Fulde børn i detentionen
Fra : C. Overgaard

Dato : 23-07-07 05:18

I Nordsjælland endte nogle unger i detentionen og det er ikke det
heldigste sted at anbringe unger:

http://www.bt.dk/article/20070723/krimi/70723002/

Men forældrene kunne ikke styre deres unger og det er her at kæden
ryger af, for ungerne havde tilsyneladende drukket tæt, så ansvarlige
forældre ville have haft rigelig mulighed til at tage flasken fra dem,
hvis de sad ved siden af.

Vi taler om unge størrelser, som ikke burde drikke uden opsyn. Nu fik
de lov til at løbe linien ud og så blev de ukontrollerbare.

Hvis forældrene stadig er i tvivl, så kan jeg oplyse dem at de
sodavand som står tættest på slikket og har de flotteste mærker, er
dem med alkohol. (Jeg har besøgt de pågældende supermarkeder i
området. Strækningen fra Jægerspris til Kulhuse er perfekt til
enkeltstart på cykel.)

Morale: Hvis I ved at Jeres unger fra tidlig besidder evnen til at
forvandle vand til vin, som en vis anden person havde for 2000 år
siden, så vær sammen med dem, så I kan tage flaskerne fra dem i tide.

Mvh
C.Overgaard

Fra : Bo A

Dato : 23-07-07 08:43

"C. Overgaard" <covergaard3650@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Hvor dejligt at læse, at andre deler min mening!
Forældre bør være opmærksomme på, hvad deres poder går og laver.
Også selv om de er over konfirmationsalderen!

Fra : Jan Kronsell

Dato : 23-07-07 10:11

[...]

***

Læs Politikens artikelserie om unge i Lloret de Mar, specielt artiklen i
dag, så vil du se, hvorfor det kan være svært for forældrene. Når en ung
pige fortæller sine forældre, at der ikke er nogen grund til, at de skal
blande sig i hendes drikkeri, fordi de alligevel ikke kan gøre noget ved
det, er det nok et andet sted end drikkeriet, vi skal starte.

Jan

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-07-07 11:26

"Jan Kronsell" <kronsell(nomorespam)@adslhome.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> blande sig i hendes drikkeri, fordi de alligevel ikke kan gøre noget ved
> det, er det nok et andet sted end drikkeriet, vi skal starte.

Ja, der har de danske forældre et problem. De kan ikke som de amerikanske
bestille et transportfirma til at hente ungen i sengen med håndjern og føre
vedkommende afsted med et "impact-letter" (En liste med fejl) på ryggen til
strækmarch i Utah's ørken eller et privat fængsel med terapi (Terapeutisk
kostskole). Alt sammen noget, som kan arrangeres uden at den unge har
overtrådt loven.

http://www.secretprisonsforteens.dk/US/TeenEscortCompany.htm
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=544678/

Spørgsmålet er om man bør give forældre sådanne magtmidler. Mit svar er nej.

Noget andet er om vi skal sænke den kriminelle lavalder og indføre en
decideret ungdomsdomstol, hvor teenagere bedømmer sager, hvor at unge under
15 er involveret og hvor at de kan dømme en ung person dagsbehandling i X
dage med følgeskab af forældrene i ny rolle som fangevogter for i dette
tilfælde offentlig beruselse og stenkast, som ville have sendt en voksen i
fængsel. Der skal ikke stå noget på straffeattesten om hverken dom eller
straf. Forældrene skal vide, at de kan lære barnet konsekvens uden at barnet
for altid skal rende rundt med en anmærkning.

http://www.retsreformnu.dk/RRN.htm

Til spørgsmålet om hvorvidt at vi skal sænke den kriminelle lavalder, hvis
vi kan finde en passende måde at straffe de unge, vil jeg sige Ja.

Der mangler ihvertfald noget herhjemme.
Carsten Overgaard
http://www.secretprisonsforteens.dk (hemmelige fængsler for børn)
http://www.retsreformnu.dk (Nytænkning for landets skyld)
http://blog.myspace.com/covergaard3650

Fra : Pernille

Dato : 23-07-07 12:11

"Carsten Overgaard" <info@carstenovergaard.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> http://blog.myspace.com/covergaard3650
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"

Danske forældre skal bare til at lære, at de har et ansvar for deres børn
Danske forældre går mest op i den materielle del af at have børn.
De får børn, fordi, det er noget man bare gør.
De giver dem mad og tøj.
De giver dem ingen opdragelse. Det regner de med at andre sørger for.
De giver dem ikke værdier i livet. De tror, at det at sørge for de
materielle ting kan gøre det alene. Men, Det Kan Det IKKE!
Ok, der findes danske forældre, der har opfattet, hvad det indebærer at have
børn. Der er bare alt for langt imellem dem. Det er noget i retning af 15 -
20% af dem. Resten er for umodne, til at have børn.

Fra : Carsten Overgaard

Dato : 23-07-07 13:01

"Pernille" <Hovedst@den> skrev i en meddelelse

> [...]
15 -
> 20% af dem. Resten er for umodne, til at have børn.

Det er derfor at jeg synes at tiden er inde til hjælp, så disse forældre kan
lære hvor græsen imellem en ven og en forælder går.

Vi har her nogle børn, hvor nogle af dem har kastet med sten. Det takseres
jvf. de seneste domme efter oprydning af ungdomshuset til 4-6 måneders
fængsel.

Derfor må det være på plads at idømme de to unge 4-6 ugers dagsbehandling,
når de kommer hjem fra ferie igen.

Så er der alle de andre, som måske har lavet lidt vold eller blot beruset
sig offentligt. Hvis vold ikke indgår, så hedder det normalt bøde eller i
strenge tilfælde hæfte i 14 dage. Så også her må der gives 2 ugers
dagsbehandling til de unge.

Dagsbehandlingen forestiller jeg i forslaget til at være en kombination af
gruppesamtaler, foredrag og let fysisk arbejde. Her i Ølstykke har vi masser
af grønne områder, som ikke længere bliver passet på grund af det stramme
økonomi efter kommune sammenlægningen, så her er masser at tage sig til mht.
til at samle affald op og luge ukrudt.

Bortset fra ekstra haveredskaber og uniformer (kedeldragter) har samfundet
både lokaler og personale i forvejen. Forældrene skal med, så de kan hjælpe
med at sørge for at ungerne ikke render væk og endvidere modtage nogen viden
om opdragelse selv, som de også kan debattere i grupper.

Istedet sker der ingenting andet end et idegrundlag for et emne til
konfirmationsviserne.

Fra : Sanne

Dato : 23-07-07 13:14

> [...]
> http://blog.myspace.com/covergaard3650
> "Hvis du ikke kan lide indlægget, så er det webmasterens skyld"

Jeps!