Enhedsl. og dansk lovgivning.
Fra : Bo A

Dato : 24-07-07 11:58

Asmaa, som er medlem af Enhedslisten, er tilhænger af, at irakere angriber
danske soldater, i Irak.

Hun er dansk statsborger og landsforrædder.

Enhedslisten er enige med hende i, at det er i orden, at irakere angriber
danske soldater, i Irak. Dermed, er de alle landsforræddere.

Er der en straf for den slags? Kan Asmaa og Enhedslisten, uden videre,
udbrede disse holdninger, når de sidder i folketinget?

Jeg synes at det er groft. En hån mod det danske folk.

Med venlig hilsen
Bo

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 12:03

" Bo A" <Men@men> wrote in message
> Asmaa, som er medlem af Enhedslisten, er tilhænger af, at irakere angriber
> danske soldater, i Irak.
>
> Hun er dansk statsborger og landsforrædder.

Iflg. hvilken paragraf i straffeloven er hun landsforrædder?

> Enhedslisten er enige med hende i, at det er i orden, at irakere angriber
> danske soldater, i Irak. Dermed, er de alle landsforræddere.

Iflg. hvilken paragraf i straffeloven er det strafbart, ikke at tage afstand
fra en person, der siger noget, som måske/måske ikke er ulovligt?

Fra : Hr. Jensen

Dato : 24-07-07 13:16

On Tue, 24 Jul 2007 13:03:21 +0200 "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> sent the following smoke signals:

>" Bo A" <Men@men> wrote in message

>Iflg. hvilken paragraf i straffeloven er hun landsforrædder?

Sikkert den samme, der gør at man bliver udråbt som racist hvis man
bifalder at perkere bliver slået ihjel...

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 13:22

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Sikkert den samme, der gør at man bliver udråbt som racist hvis man
> bifalder at perkere bliver slået ihjel...

Det har jeg aldrig hørt om, at nogen er blevet.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 20:51

> Det har jeg aldrig hørt om, at nogen er blevet.

Det behøver man såmænd heller ikke at bifalde - det er nok bare at være
dansker.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 07:24

"Hans Christian Vang" <......> wrote in message

> Det behøver man såmænd heller ikke at bifalde - det er nok bare at være
> dansker.

Øh ... nå (konstaterer, at endnu en faktabenægter er dukket op i gruppen),

Fra : Pernille

Dato : 24-07-07 13:21

"Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse
> [...]

> Sikkert den samme, der gør at man bliver udråbt som racist hvis man
> bifalder at perkere bliver slået ihjel...

Ja, det må være den samme paragraf...

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 13:28

" Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> "Hr. Jensen" <aage.er@musikalsk.invalid> skrev i en meddelelse

> Ja, det må være den samme paragraf...

Det vil sige idiotparagraffen, som ikke findes.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 20:50

> Sikkert den samme, der gør at man bliver udråbt som racist hvis man
> bifalder at perkere bliver slået ihjel...

Man bliver jo udråbt som racist på gaden, bare man går tur med sin hund. Det
kender jeg flere hundeejere, der kan tale med om. Hele den anden side af
gaden, jeg bor på, bliver kaldt Gaza Striben - næsten ikke andet end
burkaklædte kællinger, deres mænd og deres yngel. Og der er ingen, der
forsøger at holde deres holdninger overfor Danmark hemmeligt i dét her
kvartér...

Ork, bare man er dansker bliver man jo antastet som "danskersvin" på
gaderne, og hvis man er udlænding og har hund - især dem med sort hår - så
bliver man truet med diverse former for død, fordi man så er forræder
overfor islam. Danskerne nøjes de indtil videre med at slynge racistiske
smædeord efter, og så videre.

Hvorfor fanden har man godkendt den ideologi som "religion", når ikke
Scientologi kan blive det? Det giver ingen mening... Men man skal nok slå
folk ihjel i sin "guds" navn, fremfor bare at tjene penge, før man kan blive
taget seriøst.

Fra : Wilstrup

Dato : 24-07-07 23:57

"Hans Christian Vang" <......> skrev i meddelelsen

> Man bliver jo udråbt som racist på gaden, bare man går tur
> med sin hund.

vrøvl

Det
> kender jeg flere hundeejere, der kan tale med om.

ih, ja - fantasien trives - det er det rene digt.

Hele den anden side af
> gaden, jeg bor på, bliver kaldt Gaza Striben - næsten ikke
> andet end burkaklædte kællinger, deres mænd og deres yngel.

siger i stedet noget om din primitive holdning til andre.

Og der er ingen, der
> forsøger at holde deres holdninger overfor Danmark hemmeligt
> i dét her kvartér...

digt!

> [...]
> hund - især dem med sort hår - så bliver man truet med
> diverse former for død, fordi man så er forræder overfor

vrøvl! rablende paranoia - det er ikke sandt et eneste ord, du
skriver.

Danskerne nøjes de indtil videre med at slynge racistiske
> smædeord efter, og så videre.

pjat!

> Hvorfor fanden har man godkendt den ideologi som "religion",
> når ikke Scientologi kan blive det?

scientologi er blevet anerkendt som en religion i Danmark.

Det giver ingen mening... Men man skal nok slå
> folk ihjel i sin "guds" navn, fremfor bare at tjene penge,
> før man kan blive taget seriøst.

vås!

Fra : Bo A

Dato : 25-07-07 08:34

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> pjat!

> scientologi er blevet anerkendt som en religion i Danmark.
>
> Det giver ingen mening... Men man skal nok slå

Wilstrup, hvad bilder du dig engentlig ind?
Du kan da ikke, uden videre, udtale dig om, hvad andre mennesker har
oplevet!
Du vil ikke se sandheden i øjnene. Derfor kalder du folk, som er af en anden
opfattelse end dig selv, for løgnere.
Fakta er, at de fleste muslimere ser ned på os alm. danskere.
De kalder os danskersvin. Og derfor, synes jeg også, at de bør forlade dette
land, og tage til et sted, hvor ALLE betragter os som svin.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 08:36

"Bo A" <Men@men> wrote in message
> Du kan da ikke, uden videre, udtale dig om, hvad andre mennesker har
> oplevet!

(...)

> Fakta er, at de fleste muslimere ser ned på os alm. danskere.

Pernille, synes du selv, at de to citater er strengt konsistente?

Fra : Pernille

Dato : 25-07-07 09:20

> "Bo A" <Men@men> wrote in message
>
> (...)

> Pernille, synes du selv, at de to citater er strengt konsistente?

ØH!

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 09:56

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ØH!

Pernille:

Bo A:

Sjovt ikke!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 13:23

> "Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> ØH!

I sender fra samme IP, og skriver på samme måde.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 10:30

> vås!

Ja, naturligvis er det vås. Jeg bærer jo ikke på de rigtige meninger, og så
er alt man siger jo pr. definition løgn, pjat, vås, digt....

Det må s'gu siges at være det store problem - venstrefjolser, der lukker
øjnene for alt det negative, men blot belønner det istedet.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 07:24

"Hans Christian Vang" <......> wrote in message
> Man bliver jo udråbt som racist på gaden, bare man går tur med sin hund.

Det er sjovt - der, hvor jeg bor, er der MASSER af indvandrere, og jeg har
aldrig hørt om hundejere, der er blevet kaldt racister.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 08:10

Christian R. Larsen wrote:

> Det er sjovt - der, hvor jeg bor, er der MASSER af indvandrere, og
> jeg har aldrig hørt om hundejere, der er blevet kaldt racister.

Heller ikke jeg. Det der ER rigtigt i forhold til hunde, er at en del af de
muslimske indvandrere lærer deres børn en rædsel for hunde. Profeten mente
jo, at hunde var satan i forklædning.

En reiterering af en lille oplevelse på en dykkebåd i Egypten, - kaptajnen
lå på dørken og bad, og en ung fyr var svømmet ud til os med sin hund og sad
og delte en Coca Cola med hunden samtidig.

"Mondo cane"

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-07 20:44

Knud Larsen <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote:

> Heller ikke jeg. Det der ER rigtigt i forhold til hunde, er at en del af de
> muslimske indvandrere lærer deres børn en rædsel for hunde. Profeten mente
> jo, at hunde var satan i forklædning.

Heller ikke jeg. I øvrigt må selv Iran jo acceptere hunde - ellers kunne
hyrderne jo ikke kontrollere deres får ...

> En reiterering af en lille oplevelse på en dykkebåd i Egypten, - kaptajnen
> lå på dørken og bad, og en ung fyr var svømmet ud til os med sin hund og sad
> og delte en Coca Cola med hunden samtidig.

Kopter, den unge fyr ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 22:34

"Per Rønne" wrote:

> Heller ikke jeg. I øvrigt må selv Iran jo acceptere hunde - ellers
> kunne hyrderne jo ikke kontrollere deres får ...

Profeten tillod også jagthunde.

> Kopter, den unge fyr ?

Måske, - han bad ihvertfald ikke med, men det er der jo mange der ikke gør.
Jeg så iøvrigt ÉN hund i byen, mens jeg var i Sharm sidst.
Den unge fyr havde tre styks, og de svømmede alle sammen, - måske var det
sælhunde

Jeg har da heldigvis mødt flere nydanske børnehavebørn, som ikke var bange
for hunde, så det er langt fra alle der bliver indpodet denne angst.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 14:55

<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Iflg. hvilken paragraf i straffeloven er hun landsforrædder?

Måske her:
http://www.pet.dk/Arbejdsomraader/Lovgrundlaget/Straffeloven.aspx

Specielt § 109 lyder interessant..

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-07-07 15:44

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Måske her:
> http://www.pet.dk/Arbejdsomraader/Lovgrundlaget/Straffeloven.aspx
>
> Specielt § 109 lyder interessant..

Nu er det vidst ikke mange meddelelser om hemmelige underhandlinger og
beslutninger, som Asmaa har givet videre.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 15:53

On Tue, 24 Jul 2007 16:43:33 +0200, "Jan Kronsell"
<kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

>Nu er det vidst ikke mange meddelelser om hemmelige underhandlinger og
>beslutninger, som Asmaa har givet videre.

Endnu......

Fra : Pernille

Dato : 24-07-07 15:59

> Endnu......

Det er kun et spørgsmål om tid.

Fra : Jan Kronsell

Dato : 24-07-07 17:50

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Det er kun et spørgsmål om tid.

Og det ved du med sikkerhed? Foreløbigt er hun ikke med i til nogen
forhandlinger, som hun kan videregive noget fra. Og i øvrigt er der ikke
kotume for at straffe folk, FØR de begår noget kriminelt.

Jan

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 19:39

On Tue, 24 Jul 2007 18:50:29 +0200, "Jan Kronsell"

>Og det ved du med sikkerhed? Foreløbigt er hun ikke med i til nogen
>forhandlinger, som hun kan videregive noget fra. Og i øvrigt er der ikke
>kotume for at straffe folk, FØR de begår noget kriminelt.

Det kan da godt være at § 100 er mere rammende....

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 20:52

> [...]
> forhandlinger, som hun kan videregive noget fra. Og i øvrigt er der ikke
> kotume for at straffe folk, FØR de begår noget kriminelt.

Der er vel intet i vejen for at holde den slags informationer fra en person,
der åbenlyst har islamistiske holdninger.

Fra : vvv

Dato : 24-07-07 18:02

> Det er kun et spørgsmål om tid.

Man kan man vel dårligt straffe for, på forvendet efterbevilling?

I øvrigt er jeg ikke uenig med hende, hvis man besætter et land, må mand vel
forvendte en hvis modstand.

vv

vv

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 18:55

"vvv" <?@?> wrote in message
> I øvrigt er jeg ikke uenig med hende, hvis man besætter et land, må mand
> vel forvendte en hvis modstand.

Det var ikke det, hun sagde.

