Halsbånd
Fra : JunkMail

Dato : 16-08-07 23:12

Vi har lige fået en Cavalier King Charles Spaniel hvalp på 9 uger, og den
skal naturligvis have et halsbånd, gerne i rødt, da det er en tæve

Hvilken type skal det være nylon, læder eller..., fordele/ulemper

Hvor langt skal det være til en Cavalier ?

Hvor lang skal linen være ?

Jeg har også læst om rundskåret halsbånd, men er det ikke kun linen man
mener ?

Fra : lh

Dato : 17-08-07 05:09

"JunkMail" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Hvor lang skal linen være ?
>
> Jeg har også læst om rundskåret halsbånd, men er det ikke kun linen man

Af halsbånd vil jeg ikke anbefale et af nylon, jeg syntes min hun kradsede
sig meget med et af den type. Læder syntes jeg er for "tungt", så jeg har
givet min et af "stof", som jeg ikke ved hvad hedder. Det ligner dem af
nylon, men er af en tykkere og bedre kvalitet.

Hvor langt det skal være: Tag hunden med der hvor du køber det eller lån et
par stykker med hjem - det fik jeg lov til.

Linen er jo individuelt. Jeg har både en kort snor, som dog hurtigt blev
skiftet ud med en der kan forlænges som, bruges til byture og hundetræning.
Og så har jeg valgt en flexline til min som bliver brugt på skov og
strandture og lign.

Rundskåret halsbånd aner jeg ikke hvad er, der må andre på banen som ved
noget om det.

mvh

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-07 05:17

> [...]
>
> Hvor lang skal linen være ?
>
> Jeg har også læst om rundskåret halsbånd, men er det ikke kun linen man

her er der billede af et rundsyet halsbånd, linen er på samme måde, altså at
læderet er "syet rundt" og ikke fladt.

Mvh. Marie

Fra : Hm

Dato : 17-08-07 07:30

> "JunkMail" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse

Man kan få nogle halsbånd der kan indstilles, efterhånden som hunden vokser,
regn med at det første kun er et hvalpe halsbånd, så jeg syntes de i nylon
er fine og de tørre også hurtigt hvis de bliver våde, og nå hunden så er
udvokset, så køber I et rigtigt godt et og så har I sikkert også fundet ud
af hvad det skal være.
Køb en line som kan indstilles i forskellige længder og som er god at holde
på, her syntes jeg det skal være af læder.
En flex line er kun til brug hvor der er frie arealer, hvis hunden ikke
kan/må løbe frit.
Så to liner er måske en god ide.

Hanne/ som aldrig bruger flexline

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 17-08-07 07:00

JunkMail wrote:
> Vi har lige fået en Cavalier King Charles Spaniel hvalp på 9 uger, og
> den skal naturligvis have et halsbånd, gerne i rødt, da det er en
> tæve
Brug halsbåndet til hundetegnet og ellers en sele når i er ude
Hvis uheldet er ude så kan et halsbånd give piskesmældslignende skader

Vi har en hurtta sele til vores beagle
http://www.hurttacollection.com/hurtta.jsp?page=products&cat=accessories&item=harnesses

- Peter

--
Hi! I'm a .signature *virus*!

Fra : claus jensen

Dato : 17-08-07 07:56

hej
jeg har 2 cavalier som altid bliver bliver luftet i flexiliner, deres
halsbånd er af nylon med snap låse, som kan justeres i størrelsen
mvh claus( den stolte ejer af tuasiwas lord of the ring og homerbrent
beckham

http://www.123hjemmeside.dk/cavalier

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 09:16

"JunkMail" <junk@mail.dk> skrev i en meddelelse news:46c4cba4$0$25423

> Hvilken type skal det være nylon, læder eller..., fordele/ulemper

Vi har lige købt et kernelæderhalsbånd til den store hund. Synes det er lidt
stift i det, men nu er det jo også helt nyt. De andre hunde har
stofhalsbånd, nylonhalsbånd og kæde, der alle bare bruges til hundetegnet.
Ulempen ved halsbånd på ture har her været, at hundene kan smutte ud af dem.
På tur bruger vi seler af denne type:

http://www.kirstensdyrebutik.dk/product.asp?product=5688&sub=0&page=2

> Hvor langt skal det være til en Cavalier ?

Mål den rundt om halsen og læg et par cm. til, så har du en ca. ide om
størrelsen.

> Hvor lang skal linen være ?

