E-handel
Fra : Simon Mackenhauer

Dato : 16-08-07 15:21

Jeg står og skal lave en e-handels hjemmeside for en ven. Ham og
en kammerat er ved at opstarte en ny e-baseret virksomhed. Jeg er
rimeligt erfaren med at kode HTML (4.0/X-Html) og CSS, men jeg
kommer til kort når det gælder arbejde med PHP og MyQSL.

Jeg vil derfor spørge, om der findes en løsning, hvorpå at jeg
kan kode og designe en hjemmeside selv, men købe/licensere et
software som jeg kan integrere i hjemmesiden, således at der kan
foretages e-handel på den.

P.S: Jeg har prøvet en demoshop med OpenBizBox, men da al kode
bag deres side er i PHP, kan jeg ikke rette i siden.

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 15:50

Simon Mackenhauer skrev:

> P.S: Jeg har prøvet en demoshop med OpenBizBox, men da al kode
> bag deres side er i PHP, kan jeg ikke rette i siden.

Hvad havde du håbet på den var kodet i?

--
Bertel

Fra : Simon Mackenhauer

Dato : 16-08-07 16:40

Bertel Lund Hansen wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> Hvad havde du håbet på den var kodet i?
>
> --
> Bertel
> http://bertel.lundhansen.dk/      http://fiduso.dk/

Håbet og håbet. Hehe.
Jeg havde nok håbet det var HTML, og ikke PHP.

Men man bliver jo hurtigt klogere.

Det jeg havde håbet på, ved at lave dette indlæg, var at finde en
mellemvej - således at man koder selv html og css, og så
implementerer et e-handelssystem. Hvis altså dette er muligt.

Eller har jeg sigtet lidt for højt mht. at påtage mig en opgave
som den her hvis jeg ikke kan kode i PHP ?

Fra : Per Rasmussen

Dato : 16-08-07 17:24

Simon Mackenhauer wrote in dk.edb.internet.webdesign.html:

> [...]
>
> Eller har jeg sigtet lidt for højt mht. at påtage mig en opgave
> som den her hvis jeg ikke kan kode i PHP ?

En e-shop kan ikke kodes i html der er nødt til at være f.eks. PHP
med, men rent faktisk så kan man jo købe sig til færdige shopper,
hvor man har mulighed for at tilrette tingene, så vidt jeg ved
skulle de fungere som et CMS
Dandomain.dk har f.eks. et

PerR

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 16-08-07 17:53

Simon Mackenhauer wrote:

> [...]
>
> Eller har jeg sigtet lidt for højt mht. at påtage mig en opgave
> som den her hvis jeg ikke kan kode i PHP ?

Der er en her som godtnok også er php, men den kræver faktisk intet kendskab
til php. Serveren skal også køre MySql.
http://www.freewebshop.org/

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 18:13

Simon Mackenhauer skrev:

> Håbet og håbet. Hehe.
> Jeg havde nok håbet det var HTML, og ikke PHP.

Man kan ikke lave beregninger og betingelser i HTML. En e-butik
skal kodes i et programmeringssprog.

> Eller har jeg sigtet lidt for højt mht. at påtage mig en opgave
> som den her hvis jeg ikke kan kode i PHP ?

Selv om du kunne kode i PHP, ville der stadig være et stykke vej.
Der er f.eks. sikkerhedsproblemer som det kræver erfaring at
håndtere rigtigt.

Se Per Rasmussens svar om færdige systemer.

--
Bertel

Fra : Martin

Dato : 17-08-07 13:45

Simon Mackenhauer wrote:
> [...]
>
> P.S: Jeg har prøvet en demoshop med OpenBizBox, men da al kode
> bag deres side er i PHP, kan jeg ikke rette i siden.

Du skal have fat i en webshop som er opbygget via et template system.

Et par stykker jeg lige kender til...

Zen Cart (bedste web 2.0 integreret)
osCommerce (det største og mest avanceret webshop)
cpCommerce (nok den bedste template engine der bliver brugt i denne)
CubeCart (simpelt, men kan så heller ikke så meget)