Fra : @

Dato : 24-07-07 19:52

On Tue, 24 Jul 2007 19:02:18 +0200, "vvv" <?@?> wrote:

> [...]
>
>Man kan man vel dårligt straffe for, på forvendet efterbevilling?
>
>I øvrigt er jeg ikke uenig med hende, hvis man besætter et land, må mand vel

er det modstand at terrorisere tilfældige medborgere?

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 18:54

"Pernille" <Hovedst@den> wrote in message

> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Det er kun et spørgsmål om tid.

Inden din sidste hjernecelle dør?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 18:54

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Endnu......

Man kan jo ligesom ikke straffes for noget, man ikke har gjort eller har
tænkt sig at gøre.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 19:41

Så kig på § 100 i stedet for...

Fra : Notion

Dato : 24-07-07 20:52

> Så kig på § 100 i stedet for...

Tror du ser for meget 007

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 21:38

On Tue, 24 Jul 2007 21:51:57 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>Tror du ser for meget 007

Prøv at læse teksten, i stedet for at dumme dig mere...

Fra : Notion

Dato : 25-07-07 18:36

> Prøv at læse teksten, i stedet for at dumme dig mere...

Jeg har da læst teksten, også før den stod her var der udtalelser omkring
denne § 100, men hvad kan du og jeg gøre ??
Og du mener at vide, at du kan .... hvad kan du gøre i den forbindelse
...nemlig, kun se på ...

Så jo jeg siger du ser for meget 007. At finde spioner og banditter er vel
dit livstids formåen

Se på det som..

Hvorfor fremkommer hun med disse udtalelser?

Baggrund hendes far er "ufaglært" imam (tilknytningslogik)

Hun ligner en af hendes "egne", er det "hverdags" semiotik?

Hvis vi indsætte:

Virkeligheden, arbitrære, lide

i denne historie, så vil hun enten fremstå som frihedstaler eller som
forfulgt på baggrund af hendes person som muslim (hævnlogik).

Er der sammenfald i hendes måde at "opnå" stemmer, som skal bruges til at få
en plads blandt de andre "udvalgte"?

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 19:06

On Wed, 25 Jul 2007 19:35:35 +0200, "Notion"

> [...]
>forfulgt på baggrund af hendes person som muslim (hævnlogik).
>
>Er der sammenfald i hendes måde at "opnå" stemmer, som skal bruges til at få

Sikke dog en masse irrelevant hjernedødt ævl....

Fra : Notion

Dato : 25-07-07 20:56

> Sikke dog en masse irrelevant hjernedødt ævl....

LOL ... det fortæller nok mere om dit forståelsesniveau.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 21:58

On Wed, 25 Jul 2007 21:56:00 +0200, "Notion"

>LOL ... det fortæller nok mere om dit forståelsesniveau.

Nix, men om dit forbrug af ulovlige stimulanser....

Fra : Notion

Dato : 26-07-07 20:23

> Nix, men om dit forbrug af ulovlige stimulanser....

jeg cykler ikke

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 21:19

On Thu, 26 Jul 2007 21:23:29 +0200, "Notion"

>jeg cykler ikke

Lidt EPO kan ikke forklare dit komplet idiotiske vrøvl....

Fra : Notion

Dato : 26-07-07 21:55

> Lidt EPO kan ikke forklare dit komplet idiotiske vrøvl....

Du mangler lidt evne i fortolkning, du ved selv hvor næste nærhjælp findes

Det er ren semiologi

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 22:17

On Thu, 26 Jul 2007 22:54:55 +0200, "Notion"

>Du mangler lidt evne i fortolkning, du ved selv hvor næste nærhjælp findes
>
>Det er ren semiologi

Rettelse: INTET kan forklare dit komplet idiotiske vrøvl....

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 15:16

> Rettelse: INTET kan forklare dit komplet idiotiske vrøvl....

Hvad med et lille skoleophold på VUC. Det vil hjælpe dig og jo selv med
"av" i ryggen kan du følge hele undervisningen.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 15:43

On Fri, 27 Jul 2007 16:16:20 +0200, "Notion"

>Hvad med et lille skoleophold på VUC. Det vil hjælpe dig og jo selv med
>"av" i ryggen kan du følge hele undervisningen.

Gaaaaaaaaaaaaaaab....

IGEN udtaler du dig om noget du ikke fatter en brik af...

PS: Du kan ikke engang GÆTTE rigtigt...

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 20:09

> Gaaaaaaaaaaaaaaab....
>
> IGEN udtaler du dig om noget du ikke fatter en brik af...
>
> PS: Du kan ikke engang GÆTTE rigtigt...

Gætte? hvorfor skulle jeg begynde at gætte ??

Jeg fortælle dig om muligheder for at få hjælp til "hverdag" dansk, som vil
hjælp dig betydeligt i din hverdag. Da jeg er tidligere studievejleder, så
er det da naturligt for mig at hjælp dig.

Fra : Ukendt

Dato : 27-07-07 20:24

On Fri, 27 Jul 2007 21:09:23 +0200, "Notion"

>Gætte? hvorfor skulle jeg begynde at gætte ??

Gaaaaaaaab.... Hvornår lærer du at fatte simple sætninger... ???

>Jeg fortælle dig om muligheder for at få hjælp til "hverdag" dansk, som vil
>hjælp dig betydeligt i din hverdag.

Skal jeg virkelig skære det ud i pap og bøje det i neon for dig...

Du skrev: "selv med av i ryggen kan du følge HELE undervisningen."

Det aner du absolut INTET om....

>Da jeg er tidligere studievejleder, så
>er det da naturligt for mig at hjælp dig.

Ufatteligt at du kan få job som studievejleder... Du fatter jo absolut
INTET....

Fra : Notion

Dato : 29-07-07 10:17

> [...]
>
> Skal jeg virkelig skære det ud i pap og bøje det i neon for dig...
>
> Du skrev: "selv med av i ryggen kan du følge HELE undervisningen."

Jo da, du kan sidde / stå og smide indlæg her i dk.politik strækkende over
det meste af dagen, ergo kan du også deltage i dagundervisning taget som
fjernstudie.

> Ufatteligt at du kan få job som studievejleder... Du fatter jo absolut
> INTET....

Som du kan se fatter jeg mere end du gør. Du opgiver allerede inden du
kommer forbi din sunde fornuft.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 14:37

On Sun, 29 Jul 2007 11:17:07 +0200, "Notion"

>Jo da, du kan sidde / stå og smide indlæg her i dk.politik strækkende over
>det meste af dagen,

Men ikke hele tiden...

>ergo kan du også deltage i dagundervisning taget som
>fjernstudie.

>Som du kan se fatter jeg mere end du gør. Du opgiver allerede inden du
>kommer forbi din sunde fornuft.

Gaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaab....

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 18:17

> Men ikke hele tiden...

Men nok til at du kan følge undervisningen hjemme.

SÅ jeg havde ret kan jeg se

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 18:35

On Wed, 1 Aug 2007 19:17:03 +0200, "Notion"

>Men nok til at du kan følge undervisningen hjemme.

Du bliver ved med at udtale dig om noget, du absolut INTET, ved
om...

>SÅ jeg havde ret kan jeg se

I at dine tåbeligheder er utroligt trættende....

Fra : Notion

Dato : 02-08-07 21:34

> Du bliver ved med at udtale dig om noget, du absolut INTET, ved
> om...

Du kan tror jeg ved en hel del om det ...

At jeg havde ret ..

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 22:18

On Thu, 2 Aug 2007 22:34:23 +0200, "Notion"

>Du kan tror jeg ved en hel del om det ...

Nej, det ved du ikke.... Du TROR at du ved en masse, men du tager
fejl, hvilket dit forvoksede ego ikke kan indse...

<snip tåbeligheder>

Fra : Notion

Dato : 06-08-07 18:49

> Nej, det ved du ikke.... Du TROR at du ved en masse, men du tager
> fejl, hvilket dit forvoksede ego ikke kan indse...

Jeg ved nok mere end du regner med skal du se ... SÅ at du vil puste dig op
omkring noget du ikke ved en skid om, gør dig bare ynkelig, desværre.

Fra : Ukendt

Dato : 29-07-07 15:08

>Jo da, du kan sidde / stå og smide indlæg her i dk.politik strækkende over
>det meste af dagen,

Men ikke hele tiden...

Fra : @

Dato : 26-07-07 22:35

On Thu, 26 Jul 2007 21:23:29 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

>jeg cykler ikke

det kan du heller ikke finde ud af?

Fra : Notion

Dato : 27-07-07 15:18

> nå
>
> det kan du heller ikke finde ud af?

Jo sagtens, har da kørt cykelløb som dreng, men min arbejdsplads ligger 92
km væk fra bopæl, så det med cykling bliver gennem TV.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 07:34

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message
> Så kig på § 100 i stedet for...

Ja, og den tror jeg heller ikke på, jf. det, jeg har skrevet andetsteds.

"§ 100. Den, som ved offentlige udtalelser tilskynder til, eller som
fremkalder øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den danske
stat, straffes med fængsel indtil 6 år."

Det er yderst tvivlsomt, om man kan argumentere for, at hun har tilkskyndet
til eller fremkaldt fare for et fjendligt angreb imod selve den danske stat.
Der er stor forskel på "den danske stat" og nogle danske soldater, som er
udstationeret i et andet land. Hun siger jo eksplicit, at hun mener, det er
i orden at angribe "besættelsesstyrken" - men ikke noget om, at man skal
fortsætte med at angribe Danmark efter, at vi måtte have trukket vore
tropper ud.

Der er vist heller ingen tvivl om, at hun i hvert fald ikke har fremkaldt
øjensynlig fare for fjendtlige angreb imod den danske stat.

Så er der spørgsmålet om "tilskyndelse". Jeg føler mig overbevist om, at
retten vil afvise påstanden om, at hun har "tilskyndet" til angreb imod den
danske stat eller for den sags skyld danske soldater. Tilskyndelse betyder
noget i retning af at "gøre det attraktivt". Det vil f.eks. være strafbart
efter § 100, hvis man som herboende dansk statsborger udlover en dusør til
den, der vil foretage militære angreb imod den danske stat.

Asmaa har sagt, at hun godt kan forstå, at folk angriber de danske soldater,
men det har jo intet med "tilskyndelse" at gøre.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 08:12

Christian R. Larsen wrote:
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Asmaa har sagt, at hun godt kan forstå, at folk angriber de danske
> soldater, men det har jo intet med "tilskyndelse" at gøre.

Hun sagde åbenbart "vi må støtte de irakere som kæmper mod
besættelsesstyrkerne"

Er "støtte" ikke tilskyndelse?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 08:35

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> wrote in message

> Hun sagde åbenbart "vi må støtte de irakere som kæmper mod
> besættelsesstyrkerne"
>
> Er "støtte" ikke tilskyndelse?

Jeg har ikke hørt det pågældende citat, og kender ikke konteksten, det er
faldet i. Men umiddelbart kan jeg ikke se, at det kan kaldes tilskyndelse.
Det afgørende er jo ikke, at hun mener, at man bør støtte de pågældende
irakere, men om hun rent faktisk STØTTER dem! Hvis hun begynder på det, kan
det måske kaldes tilskyndelse - afhængig af, hvordan hun gør det.

Men selvom hun mod forventning skulle begynde at "støtte", så er der stadig
ikke tale om at tilskynde til angreb på selve den danske stat.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 10:58

On Wed, 25 Jul 2007 09:11:57 +0200, "Knud Larsen"

>Hun sagde åbenbart "vi må støtte de irakere som kæmper mod
>besættelsesstyrkerne"
>
>Er "støtte" ikke tilskyndelse?

Hvis hun er citeret korrekt og har sagt det, så er det en hel klar
overtrædelse af § 100, da hun så tydeligt har opfordret til angreb på
danske soldater....

