Nigeria
Fra : Per Rønne

Dato : 04-07-07 20:09

Et eksempel på kriminalitet i et land som Nigeria:

<http://nm.onlinenigeria.com/templates/?a=887&z=10>

Jeg citerer:

=
A 22-year-old boy with a tall ambition to become a millionaire overnight
at the weekend at Kakuri, Kaduna, beheaded an eight-year-old boy for
money ritual.

But the headhunter said he feels nothing about the act other than the
beating he received from the police.

Apparently deceived by a friend that the fresh skull of a young boy was
all he needed to become a millionaire, the suspect, Yush'au Mohammed,
began the journey to the millionaires' club by chopping off the head of
Mustapha Muazu, a neighbour's son.

Yush'au confessed to Sunday Sun that he was in the horror business with
his friend, one Lucky Francis, who he said held the hands of Muazu,
before he (Mohammed) cut-off the boy's head.
Aminu said the two suspects will be charged for culpable homicide
punishable with death after further investigations.
=

Ja, sådan noget har vi da heldigvis ikke oplevet hos os i vel det sidste
årtusind. Men dødsstraf er nu for meget ... havde det været hos os var
det nok blevet forvaring.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bekan

Dato : 05-07-07 08:32

"Per Rønne" wrote:
> [...]
>
> Ja, sådan noget har vi da heldigvis ikke oplevet hos os i vel det
> sidste årtusind. Men dødsstraf er nu for meget ... havde det været

Vorherrebevares Per, hvor naiv kan du være.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 08:46

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> Vorherrebevares Per, hvor naiv kan du være.

Med hensyn til hvad - du mener måske at knægten havde fået seks års
fængsel eller hvad ?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bekan

Dato : 05-07-07 09:00

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 11:21

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> '...ikke oplevet hos os i vel det sidste årtusind.'

Kender du til noget tilfælde i den retning? At en stor knægt myrder et
barn for at bruge det i magisk sammenhæng, for at blive rig ?

Det lyder for mig som en religiøsitet der ikke alene er før-kristelig,
men også fra før asa-troen.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bekan

Dato : 05-07-07 15:36

"Per Rønne" wrote:

> [...]
> barn for at bruge det i magisk sammenhæng, for at blive rig ?
>
> Det lyder for mig som en religiøsitet der ikke alene er før-kristelig,

Mennskeofringer er såmænd meget almindelig i visse miljøer.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 16:14

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> Mennskeofringer er såmænd meget almindelig i visse miljøer.

I Danmark? Kan du henvise til så meget som en eneste kendt mennskeofring
i Danmark i kristen tid?
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 05-07-07 14:22

> Et eksempel på kriminalitet i et land som Nigeria:
> <http://nm.onlinenigeria.com/templates/?a=887&z=10>

- og her er det seneste:

".. The three-year-old daughter of an expatriate worker said to be British
has been kidnapped by gunmen in the Niger Delta, Nigerian police have said.
The toddler was seized from a car on her way to school in the oil city of
Port Harcourt .."
http://news.bbc.co.uk/2/hi/africa/6272676.stm

John

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 15:21

John <nogen@pladderballe.ok> wrote:

> [...]
> The toddler was seized from a car on her way to school in the oil city of

Her er dog trods alt ikke tale om noget, der kunne minde om vodoo.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Bekan

Dato : 05-07-07 15:34

"Per Rønne" wrote:

> Her er dog trods alt ikke tale om noget, der kunne minde om vodoo.

Nej, det /siger/ klippet rigtignok ikke noget om.

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 16:14

Bekan <wishwelly2002@yahoo.dk> wrote:

> Nej, det /siger/ klippet rigtignok ikke noget om.

Ej heller linket.

Derudover er tildragelsen fra det kristne Sydnigeria [det er der olien
er], mens det oprindelige er fra det islamiske Nordnigeria.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : John

Dato : 05-07-07 16:17

> Her er dog trods alt ikke tale om noget, der kunne minde om vodoo.

Forbavsende korrekt opfattet, men dog endnu et eksempel på kriminalitet, der
uden tvivl afskrækker flere fra at rejse til Nigeria, enten for at arbejde
eller som turister.

John

Fra : Per Rønne

Dato : 05-07-07 16:29

> Forbavsende korrekt opfattet, men dog endnu et eksempel på kriminalitet, der
> uden tvivl afskrækker flere fra at rejse til Nigeria, enten for at arbejde
> eller som turister.

Nu er Sydnigeria jo et tragisk eksempel. Der er massevis af olie, men de
herskende kleptokrater [fortrinsvist fra Nordnigeria] sørger for at kun
de for gavn af den, samtidig med at tilværelsen kun bliver værre for
lokalbefolkningen.

Generelt er det endda sådan at olie i et uland gør situationen langt
værre for befolkningen. Næsten lige som med ulandshjælp ;-(.
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk

Fra : Mads

Dato : 06-07-07 02:40

On Wed, 4 Jul 2007 21:09:18 +0200, Per Rønne wrote:

> [...]

> Ja, sådan noget har vi da heldigvis ikke oplevet hos os i vel det sidste
> årtusind. Men dødsstraf er nu for meget ... havde det været hos os var

Nej dødsstraf er det rigtige i dette tilfælde hvor psykopater dræber børn.
Lige for lige, hvad fanden tænker du på. Sådanne mennesker kan ligeså godt
ryddes væk med det samme, ingen vil savne dem.

Mads

Fra : Per Rønne

Dato : 06-07-07 05:40

Mads <nospam@hotmail.lol> wrote:

> Nej dødsstraf er det rigtige i dette tilfælde hvor psykopater dræber børn.
> Lige for lige, hvad fanden tænker du på.

Ã…h, 5. Mosebog:

»v21 Vis ingen barmhjertighed! Liv for liv, øje for øje, tand for tand,
hånd for hånd, fod for fod!«

Så synes jeg bedre om Matthæusevangeliet kapitel 5 [Bjergprædikenen]:

»Om gengældelse

v38 I har hørt, at der er sagt: ›Øje for øje og tand for tand.‹ v39
Men jeg siger jer, at I ikke må sætte jer til modværge mod den, der vil
jer noget ondt. Men slår nogen dig på din højre kind, så vend også den
anden til. v40 Og vil nogen ved rettens hjælp tage din kjortel, så lad
ham også få kappen. v41 Og vil nogen tvinge dig til at følge ham én
mil, så gå to mil med ham. v42 Giv den, der beder dig; og vend ikke
ryggen til den, der vil låne af dig.
Om fjendekærlighed

v43 I har hørt, at der er sagt: ›Du skal elske din næste og hade din
fjende.‹ v44 Men jeg siger jer: Elsk jeres fjender og bed for dem, der
forfølger jer, v45 for at I må være jeres himmelske faders børn; for
han lader sin sol stå op over onde og gode og lader det regne over
retfærdige og uretfærdige. v46 Hvis I kun elsker dem, der elsker jer,
hvad løn kan I så vente? Det gør tolderne også. v47 Og hvis I kun
hilser på jeres brødre, hvad særligt gør I så? Det gør hedningerne også.
v48 Så vær da fuldkomne, som jeres himmelske fader er fuldkommen!«
--
Per Erik Rønne
http://www.RQNNE.dk