nemlig at servere er lukket eller hvad ved jeg.
Nu skal jeg på sangkursus i en uge - og de lader mig få de tålmodige
braksnuder med (der dog nød mors udelte opmærksomhed døgnet efter
skønnert-Jasons flytning...)! Pragtfuldt!
Hvis du kan og orker - så er du velkommen til at kopiere den seneste
update om Jason fra denne tråd, og sende den for mig. Jeg har forsøgt
flere gange, og det kommer ikke frem.
Gad vide, om det her gør....
Sikke noget.... gøj, altså!
Siri og braksnude l'imperatrice et le roi
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Siri

Dato : 19-08-07 22:58

Fra : Siri