Umma
Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 01:04

Jeg spurgte hvad Umma var, fordi et fjols - jeg har heldigvis
lykkelig glemt hvem det var, men det var vistnok @ eller Knud
Larsen - nævnte det.

Det har medført en sand storm af d'herrer overfjolser der
mener i ramme alvor at fordi jeg ikke kendte til begrebet, så
var jeg ualmindelig dum.

Men nu har jeg ved opslag fundet frem til begrebet, og kan
konstatere at det er lige så rystende at vedkommende fjols,
der skrev Umma, ikke ved følgende:

'Umma, by i oldtidens Mesopotamien, formentlig beboet fra ca.
3500 f.Kr.-ca. 1600 f.Kr. Kilder fra ca. 2450-2350 f.Kr.
vidner om en langvarig grænsestrid mellem Umma og bystaten
Lagash, hvis sejr er foreviget på Gribbestelen.

Så min indvending var jo overmåde korrekt og svarene var
forkerte - Umma en en by i oldtidens Mesopotamien - og jeg
svarede helt i overensstemmelse med sandheden, at hvis det er
et begreb, så skal det ikke med stórt begyndelesesbogstav.

Hvad angår begrebet "umma" står der følgende at læse -
ligeledes hentet fra SDE som ovenstående:

"umma, opr. det fællesskab af troende, som profeten Muhammed
skabte 622 i forbindelse med sin udvandring fra Mekka til
Medina; i nutiden bliver al-umma opfattet som den gruppe af
mennesker, der bekender sig til islam, uanset om de bor i
Danmark, Malaysia eller hvorsomhelst på Jorden."

Hvad jeg så ikke begriber er

1. at man ikke blot taler om en forsamling på dansk - jeg
mener, når nu d'herrer antimuslimer og fremmedhadere lægger så
meget vægt på at ordet "muhamedaner " skam er et gammelt dansk
ord. Hvorfor så overhovedet benytte sig af et udenlandsk ord?
Havde fjolserne skrevet "forsamling af muslimer," så var der
jo ikke grund til at køre diskussionen så langt ud.

2.At man ikke er mere grundig i sin research.

Men hva' - sådan er det jo med højrefjolserne.

Endvidere står der sammesteds:

Med fremkomsten af arabisk nationalisme i 1800-t. blev umma
også brugt om den arabiske nation og senere også om FN.

Så tjek jeres kilder, kammerater, før I dummer jer yderligere.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-07-07 08:36

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> den arabiske nation og senere også om FN.
>

> Så tjek jeres kilder, kammerater, før I dummer jer yderligere.

Endnu et konfrontationsfikseret indlæg fra en Betonkommunist, den mand har
aldrig nogensinde en god dag, sidst han fik sex var 1989.

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 10:09

"Poul Nielsen" <aslan@tdc.dk> skrev i meddelelsen

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Endnu et konfrontationsfikseret indlæg fra en
> Betonkommunist, den mand har aldrig nogensinde en god dag,
> sidst han fik sex var 1989.

LOL - og det kommer fra en mand, der er ungkarl til en gift
mand, der både har børn og et tilfredsstillende seksualliv
gennem godt 24 år - jo, jo, misundelsens brød er bitter at
sluge!

Men hvad mit sexliv overhovedet har at gøre med ovenstående,
står mig uklart.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-07-07 10:29

> LOL - og det kommer fra en mand, der er ungkarl til en gift mand, der både
> har børn og et tilfredsstillende seksualliv gennem godt 24 år - jo, jo,
> misundelsens brød er bitter at sluge!

Ungkarl, det er i hvertfald ikke mig der er ungkarl. Men hvis du virkelig
har et godt (sex) liv hvorfor er du altid så bitter og vred?.

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 11:19

> "Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> Ungkarl, det er i hvertfald ikke mig der er ungkarl. Men
> hvis du virkelig har et godt (sex) liv hvorfor er du altid
> så bitter og vred?.

jeg er hverken bitter eller vred - det overlader jeg til dig.
Det var dig, der truede med at møde op på min bopæl med dine
såkaldte klienter for at demonstrere mod den "onde, onde
Wilstrup" - noget jeg aldrig i min vildeste fantasi havde
forestillet mig du kunne finde på.
Du omtaler mig hele tiden hadefuldt, bittert og frustreret og
du har en dom for værtshusvold hvad jeg ikke har - så hvem der
er bitter og vred er der vist ikke nogen´tvivl om her.

