Camping i Tyskland? Anbefalinger?
Fra : Kent

Dato : 14-08-07 14:47

Hej

Vi er SPRIT-nye hvad angår campering i Tyskland, så hvor kører
man hen?

Vi vil max køre til fx Fulda - og gerne noget kortere.

Anbefalinger på gode campingpladser? Vi sætter pris på en placering
i flot natur.

En kammerat har anbefalet mig området omkring Kiel. Hvad siger I
til det?

Kent.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 14-08-07 23:05

"Kent" <Sunshine@NOSPAMpc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> i flot natur.
>
> En kammerat har anbefalet mig området omkring Kiel. Hvad siger I

Hvis man siger natur og nordtyskland tænker jeg uvilkårligt på Harzen. Nemt
at komme til. Pragtfulde gamle byer, småbjerge, grotter m.m. Der er megen
natur inden for kort afstand.

Kurt

Fra : Kent

Dato : 15-08-07 15:58

> [...]
>>
> Hvis man siger natur og nordtyskland tænker jeg uvilkårligt på Harzen.
> Nemt at komme til. Pragtfulde gamle byer, småbjerge, grotter m.m. Der er

Det vil jeg kigge nærmere på.

Tak for det .

Kent.

Fra : b. james

Dato : 15-08-07 17:20

Vi har været på Riegelspitze 30 min fra Berlin. Se
http://www.campingplatz-riegelspitze.de/

Helt fantastisk efter vores mening. En fin sandstrand, og fornuftigt vand
(sø). Kun 10 min. fra Potsdam som er pragtfuld (slotte, historie, hyggelig
gågade, ...) og ikke mindst Berlin...

For 4 overnatninger betalte vi godt 800 (2 voksne + 2 børn + vogn + strøm).

Hvis du skal dertil, så sørg for at bruge koordinater i din GPS, da den ikke
kan finden den med adressen (aner ikke hvorfor, men vi bruge 1½ time på at
køre rundt i den forkerte ende af byen...)

God tur.

Mvh.

Thomas

Fra : Kim Bonnesen