Nyt bevis: Frakoblede GSM-telefoner kan fj~
Fra : Michael Laudahn eOpp~

Dato : 17-07-07 08:56

- for lokalisering og aflytning:

http://www.break.com/index/are-you-friggin-kiddin-me.html

Jeg har sagt det siden længe, og man har regelmæssig let ad mig for det...

--
No third-world immigration to the western world! Many danes think the same,
see e g

http://www.dendanskeforening.dk/index.asp?id=27 .

Don't surrender, keep on fighting !!!

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-07 12:56

Michael Laudahn eOpposition <ch8050zh@yahoo.com.mx> skrev:

>- for lokalisering og aflytning:
>
>http://www.break.com/index/are-you-fr
>iggin-kiddin-me.html
>
>Jeg har sagt det siden længe, og man
>har regelmæssig let ad mig for det...

... man griner stadig ...

Fra : Michael Laudahn eOpp~

Dato : 17-07-07 13:51

"Peter Bang (slet R6QR4)" <peterbang@R6QR4privat.dk> schrieb im Newsbeitrag

> .. man griner stadig ...

Hvor overbevisende du mon er? Nå ja, hvad forventer man af en embedmand, der
adlyder og udfører ordre.

Fra : HR

Dato : 17-07-07 14:04

Michael Laudahn eOpposition skrev:
> "Peter Bang (slet R6QR4)" <peterbang@R6QR4privat.dk> schrieb im Newsbeitrag

Pucko, om du sätter Follow-Up till dk.politik så skall du inte fortsätta
att korsa på nytt till swnet.politik.

Jag läser inte dk.politik skall jag tillägga också.

Fra : Peter Bang

Dato : 17-07-07 16:26

Michael Laudahn eOpposition <ch8050zh@yahoo.com.mx> skrev:

> [...]
.... du læser for mange dårlige bøger, og ser for mange dårlige
film, Michael. Det er ikke sundt for dig. Du er paranoid.

Fra : Søren

Dato : 17-07-07 16:14

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx> skrev i en meddelelse

> - for lokalisering og aflytning:
>
> http://www.break.com/index/are-you-friggin-kiddin-me.html
>
> Jeg har sagt det siden længe, og man har regelmæssig let ad mig for det...

Du skal ikke tro på alt hvad du ser i tv eller på nettet!

Søren

Fra : N_B_DK

Dato : 17-07-07 16:20

"Søren" <leaveme@alone.dk> wrote in message

> Du skal ikke tro på alt hvad du ser i tv eller på nettet!

Det er da en god konspirations teori, godt nok holder den ikke vand, men det
er der jo ingen af dem der gør.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N/A

Dato : 17-07-07 21:31

Fra : Harald Hanche-Olsen

Dato : 17-07-07 21:31

+ "Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx>:

| Hvorfor tror du har et hollandsk firma udviklet en støjapparat, der
| forhindrer GSM- og GPS-kontakt i omkreds af flere meter, med mindre
| der var konkret behov for den?

Akkurat dét kan ha langt mer jordnære forklaringer, som at noen ønsker
å beskytte seg mot mobiltelefoner som er påskrudd og ringer ut under
et sensitivt møte, med eller uten eierens vilje. Det finnes nok av
historier om telefoner som ligger løse i en lomme og har ringt ut
fordi tastelåsen var av, eller ble slått av ved en tilfeldighet, og så
har eieren kommet borti en tast og ringt til en av sine kontakter, og
så er hele møtet tatt opp på en telefonsvarer.

Ellers så er vel ikke muligheten for avlytting via en mobiltelefon som
i hvert fall tilsynelatende er avslått noen stor hemmelighet:

http://news.com.com/2100-1029-6140191.html
http://lauren.vortex.com/archive/000202.html

Jeg tror neppe at noen klarer å avlytte en avslått telefon uten å ha
gjort noen forberedelser, men for noen telefonmodeller kan man godt
tenke seg at det kan lastes opp programvare i telefonen mens den er
på, slik at den senere kan brukes på den måten mens den
(tilsynelatende) er av.

--
* Harald Hanche-Olsen <URL:http://www.math.ntnu.no/~hanche/>
- It is undesirable to believe a proposition

Fra : Søren

Dato : 19-07-07 10:20

> "Søren" <leaveme@alone.dk> schrieb im Newsbeitrag

> Det har jeg i løbet af månederne fået at vide af de forskelligste kilder.
> Desuden har jeg som politisk dissident gjort egne erfaringer med vores
> 'demokratiske retsstater', som næppe tillader andre konklusioner. Hvorfor
> tror du har et hollandsk firma udviklet en støjapparat, der forhindrer
> GSM- og GPS-kontakt i omkreds af flere meter, med mindre der var konkret
> behov for den?