Bruger altid nylonliner ( de fås også i både stof og læder ) på 2 meter med
karabinhage i hver ende. Der er flere ringe på linen, så man kan indstille
den i passende størrelse, alt efter, hvor man går henne. Derudover er det
nemt, at lige binde hunden til en bænk eller flagstang, når jeg handler
lokalt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : lh

Dato : 17-08-07 10:17

"Buffy" <Buffy( snabel a )tjekmig.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> indstille den i passende størrelse, alt efter, hvor man går henne.
> Derudover er det nemt, at lige binde hunden til en bænk eller flagstang,

Jeg vil faktisk også anbefale at I bruger en sele, og så har et halsbånd på
til navneskilt. Jeg bruger sele og det var det helt rigtige for mig og
hunden. Hun trak meget og hostede med et almindeligt halsbånd. Gevinsten ved
selen er at hun faktisk ikke trækker i den!

lh

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-07 10:23

"lh" <com@comhere.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> hunden. Hun trak meget og hostede med et almindeligt halsbånd. Gevinsten
> ved selen er at hun faktisk ikke trækker i den!

Også her, Canac seler til hele banden, nylonhalsbånd til skiltet. nylon
dressurline til alle, og flexliner til alle.. og så det løse såsom
sporliner, og alle de fejlkøb man har lavet...GGG sikke en samling man kan
få sig i løbet af sådan en årrække med hunde..ihh du godeste..(o;

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 10:55

"Torben og Marie-louise Ager" <dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> skrev i en
meddelelse

> sporliner, og alle de fejlkøb man har lavet...GGG sikke en samling man kan
> få sig i løbet af sådan en årrække med hunde..ihh du godeste..(o;

Man kan da aldrig få for meget udstyr. Har en skuffe fyldt med diverse
tingel-tangel til hunde, katte og kanin. Naboen så, at vi havde mange hunde,
så der fik vi lige en stak mere.

Har overvejet, at købe en longeringsline ( sådan en til heste ). Den er jo
god lang, hvis man nu render et sted, hvor hundene ikke kan gå frit. Lige
pt. sætter jeg af og til 2 snore sammen- det giver så ca. 4 meter line.
Vi har kun flexline til Bibi- når vi altså lige finder den igen.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-07 11:19

> [...]
> pt. sætter jeg af og til 2 snore sammen- det giver så ca. 4 meter line.
> Vi har kun flexline til Bibi- når vi altså lige finder den igen.

GGG den kender jeg godt.. så er det Louis flexline der mangler eller også er
det Ebbes, eller også mangler der en sele eller.... derfor er det godt at
have et arsenal af reserver liggende..GG..
jeg har nu kun en hund med ad gangen hvis jeg skal bruge flexline, det er
umuligt at holdes styr på 3 på een gang. longelinen er også en fin ide,
eller også en sporline, enten en hjemmelavet eller en færdigkøbt.
den har jeg fast liggende i bilen, sammen med Loui`s sporline. og som regel
et par ekstra liner og halsbånd. jeg har tit rendt ind i løse hunde uden
ejermænd, så er det ret praktisk at have et par ekstra liggende..G.

Mvh. Marie

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 11:29

> [...]
meddelelse

> jeg har tit rendt ind i løse hunde uden ejermænd, så er det ret praktisk

Det er også praktisk, når man taber hundesnoren i vandet.
Det gjorde jeg forleden med Bingo`s, i et forsøg på, at fiske hendes bold
op, som hun havde skubbet ned fra broen. Hun fandt dog selv en anden vej ud
til bolden og snoren fik jeg fisket op, med et langt stykke ukrudt.
Heldigvis var vandet ikke så dybt lige der. Havde ingen ekstra snor med og
tror ikke, at hun vil egne sig som trådløs hund, igennem byen.
Der var da heldigvis et par børn med, som kunne have smuttet hjem efter en
anden snor, men det havde nu været praktisk, at have en ekstra med fra
start.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Leyna

Dato : 17-08-07 12:03

On Fri, 17 Aug 2007 12:18:59 +0200, "Torben og Marie-louise Ager"
<dsl134977NOSPAM@vip.cybercity.dk> wrote:

>jeg har nu kun en hund med ad gangen hvis jeg skal bruge flexline, det er
>umuligt at holdes styr på 3 på een gang.