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-07 11:00

"Knud Larsen" <mafishmaskela@yahoo.invalid> skrev i meddelelsen

> Hun sagde åbenbart "vi må støtte de irakere som kæmper mod
> besættelsesstyrkerne"
>
> Er "støtte" ikke tilskyndelse?

Meningen er ikke til at tage fejl af. (Og dog - hvis nu man er rød,
muhammedaner, velmener eller under forsorgen)

Mvh
Martin

Fra : Bo A

Dato : 25-07-07 08:36

> [...]
>
> Asmaa har sagt, at hun godt kan forstå, at folk angriber de danske
> soldater, men det har jo intet med "tilskyndelse" at gøre.
Indirekte, jo.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 08:50

"Bo A" <Men@men> wrote in message

> Indirekte, jo.

Det ved jeg ikke, hvad du mener med, men det er i hvert fald ikke
tilskyndelse i lovens forstand.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 11:47

"Christian R. Larsen" <crlarsen@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:46a700a8$0$90269$14726298@news.sunsite.dk...
> "Bo A" <Men@men> wrote in message

> Det ved jeg ikke, hvad du mener med, men det er i hvert fald ikke
> tilskyndelse i lovens forstand.

Måske ikke.
Men det er vel ganske givet noget, der forhåbentlig vil blive opfattet som en tilskyndelse for alle til at anvende den lov, der virkelig kan ramme hende og det forunderlige slæng af forvirrede personager, hun har rottet sig sammen med.
Nemlig valgloven..!!

Man må da håbe, ja ligefrem forvente, at disse personager kommer under spærregrænsen.
For evigt..!!

MVH
Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 13:04

"Egon Stich" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> personager, hun har rottet sig sammen med.
> Nemlig valgloven..!!
>
> Man må da håbe, ja ligefrem forvente, at disse personager kommer

Jeg skal blankt erkende at jeg aldrig har været speciel vild med Asmaa
Abdol-Hamid (og det er jeg stadig ikke) men efter at klovnen Rasmus Jarlov
har anmeldt hende for overtrædelse af § 100 så ville jeg kraftigt overveje
at stemme på hende, ene og alene på grund af anmeldelsen, hvis hun ellers
opstillede i min valgkreds (hvad hun desværre ikke gør SVJV). Dette ville
jeg naturligvis kun gøre en enkelt gang. Jeg tror at mange vælgere på
venstrefløjen tænker præcis på samme måde. Så på grund af Rasmus Jarlovs
anmeldelse ser jeg frem til et kanongodt valg for EL desværre nok på SF´s
bekostning. Havde Rasmus Jarlov ikke anmeldt Asmaa ville det sikkert have
medført en lille vælgerlussing til EL at Asmaa har fyret det af som hun har.

--
Kim Larsen
Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 13:44

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
> [...]
> Jarlov har anmeldt hende for overtrædelse af § 100 så ville jeg
> kraftigt overveje at stemme på hende, ene og alene på grund af

Jøsses, og det skriver du offenligt.

Jeg ville ikke engang tænke på noget så hjernedødt.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 15:39

"N_B_DK" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> Jøsses, og det skriver du offenligt.
>
> Jeg ville ikke engang tænke på noget så hjernedødt.

Ja det kan du edermanme bande på. Jeg kan ikke fordrage folk som anmelder
andre og her kommer Rasmus Jarlov så ind i billedet. Så Rasmus Jarlov fik
lige solgt noget sympati for Asmaa som jeg ikke havde i forvejen med den
handling. Der er mange ting jeg kunne skrive om Rasmus Jarlov men da intet
af det ikke kommer ind under diverse paragraffer i straffeloven, så undlader
jeg at skrive ret meget på den personage.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:58

> [...]
> af det ikke kommer ind under diverse paragraffer i straffeloven, så
> undlader jeg at skrive ret meget på den personage.

Du vil altså støtte folk, der pisser på dit land, dine landsmænd, demokrati
og levevis.

Hvad gør du stadig i Danmark? Du kan jo ligeså godt flytte til Egypten eller
Libanon, når du er så sindssygt positiv overfor den slags styre - så kan du
jo afprøve om du virkelig kan lide det.

Hvis der var ret mange flere af din slags, så ville fremtiden sat'me se mørk
ud.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 16:04

"Hans Christian Vang" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> [...]
> slags styre - så kan du jo afprøve om du virkelig kan lide det.
>
> Hvis der var ret mange flere af din slags, så ville fremtiden sat'me

Prøv at læse mine indlæg i stedet for at losse det der bavl ud.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 16:29

> Prøv at læse mine indlæg i stedet for at losse det der bavl ud.

Det er jo netop det han har gjort.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 16:44

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message

> Det er jo netop det han har gjort.

Næh.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 21:38

> Prøv at læse mine indlæg i stedet for at losse det der bavl ud.

Tak, det er dét jeg gør - med stor fornøjelse. Underholdningsværdien er
enorm.

Du er tydeligvis totalt idiot.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 16:15

Kim Larsen wrote:
> [...]
> om Rasmus Jarlov men da intet af det ikke kommer ind under diverse
> paragraffer i straffeloven, så undlader jeg at skrive ret meget på

Der er også en som har anmeldt DF, hvem mon du nu vælger EL eller DF?

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 16:52

"Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Der er også en som har anmeldt DF, hvem mon du nu vælger EL eller DF?

Jeg bryder mig ikke om anmelderi generelt. Jeg kunne aldrig finde på at
vælge sådan et lille højreekstremistisk racistisk møgparti som DF, så den
sag er vist hurtig overstået. Men jeg er led ved alle disse anmelderier. Jeg
ser hellere at Asmaa modereres lidt ligesom Dansk Folkeparti politikere skal
modereres en hel del men det skal i begge partier ske internt og uden om
pressens søgelys. Og så væk med alle disse anmelderier, det er en kvalmende
udvikling.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 21:41

> Jeg bryder mig ikke om anmelderi generelt.

Nej, det ville da være forfærdeligt hvis forbrydere fik straf som fortjent.

>Jeg kunne aldrig finde på at vælge sådan et lille højreekstremistisk
>racistisk møgparti som DF

Det er s'gu også svært, for Dansk Folkeparti er hverken racister eller
højreekstremister.

>Jeg ser hellere at Asmaa modereres lidt

Du kan ikke moderere en islamist.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 08:54

Hans Christian Vang wrote:

> Nej, det ville da være forfærdeligt hvis forbrydere fik straf som
> fortjent.

> Det er s'gu også svært, for Dansk Folkeparti er hverken racister eller
> højreekstremister.

Deres medlemmer er ellers overrepræsenteret blandt dømte for overtrædelse af racismeparagraffen.

Fra : @

Dato : 26-07-07 08:59

On Thu, 26 Jul 2007 09:53:32 +0200, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com>
wrote:

>Deres medlemmer er ellers overrepræsenteret blandt dømte for overtrædelse af racismeparagraffen.

og?

at der bliver vedtaget en lov udelukkende med det formål at lukke
munden på folk som ikke bruger PK-sprog gør absolut ikke dem som
overtræder denne tåbelige lov til hverken racister eller ekstremister

hvis du vil se racister og ekstremister - så se på de herboende
muhamedanere - deres elskede terrormanual(koranen) kræver faktisk af
dem at de SKAL være både racister og ekstremister

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 10:20

@ wrote:

> [...]
> munden på folk som ikke bruger PK-sprog gør absolut ikke dem som
> overtræder denne tåbelige lov til hverken racister eller ekstremister

Loven er da vedtaget, så man kan få dømt racisme, fordi racisme i Danmark og den øvrige vestlige verden anses for at være et uskønt overgreb på linie med f.eks justitsmord. I Danmark dømmes man heller ikke for racisme alene - det er jo ikke ulovligt at være racist - men racisme når den benyttets i offentlig agitation, og kun i helt særligt grove tilfælde. Så at det udelukkende er for lukke munden på nogen passer jo ikke - du er da aldrig blevet dømt, og §266b forhindrer jo ikke f.eks dig i at komme med racistiske ytringer. Så vidt jeg ved er den danske racismelov tilmed end ikke streng sammenlignet med andre landes.

Dit "argument" svarer til at sige at fartbøller ikke er kriminelle - loven er jo udelukkende konstrueret for at tilgodese folk der er misundelige på hurtige biler. Ligesom folk der overtræder hastighedsloven kan kaldes fartdjævle, kan folk der overtræder racismeparagraffen kaldes for racister.

Fra : @

Dato : 26-07-07 11:30

On Thu, 26 Jul 2007 11:20:21 +0200, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com>
wrote:

>Loven er da vedtaget, så man kan få dømt racisme,

nej det er den absolut ikke,

den er kun lavet for at hindre sandheden i at komme frem

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 11:45

@ wrote:

> nej det er den absolut ikke,
>
> den er kun lavet for at hindre sandheden i at komme frem

Altså at negre er aber?

Fra : @

Dato : 26-07-07 12:18

On Thu, 26 Jul 2007 12:45:06 +0200, "Konrad" <davidkonrad123gmail.com>
wrote:

>Altså at negre er aber?

ja det må jo ikke komme frem

ejheller at muhamedanere er vaneforbrydere hele bundtet

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 12:45

> ja det må jo ikke komme frem
>
> ejheller at muhamedanere er vaneforbrydere hele bundtet

jøsses, mand...

få det nu ind i hovedet - der er kun en "race", og det er "The Human
RaceT" - eneste forskel er ideologisk, og det er ligesom det, der er
problemet med muhammeds følgere, neh??

At muhammedanere er forbrydere - dømt ud fra vestlig standard -er rigtig
nok. At alle mellemøstlige så ikke er muhammedanere, det er en anden sag.

Fra : N_B_DK

Dato : 26-07-07 13:27

> få det nu ind i hovedet - der er kun en "race", og det er "The Human
> RaceT" - eneste forskel er ideologisk,

Ja det er der jo nogle der mener, men så er det da besynderligt at der det
retsteknisk er muligt at identificere folk ud fra deres knogler (altså om de
er negre, mongloide, osv).

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : @

Dato : 26-07-07 13:51

On Thu, 26 Jul 2007 13:44:49 +0200, "Hans Christian Vang" <......>
wrote:

>jøsses, mand...
>

>få det nu ind i hovedet - der er kun en "race",

og hvorfor udvikler medicinindustrien så forskellig medicin alt efter
om den skal gavne mongoler negroide eller kaukasiere?

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:31

@ wrote:

> ja det må jo ikke komme frem
>
> ejheller at muhamedanere er vaneforbrydere hele bundtet

Det er to objektivt konstaterbare usandheder. Ergo har du gennemhullet dit eget "argument".

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 12:41

Altså at negre er aber?

?!?!?!?!?!

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:32

Hans Christian Vang wrote:
> Altså at negre er aber?
>
> ?!?!?!?!?!

Ja - det er jo den slags man dømmes for. Man dømmes ikke for at sige sandheden, eller ytre en politisk holdning - eller være imod indvandrere og indvandring. Slå selv §266b domme op - mange frikendes jo også. Også selvom den anklagede helt åbenlyst er racist.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 12:41

Deres medlemmer er ellers overrepræsenteret blandt dømte for overtrædelse af
racismeparagraffen.

Det gi'r jeg ikke meget for.

Næh, de hersens småforeninger - frit danmark, eller hvad fanden de ellers
hedder - dem tror jeg mere på, som racistiske hunde.

Men DF?... Personligt er jeg i al fald det længste fra at være racist, som
man kan være. Højreekstremist passer heller ikke på mig. Jeg er træt af
muhammedaneres krav om særbehandling i det danske samfund, og så er der
ligesom kun et sted man kan gå hen.

Hvis DF er racister - hvordan kan det så være, at der er mange medlemmer,
der er af anden etnisk oprindelse end dansk?

At der skulle gemme sig nogle svin imellem kan ingen garantere imod -
desværre. Men så snart de bekender kulør, så er det ud...!

