begynder problem ??
Fra : Anders Jensen

Dato : 04-07-01 08:55

Jeg har et lille problem - som jeg håber, at der er nogen der kan forklare
for dumme lille mig

float a;
ofstream m_fil("TEMP.DAT",ios::in);
m_fil.seekp( hvorsomhelst );
a=154;
m_fil.write((char *)&a,sizeof(ab));

Der sker det, når man tjekker sin fil om svinet nu har indført a-værdien. Så
viser det sig, at alle værdier undtagen 154 ( ell -154 ) placerer sig pænt
på sin plads. Ved a = 154 skrives værdien ikke. Der indskrives en værdi -
ikke den tidligere tildelte a-værdi.- Men den i filen til venstre stående
værdi .
Se jeg kan jo godt gennemskue, at problemet er type-relateret ..Og problemet
forsvinder da også når jeg skifter fra float til f.eks double. - Men hvad
skyldes det, at systemet fejler ved 154 specifikt, når float bruges ???

--

LINUS - Jeg har forstået virkeligheden - så undlad venligst, at forvirre
mig med fakta.

Fra : Benny Andersen

Dato : 09-07-01 21:59

On Wed, 4 Jul 2001 09:55:04 +0200, "Anders Jensen"
<linus@post2.tele.dk> wrote:

> [...]
>forsvinder da også når jeg skifter fra float til f.eks double. - Men hvad
>skyldes det, at systemet fejler ved 154 specifikt, når float bruges ???

Filen åbnes måske default i text-mode. Float er binær data. ( 4 bytes
hos mig). ofstream m_fil("TEMP.DAT",ios::in| ios::binary) kan, ifølge
min MSDN hjælp, anvendes til binære filer. En af de 4 bytes bliver
sikkert til 10 eller 13, når floaten skal repræsentere 154.

Fra : Anders Jensen

Dato : 31-07-01 13:27

Sandt Tak