Har fået et ekstra job - hvordan gør ejg s~
Fra : morten.sorensen@fron~

Dato : 15-08-07 10:44

Hej ng,

Jeg er ansat som "alm. lønslave" i en virksomhed, men har n netop sagt
ja til et lille ekstra job som webredaktør i en anden virksomhed.
Hvordan skal jeg registrere denne indtægt, og skal jeg lægge penge til
side til skat hver måned?

Håber I kan hjælpe.

Hilsen
Morten

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 15-08-07 12:07

morten.sorensen@frontmedia.dk wrote:

> Jeg er ansat som "alm. lønslave" i en virksomhed, men har n netop sagt
> ja til et lille ekstra job som webredaktør i en anden virksomhed.
> Hvordan skal jeg registrere denne indtægt,

Det er B-indtægt.

> og skal jeg lægge penge til side til skat hver måned?

Det ville være en *rigtig* god ide - eftersom du jo skal betale skatten i
sidste ende.

Ebbe

Fra : Allan Soerensen

Dato : 15-08-07 13:45

<morten.sorensen@frontmedia.dk> skrev i en meddelelse

> Hvordan skal jeg registrere denne indtægt, og skal jeg lægge penge til
> side til skat hver måned?

Det mest "rigtige" er at kontakte dit lokale skattecenter og få ændret din
forskudsregistrering og gøre opmærksom på din nye B-indkomst. Du får så
tilsendt 10 giro-kort, så du kan betale skat af din B-indkomst løbende. Så
risikerer du heller ikke at få et skattesmæk, fordi du er kommet til at
bruge de penge der skulle bruges til at betale skat.
Det er firstende mare at vente med at betale skat af B-indkomsten til årets
udgang, men det er ikke helt efter reglerne og det går kun det første år.
Når Skat opdager at du har en B-indtægt sender de automatisk en stak
giro-kort næste skatteår.

Fra : Carsten Riis

Dato : 15-08-07 21:07

morten.sorensen@frontmedia.dk skrev den 15-08-2007 11:44:
> [...]
> ja til et lille ekstra job som webredaktør i en anden virksomhed.
> Hvordan skal jeg registrere denne indtægt, og skal jeg lægge penge til

Er webredaktionsjobbet også et "alm. lønslave"-job?
Hvis ja, så aflever dit bikort. På dette kort står din trækprocent.

Du kan også undlade at aflevere dit bikort, så skal arbejdsgiveren
trække 60% i Skat. Hvilket til årsopgørelsen giver dig en overskydende
skat - alt andet lige.

NB:
Denne mail er på ingen måde relateret til min arbejdsplads og alene
skrevet af mig som privatperson!

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ukendt

Dato : 26-08-07 15:59

On Wed, 15 Aug 2007 02:44:18 -0700, morten.sorensen@frontmedia.dk
wrote:

>Hvordan skal jeg registrere denne indtægt, og skal jeg lægge penge til
>side til skat hver måned?

Afhænger af din nuværende indkomstsituation, der er flere muligheder -
løn nu - løn merindtægt -> progressiv beskatning, dvs som de svar du
har fået til nu,
løn nu - erhverv merindtægt -> mulighed for opsparing til ca 28%
foreløbig skat,
og der er flere krav til opsparing,
så snak med revisor,
eller ring til 8682-2666 egchristensen