Det er altså ikke helt korrekt. Jeg er for nylig begyndt at lufte alle
tre hunde samtidig og det er i tre flexliner. Det er faktisk gået over
al forventning, men nu har jeg jo osse været vant til at jonglere
rundt med to flexliner lææææænge!
--
Leyna
http://www.tungogsmuk.dk

Fra : Torben og Marie-loui~

Dato : 17-08-07 15:20

> [...]
> tre hunde samtidig og det er i tre flexliner. Det er faktisk gået over
> al forventning, men nu har jeg jo osse været vant til at jonglere

Jeg kan svært ved at holde grebet i bare en, har monteret en sikkerheds
strop, i selve håndtaget som jeg har rundt om håndleddet, så 3 er udelukket.

Mvh. Marie

Fra : makkerlone

Dato : 17-08-07 10:40

On 17 Aug., 00:11, "JunkMail" <j...@mail.dk> wrote:

Først og fremmest vil jeg anbefale, at du tager hvalpen med ind til en
hundebutik, så hvalpen selv kan prøve halsbånd og liner. Så kan I også
lettere fornemme, hvor tunge karabinhagerne på linerne er i forhold
til hvalpen. Og I kan afprøve længden på halsbåndet.

> Hvilken type skal det være nylon, læder eller..., fordele/ulemper
Til hvalpe foretrækker jeg et billigt et af nylon. Hvalpen vokser jo,
og når den er blevet stor, kan man købe et dyrere halsbånd. (med
diamanter f.eks. *smil*)

> Hvor lang skal linen være ?
Ca. 2 meter. Den skal jo også kunne røre sig

K.h. Lone Sommer

Fra : Anette

Dato : 17-08-07 19:55

Hej
Som andre har skrevet, ville også jeg starte med et billigt nylonhalsbånd -
de små vokser jo lynhurtigt ud af dem.
ala dem her
http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=23&products_id=54&osCsid=ea35e6a15c7896b68892b292d739d703

Jeg bruger disse "runde" læderhalsbånd til mine 3
http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=1368
Mest fordi mine hunde er langhårede og de "rundstrikkede" halsbånd filterer
ikke deres pels, som andre halsbånd har gjort.
Derudover har vi
dressurliner ( bruges til træning og til gåture i byer, fordi de liner kan
indstilles i flere længder)
http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?products_id=41&osCsid=ea35e6a15c7896b68892b292d739d703

Flexliner - som vi næsten aldrig bruger, men de blev købt til steder hvor
hundene vil nyde at have lidt mere snor, men ikke må løbe løse - i skovene
her omkring f.eks. En flexline dur ikke til at lære en hvalp at gå
"ordentligt" og lade være med at trække, i. Der er dressurlinen langt at
foretrække.

5 m sporliner - som vi bl.a. bruger når vi camperer med hundene.
http://www.egonsliner.dk/catalog/product_info.php?cPath=24&products_id=115&osCsid=ea35e6a15c7896b68892b292d739d703

+ en masse andet skrammel ( seler o.s.v.) - som vi aldrig bruger , men så
vældig smart ud
( det trøster mig lidt at det ikke kun er mig der render og køber alt muligt
underligt, som viser sig ikke at være rigtig godt til formålet

/ Anette
www.philana.dk

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 20:04

"Anette" <abc@def.es> skrev i en meddelelse

> Jeg bruger disse "runde" læderhalsbånd til mine 3
> http://loppetjansen.dk/product_info.php?products_id=1368

Kiggede også på sådan et til Bingo. Bliver sådan noget læderhalsbånd mere
blødt med tiden ?

> Derudover har vi
> dressurliner ( bruges til træning og til gåture i byer, fordi de liner kan
> [...]

Aha, det er så dressurliner, at vi bruger også- bare ikke i læder- endnu da.
De er også praktiske fordi, man kan have to hunde, i den samme line. Det
bruger jeg næsten dagligt.

--
Mvh. www.tjekmig.dk

Fra : Anette

Dato : 17-08-07 21:27

Buffy wrote:

> Kiggede også på sådan et til Bingo. Bliver sådan noget læderhalsbånd
> mere blødt med tiden ?

Ja, det gør det og det strækker sig en smule. Efter en lille måned kunne vi
sætte det et hul ind ( efter Philana tog sig en springtur

> Aha, det er så dressurliner, at vi bruger også- bare ikke i læder-
> endnu da. De er også praktiske fordi, man kan have to hunde, i den
> samme line. Det bruger jeg næsten dagligt.

Vi bruger vores hver dag. Det er gode liner, netop fordi de kan indstilles i
flere længder. Man har godt hold i linerne, også når man går med flere hunde
på en gang.

/ Anette
www.philana.dk