Islamister bomber i Pakistan
Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-07 00:27

51 døde ved muhammedaner-martyr aktion mod Moske og 2 andre angreb.
Mærkeligt at man næsten ikke nævner dette i vestlige medier.

Nogle få aviser taler om at Pakistan nærmer sig kaos. Hvis det kommer ud af
kontrol vil der være hærgende islamister i Afghanistan, Pakistan, Iran og
Irak.

"It's also clear that Taliban and Al-Qaeda, in the northwest territories and
the federally administered tribal areas, have begun to put on operations
that threaten the government of Pakistan itself," sagde Tony Snow fra Det
Hvide Hus.

Mvh
Martin

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 20-07-07 00:52

Martin Larsen skrev:
> 51 døde ved muhammedaner-martyr aktion mod Moske og 2 andre angreb.
> Mærkeligt at man næsten ikke nævner dette i vestlige medier.

http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/19/205531.htm
http://politiken.dk/udland/article344931.ece
http://jp.dk/udland/asien/article1015426.ece
http://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/article320067.ece
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=920294

Hvordan nåede du til den konklussion at man næsten ikke hører om det i
vestlige medier?

Fra : Konrad

Dato : 23-07-07 21:37

Frank E. N. Stein wrote:

> [...]
> http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=920294
>
> Hvordan nåede du til den konklussion at man næsten ikke hører om det i

At det ikke stod på BT's hjemmeside er en meget sandsynlig årsag. Selv
inddrager jeg gerne svenske, norske og engelske medier ind under hatten af
"vestlige medier".

Især svenske og norske medier er bedre til f.eks at fortælle om Irakkrigen -
det virker som om danske medier er underlagt en slags selvcensur efter al
kritikken omkring "skadelig dækning", "antiamerikanske" osv, som
krigstilhængerne falskt og udokumenteret beskyldte en række medier for i
2003-2005.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 23-07-07 23:05

Konrad skrev:

> At det ikke stod på BT's hjemmeside er en meget sandsynlig årsag. Selv
> inddrager jeg gerne svenske, norske og engelske medier ind under hatten af
> "vestlige medier".

Ja ok, de må da også godt være med. De er jo næsten ligesom os rigtige
mennesker.

> [...]
> kritikken omkring "skadelig dækning", "antiamerikanske" osv, som
> krigstilhængerne falskt og udokumenteret beskyldte en række medier for i

I det hele taget er netmedierne en dårlig måde at bedømme mediedækningen
på. De er sgu noget mere overfladiske end papirudgaverne.

Fra : Konrad

Dato : 23-07-07 23:32

Frank E. N. Stein wrote:

> I det hele taget er netmedierne en dårlig måde at bedømme
> mediedækningen på. De er sgu noget mere overfladiske end
> papirudgaverne.

Det har du i den grad ret i. Desværre bliver det sværere og sværere at finde
en ordentlig papiravis Synes det er gået ned på alle fronter
kvalitetsmæssigt. Alle de "gamle" aviser er blevet ringere, imho.
Gratisaviserne har måske fået flere tl at læse "avis", men de kunne jo reelt
lige så godt læse overskrifter på nettet eller tekst-TV.

Fra : Frank E. N. Stein

Dato : 24-07-07 00:25

Konrad skrev:

> [...]
> Gratisaviserne har måske fået flere tl at læse "avis", men de kunne jo reelt
> lige så godt læse overskrifter på nettet eller tekst-TV.

Ja, det er ikke alverden man går glip af ved at ikke læse
gratisaviserne. Det er så også dem sammen med internettet der gør at de
"rigtige" aviser ikke længere har samme kvalitet, da de jo har mistet en
del kunder på det grundlag.

Fra : John

Dato : 20-07-07 01:00

> 51 døde ved muhammedaner-martyr aktion mod Moske og 2 andre angreb.
> Mærkeligt at man næsten ikke nævner dette i vestlige medier.

Afhænger da vist af hvilke medier du læser. Jeg har plukket tre tilfældige:

".. Eksplosion dræber mindst 14 ved en moské brugt af militæret i det
nordvestlige Pakistan. I alt mistede mindst 50 livet efter tre bomber i
løbet af torsdagen .."
http://www.berlingske.dk/udland/artikel:aid=920450

".. Henved 50 personer er blevet dræbt ved tre selvmordsbombeangreb i
Pakistan i dag .."
http://www.dr.dk/Nyheder/Udland/2007/07/19/205531.htm

".. Three suicide bomb attacks within hours of each other have killed at
least 52 people in Pakistan .."
http://news.sky.com/skynews/article/0,,30200-1276154,00.html?f=rss

John

Fra : Martin Larsen

Dato : 20-07-07 08:17

"John" <nogen@pladderballe.ok> skrev i meddelelsen

> Afhænger da vist af hvilke medier du læser.

Prøv at forholde dig til det væsentlige.

Der tænkes ikke på en optælling af hits på Google. Der tænkes ikke specielt
på danske medier. Der tænkes ikke specielt på sensationspresse.
Der tænkes på en lidt dybere beskrivelse end en kortfattet telegramtekst i
et engelsksproget medie af en vis størrelse og betydning.

For dette er jo ikke helt det samme som en tilfældig dag i Irak.
Iøvrigt ser jeg nu til morgen at der dukker nye artikler op.

Prøv at fatte at det er af betydning (ud over tælleøvelser på Google) om det
lykkes Al-Queda og vilde stammekrigere at destabilisere Pakistan (helt).

Mvh
Martin