jeg afskyr sydlændinge -her er en af grun~
Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 10:29

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 10:33

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
news:4690ae3a$0$25410$edfadb0f@dread11.news.tele.dk

> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article316581.ece

Hvad er dit problem - udover, at du tilsyneladende afskyr "sydlændinge"?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 10:38

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Hvad er dit problem - udover, at du tilsyneladende afskyr "sydlændinge"?

Jeg hader dyrplageri -hvad er dit problem med det?

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 10:39

> Jeg hader dyrplageri -hvad er dit problem med det?

Intet. Jeg er omgivet af superhyklere, så én fra eller til ændrer ikke
meget.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 10:53

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Intet. Jeg er omgivet af superhyklere, så én fra eller til ændrer ikke
> meget.

Hvad mener du med det?

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 10:53

> Hvad mener du med det?

Spiser du kød og drikker du mælk, Malene P?

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 10:59

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Spiser du kød og drikker du mælk, Malene P?

Ja, det gør jeg. Men jeg bifalder ikke, at man morer sig over at pine dyr,
som man gør syd for Alperne -gør du?

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 11:22

> Ja, det gør jeg. Men jeg bifalder ikke, at man morer sig over at pine
> dyr, som man gør syd for Alperne -gør du?

Jeg gør mig ikke til dommer. Jeg ved dog, at tyrene i dit link sandsynligvis
har levet et noget bedre tyreliv end tilsvarende danske kreaturer, som du
åbenbart lystigt indtager som mad, har.

Det er tydeligvis ikke studenterhuen, der trykker hos dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 11:29

> [...]
> åbenbart lystigt indtager som mad, har.
>
> Det er tydeligvis ikke studenterhuen, der trykker hos dig.

Næh, det er nok snarere hensynet til andre levende skabninger. Hvad har du
imod det?

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 11:40

> Næh, det er nok snarere hensynet til andre levende skabninger. Hvad
> har du imod det?

Du er lidt sjov, Malene P.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Thomas M

Dato : 08-07-07 12:01

Malene P wrote:

> Næh, det er nok snarere hensynet til andre levende skabninger. Hvad
> har du imod det?

Hvad så med alle de sydlændinge som ikke udøver dyreplageri?

Hvordan ser det ud med dit "hensyn" til dem?

--
/ Thomas

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 12:01

> [...]
sandsynligvis
> har levet et noget bedre tyreliv end tilsvarende danske kreaturer, som du

De har formentlig haft et bedre tyreliv end danske kreaturer.
Men derfor er det, efter min mening, dyrplageri fordi
det udsætter dyrene for unødige lidelser.

Set i forhold til f.eks. en dansk dyretransport, som man har set i medierne,
virker dét tyrene bliver udsat for i Pamplona "mildt".
Men ikke desto mindre....unødige lidelser og dermed dyreplageri.

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 12:59

"Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Men derfor er det, efter min mening, dyrplageri fordi
> det udsætter dyrene for unødige lidelser.

Der er intet unødigt i dét, de bliver udsat for. De tjener et formål ganske
som de kreaturer, du eog jeg sætter til livs hver dag, også gør.

> Men ikke desto mindre....unødige lidelser og dermed dyreplageri.

Pis med dig.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 13:49

> [...]
ganske
> som de kreaturer, du eog jeg sætter til livs hver dag, også gør.

Det eneste formål jeg umiddelbart kan se er underholdning.
Jeg ser som sådan ikke noget problem i at bruge dyr som underholdning,
problemet opstår når dyrene lider unødigt.
Desuden har jeg lidt svært ved at se hvordan arrangementet i Pamplona,
kan afvikles så dyrene ikke lider unødigt.

Med venlig hilsen
MIchael Weber

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 17:03

> Det eneste formål jeg umiddelbart kan se er underholdning.

Og?

> Jeg ser som sådan ikke noget problem i at bruge dyr som underholdning,
> problemet opstår når dyrene lider unødigt.

OK.