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 13:41

Hans Christian Vang wrote:
> Deres medlemmer er ellers overrepræsenteret blandt dømte for
> overtrædelse af racismeparagraffen.
>
> Det gi'r jeg ikke meget for.

Det er vel en "hædersbetegnelse" at være dømt, som jeg mener Søren Espersen formulerede det.

> Næh, de hersens småforeninger - frit danmark, eller hvad fanden de
> ellers hedder - dem tror jeg mere på, som racistiske hunde.

Man må gerne være racist. Det er ikke forkert at være racist. Det er ikke anderledes at bekende sig til racistisk ideologi, end f.eks religiøs funderet ideologi.

> [...]
> Jeg er træt af muhammedaneres krav om særbehandling i det danske
> samfund, og så er der ligesom kun et sted man kan gå hen.

Tror du - men det er en fed gammel løgn. V, S, K osv er mindst lige så gode alternativer. Det er kun Minoritetspartiet som har konkret forskelsbehandling på tapetet.

> Hvis DF er racister - hvordan kan det så være, at der er mange
> medlemmer, der er af anden etnisk oprindelse end dansk?

Hvor mange er det? 75? 40%?

> At der skulle gemme sig nogle svin imellem kan ingen garantere imod -
> desværre. Men så snart de bekender kulør, så er det ud...!

Du siger DF "hverken racister eller højreekstremister" - men det ER der jo en del der vitterligt er. Så bruger du en kb på at forsvare dem. Hvad har du ikke skrevet om Enhedslisten, på baggrund af hvad 1 eller 2 medlemmer har sagt?? Hvis Asmaa kan tegne hele Ø - så kan racismedømte Camre, Espersen, Messerschmidt eller andre vel også kendetegne hele DF? Ja - Pia K har faktisk rettens ord for, at man gerne må kalde hende landsforrædder .-)

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 14:48

On Wed, 25 Jul 2007 14:03:59 +0200, "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com>
wrote:

> [...]
>har anmeldt hende for overtrædelse af § 100 så ville jeg kraftigt overveje
>at stemme på hende, ene og alene på grund af anmeldelsen,

Her beviste du lige hvor hjernedød du er... ))

> [...]
>jeg naturligvis kun gøre en enkelt gang. Jeg tror at mange vælgere på
>venstrefløjen tænker præcis på samme måde.

Sikkert nok.... Der er mange hjernedøde på den fløj....

>Så på grund af Rasmus Jarlovs
>anmeldelse ser jeg frem til et kanongodt valg for EL desværre nok på SF´s
>bekostning.

Jeg ser frem til at EL ryger ud af folketinget, fordi de har dummet
sig så groft....

>Havde Rasmus Jarlov ikke anmeldt Asmaa ville det sikkert have
>medført en lille vælgerlussing til EL at Asmaa har fyret det af som hun har.

Du mener altså at støtten til EL skyldes antipati mod Rasmus
Jarlov....???

EL fandeme ikke meget politik at byde på, hvis deres success eller
fiasko bestemmes af om vælgerne kan lide Rasmus Jarlov eller ej.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 15:14

"S.A.Thomsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Her beviste du lige hvor hjernedød du er... ))

Næh.

> Sikkert nok.... Der er mange hjernedøde på den fløj....

Nu projicerer du.

> Jeg ser frem til at EL ryger ud af folketinget, fordi de har dummet
> sig så groft....

Det synes jeg ikke at de har.

> Du mener altså at støtten til EL skyldes antipati mod Rasmus
> Jarlov....???

Jeg er bare ikke helt vild med fok som render rundt og anmelder andre
mennesker. Jeg synes han er ynkelig.

> EL fandeme ikke meget politik at byde på, hvis deres success eller
> fiasko bestemmes af om vælgerne kan lide Rasmus Jarlov eller ej.

Det kan vel ikke blive meget værre end det er i den borgerlige lejr.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 15:59

> EL fandeme ikke meget politik at byde på, hvis deres success eller
> fiasko bestemmes af om vælgerne kan lide Rasmus Jarlov eller ej.

EL og POLITIK?.... øh....?!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 17:40

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse news:f87e80$9e2$1@news.datemas.de...
> [...]
> Socialist, republikaner, EU-tilhænger og atomkraftmodstander.
> Socialisme er den eneste troværdige vej frem. Genstart

Tjah--
Den sidste idiot er jo, desværre, ikke født endnu

kan du virkelig ikke se, hvorledes du/I skader socialismens sag, med sådanne sindssyge udtalelser?
Men alene din signatur vissr jo, hvorledes du overhovedet ikke har fattet sagernes sammenhæng--

Egon

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 10:55

On Wed, 25 Jul 2007 08:34:01 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>til eller fremkaldt fare for et fjendligt angreb imod selve den danske stat.

Det finder vi ud af, for hun er blevet anmeldt for landsforrædderi...

>Der er stor forskel på "den danske stat" og nogle danske soldater, som er
>udstationeret i et andet land.

Hvorfor er der forskel på det...???

>Hun siger jo eksplicit, at hun mener, det er
>i orden at angribe "besættelsesstyrken" -

HVAD hun kalder de danske soldater er da ligegyldigt..

>men ikke noget om, at man skal
>fortsætte med at angribe Danmark efter, at vi måtte have trukket vore
>tropper ud.

At angribe danske soldater, er at angribe danmark....!!!

>Der er vist heller ingen tvivl om, at hun i hvert fald ikke har fremkaldt
>øjensynlig fare for fjendtlige angreb imod den danske stat.

De danske soldater er en del af den danske stat....

>Så er der spørgsmålet om "tilskyndelse". Jeg føler mig overbevist om, at
>retten vil afvise påstanden om, at hun har "tilskyndet" til angreb imod den
>danske stat eller for den sags skyld danske soldater.

Det finder vi som sagt, ud af senere...

>Tilskyndelse betyder
>noget i retning af at "gøre det attraktivt".

Det var dog en underlig fortolkning....

>Det vil f.eks. være strafbart
>efter § 100, hvis man som herboende dansk statsborger udlover en dusør til
>den, der vil foretage militære angreb imod den danske stat.

ja... Og...???

>Asmaa har sagt, at hun godt kan forstå, at folk angriber de danske soldater,
>men det har jo intet med "tilskyndelse" at gøre.

Det må en retssag afgøre....

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 11:44

> Det finder vi ud af, for hun er blevet anmeldt for landsforrædderi...

> Hvorfor er der forskel på det...???

Fordi straffelovens kapitel 12 handler om angreb på den danske stat - det
vil sige angreb, hvor forsættet er at ville ødelægge selve den danske stat
og bringe den til ophør. Ud fra det, hun har sagt, er der intet, der
indikerere, at det er det, hun har i tankerne.

> HVAD hun kalder de danske soldater er da ligegyldigt..

Nej ikke i denne sammenhæng, for hun fortæller os jo dermed, at det er
soldaterne - og ikke selve Danmark - hun finder det legitimt at angribe.

> At angribe danske soldater, er at angribe danmark....!!!

Nej.

> De danske soldater er en del af den danske stat....

Ja, men den danske stat er ikke ligmed de danske soldater i Irak.

> Det var dog en underlig fortolkning....

Næh.

> ja... Og...???

Bare så du kan forstå det.

> Det må en retssag afgøre....

Hvis ikke sigtelsen frafaldes.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 14:55

On Wed, 25 Jul 2007 12:44:22 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

>Fordi straffelovens kapitel 12 handler om angreb på den danske stat -

Mener du ikke at det danske militær er en del af den danske stat...???

>det
>vil sige angreb, hvor forsættet er at ville ødelægge selve den danske stat
>og bringe den til ophør.

Du fortolker da helt ud i det blå....

>Ud fra det, hun har sagt, er der intet, der
>indikerere, at det er det, hun har i tankerne.

Der vist ingen der ved hvad der foregår på den øverste etage af den
hættemåge....

>Nej ikke i denne sammenhæng, for hun fortæller os jo dermed, at det er
>soldaterne - og ikke selve Danmark - hun finder det legitimt at angribe.

Hun sigeer at man bør støtte angreb på de danske soldater, altså den
danske stat.... Hvis det ikke er landsforræddderisk, så ved jeg ikke
hvad det er...

>Nej.

Gu' er det da så...

>Ja, men den danske stat er ikke ligmed de danske soldater i Irak.

Nej, men da danske soldater er en del af den danske stat, så er angreb
på danske soldater også et angreb på den danske stat....

>Næh.

Jo.... "Tilskyndelse" har da intet med "attraktivt" at gøre...

>Bare så du kan forstå det.

Fordi det kaldes bankrøveri når man truer med en pistol for at få
penge udleveret, så er det OGSÅ bankrøveri at true med en kniv....

I den politiske korrektheds navn...

Fra : Bruno Christensen

Dato : 26-07-07 17:49

On Wed, 25 Jul 2007 15:55:27 +0200, S.A.Thomsen wrote:

> Mener du ikke at det danske militær er en del af den danske stat...???

jo, Men kun en del af (vor danske stat)

> Du fortolker da helt ud i det blå....

Nej, det er angreb på "den danske stat" som helhed der tænkes på.

> Der vist ingen der ved hvad der foregår på den øverste etage af den
> hættemåge....

Her er vi så 100% enige..

> Hun sigeer at man bør støtte angreb på de danske soldater, altså den
> danske stat.... Hvis det ikke er landsforræddderisk, så ved jeg ikke
> hvad det er...

Først, hun er en tumpe.
Andet, danske soldater er kun en delmængde af den danske stat,
Danmark.

> [...]
> på danske soldater også et angreb på den danske stat....

> Jo.... "Tilskyndelse" har da intet med "attraktivt" at gøre...

Enig.

> Fordi det kaldes bankrøveri når man truer med en pistol for at få
> penge udleveret, så er det OGSÅ bankrøveri at true med en kniv....

Jeg skal forbi Fyn i morgen /fredag), jeg giver et par øl på dit
lokale værtshus mens du forklarer denne sætning..

Helst mellem 13 og 14, min mail er valid, men jeg ER kørt ved
11-tiden.

> I den politiske korrektheds navn...

--
Med Venlig Hilsen
Bruno Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 18:25

On Thu, 26 Jul 2007 18:48:39 +0200, Bruno Christensen
<news@lpdommer.dk> wrote:

>jo, Men kun en del af (vor danske stat)

Ok, så er et angreb på danske soldater også et angreb på den danske
stat....

>Nej, det er angreb på "den danske stat" som helhed der tænkes på.

"som helhed"...??? Det står der ikke noget om...

>Først, hun er en tumpe.
>Andet, danske soldater er kun en delmængde af den danske stat,
>Danmark.

Hærværk mod din hoveddør er også hærværk mod din bolig...

Ok... Mail er sendt...

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-07 16:25

"Jan Kronsell" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse

> Nu er det vidst ikke mange meddelelser om hemmelige underhandlinger og
> beslutninger, som Asmaa har givet videre.
>
> Jan

Det er altid morsomt at se når det går helt skingert for højrefløjen og når
de roder febrilsk rundt paragraffer som ikke kan bruges til en skid *GGGG*

LOL

Fra : Pernille

Dato : 24-07-07 16:34

> [...]
>
> Det er altid morsomt at se når det går helt skingert for højrefløjen og
> når de roder febrilsk rundt paragraffer som ikke kan bruges til en skid

Hvad gik spørgsmålet på? ...

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-07 16:42

"Pernille" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad gik spørgsmålet på? ...

Er du ude af stand til at læse det selv ?

Fra : Pernille

Dato : 24-07-07 18:37

> "Pernille" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Er du ude af stand til at læse det selv ?

At være medlem af folketinget og gå ind for, at danske soldater bliver
beskudt at irakiske terrorister, er det i orden efter dansk lovgivning?

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 18:55

> At være medlem af folketinget og gå ind for, at danske soldater bliver
> beskudt at irakiske terrorister, er det i orden efter dansk lovgivning?

