Problem med margin/padding
Fra : Lisbet Laursen

Dato : 15-08-07 14:49

Topmenu og footer har et hvidt felt til venstre som jeg ikke kan få
fjernet.

http://dbhome.dk/lol/index3.html

Kan jeg få nogle ideer her?

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-07 17:55

Lisbet Laursen wrote:

> Topmenu og footer har et hvidt felt til venstre som jeg ikke kan få
> fjernet.
>
> http://dbhome.dk/lol/index3.html
>
> Kan jeg få nogle ideer her?

Hej Lisbet.
Er det noget i stil med det her du ønsker?
http://www.ranunkelvej.com/ginner/katrine1.png

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 15-08-07 18:16

Karl Erik Christensen skrev:

> Hej Lisbet.
> Er det noget i stil med det her du ønsker?
> http://www.ranunkelvej.com/ginner/katrine1.png

Ja, lige akkurat! Giver du opskriften fra dig?
--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-07 18:24

Lisbet Laursen wrote:

> Ja, lige akkurat! Giver du opskriften fra dig?

Naaa - jeg havde nu lagt det forkerte billede ud - kik igen hvis du vil.
Men det er dit billede "greenbanner.png" der har en hvid kant hele vejen
rundt. Så du skal i gang med dit tegne/farveprogram

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 15-08-07 18:42

> Naaa - jeg havde nu lagt det forkerte billede ud - kik igen hvis du
> vil.

Jaaa - jeg kan da godt ved nærmere eftersyn se at dit billede ikke er
helt perfekt.

> Men det er dit billede "greenbanner.png" der har en hvid kant hele
> vejen
> rundt. Så du skal i gang med dit tegne/farveprogram

Nææ, mit billede har ikke nogen hvid kant

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-07 19:04

Lisbet Laursen wrote:

> Jaaa - jeg kan da godt ved nærmere eftersyn se at dit billede ikke er
> helt perfekt.

> Nææ, mit billede har ikke nogen hvid kant

Du må kikke lidt bedre efter
Det har en hvid kant foroven og i venstre side.
http://www.ranunkelvej.com/ginner/bevis1.png

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-07 19:18

Jeg har farvet den hvide kant rød - så kan du måske se den
http://www.ranunkelvej.com/ginner/lisbet/index3.html

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 15-08-07 19:31

Karl Erik Christensen skrev:
> Jeg har farvet den hvide kant rød - så kan du måske se den
> http://www.ranunkelvej.com/ginner/lisbet/index3.html

Ja, du har fuldstændig ret. Tusind tak!
--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Karl Erik Christense~

Dato : 15-08-07 19:38

Lisbet Laursen wrote:

> Ja, du har fuldstændig ret. Tusind tak!

He-he. Et langt liv har lært mig, at man ikke skal give op, bare fordi man
får et "nej".

Venlig hilsen
Karl Erik.

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-08-07 19:06

Lisbet Laursen skrev:
> Topmenu og footer har et hvidt felt til venstre som jeg ikke kan få
> fjernet.
>
> http://dbhome.dk/lol/index3.html
>
> Kan jeg få nogle ideer her?

Gå alle dine layout-elementer igennem
for at finde og nulstille alle marginer
og padding.

Er du sikker på, at det er dit #center-
element, du skal have zoom-egenskaben på?
For mig at se er det #container-elementet
der er en float-container.

Jørgen Farum Jensen
..

Fra : Lisbet Laursen

Dato : 15-08-07 19:51

Jørgen Farum Jensen skrev:

> Gå alle dine layout-elementer igennem
> for at finde og nulstille alle marginer
> og padding.

Som det fremgår andetsteds i tråden, var det en dum
billedbehandlingsfejl der var årsagen.

> Er du sikker på, at det er dit #center-
> element, du skal have zoom-egenskaben på?
> For mig at se er det #container-elementet
> der er en float-container.

Lige akkurat dette er jeg overhovedet ikke sikker på, så jeg er glad for
at du spørger. Jeg har brugt en af dine skabeloner fra Webdesign 101,
men ikke rigtig vidst hvad jeg skulle stille op med dette punkt (og
diverse andre). Jeg har dine bøger, men synes ikke jeg kan finde noget
om zoom-egenskaben (efter et kig i stikordsregistrene). Så jeg ville
være glad for at blive belært mere her!

--
Venlig hilsen
Lisbet

Fra : Jørgen Farum Jensen

Dato : 15-08-07 22:51

Lisbet Laursen skrev:

> [...]
> at du spørger. Jeg har brugt en af dine skabeloner fra Webdesign 101,
> men ikke rigtig vidst hvad jeg skulle stille op med dette punkt (og
!!!
, men synes ikke jeg kan finde noget
> om zoom-egenskaben (efter et kig i stikordsregistrene). Så jeg ville
> være glad for at blive belært mere her!

Jeg nævner ikke noget om zoom-egenskaben i "Webdesign med
stylesheets", fordi det er en Microsoft-specifik egenskab,
og ikke er en del af W3C CSS-standard.

Derimod beskriver jeg problemerne med hvad jeg kalder
en float-wrapper - altså et element, der indeholder ét
eller flere float'ede elementer - på side 176 i den
nævnte bog samt brugen af zoom i den mere dybtgående
artikel jeg har skrevet om emnet:
http://www.webdesign101.dk/css/floatcontainer.php

Brugen af zoom er endvidere beskrevet i den
artikel, hvor et af eksemplerne vist modsvarer
den skabelon du har brugt:
http://www.webdesign101.dk/csslayout/equal_height_spalter.php

Jørgen Farum Jensen
..