Brugte campingvogne
Fra : Webpoint

Dato : 14-08-07 21:38

2 spørgsmål.

Kan det betale sig at købe brugte campingvogne i Tyskland ?

Hvis ja, nogle forslag til websider / Forhandlere / Tysk blå avis eller
lign. hvor man kan kikke ?

Mvh

Kim Larsen
( Som fik sin gamle dejlige Cantara smadret under en haglbyge i Silkeborg )

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-08-07 23:06

"Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Mvh
>
> Kim Larsen
> ( Som fik sin gamle dejlige Cantara smadret under en haglbyge i

www.mobile.de

Kurt

Fra : SB

Dato : 16-08-07 16:50

> "Webpoint" <info@default.com> skrev i en meddelelse

> www.mobile.de
>
> Kurt

Ja det var linket
Køber du en vogn der har kørt i 3 mdr på tyske plader skal den ikke have en
typegodkendelse når den kommer her til landet, hvad godt kan koste 6000 kr.
at få

Jeg sparede ca. 28.000 på min vogn den var 9 mdr gammel da jeg fik den
hentet hjem. kontra hvad en brugt i samme årgang kostede her i landet

Jo længere du væk du finder den, des billigere er de også, dem tæt på
grænsen ved godt at danskerne gerne vil have dem, og prisen er lidt
derefter.

Deres fortelte er noget skrammel, men hvis du finder en med samme a mål som
den du har nu, er det jo ikke det store problem.

Søren

Fra : Webpoint

Dato : 16-08-07 20:23

Når jeg har snakket med mine venner omkring det at købe vogn i Tyskland
spørger de mig alle sammen :

Kommer der så ikke en afgift, toldtillæg eller lign på ? - Jeg har ikke
kunne svare dem

Kim

Fra : Ivan Sparvath

Dato : 16-08-07 21:27

> [...]
> spørger de mig alle sammen :
>
> Kommer der så ikke en afgift, toldtillæg eller lign på ? - Jeg har ikke

Du skal bare sige NEJ.

Ivan

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 17-08-07 13:54

> Du skal bare sige NEJ.
>

> Ivan
Hej Ivan

Du glemte : Nej + Nej + Nej
Ingen afgift , ingen importgebyr, ingen manglende moms o.s.v. - Men til
gengæld skal der udstedes en erklæring om at vognen kan godkendes til
indregistrering i DK

Desuden er de Tyske forhandlers avance lavere end i DK , derfor er vognene
ofte billigere sydpå.

Men husk lige der er andre ting som kan have betydning - se f.eks. flere af
de tidligere "tråde" .
Gastryk , specielt tysk udstyr, reklamation,m.v.

Kim

Fra : SB

Dato : 17-08-07 22:05

Men til
> gengæld skal der udstedes en erklæring om at vognen kan godkendes til
> indregistrering i DK

ikke hvis den har været indregistreret i tyskland før
og får man deres form for reg attest med, er der ingen gæld i den, panthaver
opbevare den attest i tyskland.

koster en vejning 150 kr. - en synsgodkendelse, og div leje af prøveplader
for at få den på DK plader
hvis der da ikke skal laves noget ved den, før den kan synes.

Gastryk er det samme der som her, hvis vognen er af nyere model, kan ikke
huske hvad år de skiftede

Søren

Fra : Kim Bonnesen

Dato : 20-08-07 17:07

Cuttet lidt i SB`s indlæg :

> ikke hvis den har været indregistreret i tyskland før
> og får man deres form for reg attest med, er der ingen gæld i den,
> panthaver opbevare den attest i tyskland
..
Viste jeg god med panthaver , men hvis modellen ikke tidligere har været
godkendt i DK - Får du ikke denne indregistreret uden en generel
godkendelse(skal indhentes mange forskellige oplysninger fra leverandør
f.eks. vægtgrænser - bremser osv.

> koster en vejning 150 kr. - en synsgodkendelse, og div leje af prøveplader
> for at få den på DK plader
> hvis der da ikke skal laves noget ved den, før den kan synes.

Vejning , tjae kunne det bare klares sådan ? Laves noget ved den ??????

> Gastryk er det samme der som her, hvis vognen er af nyere model, kan ikke
> huske hvad år de skiftede

'Mener - at det var i 2000 de sidste modeller blev "aflivet" - Men check
typeskiltet på vognen - der står ofte også gastryk m.v.

Kim

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 27-08-07 11:20

"Kim Bonnesen" <bonnesen.kim@mail.tele.dk> skrev i meddelelsen

> 'Mener - at det var i 2000 de sidste modeller blev "aflivet" - Men check
> typeskiltet på vognen - der står ofte også gastryk m.v.

1997. Samme år jeg købte min første cv i Tyskland :)

--
Per