Hvad mit sexliv angår, så kender du ikke til det, du får
aldrig kendskab til det for det rager ikke dig.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-07-07 17:37

> [...]
> Du omtaler mig hele tiden hadefuldt, bittert og frustreret og du har en
> dom for værtshusvold hvad jeg ikke har - så hvem der er bitter og vred er

Jamen jeg har aldrig haft en dom for værtshusvold nogensinde, der er endnu
et eksempel på den frådende hadefulde hetz der kører imod mig fra gruppens
kommunister anført af en cand pæd ..

> Hvad mit sexliv angår, så kender du ikke til det, du får aldrig kendskab
> til det for det rager ikke dig.

Nej det skal du nok holde din kæft med og jeg godt hvorfor.

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 19:34

> et eksempel på den frådende hadefulde hetz der kører imod
> mig fra gruppens kommunister anført af en cand pæd ..

Du beskrev selv her på nettet hvordan du nu for nogen tid
måtte lægge dine indlæg på hylden fordi du måtte en tur i
skyggen for værtshusvold - hvis du har løjet om dig selv, så
har du et alvorligt problem.

> Nej det skal du nok holde din kæft med og jeg godt hvorfor.

Det ved du ikke en pind om - dit sexliv er jo
ikke-eksisterende. JO, der var en gang hvor du nu havde fået
lidt og her proklamerede at nu havde du indset hvor vred og
grov du havde været, men nu ville piben få en anden lyd. Du
ville holde op med at hade andre mennesker etc. etc. etc - og
hvor længe holdt det? da hun var skredet fordi hun heller ikke
kunne holde dig ud, så var du tilbage i den gamle skure igen.

Fra : Poul Nielsen

Dato : 28-07-07 21:00

> [...]
> indlæg på hylden fordi du måtte en tur i skyggen for værtshusvold - hvis
> du har løjet om dig selv, så har du et alvorligt problem.

Jo vi er flere der er klar hvor det er gået henad med dit mildest talt
perverse sexliv!!. Men bare rolig vi skal nok få ram på dig, dit perverse
svin.

Fra : Joakim

Dato : 28-07-07 08:58

> [...]
> brugt om den arabiske nation og senere også om FN.
>

> Så tjek jeres kilder, kammerater, før I dummer jer yderligere.

Hvis jeg er et højrefjols, er du så et venstrefjols, kammerat Arne?

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 10:14

"Joakim" <ncm_abfjern@hotmail.com> skrev i meddelelsen
yderligere.

> Hvis jeg er et højrefjols, er du så et venstrefjols,
> kammerat Arne?

ja, bortset fra det med fjols - for det er jeg naturligvis
ikke - at nogle så finder enhver lejlighed til at fare
over mig som udhungrede over et stykke muggent brød, er en
kendsgerning som enhver kan se blot ved at følge denne tråd og
andre tråde, hvor jeg optræder.

Ethvert fjols burde kunne indse at fordi man ikke kender et
bestemt begreb, så er det en subjektiv opfattelse om denne
uvidenhed om netop ET ord, skulle betyde at man er
ukvalificeret til at udtale sig overhovedet.

Men jeg har da lært af den historie: aldrig bundærlig stille
spørgsmål i denne gruppe om noget som helst man ikke helt er
klar over - det bliver blot brugt imod en og får lov til at
løbe ud i det vildt ekstreme, hvor både ens job, ens
håndtering af samme, ens intelligenskvotient etc. bliver udsat
for et sandt stormangreb.

Nå, men sådan er det jo i denne gruppe, så det kommer egentlig
ikke bag på mig - men det er da symptomatisk at højrefjolserne
ikke har argumenter, men blot kan komme med personlige udfald,
når de endelig får serveret en luns kød.

Så let er jeg nu ikke at skræmme - folk må mene hvad de vil,
jeg er ikke forpligtet til at kommentere dem alle.

Fra : Knud Larsen

Dato : 28-07-07 11:04

Wilstrup wrote:
> [...]
> uvidenhed om netop ET ord, skulle betyde at man er
> ukvalificeret til at udtale sig overhovedet.