Du spørger, om vi har meningsfrihed? Ja, det har vi da!

Fra : John

Dato : 24-07-07 19:04

> Du spørger, om vi har meningsfrihed? Ja, det har vi da!

Ja, frihed under ansvar! :)

John

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 20:21

"Pernille" <Hovedst@den> wrote:

> At være medlem af folketinget og gå ind for, at danske soldater bliver
> beskudt at irakiske terrorister, er det i orden efter dansk lovgivning?

At være *dansk statsborger* og ved offentlige udtalelser tilskynde til
fjendtlige handlinger mod den danske stat, straffes med fængsel i indtil
6 år.

Straffeloven §100 stk 1 ...
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 24-07-07 20:26

> At være *dansk statsborger* og ved offentlige udtalelser tilskynde til
> fjendtlige handlinger mod den danske stat, straffes med fængsel i indtil
> 6 år.
>
> Straffeloven §100 stk 1 ...

Nemlig!

Fra : Notion

Dato : 24-07-07 21:04

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> Nemlig!

Kan du sætte dette ord Nemlig = hendes udtalelser.

Hvis (nogle) Irakerne ser de Danske styrker som besættelsesmagt, kan vi på
ingen måde tro at vi med rette kan blive der, uden at tage konsekvenserne af
det. At vi kalder dem terrorister / banditter og alverdens slemme ord gør
ikke nogen forskel.

Fra : @

Dato : 24-07-07 21:17

On Tue, 24 Jul 2007 22:04:17 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>At vi kalder dem terrorister / banditter og alverdens slemme ord gør
>ikke nogen forskel.

hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
markedsplads?

hvad kalder du personer som torterer og myrder folk blot fordi de
dyrker en "forkert" udgave af en religion?

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 21:33

> hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
> markedsplads?

Mordere.

> hvad kalder du personer som torterer og myrder folk blot fordi de
> dyrker en "forkert" udgave af en religion?

Islamistiske svin.

Fra : Notion

Dato : 24-07-07 21:38

> hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
> markedsplads?

Er der ikke forskel på at være en terrorist og at blive kaldt terrorist ??

Fra : @

Dato : 25-07-07 15:33

On Tue, 24 Jul 2007 22:38:18 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er der ikke forskel
<klip>

hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
markedsplads?

>Er der ikke
<klip>

Fra : Notion

Dato : 25-07-07 18:44

> <klip>
>
> hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
> markedsplads?

Er det alle muslimer som smider om sig med bomber? Ergo kan du ikke
sidestille, lighedtegn mellem muslim og terrorist vel.

Når USA bomber fra stor højde rammer de nogenlunde det de sigtede efter, så
i din terminologi så er de jo teoririster, da de tilfældig rammer et sted
???

Bush følgesvende ....

Fra : @

Dato : 25-07-07 19:29

On Wed, 25 Jul 2007 19:43:30 +0200, "Notion"
<no@dont.give.me.a.mail.dk> wrote:

>"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse

>Er det alle
<klip>

hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
markedsplads?

>Bush følgesvende ....

og det dokumenterer du så lige at de har gjort

Fra : Notion

Dato : 25-07-07 20:58

> <klip>
>
> hvad kalder du personer som bomber tilfældige civile på en fyldt
> markedsplads?

Feje hunde
Men nu tror du, at det kun er muslimer som kan finde på sådan noget ikke
også ??

> og det dokumenterer du så lige at de har gjort

Hvad med at læse morgenaviser og ikke kun læse det som du får tilsendt, så
behøver du ikke kun at lære at lave en Copy / Paste ....

Fra : @

Dato : 25-07-07 21:06

On Wed, 25 Jul 2007 21:58:14 +0200, "Notion"
> [...]

>Feje hunde
>Men nu tror du, at det kun er muslimer som kan finde på sådan noget ikke

på nær eet enkeltstående tilfælde, så er det muhamedanere som står for
den slags,

at nogen laver onde ting er IKKE undskyldning for at folk som selv
påstår at de er tilhængere af fredens religion også gør det, de burde
da hellere vise et godt eksempel og måske bruge samme metoder som
ghandi

>Hvad med at

nå det kunne du naturligvis ikke

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-07 20:54

> [...]

> det. At vi kalder dem terrorister / banditter og alverdens slemme ord gør

Opfordrer en dansk statsborger offentligt Danmark fjendtlige styrker dem
til at kæmpe mod danske tropper, /er/ der tale om landsforræderi. De
fjendtlige styrker behøver ikke at være terrorister [men er det altså i
dette tilfælde.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Notion

Dato : 25-07-07 21:12

> [...]
> til at kæmpe mod danske tropper, /er/ der tale om landsforræderi. De
> fjendtlige styrker behøver ikke at være terrorister [men er det altså i

Det kan vi sagtens blive enig om, men spørgsmålet er jo netop, om der er
blevet opfordret til kamp. Den klarhed må vi vente med, indtil der kommer et
udfald omhandlende denne § 100

Fra : Notion

Dato : 24-07-07 20:56

> At være *dansk statsborger* og ved offentlige udtalelser tilskynde til
> fjendtlige handlinger mod den danske stat, straffes med fængsel i indtil
> 6 år.
>
> Straffeloven §100 stk 1 ...

Tror du ser for meget 007.

Fra : Barney Gumble

Dato : 24-07-07 18:50

Kim Larsen skrev:

> Det er altid morsomt at se når det går helt skingert for højrefløjen og når
> de roder febrilsk rundt paragraffer som ikke kan bruges til en skid *GGGG*

Ja folk på højrefløjen er jo for længst holdt op med at se det _sjove_ i
venstrefløjens udtalelser. Den morskab man som et almindeligt,
fornuftigt menneske kunne trække ud af venstrefløjstilhængeres
udtalelser er i dagens Danmark afløst af en frygt for konsekvenserne.

Men nyd du blot, at du kan more dig over dine politiske modstanderes
udtaleser og samtiddig kan blive ved med at lukke den ene vanvittige
udtalelse ud efter den anden, uden at skulle tænke på konsekvenserne.
Det er nu engang det privilegie en venstrefløjer har...

BG

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 11:48

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse news:f855ke$13a$1@news.datemas.de...

> Det er altid morsomt at se når det går helt skingert for højrefløjen og når
> de roder febrilsk rundt paragraffer som ikke kan bruges til en skid *GGGG*
>
> LOL

Bare vent til efter næste valg.
Da har folk nok anvendt den rigtige metode, skal du se.

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 12:52

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse

> Bare vent til efter næste valg.
> Da har folk nok anvendt den rigtige metode, skal du se.
>
> Egon

Hvad mener du med det ? (Det er ikke af polemiske årsager at jeg spørger)

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 18:08

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse news:f87dh6$799$1@news.datemas.de...
> "Egon Stich" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Hvad mener du med det ? (Det er ikke af polemiske årsager at jeg spørger)
>
> --
> Kim Larsen

Ganske enkelt:
Når man opdager, at en person, eller et parti er helt ude i hampen, anvender man den korrekte metode.
Man stemmer på noget andet.
Ganske som det er sket på grund af de kulturradikales "indvandrepolitik" og lignende.
Nu sidder de, og fatter ikke, hvad der ramte dem.

Således vil det også gå for den såkaldte enhedsliste.

Stupiditet belønnes ikke.

MVH
egon

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 24-07-07 18:53

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message

> Måske her:
> http://www.pet.dk/Arbejdsomraader/Lovgrundlaget/Straffeloven.aspx
>
> Specielt § 109 lyder interessant..

Det kan du ikke mene!

"Den, som røber eller videregiver meddelelse om statens hemmelige
underhandlinger, rådslagninger eller beslutninger i sager, hvorpå statens
sikkerhed eller rettigheder i forhold til fremmede stater beror, eller som
angår betydelige samfundsøkonomiske interesser over for udlandet, straffes
med fængsel indtil 12 år"

Dette handler om spionage. Det skal man altså være decideret uvidende for at
påstå, at hun har gjort sig skyldig i.

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 19:43

Så tag § 100 i stedet for....

Fra : Per Rønne

Dato : 24-07-07 20:21

S.A.Thomsen <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote:

> Måske her:
> http://www.pet.dk/Arbejdsomraader/Lovgrundlaget/Straffeloven.aspx
>
> Specielt § 109 lyder interessant..

Snarere §100 stk. 1, som også har den straframme som Søren Pind nævner:

=

Fra : Ukendt

Dato : 24-07-07 20:55

On Tue, 24 Jul 2007 21:21:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per Rønne)
wrote:

> [...]
>
>§ 100. Den, som ved offentlige udtalelser tilskynder til, eller som
>fremkalder øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den danske

Ja, det kan jeg godt se.... Den smuttede lige i første omgang..

Fra : Wilstrup

Dato : 25-07-07 00:11

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:i7mca39932lld115fj0tso61o9ek43phhk@4ax.com...
> On Tue, 24 Jul 2007 21:21:20 +0200, per@RQNNE.invalid (Per
> Rønne)

> Ja, det kan jeg godt se.... Den smuttede lige i første
> omgang..

I er jo fuldkommen hinsides virkeligheden i denne sag. Der er
intet af Asmaas udtalelser der blot kan tangere en dom for
landsforræderi -og heller ikke §100 stk. 1, men det minder om
en af de gamle slagere fra 60'erne: ( bemærk især vers 1, 3 og
4)

What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that Washington never told a lie
I learned that soldiers seldom die
I learned that everybody's free
That's what the teacher said to me
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school

What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that policemen are my friends
I learned that justice never ends
I learned that murderers die for their crimes
Even if we make a mistake sometimes
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school

What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that war is not so bad
I learned about the great ones we have had
We fought in Germany and in France
And someday I might get my chance
And that's what I learned in school today
That's what I learned in school

What did you learn in school today, dear little boy of mine?
I learned that our government must be strong
It's always right and never wrong
Our leaders are the finest men
So we elect them again and again

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 00:39

On Wed, 25 Jul 2007 01:10:44 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com>
wrote:

>I er jo fuldkommen hinsides virkeligheden i denne sag. Der er
>intet af Asmaas udtalelser der blot kan tangere en dom for
>landsforræderi -og heller ikke §100 stk. 1

Det er da mulige at det ikke vil holde i en retssag, men for mig er
hun uhyggeligt tæt på....

<snip Eddie Skoller tekst>

Fra : Wilstrup

Dato : 25-07-07 01:13

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:ja3da3lsq656jseku1mrfjk1m28lobjjqb@4ax.com...
> <snip Eddie Skoller tekst>
Det var ikke Eddie Skoller der lavede den tekst, men derimod
Tom Paxton. Den er blevet sunget adskillige gange af
forskellige kunstnere, herunder også af Eddie Skoller, men han
skal naturligvis ikke have æren for den.
Desuden sagde teksten jo noget meget sigende om netop den
situation, vi debatterer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 25-07-07 07:36

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> wrote in message
> Det er da mulige at det ikke vil holde i en retssag, men for mig er
> hun uhyggeligt tæt på....

Der er forskel på at mene, at hun BURDE kunne straffes for sine udtalelser
og at mene, at hun er tæt på at KUNNE blive straffet for dem. Efter dansk
lov er hendes udtalelser ikke strafbare - det vil jeg æde min gamle hat på.

Fra : Pernille

Dato : 25-07-07 09:14

> [...]
> og at mene, at hun er tæt på at KUNNE blive straffet for dem. Efter dansk
> lov er hendes udtalelser ikke strafbare - det vil jeg æde min gamle hat

Så vil jeg håbe, for dig, at din gamle hat ikke er alt for stor!

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 11:01

On Wed, 25 Jul 2007 08:36:27 +0200, "Christian R. Larsen"
<crlarsen@hotmail.com> wrote:

> [...]
>lov er hendes udtalelser ikke strafbare - det vil jeg æde min gamle hat på.

