MS Windows
briani 27239
Mærkelig grafik og manglende ikoner
Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 16-08-07 21:52

Hej

Min Windows XP er inden for de sidste par dage begyndt at opføre sig
mystisk: Ikoner forsvinder, og der er mærkelige 'prikker' på vinduer.
Ikonerne forsvinder fra skrivebord, stifinder, Internet Explorer og Outlook
Express. Det er som om at problemet reduceres når pc'en har stået slukket et
stykke tid, og så bliver mere udtalt når den bliver varmere. Har checket at
alle blæsere kører, og pc'en er stabil. Ingen ændringer på hverken hardware
eller software.....

Hvad hulen kan være galt???

Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer

Peter Brandt Jørgensen
peterFJERNES@peterbj.dk
www.peterbj.dk (Nu over 1000 vitser og sprogblomster!!!)

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 16-08-07 22:02

PS. Har naturligvis scannet for virus/malware/etc. både lokalt og via
nettet: intet fundet.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-08-07 22:36

Peter Brandt Jørgensen wrote:
> Hvad hulen kan være galt???

Prøv at belaste maskinen med nogle burnin-programmer. Prøv at køle CPU,
NB, SB og GPU med kuldespray under burnin og se hvilke udslag det giver.

> Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer

Har desværre ikke mulighed for at se billederne.

Jesper Poulsen

Fra : Hans

Dato : 17-08-07 07:05

> [...]
> ændringer på hverken hardware eller software.....
>
> Hvad hulen kan være galt???
>
> Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer

Det ligner problemer med dit grafikkort. Prøv og tjek om der er støv i
blæseren.

Hans

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 17-08-07 09:16

> [...]
SNIP
> Det ligner problemer med dit grafikkort. Prøv og tjek om der er støv i
> blæseren.
>
> Hans

Hej Hans

Det har jeg gjort og den ser fin ud og roterer fint. Min mistanke ligger
også hos grafikkortet (som er blevet skiftet under serviceaftalen 2 gange
grundet opslidt blæser....). Men når det tilsyneladende ikke er blæseren,
hvad kan det mon så være?

Fra : Rado

Dato : 17-08-07 12:37

On Fri, 17 Aug 2007 10:15:58 +0200, "Peter Brandt Jørgensen"
<peter@FJERNESpeterbj.dk> wrote:

>"Hans" <nospam@kvik.org.invalid> skrev i en meddelelse
>>>
>SNIP
>
>Det har jeg gjort og den ser fin ud og roterer fint. Min mistanke ligger
>også hos grafikkortet

Kan grafikkort lave så systematiske fejl - som at skelne mellem ikoner
og tekst, hvilket der tydeligvis gøres her? Bliver forskellige
objekter (ikoner, ikontekst etc.) behandlet individuelt, på den måde?

Rado
--

"Jeg vil fastholde den påstand, at kosmisk religiøs følelse
er den stærkeste og ædleste drivkraft bag videnskabelig

Fra : Rado

Dato : 17-08-07 12:38

> [...]

>grundet opslidt blæser....). Men når det tilsyneladende ikke er blæseren,

Jeg havde også nogle underlige grafikproblemer lige inden mit bundkort
stod af, på grund af en defekt kondensator. Prøv at tjek om der er
nogen af kondensatorerne der buler ud i toppen.

Tjek evt. også RAM, jeg tror nu ikke det er det men så er det i alt
fald udelukket: http://www.memtest86.com/

Rado

Fra : Kert Rats

Dato : 18-08-07 17:05

"Peter Brandt Jørgensen" <peter@FJERNESpeterbj.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hverken hardware eller software.....
>
> Hvad hulen kan være galt???
>
> Jeg har smidt et par billeder i dk.binaer

Hej Peter

Jeg havde lignende problemer med min gamle pc fra 1992, og reparatøren
konkluderede, at symptomerne skyldtes RAM-fejl. Hvilken RAM husker jeg ikke,
men reparatøren ordnede i hvert fald min pc ved at skifte RAM. Sandsynligvis
på grafikkortet, eller også monterede han et nyt grafikkort.

Prøv med et nyt grafikkort, Peter.

Venligst

Kert Rats

Fra : Peter Brandt Jørgens~

Dato : 20-08-07 19:33

"Kert Rats" <stendod@gravklar.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> ikke, men reparatøren ordnede i hvert fald min pc ved at skifte RAM.
> Sandsynligvis på grafikkortet, eller også monterede han et nyt grafikkort.

Hej

Ja, det bliver jeg nok nødt til. Jeg checker lige ovre i grafikkort-gruppen,
om de kender fejlen der, og om hvad jeg kan nøjes med.