Fordi folk som dig er villig til at købe dem.
Der er heller ikke et konkret behov for elektriske popcornsmaskiner, men
alligevel kan man købe dem!

Søren

Fra : JBH

Dato : 18-07-07 09:41

> [...]
>
> http://www.break.com/index/are-you-friggin-kiddin-me.html
>
> Jeg har sagt det siden længe, og man har regelmæssig let ad mig for det...

Der er firmaer som lever af at sælge sådan noget

http://www.endoacustica.com/details_gsm-interceptor_en.htm

"
The newest GSM phone interceptor is able to intercept cell phone
conversations, environmental conversations, also in switched off mode (phone
dead)*, incoming and outgoing SMS, incoming and outgoing call list,
notification SMS on boot, cell phone location track through an SMS
containing location name and its network cell id. "

Det er jo ikke andet end en "virus" som bevidst eller ubevidst loades ind i
styreprogrammet i telefonen. Selv min første GSM telefon havde fra fabrikken
en "spy-mode" hvorfra telefonen (godt nok i dvale) kunne fjernaktiveres.Idag
er telefonerne meget mere avancerede og ligesom i Windows findes der hele
tiden "smuthuller og genveje" i programmerne.

mvh
JBH
(Som griner over at der stadig findes folk som griner af deres egen
uvidenhed)

Fra : N_B_DK

Dato : 18-07-07 10:28

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> ind i styreprogrammet i telefonen. Selv min første GSM telefon havde
> fra fabrikken en "spy-mode" hvorfra telefonen (godt nok i dvale)

Nå havde den det....

>Idag er telefonerne meget mere avancerede og
> ligesom i Windows findes der hele tiden "smuthuller og genveje" i
> programmerne.

Og det virker hvorledes ? (husk i standby mode er RF trinnet lukket ned, dvs
det modtager ingenting)

Oplys mig endelig om hvor mange år du har arbejdet med mobiltelefoner på det
niveau.

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : JBH

Dato : 18-07-07 12:22

> "JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message
>
> Nå havde den det....

Var det for svært at gennemskue at det var selve ide'en i at fjernaflytte en
mobiltelefon, jeg hentydede til ?

> Og det virker hvorledes ? (husk i standby mode er RF trinnet lukket ned,
> dvs det modtager ingenting)

Du kan ikke forestille dig at f.eks. en "softwaretimer" en gang imellem lige
åbner RF trinnet ? Det er jo ikke en mekanisk kontakt du tænder og slukker
telefonen på, så den rette software kan sagtens styre alle funktioner på
telefonen. Kun uden strøm/batteri er telefonen DØD (med mindre den er
udstyret med RFID

> Oplys mig endelig om hvor mange år du har arbejdet med mobiltelefoner på
> det niveau.

Tror jeg spilder min tid, men du kan da starte med at fortælle mig om du
overhovedet har nogen kendskab til nyere elektronikkonstruktion, eller din
viden begrænser sig til en "AMV" du engang har bygget på et elektronikkursus
i folkeskolen....

mvh
JBH

Fra : N_B_DK

Dato : 18-07-07 13:00

> [...]
> styre alle funktioner på telefonen. Kun uden strøm/batteri er
> telefonen DØD (med mindre den er udstyret med RFID

Jo det kan jeg da sagtens hvis jeg intet vidste om mobiltelefoner, men efter
4 år som mobiltelefon tekniker, så nej det kan jeg ikke forestille mig.

> Tror jeg spilder min tid,

Det gør du uden tvivl.

> men du kan da starte med at fortælle mig om
> du overhovedet har nogen kendskab til nyere elektronikkonstruktion,

Har kendskab nok til det at jeg faktisk lever af det...

> eller din viden begrænser sig til en "AMV" du engang har bygget på et
> elektronikkursus i folkeskolen....

Er 12 års erhverserfaring nok til dig ?

--
MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : N_B_DK

Dato : 18-07-07 13:11

"JBH" <Skodkontoen@hotmail.com> wrote in message

> Du kan ikke forestille dig at f.eks. en "softwaretimer" en gang
> imellem lige åbner RF trinnet ?--

Og skulle det virke i praksis, så skulle informationer om at aktivere
mikrofonen udsendes multicast konstant, det bliver informationer IKKE, alene
tiden hvor hver enkelt timeslot er aktivt er målt i mikrosekunder

sæt dig lidt ind i GSM standarden og du opdager hurtigt hvorfor det ikke
fungerer i praksis (og aflytning af GSM telefoner er heller ikke muligt, det
er muligt ved at lytte med ved basen, men selve den trådløse del er så
krypteret at det ikke er muligt at afkode det på det punkt.)

