procmail
Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-07-01 21:09

Fra : Finn Nielsen

Dato : 08-07-01 21:29

Rasmus Bøg Hansen <moffespam@amagerkollegiet.dk> writes:

> Jeg vil gerne have lagt al post med bestemte ord i en særlig folder for
> sig - men jeg kan ikke få det til at fungere med flere forskellige ord.
> Lige nu har jeg en fungerende .procmailrc med bl. a. følgende indhold:
>
> :0
> * (^Subject:)*FREE*
> {
>    LOG="Subject-based spamfiltering"
>    :0:
>    $SPAMFOLDER
> }
>
> Hvordan ændrer jeg det, så reglen passer med mere end et ord? Jeg har
> prøvet:

Lærer om regulære udtryk.. Seriøst, regulære udtryk er næsten en
videnskab i sig selv, så skal du bruge dem kan det godt betale sig at
sætte sig ind i hvordan de virker. Du kan evt. starte med at læse man
siden "man 7 regex".

Min egen subject spam linie ser sådan ud:

* ^Subject:.*((make|save|earn).money|sex|girls|bulk|cheap|\
   nude|porn|free|xxx|profit|adult|credit|video|visit|\
   adv(ertis|:)|low.cost)

--
Finn Nielsen - http://www.zznyyd.dk/

Fra : Kent Friis

Dato : 08-07-01 21:30

Den Sun, 8 Jul 2001 22:09:10 +0200 skrev Rasmus Bøg Hansen:
> [...]
>   LOG="Subject-based spamfiltering"
>   :0:
>   $SPAMFOLDER
>}
>
>Hvordan ændrer jeg det, så reglen passer med mere end et ord? Jeg har
>prøvet:
>
>* (^Subject:)*FREE|WIN*
>* (^Subject:)*(FREE|WIN)*
>* (^Subject:)(*FREE|*WIN)*
>* (^Subject:)*(FREE|WIN)*
>* (^Subject:)(*FREE*|*WIN*)
>* (^Subject:).(*FREE*|*WIN*)
>* (^Subject:).(^*FREE*)|(^*WIN*)
>
>plus alle dem, jeg har glemt igen... Hvodden får jeg reglen til at passe

Hvis det er regexp, så prøv noget i den er retning:

^Subject:.*(FREE)|(WIN)

Mvh
Kent
--
NT er brugervenligt - det er bare brugerne der ikke kan finde ud af det
- en NT-administrator

Fra : Rasmus Bøg Hansen

Dato : 08-07-01 22:00