Luftkvaliteten i københavn lever ikke op t~
Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-07-07 18:17

http://jp.dk/indland/kbh/article1012723.ece

''Forureningen, det drejer sig om, er kvælstofdioxid, NO -2 , som
påvirker lungevævet og forårsager luftvejslidelser.

»Det paradoksale er, at NO -2 -udslippet for en stor dels vedkommende
stammer fra de partikelfiltre, der er lovpligtige på tunge
dieselkøretøjer. Det vil sige, at man fjerner de lige så skadelige
partikler, men skaber et nyt problem. Hidtil har politikerne været
modvillige til at tage hånd om det pga. protester fra erhvervslivet,«
siger Kåre Press-Kristensen. ''

Det er åbenbart ikke alle filtre der også fjerner NO-2. Så der skal
sættes turbo på indførsel af hybridkøretøjer, som også larmer mindre.

Fra : @

Dato : 29-07-07 18:24

On Sun, 29 Jul 2007 10:16:50 -0700, Poul E Hansen <ook@ofir.dk> wrote:

> [...]
>
>Det er åbenbart ikke alle filtre der også fjerner NO-2. Så der skal
>sættes turbo på indførsel af hybridkøretøjer, som også larmer mindre.

eller forbyde større ansamlinger af mennesker på for lidt plads,

det er nemlig altid der problemet tager sin begyndelse

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 19:46

@ wrote:

> eller forbyde større ansamlinger af mennesker på for lidt plads,
>
> det er nemlig altid der problemet tager sin begyndelse

Præcis... forbyd byer!

/Kim

Fra : @

Dato : 29-07-07 19:56

On Sun, 29 Jul 2007 20:45:52 +0200, "Kim Frederiksen" <kim snabel-a
the-coffeeshop.dk> wrote:

>Præcis... forbyd byer!

i hvert fald byer med over 5000 indbyggere

Fra : Tommy Fer

Dato : 29-07-07 21:15

@ skrev:

> i hvert fald byer med over 5000 indbyggere

En lidt interessant tese.

Hvilket økologisk problem på jorden kan ikke løses ved at mindske
befolkningen?

mvh Tommy Fer

Fra : Uffe Ravn

Dato : 30-07-07 18:16

Tommy Fer wrote:

> En lidt interessant tese.
>
> Hvilket økologisk problem på jorden kan ikke løses ved at mindske
> befolkningen?

Problemer vedrørende kremeringskapacitet?

Mvh. Uffe Ravn

Fra : Tommy Fer

Dato : 01-08-07 12:15

Uffe Ravn skrev:

> Problemer vedrørende kremeringskapacitet?

Tjae, eller nok nærmere fertilitets klinikker der ville miste kunde
grundlag.

Mvh Tommy Fer

Fra : Per A. Hansen

Dato : 07-08-07 08:41

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Præcis... forbyd byer!

Visse-vasse.
Naturligvis skal byer have lov at eksistere.
Problemet er at man bruger forbrændingsmotorer, der er den store
sýnder.
Forbyd motorer og lad befolkningen gå eller cykle rundt.
Der er en ulempe - folk bliver mere sunde og lever længere,
sædkvaliteten forbedres - byerne vokser etc.

Måske skulle man fjerne alle filtre i stedet?

Per A. Hansen

Fra : @

Dato : 07-08-07 10:09

On Tue, 7 Aug 2007 09:41:08 +0200, "Per A. Hansen"
<xper.hansen@get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Visse-vasse.
>Naturligvis skal byer have lov at eksistere.
>Problemet er at man bruger forbrændingsmotorer, der er den store

nej

man kan blot gå over til selv at dyrke brændstof

sprit og planteolie

det er miljønutralt

--
Religion of peace:
"Fight and slay the Unbelievers wherever ye find them

Fra : Bo Warming

Dato : 07-08-07 10:38

> On Tue, 7 Aug 2007 09:41:08 +0200, "Per A. Hansen"
> <xper.hansen@get2net.dk> wrote:
> man kan blot gå over til selv at dyrke brændstof
>
> sprit og planteolie
>
> det er miljønutralt

Som Nelson sir i Simpson HA HA

Du lever åbenbart i den middelalder, hvor folk troede på global opvarmning
pga kuldioxid

HA HA

Miljøneutralt

HA HA

Fra : Per A. Hansen

Dato : 11-08-07 10:24

> nej
> man kan blot gå over til selv at dyrke brændstof
> sprit og planteolie
> det er miljønutralt

Det er en floskel - intet er hverken CO2- eller miljøneutralt.
Uanset hvad du brænder af - sprit eller planteolie, så dannes der
sodpartikler, CO2, CO, svovlilter (SOx), kvælstofilter (NOx).
Al forbrændig resulterer i sur nedbør via de 2 sidstnævnte stoffer, der
danner syrer vias en fotokemisk reaktion med ilt. (svovl- og salpetersyrer)
Hvordan vil du dyrke planteolier?
Skal der ikke pløjes, harves, spredes gødning, behandles for skadevoldere?
Skal der ikke høstes, tørres, transporteres, behandles?
Alle disse processer bruger fossil energi.

Anvendelse af madvarer som brændsel i større stil vil ganske givet have en
indflydelse på klodens befokningstal, hvor 2 mia. sulter mere eller mindre.
Men problemet med overbefolkning bør ikke løses ved at begrænse
fødevareproduktionen - vel?
Det mest miljøneutrale er at erstatte fossil energi med atomenergi i stor
stil.
Det udvikling har folkestemningen medvirket til at begrænse gennem 30 -40
år -
resultatet er et mere behageligt klima her i landet. Nogle mener, det er et
stort problem andre steder.

Per A. Hansen

Fra : Poul E Hansen

Dato : 29-07-07 21:30

On 29 Jul., 19:23, "@" <1...@invalid.net> wrote:

> eller forbyde større ansamlinger af mennesker på for lidt plads,

Vil du præcisere hvordan du synes loven skal udformes?

Fra : Bo Warming

Dato : 30-07-07 22:38

"Poul E Hansen" <ook@ofir.dk> skrev i en meddelelse
http://jp.dk/indland/kbh/article1012723.ece

Det er åbenbart ikke alle filtre der også fjerner NO-2. Så der skal
sættes turbo på indførsel af hybridkøretøjer, som også larmer mindre.

BW; Jeg arbejdede i 1983 på Miljøkontrollen netop med at beregne NOx for
københavnske gader og WHO faregrænsen var så hysterisk at alle
gennemsnitscigaretrygere fik mere NO2

- som danner ætsende syre i lungerne i titusinde gange større
koncentrationer
men der er ingen fare selv for folk der er daglig i meget trafikerede
by-kryds