> Desuden har jeg lidt svært ved at se hvordan arrangementet i Pamplona,
> kan afvikles så dyrene ikke lider unødigt.

Øh. Dyrene lider vel lige nøjagtig så meget, som arrangementet kræver. Jeg
har svært ved at se, der er tale om unødig lidelse.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:19

> [...]
>
> Øh. Dyrene lider vel lige nøjagtig så meget, som arrangementet kræver. Jeg
> har svært ved at se, der er tale om unødig lidelse.

Og enden på det hele -tyrefægtningen, har du vel også svært ved at se som
unødig lidelse????

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 20:21

> Og enden på det hele -tyrefægtningen, har du vel også svært ved at se
> som unødig lidelse????

Ja. Jeg gider ikke bruge energi på at forklare dig, hvorfor jeg har dén
holdning. Det ville være som at kaste perler for svin.

Men spis du bare lystigt videre af din bøf.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:52

> [...]
> holdning. Det ville være som at kaste perler for svin.
>
> Men spis du bare lystigt videre af din bøf.

Møgdyr

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 21:03

> Møgdyr

Så find dig en anden leverandør af bøf. Jeg har gode erfaringer med Føtex.

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : @

Dato : 08-07-07 14:33

On Sun, 8 Jul 2007 11:59:26 +0200, "Malene P" <malenekors@hotmail.com>
wrote:

>"Jens Bruun" <bruun_jens@hotmail.com> skrev i en meddelelse

>Ja, det gør jeg. Men jeg bifalder ikke, at man morer sig over at pine dyr,
>som man gør syd for Alperne -gør du?

er det værre at pine dyr syd for alperne end her?

er det værre at pine dyr for fornøjelse af øjnene end for fornøjelse
af ganen?

er det værre at pine en tyr i relativt kort tid, sammenlignet med at
en slagtekylling pines hele sit liv?

--
vogt jer for de falske profeter, som kommer til jer
i fåreklæder, men i deres indre er glubske ulve

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:20

> [...]
> af ganen?
>
> er det værre at pine en tyr i relativt kort tid, sammenlignet med at

Jeg kan ikke se, at det ene skulle retfærdiggøre det andet.

Malene P

Fra : Thomas von Hassel

Dato : 08-07-07 10:41

Malene P <malenekors@hotmail.com> wrote:

> Jeg hader dyrplageri -hvad er dit problem med det?

og det er kun sydlændinge der udøver dyreplageri ? .. hvor må det bare
være en perfekt verden du lever i.

/thomas

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 10:52

"Thomas von Hassel" <thomas_lists@elements.dk> skrev i en meddelelse

> og det er kun sydlændinge der udøver dyreplageri ? .. hvor må det bare
> være en perfekt verden du lever i.

Næh, jeg giver bare et eksempel på det.

Malene P

Fra : Hr. Jensen

Dato : 08-07-07 12:16

On Sun, 8 Jul 2007 11:41:21 +0200 thomas_lists@elements.dk (Thomas von
Hassel) sent the following smoke signals:

>og det er kun sydlændinge der udøver dyreplageri ? .. hvor må det bare
>være en perfekt verden du lever i.

Bare rolig, dine muhamedanervenner står ikke tilbage for sydeuropæerne.
Er du så glad nu?

--
Thomas

The Hangman's Knot Inn

Fra : Thomas M

Dato : 08-07-07 11:54

Malene P wrote:

> Jeg hader dyrplageri -hvad er dit problem med det?

Det hader jeg også, men hvad har det med politik og afsky for alle
sydlændinge at gøre?

Nåh jo - du vil ha' opmærksomhed. Det glemte jeg lige.

--
/ Thomas

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 12:21

"Thomas M" <its@secret> skrev i en meddelelse

> Det hader jeg også, men hvad har det med politik og afsky for alle
> sydlændinge at gøre?

En vinkel kunne være hvor EU står i forhold til dyreplageri og dermed
formentlig implicit
tyrehalløjet i Pamplona.
Og om hvordan EU skal forholde sig til et arrangement, der på en og samme
tid
er spansk "kultur" og dyreplageri (efter min mening).