MVH. N_B_DK
LTO robot købes.

Fra : Jan Rasmussen

Dato : 19-07-07 13:52

"N_B_DK" <N_B_DKSPAM@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:469e0367$0$90275$14726298@news.sunsite.dk...
> [...]
> heller ikke muligt, det er muligt ved at lytte med ved basen, men selve den trådløse del er så krypteret at det ikke er muligt at

"GSM encryption is active or not, users should not trust the encryption to be
secure enough to foil an eavesdropper. The GSM specification refers to the
encryption algorithms used for encrypting voice/data services as algorithms
A5/1, A5/2 and A5/3. Today a ciphertext-only attack (an attack without knowledge
of some of the originally unencrypted plaintext) requires a few milliseconds to find
the correct A5 decryption key allowing the attacker to eavesdrop on any GSM phone
conversation in less than a second."
http://en.wikipedia.org/wiki/Telephone_tapping

http://www.ewa.com/downloads/arrow-GSMSheetIII.pdf
Intercept/ Real-time Decryption / Monitoring & Recording hardware.

( ARROW cellular monitoring systems are sold only to government organizations
and law enforcement agencies. ARROW systems are U.S. export control items. )

Jan Rasmussen

Fra : Stefan Pettersen

Dato : 18-07-07 15:01

"Michael Laudahn eOpposition" <ch8050zh@yahoo.com.mx> skrev i melding

Re: Nyt bevis: Frakoblede GSM-telefoner kan fjern-tilkobles -

> - for lokalisering og aflytning:
>
> http://www.break.com/index/are-you-friggin-kiddin-me.html
>
> Jeg har sagt det siden længe, og man har regelmæssig let ad mig for det...

Jeg trodde det var en BRA ting jeg?! Ingen liker jo muslimer som sprenger
ting i lufta. Må jo være ok å avlytte de da? Du som er så mot de må jo
ønske det velkommen :)

Fra : Chrisjoy

Dato : 30-07-07 12:56

On Jul 17, 10:30 pm, Harald Hanche-Olsen <han...@math.ntnu.no> wrote:

> [...]
> tenke seg at det kan lastes opp programvare i telefonen mens den er
> på, slik at den senere kan brukes på den måten mens den

Alle mennesker med hjerne inni hodene sine som fungerer litt utover
det å holde kroppens funksjoner i hevd forstår at dette er det
reneste
sprøyt. Denne Fox-nyheten altså. Og hvor ble det av den footage som
skulle bekrefte påstanden?
En trenger ikke engang teknisk innsikt for å forstå dette er sprøyt.
GItt et scenarie hvor FBI tvinger Motorola og et par andre store
produsenter av mobiltelefoner i USA, samt tvinger MS til å legge inn
en backdoor i folks telefoner som fungerte på den måte at GPS
funksjonaliteten var på hele tiden, eller rettere sagt en gang i
minuttet,
ellers går batteriet tomt temmelig fort, samt et lite program som
kun trengte noen få ticks av prosessoren inni gps-brikken til å
avgjøre
om det er en beskjed til telefonen via gps. (FBI har ingen problem
med å få til en slik datautvekling med GPS). Da har vi et perfekt
teknisk scenario hvor telefonens microprosessor kan skrus på
remote. Hvis vi i tillegg har et lite software i operativsystemet som
kan motta samtaler uten at brukeren merker det, og svare på disse
samtaler, mens skjermen er blank og alle lysdioder er døde, så
har vi ordnet fjernavlytting av avslåtte mobiltelefoner, rent teknisk.
En veldig enkel sak å ordne. Og ennå morsommere... dette er
noe enhver kan ordne på sine venners telefoner, og istedenfor
å "vekke opp" telefonen via GPS, hvor vanlige mennesker ikke
har noen mulighet å sende meldinger, så kan de isteden benytte
bluetooth. De fleste microprosessoirer/controllere som benyttes
av mobilleverandører har flere nivåer å kjøre en prosessoren, og
hvis en vil, er det relativt enkelt å legge til enfunksjon på av-
knappen som sørger for at telefonen skrur seg på (men uten
display, ja, uten å tilkjennegi at den holder på med noe) la oss
si en gang i minuttet, for kun å sjekke om det er en melding via
bluetooth, og hvis det er, så kan denne si, skru på mikrofonen
og start å sende data via bluetooth, eller via gsm om dette er
ønskelig. Dette er noe ALLE kan gjøre, ved å lese seg opp på
operativsystemet på den aktuelle telefon.