Det får vi at se... Hun er politianmeldt for overtrædelse af netop
denne paragraf...

Fra : Per Rønne

Dato : 25-07-07 20:54

> [...]

> lov er hendes udtalelser ikke strafbare - det vil jeg æde min gamle hat på.

Hun er nu politianmeldt af flere - juristen Søren Pind er ikke /sikker/
på om de er strafbare, men vil lade det være op til retssystemet. I den
bredere politiske betydning af ordet 'landsforræder' er han imidlertid
ikke i tvivl: det er hun.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Pernille

Dato : 25-07-07 09:13

> [...]
> Our leaders are the finest men
> So we elect them again and again
> And that's what I learned in school today

I learned that Denmark is a little land
and in Denmark we do not understand
what the big world outside want us for
and then I did not learn no more.
That's what I learned in school
That's what I learned in school...

Er det sådan du ser på det Wilstrup?

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-07 12:20

" Bo A" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> Asmaa, som er medlem af Enhedslisten, er tilhænger af, at irakere
> angriber danske soldater, i Irak.
>
> Hun er dansk statsborger

Ja.

> og landsforrædder.

Nej.

> [...]
>
> Er der en straf for den slags? Kan Asmaa og Enhedslisten, uden videre,
> udbrede disse holdninger, når de sidder i folketinget?

Selvfølgelig kan de det. Vi har ytringsfrihed i dette land. Vi finder os for
eksempel også i dine ytringer.

> Jeg synes at det er groft. En hån mod det danske folk.
>
> Med venlig hilsen
> Bo

Os som er modstander af dansk militær-deltagelse i Irak og Afghanistan
opfatter måske dig som en landsforræder, har du tænkt over det ? Jeg
opfatter dem som går ind for dansk militær-deltagelse i Irak og Afghanistan
for en hån imod det danske folk. Vi er nemlig et flertal i Danmark som er
modstandere af dansk militær-deltagelse i det vanvid i Irak og Afghanistan

Fra : /Peter

Dato : 24-07-07 14:08

> [...]
>
> Ja.

> Nej.

> Selvfølgelig kan de det. Vi har ytringsfrihed i dette land. Vi finder

En hån mod det danske folk er at man forsørger mange tusinde
muhamedanere,
som intet gør for landet, tværtimod har de samme holdninger som
astma -direkte modstandere af demokratiet.

Hvor har du de tal fra?

Fra : Kim Larsen

Dato : 24-07-07 14:48

"/Peter" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg
> [...]
> muhamedanere,
> som intet gør for landet, tværtimod har de samme holdninger som
> astma -direkte modstandere af demokratiet.

Hvor har jeg skrevet nogen tal ? Det er en kendsgerning som har været bragt
i flere nyhedsmedier. Følger du slet ikke med i noget eller er du så
faktaresistent at du lukker øjne og ører så snart at medierne bringer noget
som du ikke bryder dig om at se/høre?

Fra : Krumme

Dato : 24-07-07 15:50

"faktaresistent" er noget som venstretosserne har monopol på!

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 06:33

> [...]
> eller er du så faktaresistent at du lukker øjne og ører så snart at
> medierne bringer noget som du ikke bryder dig om at se/høre?

Arhh så det er altså opfundet til lejligheden, ja det undrer mig ikke.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 06:32

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>Vi er nemlig et flertal
> i Danmark som er modstandere af dansk militær-deltagelse i det vanvid
> i Irak og Afghanistan

Er der ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 07:46

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> Er der ?

Ja.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 08:24

> Ja.

Så dokumenter det, for din påstand stemmer ikke med de tal jeg har set.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 08:15

N_B_DK wrote:
> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> Er der ?

Nej, der er stadig en majoritet på 57 pct, som går ind for det, - tal fra i
går.

Fra : N_B_DK

Dato : 25-07-07 08:25

> Nej, der er stadig en majoritet på 57 pct, som går ind for det, - tal
> fra i går.

Det stemmer fint med de tal jeg sidst så, så forventer da at K.L kan
dokumentere hans påstande (selvom det næppe sker)

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 08:28

"Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Nej, der er stadig en majoritet på 57 pct, som går ind for det, - tal
> fra i går.

Hvorfra ?

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 09:16

Kim Larsen wrote:
> "Knud Larsen" greb fat i sit tastatur og skrev følgende indlæg

> Hvorfra ?

Jeg mener tallene blev refereret på "Deadline", - ellers har det været i de
almindelige nyheder.

Tallet er faldet fra svjh 75 pct for et år siden.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 11:38

Knud Larsen wrote:

> Jeg mener tallene blev refereret på "Deadline", - ellers har det
> været i de almindelige nyheder.

17% mener soldaterne burde blive i Irak (27.02)
http://www.dr.dk/Nyheder/Politik/2007/02/27/084232.htm?nyheder

> Tallet er faldet fra svjh 75 pct for et år siden.

Jeg mener aldrig tallet har været større end i slutningen af 50'erne, selv i de allermest lalleglade dage op til krigsudbruddet. De 75% du refererer til må være dem, som efter soldaterne tog afsted mente, at de så burde blive og gøre arbejdet færdig. Der har hele tiden været forskel på tallene mellem tilslutningen til krigsbeslutningen og så tilslutningen til soldaternesw tilstedeværelse, da de først var der.

Fra : Knud Larsen

Dato : 25-07-07 13:57

Konrad wrote:

> [...]
> forskel på tallene mellem tilslutningen til krigsbeslutningen og så
> tilslutningen til soldaternesw tilstedeværelse, da de først var der.

OK, sikkert nogen sammenblanding fra min side, - de 57% var vist antallet
som mente vi stadig burde sende tropper til andre lande i det hele taget.
Det lyder rimeligt, at kun få vil have soldaterne til at blive i Irak.

Lad os håbe der også bliver en majoritet, som vil havde dem ud af
Afghanistan, den dødsmission er dømt til at mislykkes, og folk kommer til at
miste livet for ingenting.

Jeg ser at Taliban nu på det nærmeste har omringet Kabul, og som bekendt
triller der 500.000 nye jihadier i omløb hvert år i Afghanistan, mens Nato
har 35.000 tropper i alt, det er jo selvmord.

Fra : Martin Larsen

Dato : 25-07-07 14:52

> Lad os håbe der også bliver en majoritet, som vil havde dem ud af
> Afghanistan, den dødsmission er dømt til at mislykkes, og folk kommer til
> at miste livet for ingenting.

Hvis det sker, vil det meste af muhammedanien blive overtaget af
helligkrigere som vil råde over de berømte WMD, og så vil vi for alvor se
terror i EU.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 08:44

Knud Larsen wrote:

(...)
> Lad os håbe der også bliver en majoritet, som vil havde dem ud af
> Afghanistan, den dødsmission er dømt til at mislykkes, og folk kommer
> til at miste livet for ingenting.

Ja. Og jeg forstod slet ikke Frank Aaens sondring første dag Asmaa-historien kom frem, da hun skulle forklare sig på TV. Der var stor forskel på Afganistan og Irak, mente han. Det kan jeg altså overhovedet ikke se. Og selvom man kunne forestille sig en hel masse i Afghanistan, så er der under alle omstændigheder for få soldater til at noget ville kunne lykkes. Og afghanerne samt "omgivende folkeslag" er i virkeligheden nok mindre stemt for vestlig indflydelse end irakerne.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 11:03

On Wed, 25 Jul 2007 09:15:05 +0200, "Knud Larsen"

>Nej, der er stadig en majoritet på 57 pct, som går ind for det, - tal fra i
>går.

Hov hov.... Du må ikke forvirre Kim Larsen med fakta...

Fra : Bo Warming

Dato : 25-07-07 09:29

> "Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> wrote in message
>
> Er der ?

Det er ligegyldigt - vor ansvarlige ledelse har besluttet humanitærindsats
der kræver lidt krig, og alle bør udvises der er fra regionen og udtaler sig
landsforrædderisk.

Selvom USA næppe lækker hemmeligheder der gør EL-tosser til farlige
landsforræddere

Det er værre med somaliere der råder pirater om hvornår de kan fange danske
søfolk

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 12:03

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse news:f84n9a$i9s$1@news.datemas.de...

> [...]
> modstandere af dansk militær-deltagelse i det vanvid i Irak og Afghanistan

Hvor er du dog sølle.

Een ting er opfattelsen af dansk krigsførelse.
Den kan debatteres, og endog med rimelighed.

En ganske anden er handlinger/udtalelser, der kan skade de mennesker, som, ifølge en flertalsafgørelse i folketinget, er sendt i krig.

Men denne forskel kan du og ligesindede slet ikke forstå?
Det er jo netop denne manglende evne, der gør at man måske med føje, kan opfatte jer som reelle eller potentielle landsforrædere.

Du/I opfører jer ganske som dem af jeres muhammedanervenner, der ikke vil acceptere danske domstolsafgørelser, men vil "bringe sagen for en højere domstol", beliggende i muhammedanien..!!
"Så kan vi lære det, kan vi..!!"

Vi er, ubestrideligt i krig.
Jeg finder det forkert, men når vi een gang er det, drejer det sig om at gennemføre med så få tab som muligt..!!
Således må det være..!!

Dine/jeres mærkværdige krumspring, som bygger på en ganske vanvittig oåpfattelse af jer som overdommere, kan på ingen måde accepteres.

Enhver støtte eller opmuntring til dem, der ifølge krigens logik er fjender, kan kun, af normale mennesker, opfattes som landsforræderi.
Skønt du/I forsøger at camouflere dette som udtryk for den "højeste menneskelighed".

Men således er man vel, når man hverken er i besiddelse af menneskelige værdier, moral, fællelsskabsfølelse, kærlighed til sin baggrund og kultur, men derimod principløs, uden besiddelse af værdiholdninger, og mener alt er lige godt?
Kort sagt:
Holdningsløs, uvidende, udannet og uden kultur.

Egon

Fra : Kim Larsen

Dato : 25-07-07 13:20

> [...]

> værdiholdninger, og mener alt er lige godt?
> Kort sagt:
> Holdningsløs, uvidende, udannet og uden kultur.

Det er sjovt nok det samme du skriver om Wilstrup som har en langt bedre
uddannelse end dig selv. Svært at tage videre seriøst.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 18:18

"Kim Larsen" <kl2607@gmail.com> skrev i en meddelelse news:f87f68$c2s$1@news.datemas.de...
> [...]
>
> Det er sjovt nok det samme du skriver om Wilstrup som har en langt bedre
> uddannelse end dig selv. Svært at tage videre seriøst.

Det er jo løgn.
Ikke at jeg skriver det samme om den åndsløse Wilstrup, men det du nævner om uddannelse.
Men dit, og andres, problem er jo, at jeg ikke har fortalt, hvilke uddannelser jeg har gennemført.
Surt--
Men jeg kan dog røbe så meget, at der er tale om mere, end nævnte personage hidtil har opnået.
A.W. har vidst aldrig undervist på gymnasielt niveau?

Såkaldt uddannelse har INTET at gøre med holdningers og opfattelsers validitet.
Med mindre, naturligvis, man ønsker et samfund styret af fagidioter, til gavn for de få.

Derfor har jeg aldrig offentliggjort mine uddannelser..!!
Fordi den slags ikke har noget at betyde, om man er demokrat..!!

Bortset fra dette: Det er alene forvirrede, med mindreværdskompleks udstyrede personager, jævnligt venstresnoede folkeskoleagtige personager, der lægger vægt på sådant.

Hvilket er een af grundene til den såkaldte venstrefløjs fallit.

Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 26-07-07 12:34

"Egon Stich" <egon-stich snabela mail.dk> skrev i meddelelsen

[...]

