CSS content Firefox
Fra : Henrik Sahl

Dato : 15-08-07 19:58

Jeg har en side der ser således ud ->
http://sahlsa.dk/ugenstipper/kampe.html hvor højden er bestemt via:

#content {
padding: 0 40px 0 40px;
height: 2300px;
}

Og det virker også i IE, alle siderne er 2300px og der hvor teksten er
længeren, som ovenstående, bliver siden bare automatisk forlænget.

I Firefox bliver siden konstant 2300px, lige meget om teksten er længere, så
kun de 15 første runder står inde i rammen, mens resten er faldet udover.

Hvis jeg fjerner den statiske længde, så virker det i begge browsere, men så
synes jeg at nogle af de sider der ikke står så meget på bliver for korte.

Hvordan sætter jeg en minimums-grænse så det både virker i IE og Firefox ?

Henrik
http://www.sahlsa.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 15-08-07 20:15

Henrik Sahl skrev:

> Hvordan sætter jeg en minimums-grænse så det både virker i IE og Firefox ?

i CSS
..indhold {
   min-height: enhelmasse;
}

I HTML:

<!--[if lt IE 7]>
..indhold { height: densammemasse; }
<![endif]-->

Krydspostet til: <news:dk.edb.internet.webdesign.html>,<news:dk.edb.internet.webdesign>

--
Bertel

Fra : Rune Jensen

Dato : 15-08-07 21:03

"Bertel Lund Hansen" skrev i en meddelelse...

> i CSS
> .indhold {
> min-height: enhelmasse;
> }

Eftersom IE mindre end 7 opfatter height som min-height, vil det så ikke
virke med:

..indhold{
height: 1px;
min-height: (tal større end 1px)
}

....så man kan droppe de dér specielle IE-koder?

Ellers, som et alternativ til ovenstående, så ser det ud til, følgende kode
virker hos mig:

#content {
PADDING-RIGHT: 40px; PADDING-LEFT: 40px; PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP:
0px; clear: both;
}

MVH
Rune Jensen

--
WinAMP:
Bum - Kanikuly

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 00:37

Rune Jensen skrev:

> Eftersom IE mindre end 7 opfatter height som min-height, vil det så ikke
> [...]

Vil en meget lang tekst så ikke løbe ud under bunden af div'en
ved de browsere der respekterer height og min-height (de udvider
vel så ikke dynamisk)? Har ikke testet.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 15:26

Rune Jensen skrev:

> [...]

> min-height: (tal større end 1px)
> }

> ...så man kan droppe de dér specielle IE-koder?

Nej. Hvis du sætter height, respekterer Opera og FF den så
indholdet løber ud af rammen hvis det fylder mere.

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 15:31

Rune Jensen skrev:

> [...]

> #content {
> PADDING-RIGHT: 40px; PADDING-LEFT: 40px; PADDING-BOTTOM: 0px; PADDING-TOP:

Nej. Den sørger ikke for en minimumshøjde.

Fra : Henrik Sahl

Dato : 15-08-07 21:10

"Bertel Lund Hansen" <unospamo@lundhansen.dk> wrote in message

> I HTML:
>
> <!--[if lt IE 7]>
> .indhold { height: densammemasse; }
> <![endif]-->

Hvordan er syntaxen når jeg bare har følgende i HTML:

Og er der ikke en måde at klare det i CSS-filen på, ligesom med min-height,
så man ikke skal skrive det i hver HTML-fil ?

Henrik
http://www.sahlsa.dk

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 00:35

Henrik Sahl skrev:

> Hvordan er syntaxen når jeg bare har følgende i HTML:

Så bare skriv
   .content { height: blabla; }
i stedet for.

> Og er der ikke en måde at klare det i CSS-filen på, ligesom med min-height,
> så man ikke skal skrive det i hver HTML-fil ?

Prøv Runes forslag. Jeg har ikke testet det (endnu).

Fra : Bertel Lund Hansen

Dato : 16-08-07 15:38

Henrik Sahl skrev:

> Og er der ikke en måde at klare det i CSS-filen på, ligesom med min-height,
> så man ikke skal skrive det i hver HTML-fil ?

Det jeg har afprøvet, kræver at man skriver noget ekstra i hver
HTML-fil.

Denne her sides metode kræver også at man tilføjer noget til sin
HTML-fil. Det er så bare et par div'er i stedet for en
conditional erklæring.

   http://www.greywyvern.com/code/min-height-hack