Med venlig hilsen
Michael Weber

Fra : El Trabajador

Dato : 08-07-07 12:08

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i

> Jeg hader dyrplageri -hvad er dit problem med det?

Det hedder ikke "dyrplagere". Det hedder "de har en anden opfattelse af
dyrs rettigheder, end vi har", eller "de har en anden måde at omgå dyr på,
end vi har". Du må snart lære at udtrykke dig "politisk korrekt" i stedet
for at fordømme andre kulturer, uanset hvor barbariske de i dine øjne måtte
se ud. Vis respekt for dine medmennesker og andre kulturer. Andre kulturer
er mindst lige så gode som vores, og måske endda bedre, for husk at det er
"politisk korrekt" at se ned på vores egen kultur, eller mangel på samme
vil en eller anden nok tilføje.
--
El Trabajador

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 13:02

"El Trabajador" <notrabajo@gmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> som vores, og måske endda bedre, for husk at det er "politisk
> korrekt" at se ned på vores egen kultur, eller mangel på samme vil en

Jeg finder det lidt sjovt og samtidig meget tankevækkende, at de mest
unuancerede fremmedhadere samtidig er dem, der går mest op i "dyrs
rettigheder".

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:22

> [...]
>
> Jeg finder det lidt sjovt og samtidig meget tankevækkende, at de mest
> unuancerede fremmedhadere samtidig er dem, der går mest op i "dyrs

Hvorfor er det svovt?

Malene P

Fra : Jens Bruun

Dato : 08-07-07 20:34

> Hvorfor er det svovt?

Du har ret. Det er ikke svovt [sic]. Bare meget tankevækkende. Og jeg aner
næste spørgsmål...

--
-Jens B.

D.e.f.f.e.s.

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 10:55

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article316581.ece
>
> Malene P

Er lidt uforstående overfor hvorfor du afskyr alle sydlændinge
p.g.a. noget dyreplageri i Pamplona, Spanien.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 11:01

> [...]
> >

> Er lidt uforstående overfor hvorfor du afskyr alle sydlændinge
> p.g.a. noget dyreplageri i Pamplona, Spanien.

Hvorfor er du uforstående over for det? Noget "ligegyldigt"
dyrplageri -eller hvad?

Malene P

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 11:11

> Hvorfor er du uforstående over for det? Noget "ligegyldigt"
> dyrplageri -eller hvad?

Fordi du ligefrem afskyr alle sydlændinge p.g.a. dyrplageriet.

Jeg håber da f.eks. ikke svenskerne eller for den sags skyld spanierne
hader alle danskere p.g.a. de danske dyretransporter.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 11:18

> Fordi du ligefrem afskyr alle sydlændinge p.g.a. dyrplageriet.

Jeg afskyr dyrplageri og det foregår jo for fulde gardiner syd for
lperne -så enkelt er det. Er du uenig, så bare sig til.

Malene P

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 11:22

Malene P wrote:
> Jeg afskyr dyrplageri og det foregår jo for fulde gardiner syd for
> lperne -så enkelt er det. Er du uenig, så bare sig til.

Og her i landet, men det forholder du dig jo ikke til.
Er du uenig, så bare sig til.

/Hauge

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 11:31

> Og her i landet, men det forholder du dig jo ikke til.
> Er du uenig, så bare sig til.

Her har vi dog dyreværnslove -det har man ikke jo længere man kommer sydpå.
Er du´utilfreds med det -så bare sig til.

Malene P

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 11:59

Malene P wrote:
> Her har vi dog dyreværnslove -det har man ikke jo længere man kommer
> sydpå.

Hvad har det hjulpet indtil nu, mht. transporterne?

> Er du´utilfreds med det -så bare sig til.

Du er direkte dum. Men ok, du er jo kvinde, og de er jo beviseligt ikke så
kloge som mennesker.

/Hauge

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:23

> Hvad har det hjulpet indtil nu, mht. transporterne?