Jo, det har jeg - men det er en helt anden historie - og
endelig har jeg flere uddannelser end du drømmer om - jeg er
cand.pæd. i pædagogik, jeg er B.A. i engelsk og er overlærer
og har dermed en læreruddannelse. Desuden har jeg flere andre
eksaminer fra universitetet i hhv. medicin, biologi, biokemi
og sprog (her: kinesisk) - og ganske vist vil de sidste
eksaminer ikke være kvalificerende i sig selv, men de
akademiske grader jeg har opnået og min lærerudannelse er
altså langt mere omfattende end det, du hidtil har kunnet
diske op med.

Jeg er rundet af arbejderklassen - begge mine forældre var
bryggeriarbejdere -min far oven i købet det meste af sit
voksenliv, så at jeg overhovedet som den eneste i familien med
de problemer det har medført, er blevet akademiker er jeg
stolt af: det har krævet blod,sved og tårer. Jeg er endvidere
stolt af mine to døtre, hvoraf den ene er i gang med en
universitetsuddannelse og hendes politiske bevidsthed er
bestemt også noget jeg er stolt af.

Den anden går endnu i gymnasiet, så jeg er blot stolt af at
hun også er nået så langt.

Men bliver mine døtre pædagoger, dyrepassere eller gadefejere
vil jeg være lige så stolt af det - jeg skammer mig hverken
over hvad min kone laver, mine børn laver eller hvad jeg selv
har opnået på trods af alle odds - og dine forsøg på at
deklassere hvad jeg har opnået i min tid er spildte ord på
Ballelars.

Det eneste du har opnået er jo netop at skælde ud på andre,
fordi du ikke selv opnåede noget særligt i din tilværelse, men
føler at livet er gået forbi dig som en række tomme
jernbanevogne.

Du er blevet en bitter, gammel mand - jeg er derimod en glad
mand der gerne under ungdommen noget mere og bedre end det
lykkedes for mig. Og jeg holder mig stadig i gang - hvad gør
du? sidder i din kørestol og skælder ud på verden og har
opgivet at komme videre.

Du er i virkeligheden et ulykkeligt menneske -jeg, derimod, er
et glad, fremsynet menneske, der følger det med livslang
læring, som jeg finder er et godt koncept -uanset dine
misundelige udtalelser!

Fra : Knud Larsen

Dato : 26-07-07 13:46

Wilstrup wrote:
> [...]

> et glad, fremsynet menneske, der følger det med livslang
> læring, som jeg finder er et godt koncept -uanset dine

Der kan du selv se, du KAN endnu nå at lære at kommunisme i den reelt
eksisterende verden var et menneskefjends system. Ikke engang proletariatets
diktatur, - selv om det var slem nok -, men kommissærernes diktatur, som en
forsker sagde forleden, og som jo enhver ved.

Jeg ved godt, at du ville føle det som et svigt af din familie og dens
ideologi, men nu har du jo støttet denne ideologi gennem løgn over løgn i så
mange år, så mon ikke dine forfædre og onkler og tanter ville tilgive dig,
at du vendte tilbage til snøvsen? Tænk nu over det, - husk livslang læring !
Du har ofret sandheden længe nok.

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 15:10

"Wilstrup" <nix@invalid.com> skrev i en meddelelse news:46a88694$0$2102$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...

> [...]
> akademiske grader jeg har opnået og min lærerudannelse er
> altså langt mere omfattende end det, du hidtil har kunnet

Jamen fat det dog:
Jeg, og sikkert ikke så få andre, er da fløjtende ligeglad med, hvad du her disker op med.
Egentlig finder jeg det ganske patetisk, med denne trang til selvfremhævdelse på sådanne grundlag.

Hvad med simpelthen at lade argumenter stå alene?

> [...]
> stolt af mine to døtre, hvoraf den ene er i gang med en
> universitetsuddannelse og hendes politiske bevidsthed er

Jamen den sang kan du såmænd også spare dig.
Den har vi jo hørt fra ikke så få politikere, der har anvendt deres påståede afstammelse som forsøg på at legimitere deres klassepolitik.
Som bestemt sjældent har været arbejdervenlig.

> Du er i virkeligheden et ulykkeligt menneske -jeg, derimod, er
> et glad, fremsynet menneske, der følger det med livslang
> læring, som jeg finder er et godt koncept -uanset dine
> misundelige udtalelser!

Jeg tror faktisk, det forholder sig lige omvendt.
Det er jo dig, der er gået totalt i stå.
Hænger fast i gamle tiders dogmer, som jo ikke kunne bevise sin levedygtighed.
B.la. den om partiets påståede begejstring for akademikerklassen.
Du indså aldrig, at der alene var tale om enkelte få idealister, og at udtalelserne alene var rettet mod de formodede nyttige idioter?
Som senere endte med totalt at køre venstrebevægelsen i sænk?

Vi kan jo blot se ud af vinduet, for at erkende sandheden i dette.

Det er vel derfor, du er bitter?
Og fortrænger virkeligheden, fordi den gør for ondt?

Egon

Fra : Wilstrup

Dato : 26-07-07 15:33

[...]

-Det var dig selv der bragte uddannelse på banen og nævnte mit
navn i den forbindelse. Jeg gav dig bare et svar som du kan
bruge eller lade være. Din nedladende kommentar skulle ikke få
lov til at stå alene.

Hvad med simpelthen at lade argumenter stå alene?

-Hvad med om du selv gjorde det samme?Kan du gøre det uden
dine sædvanlige automatpilotreaktioner som "akademikerne er
roden til alt ondt"eller "de fremmede muslimer er roden til
alt ondt- ud med dem"? Jeg tvivler.

> [...]
> universitetsuddannelse og hendes politiske bevidsthed er
> bestemt også noget jeg er stolt af.

Jamen den sang kan du såmænd også spare dig.

-Åbenbart ikke hvis den skal forsøge at forklare dig at dine
stereotypiske holdninger til akademikere ikke står til
troende.

Den har vi jo hørt fra ikke så få politikere, der har anvendt
deres påståede afstammelse som forsøg på at legimitere deres
klassepolitik.
Som bestemt sjældent har været arbejdervenlig.

- du mener altså at jeg lyver? jamen, så kan vi jo fortsætte
med mudderkastningen.

> [...]
> misundelige udtalelser!

Jeg tror faktisk, det forholder sig lige omvendt.
Det er jo dig, der er gået totalt i stå.

- jeg videreuddanner mig dog i en forholdsvis høj alder -
hvad gør du?`

Hænger fast i gamle tiders dogmer, som jo ikke kunne bevise
sin levedygtighed.

- i modsætning til dig, videreuddanner jeg mig i stedet for at
råbe fra sidelinjen om de frustrationer jeg måtte have sådan
som du gør det.

B.la. den om partiets påståede begejstring for
akademikerklassen.

-jeg har aldrig talt om partiets "begejstring" for nogen
akademikerklasse- hvad jeg har skrevet er at man fra DKPs side
IKKE havde nogen forbehold over for at der også var
akademikere i partiet som kunne bidrage positivt til
"festlighederne".

Du indså aldrig, at der alene var tale om enkelte få
idealister, og at udtalelserne alene var rettet mod de
formodede nyttige idioter?

-pladder. Det ved du heldigvis ikke en disse om.

Som senere endte med totalt at køre venstrebevægelsen i sænk?

-vås!

Vi kan jo blot se ud af vinduet, for at erkende sandheden i
dette.

- din sandhed -ikke min.

Det er vel derfor, du er bitter?

- næ, jeg er ikke bitter - det ligger ikke til mig - men det
er tydeligt at det ligger til dig.

Og fortrænger virkeligheden, fordi den gør for ondt?

- du forsøger jo hele tiden at bortforklare din begejstring
for Dansk Folkeparti - vi er flere der har påvist at dine
skriverier er deres synspunkter du fremsætter. Du er med andre
ord DFs nyttige idiot.

Men i øvrigt: jeg gider ikke at spilde mere tid på dig - du er
hinsides pædagogisk rækkevidde. Hyg dig atter i mit filter -
jeg gider dig ikke.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 14:59

On Wed, 25 Jul 2007 13:02:35 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

> [...]
>Kort sagt:
>Holdningsløs, uvidende, udannet og uden kultur.

Det er uhyggeligt, så enig jeg kan være med en erklæret socialist.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 18:23

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i en meddelelse news:4olea3d8ec5bd906pq5g63qadtv1urr5od@4ax.com...

> Det er uhyggeligt, så enig jeg kan være med en erklæret socialist.

Dit problem er vel sagtens, at du ligger under for den borgerlige propagandas opfattelse af, hvad en socialist er?
Prøv at se lidt på¨:
Hvem var de første, til at gå til modstand mod besættelsmagten i sin tid?
Socialisterne, eller de borgerlige?

Næ, de borgerlige havde travlt med at oprette Frikorposet, og deltage i afskedsparaderne på banegårdene.
Ikke sandt?

For øvrige er danmark et land, jeg og min familie har fået "forærende".
Derfor kan jeg slet ikke fatte, hvorledes indfødte i den grad kan opføre sig som ligeglade overfor deres land og kultur.
Ja ligefrem hylder de, af "humanistiske årsager" ren og skært landsforræderi..!!
Eneste forklaring må være:
Uvidenhed, dumhed, kulturløshed, principløshed.

Egon

Fra : @

Dato : 25-07-07 19:26

On Wed, 25 Jul 2007 19:22:59 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Hvem var de første, til at gå til modstand mod besættelsmagten i sin tid?
>Socialisterne, eller de borgerlige?

Drengene fra Skt. Petri

Alle de drenge var medlem af Ålborg Konservativ Ungdom

Fra : Ukendt

Dato : 26-07-07 08:26

"@" <1@invalid.net> skrev i en meddelelse news:j75fa3h40rum85l8u9pe7027p3ja4uplvo@4ax.com...

> Drengene fra Skt. Petri
>
> Alle de drenge var medlem af Ålborg Konservativ Ungdom

Det har du vel ret i.
Måske og muligvis--

Men det er vel stadig således, at een svale gør ingen sommer?

Bortset fra dette, var der jo her nærmest tale om drengestreger.

Egon

Fra : @

Dato : 26-07-07 10:54

On Thu, 26 Jul 2007 09:25:56 +0200, "Egon Stich" <egon-stich snabela
mail.dk> wrote:

>Det har du vel ret i.
>Måske og muligvis--

kender du nogen som begyndte før?

>Men det er vel stadig således, at een svale gør ingen sommer?

hvorfor tror du at den ene slags forbrydere(socialisterne) var de
eneste som bekæmpede de andre forbrydere(national-socialisterne)?

>Bortset fra dette, var der jo her nærmest tale om drengestreger.

afbrænde fjendens flyhangar,
sprænge jernbane

var det netop ikke i store træk hvad alle andre frihedskæmpere også
foretog sig?

Fra : Bo Warming

Dato : 24-07-07 15:25

" Bo A" <Men@men> skrev i en meddelelse
> Jeg synes at det er groft. En hån mod det danske folk.

Hvis man afslører vigtige nationalforsvarshemmeligheder eller skyder på en
af sine egne, er man landsforrædder.

Asmaa har ytringsfrihed til at rose Saddam kanibalisme osv

Men hun afslører at folk fra Mellemøsten skader Danmarkog bør alle udvises.

Fra : Ukendt

Dato : 25-07-07 12:46

> Asmaa, som er medlem af Enhedslisten, er tilhænger af, at irakere angriber
> danske soldater, i Irak.

Hun har de samme holdninger som så mange andre muhammedanere - jeg har
barndomsvenner fra Iran og Irak, der også i dag har "forståelse" og
"sympati" for islamisterne, der slår deres egne folk ihjel i forsøget på at
gøre livet surt for soldaterne dernede... Det til trods for at de har fået
deres liv forbedret af den danske stat i en grad, der burde fremavle
taknemmelighed istedet for had... de flygter hertil fra islamistiske
styringsformer, får forsørgelse eller job, uddannelse, åbne arme af langt de
fleste af os - hvorfor en pæn del af dem så begynder det fascistræs er mig
fuldstændig uforståeligt... røvhuller!

