Sverige: Prisen på benzin stige til 20 SeK~
Fra : Peter B. P.

Dato : 09-07-07 20:53

....hvis det står til den borgerlige regering derovre:

http://180grader.dk/nyheder/Svenske_benzinpriser_eksploderer_til_n_ste_r
..php

Men vil de kompensere ved at lade indtægterne fra benzinskatterne gå til
skattelettelser for isæ lave indkomster?

hvis ikke vil disse nye skatter blot betyde lavere levestandard og
sværere transport for lavindkomsterne, og dem som afhænger af bilen i
hverdagen.

--
regards , Peter B. P.
http://titancity.com/blog , http://macplanet.dk

"We don't dial 911 - we dial .357".

Fra : Martin Larsen

Dato : 09-07-07 22:06

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> hvis ikke vil disse nye skatter blot betyde lavere levestandard og
> sværere transport for lavindkomsterne, og dem som afhænger af bilen i

Prisen kommer næppe så højt op hvis regeringer går efter genvalg.

Jeg synes iøvrigt det ville være smart at droppe vægtafgifter og i stedet
lægge ca 1 kr på benzinen. Det ville spare administration og være mere
retfærdigt.

Mvh
Martin

Fra : Ukendt

Dato : 09-07-07 22:09

Martin Larsen wrote:

> Jeg synes iøvrigt det ville være smart at droppe vægtafgifter og i
> stedet lægge ca 1 kr på benzinen. Det ville spare administration og
> være mere retfærdigt.

Det ville være mere retfærdigt helt at fjerne vægt og ejerafgift og skære
kraftigt i benzinafgiften. Det er ALT for dyrt at køre bil i Danmark

mvh.
Kim Frederiksen

Fra : Peter B. P.

Dato : 09-07-07 22:16

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> wrote:

> Det ville være mere retfærdigt helt at fjerne vægt og ejerafgift og skære
> kraftigt i benzinafgiften. Det er ALT for dyrt at køre bil i Danmark
>
> mvh.
> Kim Frederiksen

Sandt, men lad os i første omgang sigte efter at vedligeholde de
nuværende benzin og dieselafgifter, og skære i bilafgifterne - og skære
bilafgifter på biler der kører 18 km/l helt væk.

Efterhånden som motorteknologien forbedres kan vi så øge denne tærskel,
fx. til 20 km/l og så fremdeles.

Fra : Henri Gath

Dato : 09-07-07 23:00

"Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> bilafgifter på biler der kører 18 km/l helt væk.
>
> Efterhånden som motorteknologien forbedres kan vi så øge denne tærskel,

Du glemmer bare, at der er en stor restgruppe i dette land, der p.g.a. det
sindsyge afgiftssystem, er nødt til at køre i oldgamle biler....

Fra : Peter B. P.

Dato : 10-07-07 00:34

Henri Gath <gath@mail.dk> wrote:

> "Peter B. P." <peter@DIESPAMMERSCUM.dk> skrev i en meddelelse

> Du glemmer bare, at der er en stor restgruppe i dette land, der p.g.a. det
> sindsyge afgiftssystem, er nødt til at køre i oldgamle biler....

Nej, det glemmer jeg ikke. Det har faktisk været en af mine pointer når
jeg har påpeget det syge i at have bilafgifter på det niveau vi har det
her til lands.

Og disse mennesker vil netop få råd til nye, benzinøkonomiske, sikre og
miljøvenlige biler, hvis jeg fik min vilje, hvilket er at den eneste
afgift der skal betales på biler der kører over 18 km/l, er momsen!

Fra : Henri Gath

Dato : 09-07-07 22:59

"Kim Frederiksen" <kim snabel-a the-coffeeshop.dk> skrev i en meddelelse

> Det ville være mere retfærdigt helt at fjerne vægt og ejerafgift og skære
> kraftigt i benzinafgiften. Det er ALT for dyrt at køre bil i Danmark

Det har du meget, meget ret i............det er et sindsygt system.
"Vægtafgift".....er de fuldstændig sindssyge...det var noget man indførte
efter krigen, for at kunne reparere de af de tyske tanks smadrede
veje......der er kraftedme ikke krig mere.

Fra : Carsten Riis

Dato : 10-07-07 10:41

Henri Gath skrev den 09-07-2007 23:58:
> [...]
> efter krigen, for at kunne reparere de af de tyske tanks smadrede
> veje......der er kraftedme ikke krig mere.

men vejene er stadig elendige

--
med venlig hilsen www.de3faktorer.dk
Carsten Riis Mere skal der ikke til

Fra : Ludvig Nielsen

Dato : 10-07-07 00:48

On Mon, 9 Jul 2007 23:05:35 +0200, Martin Larsen wrote:

> Prisen kommer næppe så højt op hvis regeringer går efter genvalg.

Det lyder som en stensikker måde at tabe et valg på.

> Jeg synes iøvrigt det ville være smart at droppe vægtafgifter og i stedet
> lægge ca 1 kr på benzinen. Det ville spare administration og være mere
> retfærdigt.

God idee.

Fra : Notion

Dato : 10-07-07 06:54

"Ludvig Nielsen" <ludvig@hjemme.durik> skrev i en meddelelse

> Det lyder som en stensikker måde at tabe et valg på.

> God idee.

Hvor er den gode side i den idé. Hvem køre så til Tyskland og tanker ???

Hvorfor skal der være en afgift, på at have bil?

Hvis der skal være retfærdighed idet, må det da betyde, at man betaler efter
hvor meget man bruger vejene.