Hjælp - min hund hader naboens hund
Fra : Tibbe

Dato : 16-08-07 21:10

Hej gruppe.
Har brug for lidt hjælp. Min nabo, som er flyttet ind for nylig, har
den sødeste og mest rolige golden retriever.

Hver gang min hund møder/ser den går han fuldstændig agurk. hyler og
jamrer og har halen kilet fast til ryggen og ryster af ophidselse...

Naboens hund har aldrig nogen sinde gjort ham noget.

Men jeg gjorde nok den fejl, at første gang vi mødte den, da var han
lige så ophidset, og så turde jeg ikke lade ham komme han til den, da
jeg var bange for at han skulle gøre den fortræd.

Naboens hund opfører sig fuldstændig rolig og logrer med halen når vi
møder den - på flere meters afstand.

Nogen ide til hvad jeg kan gøre. Min hund er kastreret. Tibbetansk
terrier

Den anden hun er også en han-hund,

Mon de nogen sinde bliver venner, og hvad mon der sker hvis min hund
en dag får held til at slippe fra mig når vi møder den?

Venlig hilsen
Birgit

Fra : Is

Dato : 16-08-07 21:37

"Tibbe" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse
Hej gruppe.
[...]

Hvis ellers begge normalt godt kan sammen med andre hunde, ville jeg
tage en sted hen, hvor begge hunde er på fremmed grund, og så lad dem
mødes der.

Erik Isager

Fra : Martin Vollert

Dato : 16-08-07 22:27

Is skrev:
> [...]
>

> Hvis ellers begge normalt godt kan sammen med andre hunde, ville jeg
> tage en sted hen, hvor begge hunde er på fremmed grund, og så lad dem

Som Erik sige ud på en neutral grund og lad dem mødes der, men husk
INGEN SNOR PÅ DEM.
Det er ikke sikkert de bliver de bedste legekammerater men de kan måske
lære at omgåes hinanden uden en masse ballade.
Efter at ha trænet min egen og andres hunde i en del år nu vil jeg sige
at den største grund til slagsmål blandt hunde er en hundeføre med stram
line som ikke stoler på sin hund.

--
Hilsen Martin.

http://vollert.dk

Concentration and focus are very important. If your mind wanders, you will miss things.

Fra : lh

Dato : 17-08-07 05:34

"Martin Vollert" <"Mit fornavn"@ertele.invalid> skrev i en meddelelse

> [...]
> den største grund til slagsmål blandt hunde er en hundeføre med stram line

Jeg kan ikke være mere enig. Jeg har en søster der har en hund som ER en
bandit over for andre især tæver (det er en tæve), men det gør det ikke
bedre at hun er meget bange for at den skal bide andre - og selv blive bidt
at hun indtil for nylig har været svær at overtale til at hendes om min hund
mødtes UDEN snor.
Vi har gået tur sammen og jeg har gået til træning med min nu snart 8 mrds
hund. Men ALTID har hun haft sin i snor og i stram line og angsten ligefrem
lyste ud af hende når jeg foreslog at vore hunde fik lov at snakke.
I sidste weekend mødtes vi igen i vores hundeskov, som tilfældigvis ligger
lige ved siden af hundetræningspladsen.
Jeg fik hende overtalt til at vi gik ind på denne plads og slap hundene. Vel
vidende at hvis hun havde ret, var det min hund det gik ud over.
Men hvad skete da de blev sluppet......... de begyndte at lege sammen! Drøne
pladsen rundt og havde det bare skønt. Så for os var det på det tidspunkt
det rigtige. Det er korrekt den kan finde på at bide andre tæver (og min er
en tæve), så det er ikke sikkert vi skal udfordre skæbnen ved at mødes i
vores private hjem og haver, men det var en stor positiv oplevelse. Nu er
der heller ikke ondt skabt i min. Hun indbyder til sjov, leg og ballade, som
selv en gammel hund ofte må give efter for!!
Men om det samme vil ske for jer, det er jo ikke til at forudse.Men jeg kan
da anbefale at prøve, netop ud på et neutralt sted og vær parat til at gribe
ind HVIS det går galt. Hold øje med hundene og se hvordan de reagere.

mvh

lh

Fra : Ukendt

Dato : 17-08-07 09:27

"Tibbe" <mortil3@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Nogen ide til hvad jeg kan gøre. Min hund er kastreret. Tibbetansk
>terrier

Som andre også skriver: Lad dem mødes på neutral grund.

Vores Bingo kan ikke lide, at møde andre hunde, når hun er i snor. Har
forsøgt nogen gange, men hun er meget fremfusende, når hun har sin snor på.
I går skulle hun ud og svømme og der var allerede 2 andre hunde ved søen.
Det var begge tæver, men ville jo nødigt, at Bingo skulle gå glip af sin
svømmetur, så spurgte ejerne om det var ok, at jeg slap hende løs. Det var
det og der var ingen problemer. Hundene hilste pænt. Den ene hund snerrede
lidt, da den trippede over et eller andet i vandkanten, men da først
hilseriet var overstået, var hundene ligeglade med hinanden og Bingo fik
svømmet efter pinde- de andre svømmede bare.

--
Mvh. www.tjekmig.dk