MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Fra LINUX til WINDOWS? .
Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 15-08-07 22:43

Er det ikke noget med 3 parationer på linux, hvordan sletter jeg alt
omkring disse parationer så der intet ligger som har noget med linux at
gøre? .

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-07 23:05

Den 15-08-07 23.43 skrev KE Kofod / 7100 følgende:
> Er det ikke noget med 3 parationer på linux

Jeg ved ikke, hvad du mener med ovenstående.

> hvordan sletter jeg alt
> omkring disse parationer så der intet ligger som har noget med linux at
> gøre? .

Hvis du har installeret Windows på computeren kan du bruge
diskhåndteringen til at slette partitionerne, hvorefter du kan oprette
en ny partition, som du kan bruge i Windows. Hvis du ikke har Windows
installeret, kan du slette partitionerne i forbindelse med installation
af Windows.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Tema med alt hvad det er nødvendigt at vide om nyhedsgrupperne.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 15-08-07 23:12

Kim Ludvigsen skrev:

> [...]
> en ny partition, som du kan bruge i Windows. Hvis du ikke har Windows
> installeret, kan du slette partitionerne i forbindelse med installation

Tak for info.
Jeg mener bare fra tidligere at der stadig ligger noget fra linux, men
det gør der så ikke.

Fra : Ad Infinitum

Dato : 15-08-07 23:22

"KE Kofod / 7100" <dytbaat@hergaardetgodt.dk> skrev i en meddelelse

> Tak for info.
> Jeg mener bare fra tidligere at der stadig ligger noget fra linux, men det
> gør der så ikke.

Nej for disken bliver formateret.

Fra : Kim Ludvigsen

Dato : 15-08-07 23:27

Den 16-08-07 00.12 skrev KE Kofod / 7100 følgende:

> Jeg mener bare fra tidligere at der stadig ligger noget fra linux, men
> det gør der så ikke.

Det afhænger helt af, om du har fået slettet partitionerne. Hvis der har
været mere end en partition, og du kun har slettet den ene partition for
at installere Windows, har du jo stadig den anden/de andre partitioner
liggende. Men du kan tjekke, om de stadig er der, i Windows Diskhåndtering.

--
Mvh. Kim Ludvigsen
Lyt til og optag fra netradioer med Screamer Radio.

Fra : KE Kofod / 7100

Dato : 15-08-07 23:37

KE Kofod / 7100 skrev:

> Tak for info.
> Jeg mener bare fra tidligere at der stadig ligger noget fra linux, men
> det gør der så ikke.
Jeg har forstået, så tak til Jer 2.
Mvh.
KE.

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 16-08-07 07:02

KE Kofod / 7100 wrote:

> Jeg mener bare fra tidligere at der stadig ligger noget fra linux, men
> det gør der så ikke.

GRUB ligger i din master boot record. Den skal du overskrive fra console
på din Windows boot CD.

Kommandoen hedder FIXMBR.
Se mere her:
http://support.microsoft.com/kb/314058