der røg hovedargumentet for kvindekvoter
Fra : Jakob

Dato : 12-07-07 00:10

http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article317851.ece

Det er dårlig økonomi med mange kvinder i bestyrelserne.

Jeg er bestemt for flere kvinder i bestyrelserne, men jeg er indædt
modstander af kvoter og særbehandling. Vi skal IKKE til at have
kvoter for kvinder i bestyrelser/folketing/regeringer etc. Det vil
være et msforstået "hensyn" at tage. Udviklingen tager tid, men den
kommer og den skal man ikke forcere ved at behandle kvinder som
hjælpeløse dyr der ikke ved egen kraft kan komme frem.

Og hvis vi først skulle have kvindekvoter, så kunne man jo med god ret
hævde at det var tid til mandekvoter i eks. børnehaver, skoler etc, og
er det sådan et samfund vi skal have?

Fra : Martin

Dato : 12-07-07 16:36

Hej
Jakob wrote:
> Jeg er bestemt for flere kvinder i bestyrelserne, men jeg er indædt
> modstander af kvoter og særbehandling.

Jeg ser ikke grund til at kvinder skal have særbehandling, fremfor mænd,
hvad skulle argumentationen være for det?

> Vi skal IKKE til at have
> kvoter for kvinder i bestyrelser/folketing/regeringer etc. Det vil
> være et msforstået "hensyn" at tage.

Helt enig
Jeg kan ikke se nogen grund til at kvinder skal kunne tiltvinge sig adgang,
for derefter at ryste lidt med forpartiet og hævde at man er chauvanistisk
(muligvis stavet rigtigt) hvis man ikke giver dem plads og ansvar med det
samme. Mænd er jo heller ikke kommet til disse poster fra starten, blot
fordi de var mænd, vel.
Nuvel, der findes kvinder der klarer sig enddog meget godt, både som
selvstændige erhvervsdrivende og hvad der ellers findes af muligheder, og
mænd der slet ikke egner sig til den slags. Sådan er vi allesammen
forskellige.

> Udviklingen tager tid, men den
> kommer og den skal man ikke forcere ved at behandle kvinder som
> hjælpeløse dyr der ikke ved egen kraft kan komme frem.

Nej, hvorfor skulle man dog det?
I denne verden gælder jungleloven, om man vil det eller ej.
Med fare for at komme til at træde en hel masse over tæerne nu, tror jeg nu
at der er en meget god grund til at visse folk sætter sig ned på bænken
sammen med gutterne og drikker øl, hvorimod andre indtager "topposter i
erhvervslivet". Selvfølgelig vil der være enkelte undtagelser der bekræfter
mine udtalelser, sådan er det jo altid. Men jeg tror fuldt og fast på at der
er grund til at tingene er som de nu engang er.

> Og hvis vi først skulle have kvindekvoter, så kunne man jo med god ret
> hævde at det var tid til mandekvoter i eks. børnehaver, skoler etc, og
> er det sådan et samfund vi skal have?

Nej, på ingen måde. Folk skal gøre det de enten har lyst til, eller det de
er bedst til... Nej, ingen danske-bank tanker her.

Martin, der på ingen måde er kvindeforskrækket eller andre spændende ting,
men blot ser realistisk på livet.