> Jeg synes at det er groft. En hån mod det danske folk.

Absolut. Hun og hendes ideologiske fæller pisser på os i stor stil, og
ødelægger livet for så mange af deres landsmænd og trosfæller... Det er til
at brække sig over.

Fra : translat

Dato : 30-07-07 10:10

Notion wrote:

> Tror du ser for meget 007.

Nej, han ser i straffeloven.

Bent

Fra : Ukendt

Dato : 30-07-07 12:05

On Mon, 30 Jul 2007 02:09:33 -0700, translat <kongaead@my-deja.com>
wrote:

>Nej, han ser i straffeloven.

LOL...

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 18:19

> LOL...

Måske kan du vise mig hvor i §100 at der specifik står noget som kan bruges.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 18:41

On Wed, 1 Aug 2007 19:19:15 +0200, "Notion"

>Måske kan du vise mig hvor i §100 at der specifik står noget som kan bruges.

Hvad er det du ikke kan forstå...???

§ 100. Den, som ved offentlige udtalelser tilskynder til, eller som
fremkalder øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den
danske stat, straffes med fængsel indtil 6 år.

"offentlige udtalelser" det er der vist ingen tvivl om...

"tilskynder til" det gør hun også, da hun opfordrer til at støtte
terroristerne...

"øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den danske stat"
det er også tilfældet da angreb mod danske soldater også er angreb mod
den danske stat...

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 19:55

> [...]
>
> "øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den danske stat"
> det er også tilfældet da angreb mod danske soldater også er angreb mod

Og sammenhold det med hvad hun har sagt og ikke hvad andre har skrevet
omkring hvad de mener hun har sagt. Hvor er det så at §100 kan bruges.

Husk jeg støtter ikke religiøse værdier i et parti, men jeg massakrerer
hende ikke på baggrund af at hun er muslim, Det er forskellen mellem de
højreunderdrejet her inde, de går efter {tro}indholdet og ikke efter
meningerne for debatten.

Fra : Ukendt

Dato : 01-08-07 21:39

On Wed, 1 Aug 2007 20:55:01 +0200, "Notion"

>Og sammenhold det med hvad hun har sagt og ikke hvad andre har skrevet
>omkring hvad de mener hun har sagt. Hvor er det så at §100 kan bruges.

Et citat fra http://www.socialister.dk/avis/visartikel.asp?art=27004

"Det er også nødvendigt, at vi støtter f.eks. irakernes kamp mod
besætterne. "

"Besætterne" kan ikke være andre end bl.a. de danske soldater...

Altså siger hun at det er nødvendigt at støtte kanpen mod de danske
soldater.... Det er en klar overtrædelse af § 100...

Fra : Notion

Dato : 02-08-07 21:39

> [...]
>
> Altså siger hun at det er nødvendigt at støtte kanpen mod de danske
> soldater.... Det er en klar overtrædelse af § 100...

Hvordan kan du få det til at være en klar overtrædelse af § 100.

Hvis nu vi siger ,,, Bin laden har en fod indenfor .. ville det så være de
onde besætter ??

Eller hvis vi siger .. de oprørsgrupper som støttes af Iran ,ville det så en
del af de onde. Hvor er det at du kan finde ud af hvem som er besætter ??
...Er det USA sammen med resten af de krigsførende nationer i landet ?? Eller
hvem er det præcis hun mener ??

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 22:21

On Thu, 2 Aug 2007 22:38:44 +0200, "Notion"

> Hvordan kan du få det til at være en klar overtrædelse af § 100.

Læs dog lovteksten (evt. tag et læsekursus på VUC først)...

§ 100. Den, som ved offentlige udtalelser tilskynder til, eller som
fremkalder øjensynlig fare for fjendtlige forholdsregler mod den
danske stat, straffes med fængsel indtil 6 år.

<snip udenomssnak>

Fra : Notion

Dato : 06-08-07 18:55

> [...]

Jeg ved nok mere end du regner med skal du se ... SÅ at du vil puste dig op
omkring noget du ikke ved en skid om, gør dig bare ynkelig, desværre.

Jeg forstår den da udmærket, derfor kan jeg ikke finde det, du tror du kan
finde. Det er forskellen på viden og hvad man ønsker skal være viden.

Du skal lære at forholde dig til faktiske forhold og ikke hvad du ønsker
skal være de faktiske forhold. Jeg bryder mig ikke om at få religionsstyring
som politisk virke, stod det til mig, burde hun slet ikke være i et politisk
parti, da jeg ikke kan se religion og politik kan stå side om side.

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 08:02

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:67h1b35ell06baum6qm9lrla43fubtsdus@4ax.com...

> [...]
> den
> danske stat, straffes med fængsel indtil 6 år.
>
> "offentlige udtalelser" det er der vist ingen tvivl om...

naturligvis er der tale om offentlige udtalelser - det er der
jo altid tale om i politik.

> "tilskynder til" det gør hun også, da hun opfordrer til at
> støtte
> terroristerne...

næ, hun udtaler blot at hun støtter de kræfter der kæmper mod
besættelsen -og det har hun da lov til - ytringsfriheden, du
ved.

> [...]
> danske stat"
> det er også tilfældet da angreb mod danske soldater også er

Hvordan kan udtalelser fremsat i Danmark og på dansk tilskynde
til fjendtlige forholdsregler mod den danske stat - de
pågældende læser jo næppe danske aviser, endsige forstår dem.

Det er langt ude.

Og igen: du angriber hendes ret til at ytre sig politisk. Når
domstolene accepterer at man kan kalde folk for landsforrædere
i den politiske debat, så kan man naturligvis ikke være sart i
den anden sag.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 08:14

On Thu, 2 Aug 2007 09:01:50 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

> [...]
>
>næ, hun udtaler blot at hun støtter de kræfter der kæmper mod
>besættelsen -og det har hun da lov til - ytringsfriheden, du

Citat "Det er også nødvendigt, at vi støtter f.eks. irakernes kamp mod
besætterne. "

Det er en direkte opfordring...

Hvis hun havde sagt "Jeg forstår godt at irakerne........", så havde
det ikke været et problem....

>Hvordan kan udtalelser fremsat i Danmark og på dansk tilskynde
>til fjendtlige forholdsregler mod den danske stat - de
>pågældende læser jo næppe danske aviser, endsige forstår dem.

Det er da ligegyldigt.... Det er stadig en opfordring....

>Det er langt ude.
>
>Og igen: du angriber hendes ret til at ytre sig politisk.

Nej det gør jeg IKKE... Hun har da selvfølgelig ret til ytre sine
politiske holdninger, men det hun gjorde var at OPFORDRE til
ulovligheder....

>Når
>domstolene accepterer at man kan kalde folk for landsforrædere
>i den politiske debat, så kan man naturligvis ikke være sart i
>den anden sag.

Sikke noget vrøvl... Det kan da overhovedet ikke sammenlignes....

Jeg har da også ret til at kalde dig en idiot, men jeg har IKKE ret
til at opfordre andre til at slå dig ned....

Fra : Wilstrup

Dato : 02-08-07 08:27

"S.A.Thomsen" <s_a_thomsen(at)yahoo(dot)com> skrev i
meddelelsen news:tj03b3d1s9bpr80oi6tqrf7b9peiroh0st@4ax.com...
> besætterne. "

> Det er en direkte opfordring...

Næ, det er en politisk udtalelse om et ønske at man gør sådan.
En direkte opfordring er "Støt irakernes kamp mod
besætterne" - men heller ikke det vil være ulovligt i den
poltiske debat.

"Vælt regerningen" er også en direkte opfordring til at
angribe statsmagten, men vil det være ulovligt?

Vi lever i et såkaldt demokrati, og her må man altså acceptere
at nogle politiske kræfter kæmper for at vælge noget andet end
demokratiet - det er jo sådan som alle liberalister herinde
skriver, når talen kommer på et socialistisk samfund: vil det
så betyde at man skal have lov til at vælge noget andet i et
socialistisk demokrati, for i et borgerligt demokrati må man
godt arbejde for at ændre det?

> Hvis hun havde sagt "Jeg forstår godt at irakerne........",
> så havde
> det ikke været et problem....

pladder- man søgte netop at finde et eller andet man kunne
hænge Enhedslisten op på - og her er ingen sag for lille.
Hvordan går det egentlig med den politianmeldelse?

> [...]
> sine
> politiske holdninger, men det hun gjorde var at OPFORDRE til

det er ikke ulovligt at opfordre til kamp mod Fjoghet -det er
ikké ulovligt at opfordre til kamp mod danske styrker - det
vil formentlig være ulovligt at opfordre til væbnet kamp - men
det har hun jo heller ikke gjort.

> Sikke noget vrøvl... Det kan da overhovedet ikke
> sammenlignes....

naturligvis kan man da det- det viser nemlig at grænsen for
hvad man kan sige i den politiske debat er udvidet
betragteligt.

> Jeg har da også ret til at kalde dig en idiot, men jeg har
> IKKE ret
> til at opfordre andre til at slå dig ned....

Du har ret til at opfordre folk til at bekæmpe mig - du har
ikke ret til at opfordre folk til at slå mig ihjel.

Fra : Ukendt

Dato : 02-08-07 09:04

On Thu, 2 Aug 2007 09:26:56 +0200, "Wilstrup" <nix@invalid.com> wrote:

>Næ, det er en politisk udtalelse om et ønske at man gør sådan.

Sludder og vrøvl...

> [...]
>poltiske debat.
>
>"Vælt regerningen" er også en direkte opfordring til at
>angribe statsmagten, men vil det være ulovligt?

Endnu mere vrøvl...

"Vælt regerningen" betyder ikke angrib statsmagten, men er en
opfordring til, på demokratisk vis, at stemme på andre partier end
regeringen, hvorved regeringen så "vælter"...

Det betyder IKKE at man (voldeligt) skal skubbe til nogen, så de
vælter...)

>Vi lever i et såkaldt demokrati, og her må man altså acceptere
>at nogle politiske kræfter kæmper for at vælge noget andet end
>demokratiet -

Ja, jeg ved godt at det er det den yderste venstrefløj vil....

>det er jo sådan som alle liberalister herinde
>skriver, når talen kommer på et socialistisk samfund: vil det
>så betyde at man skal have lov til at vælge noget andet i et
>socialistisk demokrati,

"socialistisk demokrati" er en umulighed....

>for i et borgerligt demokrati må man
>godt arbejde for at ændre det?

Selvfølgelig, men at opfordre til voldeligt angreb på statsmagten, er
ULOVLIGT, uanset om du kan lide det eller ej....

>pladder- man søgte netop at finde et eller andet man kunne
>hænge Enhedslisten op på - og her er ingen sag for lille.

Så begynder bortforklaringerne...

>Hvordan går det egentlig med den politianmeldelse?

Aner det ikke...

>det er ikke ulovligt at opfordre til kamp mod Fjoghet

KAN du ikke skrive et indlæg uden at bruge persontilsvininger...???

>-det er
>ikké ulovligt at opfordre til kamp mod danske styrker - det
>vil formentlig være ulovligt at opfordre til væbnet kamp -

Det er da det samme....

>men
>det har hun jo heller ikke gjort.

Jo hun har... Om det holder i en retssag, må vi vente og se...

>naturligvis kan man da det- det viser nemlig at grænsen for
>hvad man kan sige i den politiske debat er udvidet
>betragteligt.

>Du har ret til at opfordre folk til at bekæmpe mig -

IKKE med voldelige midler...!!!!

>du har
>ikke ret til at opfordre folk til at slå mig ihjel.

Jeg må heller ikke opfordre folk til voldelige angreb på dig...

Fra : Notion

Dato : 01-08-07 18:19

"translat" <kongaead@my-deja.com> skrev i en meddelelse

> Nej, han ser i straffeloven.

Kan du så vise mig hvor det er at §100 kan bruges.