> Du er direkte dum. Men ok, du er jo kvinde, og de er jo beviseligt ikke så
> kloge som mennesker.

OK, jeg er så dum -men hvorfor mishandle dyr?

malene P

Fra : Hauge

Dato : 08-07-07 20:36

Malene P wrote:
> -men hvorfor mishandle dyr?

Jeg synes _ikke_ man skal mishandle dyr, hvor har jeg skrevet det?
Men du forholder dig _ikke_ til danskernes dyretransporter, som er mishandle
hundredevis af dyr på een gang..

/Hauge

Fra : Michael Weber

Dato : 08-07-07 11:29

> "Michael Weber" <michael@removemichaelweber.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg afskyr dyrplageri og det foregår jo for fulde gardiner syd for
> lperne -så enkelt er det. Er du uenig, så bare sig til.

Uenig i om du afskyr dyrplageri (ovenfor) , du afskyr alle sydlændinge
(emnefelt),
dyrplageri forgår "for fulde gardiner" syd for alperne eller uenig i det er
dyrplageri ?

Fra : Thomas M

Dato : 08-07-07 11:57

Malene P wrote:

> Hvorfor er du uforstående over for det? Noget "ligegyldigt"
> dyrplageri -eller hvad?

Hvorfor svarer du ikke på det spørgsmål manden stiller dig?

Du hader alle sydlændinge? Hvorfor mon?

--
/ Thomas

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:24

> Hvorfor svarer du ikke på det spørgsmål manden stiller dig?
>
> Du hader alle sydlændinge? Hvorfor mon?

Det har jeg forklaret andetsteds

Malene P

Fra : Thomas M

Dato : 08-07-07 20:46

Malene P wrote:

> Det har jeg forklaret andetsteds

Link?

Ellers fortæl endelig løs.

--
/ Thomas

Fra : Poul E Hansen

Dato : 08-07-07 11:25

On 8 Jul., 11:29, "Malene P" <malenek...@hotmail.com> wrote:
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article316581.ece
>
> Malene P

Halvdelen af spanierne er imod tyrefægting, de fleste interesserer sig
bare ikke for det. Og husk så alle de nordeuropæere som kan lide sådan
noget.

Fra : Poul E Hansen

Dato : 08-07-07 11:27

On 8 Jul., 12:25, Poul E Hansen <o...@ofir.dk> wrote:

> Halvdelen af spanierne er imod tyrefægting, de fleste interesserer sig

Det er allerede blevet forbudt i flere spanske byer.

Fra : Christian R. Larsen

Dato : 08-07-07 14:56

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article316581.ece

Dette viser så meget om dig Malene. Om hvorfor du er et eksempel på alt det
dårlige, Dansk Folkeparti står for.

Du bryder dig ikke om sydlændinge generelt - sikke en udtalelse! Og det gør
du ikke, fordi du kan finde en masse eksempler på, at nogen, der kommer fra
lande, der ligger længere syd på en Danmark (hvilket er de fleste), har
gjort noget dumt eller forkert.

Fra : Malene P

Dato : 08-07-07 20:27

> "Malene P" <malenekors@hotmail.com> wrote in message
>
> Dette viser så meget om dig Malene. Om hvorfor du er et eksempel på alt
det
> dårlige, Dansk Folkeparti står for.

Jeg har intet med DF at gøre -men hvorfor er det dårligt at tage hensyn til
dyr, Christian?

> [...]
fra
> lande, der ligger længere syd på en Danmark (hvilket er de fleste), har

Eller noget infamt svineri, som jeg her har givet et eksempel på. Må jeg
heller ikke give min mening til kende omkring det, Christian?

Malene P

Fra : Notion

Dato : 09-07-07 19:17

"Malene P" <malenekors@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> http://ekstrabladet.dk/nyheder/samfund/article316581.ece
>
> Malene P

Åhhh nej nu hader Malene også alle Danske (måske) kun Danske mænd.

http://nyhederne.tv2.dk/article.php/id-7524755.html