Det betyder jo intet, at man ikke kender et bestemt begreb, det betyder kun
noget fordi DU har doceret over for os andre, mht hvad islam står for og
ikke står for, - OG fordi du har brugt argumentet, at du underviser i det.
Prøv nu at forstå det med randen af forstanden

Hvis *jeg* tyve gange havde forsøgt at jorde folk om emner inden for
skolevæsen og undervisning af børn, men så afslørede, at jeg ikke kendte
begrebet "folkeskole", så ville det vel også være værd at bemærke?

Du 'plejer' ikke at indrømme uvidenhed på de områder du ustandselig
kommenterer og docerer om, derfor troede jeg faktisk i første indlæg, at der
var tale om en morsomhed, som kun skulle lokke folk i fælden.

Fra : @

Dato : 28-07-07 10:29

On Sat, 28 Jul 2007 02:04:24 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

> [...]
>Danmark, Malaysia eller hvorsomhelst på Jorden."
>
>Hvad jeg så ikke begriber er
>
>1. at man ikke blot taler om en forsamling på dansk

og ovenstående beviser så IGEN klart og tydeligt at Wilstrup
heller ikke denne gang fatter en brik

<<<<
http://www.islamist.dk/forum/archive/index.php/t-72
Islam lærer også muslimer at se dem selv som del af en nation
(umma'en), selvom de lever i forskellige lande - også ikke-muslimske
lande. Deres loyalitet til staten er underordnet deres loyalitet til
umma'en. Selv 2. og 3. generations muslimer i vestlige lande er loyale
overfor umma'en - og ikke staterne de lever i. Sådan vil det også være
for x. generations muslimer. Hver ny generation af muslimer vil lære
at have deres primære loyalitet til umma'en. Selv nye konvertitter i
vestlige lande skifter loyalitet mod umma'en.
<<<<<

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Wilstrup

Dato : 28-07-07 11:20

"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen
> On Sat, 28 Jul 2007 02:04:24 +0200, "Wilstrup"
> <nix@invalid.com>
> wrote:
>
> og ovenstående beviser så IGEN klart og tydeligt at Wilstrup
> heller ikke denne gang fatter en brik

næ, det er faktisk dig, der ikke fatter en brik - svjh skrev
du Umma - altså med stort begyndelsesbogstav -og det var en
oldtidsby i Mesopotamien. Længere er den ikke.

EOD

Fra : @

Dato : 28-07-07 12:09

On Sat, 28 Jul 2007 12:20:20 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i meddelelsen

>næ, det er faktisk dig, der ikke fatter en brik - svjh skrev
>du Umma - altså med stort begyndelsesbogstav -og det var en
>oldtidsby i Mesopotamien. Længere er den ikke.

måske ikke for en med dine beskedne evner

men hvis dine evner rakte til at søge på:

http://www.google.com/intl/da/

og du søgte på ordet Umma(med stort begyndelsesbogstav) så kunne du
have fundet:

http://www.google.com/search?hl=da&q=Umma&btnG=Google-s%C3%B8gning&lr=lang_da

og derefter den allerførste henvisning:

<<<<<
http://da.wikipedia.org/wiki/Umma
Umma(???) er en betegnelse for det den muslimske menighed, som blev
grundlagt af Muhammed under hans ophold i Medina i 622. Med dannelsen
af umma blev det forgående stamme- og slægtsprincip brudt og afløstes
istedet af et fællesskab omkring islam. Umma er således betegnelse for
et samfund, det bruges idag som betegnelse for de rettroendes samfund,
som en hver muslim er medlem af uanset hvor i verden vedkommende er
bosat.

Det benævnes i en hadith af Muslim hvordan alle medlemmer af umma skal
opfatte sig selv som en del at ét legeme og på den måde vise omsorg og
delagtiggøre sig i andres sorger og problemer, som var de ens egne. Er
man troende muslim er man altså automatisk "medlem" af umma, det
verdensomspændende samfund af rettroende muslimer.
<<<<<<<

og den anden henvisning:

<<<<<<<
http://wiki.ateist.net/index.php?n=Islam.Umma
Umma (???) er arabisk og betyder 'samfund'/'nation' (som i fx "al-Umam
al-Muttahida", De Forenede Nationer).

I en islamisk kontekst betegner 'umma' alverdens muslimer som gruppe
(ummat al-mu'minin, 'de troendes samfund') - også oversat som 'det
(globale) muslimske samfund' eller 'den (globale) muslimske menighed'.
En muslim er således pr. def. en del af umma, der blev grundlagt af
Muhammed, som menigheden i Medina.
<<<<<<