Men tilbake til saken. Hvorfor er det sprøyt at amerikanske
myndigheter generelt kan fjernavlytte mobiltelefoner, slik som
aktuelt innslag gir inntrykk av?

Det er fordi det krever så mange mennesker å være involvert
at det er helt umulig å holde det hemmelig da det er enormt
meget større betalingsvilje hos de som er villigtil å kjøpe
informasjon som beviser slik storebror ser deg virksomhet.
At FBI kan avlytte en spesifik banditt sin telefon, ved å ha
legge til et lite program i den som forklart over, er intet nytt
av dagen. Men denne mulighet representerer ikke noen ny og
bedre løsning enn det FBI allerede har i å plassere en mic på
den som skal overvåkes. Selv om det er teknisk mulig via
GSM/bluetooth så er det tross alt meget mer krevende og
betydelig mindre kostnadseffektivt i forhold til de mange
alternativer. Det er mye enklere for FBI å konstroere et batteri,
hvor noen av cellene er fjernet til fordel for en liten radiosender.
Å få byttet batteri på en telefon finnes det uendelig med
muligheter for. FBI kan eksempelvis via basestasjonen få
telefonen til å oppføre seg merkelig, slik at skuken vil ha den
på service, og vips har en fått inn batteriet med de spesielle
egenskaper.

La oss dog for moroskyld anta at FBI klarer å tvinge Motorola
(den desidert største produsent av chips for radiokommunikasjon
og MS (den desidert største produsent av operativsystem for mobil)
til å legge inn en backdoors. Og gitt at dette ble kjent på et
senere tidspunkt ble kjent. Høyst sannsynelig vil både MS og
Motorola gå konkurs. Amerikanere er veldig flinke til å sanksjonere
imot rasshøl og har ved mange tilfeller veltet store handelskjeder
ved kollektivt velge ikke å handle der. Videre er det juridiske
aspekter ved dette, fordi FBI (og myndigheter) medvirker til
å sørge for at veldig mange aksjeeiere vil miste alle verdiene sine.

Disse refleksjoner bør få alle normale mennesker til å forkaste
konspirasjonshypoteser som inkluderer generell elektronisk
overvåking av mobiltelefoner. Hvis en absolutt skal være engstelig
for noe, så måtte det være hva tyske myndigheter er iferd med,
nemlig å få gjennom en lov som gir myndigheter rett til å bruke
alle nødvendige midler til å overvåke din PC og alt hva du har på
den. Det er tvilsomt at tyske myndihgeter vil kreve en spesiell
versjon windows fra MS for å gjøre dette mulig, men det trenger
de heller ikke. De benytter isteden trojaner. Det eneste de trenger
er å sette noen indere på jobben å utvikle mange morsomme
små nyttige programmer alle vil ha, og vips så har de så godt
som kontroll med alle PC'er i landet. Hørte jeg noen si at åpen
kildekode er mer aktuell enn oen sinne? Hvilket leder oss inn
på en ny gruppe mennesker, som har som hobby å pelle ifra
hverandre enhver elektronisk innretning for å finne ut av dens
virkemåte eller motivert av å forbedre denne. Hele internet er
fullt av folk som driver med embedding hvor utgangspunktet er
et industrielt produkt. Selv en middels oppegående politiker
eller FBI-ansatt forstår rent intuitivt at det er bortkastede penger
å forsøke å lure denne gruppe. De milliarder av kroner som
puttes inn i et slik prosjekt kan gå i vasken bare fordi en
drittunge på fjorten som synes digitalteknikk er moro, avslører
hele konspirasjonen. Det hele dreier seg om enkle saker. Selv
ti-åringer kan lett forstå en digital innretning sin virkemåte.

Konklusjon.
Det er hverken politisk eller økonomisk mulig å gjennomføre
en generell overvåking og avlytting av mobiltelefoner. Det er
dog teknisk mulig, men av tekniske mulighet følger ikke med
nødvendighetet industrielt produkt. Det er heller ikke sannsynelig.
Faktisk er det ekstremt lite sannsynelig. Det finnes så veldig
mange andre måter å oppnå hensikten, å avlytte potensielt
kriminelle.