Andet multimedie
bentjuul 3670
Program til resize af mange billeder på en~
Fra : Claus Olsen

Dato : 16-08-07 16:41

Hejsa.

Findes der et program (free- eller shareware) der kan resize en masse
billeder på en gang?
Alle billederne er i samme størrelse, men skal bare gøres mindre.

Mvh
Claus Olsen

Fra : Kerim Ellentoft

Dato : 16-08-07 16:52

"Claus Olsen" <colzen@KOENcolzen.dk> skrev :

>Findes der et program (free- eller shareware) der kan resize en masse
>billeder på en gang?

Image Resizer
http://www.microsoft.com/windowsxp/downloads/powertoys/xppowertoys.mspx

Irfanview
http://irfanview.com

(og ½ million andre)

--
Kerim
(Sura 3, vers 87)

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-08-07 17:38

Kerim Ellentoft skrev:

> Irfanview
> http://irfanview.com
>
> (og ½ million andre)

Jeg synes rigtigt godt om Irfanviews "Batch conversion" som også kan
give en gruppe filer nye formater og navne/numre. Men der kan jo bruges
forskellige filtre til at downsize, og jeg har ikke sammenlignet med
andre programmer.

Er der nogen der kan fortælle hvor god kvalitet i de formindskede
billeder man får med Irfanview i forhold til resultatet med andre
programmer?

Mikkel

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 17-08-07 18:30

Mikkel Moldrup-Lakjer wrote:
> Er der nogen der kan fortælle hvor god kvalitet i de formindskede
> billeder man får med Irfanview i forhold til resultatet med andre
> programmer?

Prøv at scrolle ned i bunden af
http://www.xs4all.nl/~bvdwolf/main/foto/down_sample/example1.htm
og skift mellem de forskellige billeder.
--
Toke Eskildsen - http://ekot.dk/

Fra : Mikkel Moldrup-Lakje~

Dato : 17-08-07 20:41

Toke Eskildsen skrev:

> Prøv at scrolle ned i bunden af
> http://www.xs4all.nl/~bvdwolf/main/foto/down_sample/example1.htm
> og skift mellem de forskellige billeder.

Fedt, tak skal du have.

Irfanview klarer sig fint i konkurrencen, synes jeg. Og så er det gratis.

Mikkel

Fra : Morten Lind

Dato : 16-08-07 17:47

Claus Olsen <colzen@KOENcolzen.dk> wrote:

> [...]
> billeder på en gang?
> Alle billederne er i samme størrelse, men skal bare gøres mindre.

GraphicConverter.
<http://www.lemkesoft.de/>

M.

Fra : ebbe

Dato : 16-08-07 20:07

www.xnview.com
--
ebbe

Fra : Claus Olsen

Dato : 17-08-07 13:26

Tak for alle jeres svar. De har sparet mig for flere timers arbejde

Mvh
Claus Olsen

Fra : Knud Larsen

Dato : 17-08-07 16:55

Claus Olsen wrote:
> Tak for alle jeres svar. De har sparet mig for flere timers arbejde

Du kan også bruge den gratis Microsoft Resize toy, hvor man markerer en
gruppe og højreklikker og så vælger størrelse.

Det er nok den hurtigste, MEN ikke den allerbedste algoritme til at
formindske, der skal man ind i fx photoshop. Forskellen er ikke dramatisk,
men kan ses på nogle billeder.

Powertoy er OK til billeder der bare skal sendes via mail fx.