Problemer med at åbne op til pc'en (IBM Ap~
Fra : Søren Peter Fynboe

Dato : 08-07-01 19:11

Hej,

Jeg skal have installeret netkort på en IBM Aptiva, som jeg ikke kan åbne
for.
Jeg har tidligere gjort det på forskellige andre kabinetter, men dette
kabinet ved jeg ikke hvordan jeg skal åbne.

Håber nogle kan hjælpe.

mvh
Søren Peter Fynboe

Fra : Henning

Dato : 08-07-01 19:28

On Sun, 8 Jul 2001 20:11:15 +0200, "Søren Peter Fynboe"
<soerenpeter@fynboe.dk> wrote:

> [...]
>Jeg har tidligere gjort det på forskellige andre kabinetter, men dette
>kabinet ved jeg ikke hvordan jeg skal åbne.

Du fortæller ikke hvilken model - der er ca. 25 forskellige
Aptivaer
Fælles for dem er dog, at der skal en voldsom hånd til...

Henning
hsb@REMOVETHISimage.dk

Fra : Søren Peter Fynboe

Dato : 08-07-01 21:22

"Henning" <ingen@email.tx> wrote in message
> [...]
> Aptivaer
> Fælles for dem er dog, at der skal en voldsom hånd til...

Jeg kan ikke se andet end en stregkode. Den har et bærehåntag i toppen.
Det må være noget med fronten skal af, men hvordan.

mvh
Søren Peter

Fra : JLL

Dato : 08-07-01 21:28

Hvis jeg husker rigtigt, er der 2 skruer i toppen (nær håndtaget) der skal
ud. Derefter kan du "trække" hele coveret fremad, gerne med lidt vold.

Fra : Søren Peter Fynboe

Dato : 08-07-01 21:32

"JLL" <jenslar@mail.tele.dk> wrote in message
> Hvis jeg husker rigtigt, er der 2 skruer i toppen (nær håndtaget) der skal
> ud. Derefter kan du "trække" hele coveret fremad, gerne med lidt vold.

Jeg kan ikke se nogle skruer overhovedet.

Søren Peter

Fra : Søren Peter Fynboe

Dato : 08-07-01 21:45

> "JLL" <jenslar@mail.tele.dk> wrote in message

Har klaret det. Der sad en lås på bagsiden

Søren Peter

Fra : JLL

Dato : 08-07-01 21:52

Okay......hmmmm.....det ville nu hjælpe med et foto eller et link hvor vi
kan se det. Er det muligt at få spec på maskinen????

Fra : Søren Peter Fynboe

Dato : 08-07-01 21:26

Undskyld jeg fik det til at se ud som om det var mig der svarede mig selv.

Søren Peter

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-07-01 19:49

Som Henning skrev vil det være en fordel med et model nummer. Men man kan
også kikke i manualen!

Nå alvor til side, min 2137 (P200 - 3 år gammel sag) har en split låse
anordning på bagsiden. Der er to huller og når der kan sættes en lås i kan
den ikke åbnes, så de skal forskydes. Der udover er der et håndtag gemt i
fronten, som man kan komme til nede fra. Det skal presses frem og samtidig
skal man hive i fronten. Første gang sidder det utroligt godt fast! Det er
nogenlunde sådan det foregår på de fleste Aptivaer af lidt ældre dato. Held
og lykke!

Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk